Forum Klubu ROVERki.pl :: [R 200] Co to za wyciek?
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[R 200] Co to za wyciek?
Autor Wiadomość
RadZiu7 



Dołączył: 05 Gru 2010
Posty: 76

Rover 200

Wysłany: Sro Maj 18, 2011 16:36   [R 200] Co to za wyciek?
Typ: Si Rodzaj silnika: benzyna Pojemnosc silnika: 1.6 Rok produkcji: 1997

Witam,
pewnego ranka jadac na uczelnie zauwazylem ze moj roverek cos sie wolno nagrzewa. Za chwile jednak temperatura osiagnela swoj optymalny stan, ale po przejechaniu 3 km zaczal sie przegrzewac. Wracajac do domu miala miejsce taka sama sytuacja. Uznalem ze to termostat i dzis go wymienilem. Podczas przeplukiwania ukladu woda stwierdzilem ze zaloze dolny waz i zobacze czy napewno wszystko dobrze podlaczylem. Okazalo sie ze mam gdzies wyciek. Szukalem, szukalem i znalazlem... Na zdjeciach zaznaczylem w ktorym to miejscu. Woda saczyla sie powoli na dlugosci 1-2 cm pod kolektorem wydechowym. Co to moze byc? HGF? Dzieki za pomoc, pozdrawiam
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Sro Maj 18, 2011 16:36   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
ADI-mistrzu 




Pomógł: 254 razy
Dołączył: 11 Sie 2009
Posty: 4437
Skąd: Legionowo

Rover 45

Wysłany: Czw Maj 19, 2011 20:42   

Może najpierw pokaże Ci zdjęcie jak wygląda blok silnika bez głowicy:

Jak widać cylindry trzymają się na takich jak by kolumnach, wokół nich jest woda (rozwiązanie takie zwane jest "pływającymi cylindrami").
Jak widać powierzchnia styku cylindra z głowicą jest bardzo cienka, dlatego też te silniki są wrażliwe na HGF bardziej. Jeśli żyłujemy silnik gdy jest zimny, szczelność na tym połączeniu jest słaba i łatwo wydmuchać uszczelkę, dlatego jak silnik zimny to jeździmy delikatnie.

U Ciebie wygląda to tak jak by wydmuchało uszczelkę w ściance bloku.
Trochę dziwnie, przypuszczam że albo blok nie był planowany, albo coś im upadło na krawędź, lekko ją wgniotło i stąd ten wyciek.
Tak myślę czym by można to uszczelnić, ale mało co przychodzi mi do głowy.
Można spróbować silikonu do głowic użyć wieczorem na zimnym silniku i po 24h zacząć jeździć, może uszczelni.
 
 
 
bolcik 



Pomógł: 3 razy
Dołączył: 01 Kwi 2011
Posty: 184
Skąd: Rz-ów



Wysłany: Czw Maj 19, 2011 20:58   

cyna zwykla nie daloby sie ?:) sadze ze jakby to umiejetnie zrobic to do czasu sciagniecia glowicy zdaloby sie
 
 
andrew0503 




Pomógł: 25 razy
Dołączył: 26 Sie 2010
Posty: 501
Skąd: epaepa

Rover 45

Wysłany: Czw Maj 19, 2011 21:15   

RadZiu7 napisał/a:
Witam,
pewnego ranka jadac na uczelnie zauwazylem ze moj roverek cos sie wolno nagrzewa. Za chwile jednak temperatura osiagnela swoj optymalny stan, ale po przejechaniu 3 km zaczal sie przegrzewac. Wracajac do domu miala miejsce taka sama sytuacja. Uznalem ze to termostat i dzis go wymienilem. Podczas przeplukiwania ukladu woda stwierdzilem ze zaloze dolny waz i zobacze czy napewno wszystko dobrze podlaczylem. Okazalo sie ze mam gdzies wyciek. Szukalem, szukalem i znalazlem... Na zdjeciach zaznaczylem w ktorym to miejscu. Woda saczyla sie powoli na dlugosci 1-2 cm pod kolektorem wydechowym. Co to moze byc? HGF? Dzieki za pomoc, pozdrawiam

Jakieś 2 miesiące temu miałem identyczne objawy, nie było majonezu ani w zbiorniczku, olej też był czysty, a płyn wyciekał przez uszczelkę. Wymieniłem termostat a potem niestety uszczelkę :sad:
_________________
Andrzej
 
 
 
ADI-mistrzu 




Pomógł: 254 razy
Dołączył: 11 Sie 2009
Posty: 4437
Skąd: Legionowo

Rover 45

Wysłany: Czw Maj 19, 2011 21:16   

Pytanie czy złapie.
Można cieniutki drucik z cyny napić w szczelinę a potem silikonem załatać.
 
 
 
leszczu 




Pomógł: 555 razy
Dołączył: 01 Kwi 2009
Posty: 8942
Skąd: Białystok

Rover 200

Wysłany: Pią Maj 20, 2011 11:55   

HGF jak nic. :/
_________________
DIAGNOSTYKA KOMPUTEROWA, PROGRAMOWANIE PILOTA ROVER/MG
CZĘŚCI http://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=75342
 
 
RadZiu7 



Dołączył: 05 Gru 2010
Posty: 76

Rover 200

Wysłany: Pon Maj 23, 2011 18:42   

Wie ktos jakie sruby sa w tym silniku? Bo mechanik mi powiedzial ze jak zwykle to wymiana uszczelki 250, a jak dlugie to 500. Mowil, ze jak sa dlugie to trzeba sciagac miske i dlatego tyle.
 
 
adamsky 




Pomógł: 30 razy
Dołączył: 24 Maj 2010
Posty: 837
Skąd: Wrocław

Rover 45

Wysłany: Pon Maj 23, 2011 23:20   

RadZiu7, http://www.rimmerbros.co.uk/Item--i-GRID001155
_________________
Driving is believing !
 
 
 
azor77 




Pomógł: 84 razy
Dołączył: 20 Paź 2007
Posty: 757
Skąd: Przejdź do mapy



Wysłany: Wto Maj 24, 2011 19:09   

RadZiu7,
RadZiu7 napisał/a:
Bo mechanik mi powiedzial ze jak zwykle to wymiana uszczelki 250, a jak dlugie to 500. Mowil, ze jak sa dlugie to trzeba sciagac miske i dlatego tyle.


:olaboga: nie oddawaj tego silnika do tego machera, skoro udziela takich informacji o ściąganiu miski do uszczelki, to niema o tym silniku zielonego pojęcia, zapewne będzie się uczył i spapra silnik.
Ps. szpilki są długie a zewnętrzne podklejanie i uszczelnianie to kiepski i nie efektywny rezultat końcowy.
Jeśli to mały wyciek i niema innych większych objawów HGF to dolewać płynów i jeździć, ale szykować fundusze na wymianę uszczelki i porządnego kumatego mechanika :wink:
_________________
Był 214 si LPG 16v 1.4 103KM 97r. Platinum Silver
Był R 25 2.0 iDT 113kM 05r. X POWER GREY MET
 
 
RadZiu7 



Dołączył: 05 Gru 2010
Posty: 76

Rover 200

Wysłany: Sro Maj 25, 2011 15:44   

azor77 napisał/a:
RadZiu7
Ps. szpilki są długie a zewnętrzne podklejanie i uszczelnianie to kiepski i nie efektywny rezultat końcowy.

No mysle ze w godzine max by caly plyn wylecial, wiec wole nie ryzykowac. :P Moglby ktos powiedziec ktore uszczelki z allegro sie nadaja? Chodzi mi o te komplety wszystkich po ok. 300 zł Bo niby w niektorych jest napisane ze do R200 1.6 16v ale mi mowiono ze to bledne info i nie beda pasowac.
 
 
azor77 




Pomógł: 84 razy
Dołączył: 20 Paź 2007
Posty: 757
Skąd: Przejdź do mapy



Wysłany: Sro Maj 25, 2011 18:36   

RadZiu7 napisał/a:
Chodzi mi o te komplety wszystkich po ok. 300 zł Bo niby w niektorych jest napisane ze do R200 1.6 16v ale mi mowiono ze to bledne info i nie beda pasowac.


Uszczelki są takie sama do R 200 16v 1.4 / 1.6 / 1.8

http://moto.allegro.pl/us...1588738292.html

http://moto.allegro.pl/ro...1583873750.html
_________________
Był 214 si LPG 16v 1.4 103KM 97r. Platinum Silver
Był R 25 2.0 iDT 113kM 05r. X POWER GREY MET
 
 
RadZiu7 



Dołączył: 05 Gru 2010
Posty: 76

Rover 200

Wysłany: Sro Maj 25, 2011 23:56   

http://moto.allegro.pl/ro...1600947419.html "Ten zestaw co podałeś jest tylko do silnika 1.4 8V. Sprzedawca w swoim opisie ma błąd." by leszczu

Z opisu wyglada, ze to ten sam co podal Kolega wyzej, tyle ze tanszy o "cale" 20 zł :) Wiec ;>
 
 
azor77 




Pomógł: 84 razy
Dołączył: 20 Paź 2007
Posty: 757
Skąd: Przejdź do mapy



Wysłany: Czw Maj 26, 2011 20:53   

RadZiu7 napisał/a:

http://moto.allegro.pl/ro...1600947419.html "Ten zestaw co podałeś jest tylko do silnika 1.4 8V. Sprzedawca w swoim opisie ma błąd." by leszczu


Tak masz rację, ale to Ty wstawiłeś tego linka, moje które poglądowo wstawiłem, są z ofertą do 16V :roll:
_________________
Był 214 si LPG 16v 1.4 103KM 97r. Platinum Silver
Był R 25 2.0 iDT 113kM 05r. X POWER GREY MET
 
 
RadZiu7 



Dołączył: 05 Gru 2010
Posty: 76

Rover 200

Wysłany: Pią Maj 27, 2011 21:32   

Czyli ten Twoj zestaw normalnie podejdzie?

A TEN rozrzad ? :>

Dzieki za pomoc :)
 
 
azor77 




Pomógł: 84 razy
Dołączył: 20 Paź 2007
Posty: 757
Skąd: Przejdź do mapy



Wysłany: Sob Maj 28, 2011 19:26   

RadZiu7 napisał/a:
Czyli ten Twoj zestaw normalnie podejdzie?

Tak
RadZiu7 napisał/a:
A TEN rozrzad ? :>

Nie, to jest pasek do wersji 8V, tak wynika z fotki.
Ale w opisie jest napisane, że pasuje do każdego modelu :?: .
Lepiej napisz do sprzedającego z informacją, że potrzebujesz do 1.6 Si 16V. :wink:
_________________
Był 214 si LPG 16v 1.4 103KM 97r. Platinum Silver
Był R 25 2.0 iDT 113kM 05r. X POWER GREY MET
 
 
RadZiu7 



Dołączył: 05 Gru 2010
Posty: 76

Rover 200

Wysłany: Sro Cze 15, 2011 17:36   

Oszczelka pod głowicą ( i cała reszta) oraz kompletny rozrząd wymienione :)
Jednak po odebraniu auta okaało się, że obroty mi falują nie biegu jałowym. Mając dużo spraw do załatwienia zabrałem auto i powiedziałem, że zgłoszę sie później. Po krótkiej przejażdzce okazało się również, że gaz zamiast się przełączać pika. Dziś oddałem auto spowrotem i mechanik stwierdził, że te obroty to normalne ? : | A gazu mi nie zrobi bo on się tym nie zajmuje i mam jechać do gazownika ! :D Coś padło czy oni coś skoncili?
P.S. Obroty np. z 2000 spadaja szybko, ale zatrzymują się na 1500 i powoli leca do 1k. Aha, przy włączonej klimie nie faluja :D
 
 
leszczu 




Pomógł: 555 razy
Dołączył: 01 Kwi 2009
Posty: 8942
Skąd: Białystok

Rover 200

Wysłany: Sro Cze 15, 2011 17:42   

RadZiu7 napisał/a:
P.S. Obroty np. z 2000 spadaja szybko, ale zatrzymują się na 1500 i powoli leca do 1k. Aha, przy włączonej klimie nie faluja

Krokowca kiedy ostatnio czyściłeś ??
_________________
DIAGNOSTYKA KOMPUTEROWA, PROGRAMOWANIE PILOTA ROVER/MG
CZĘŚCI http://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=75342
 
 
ADI-mistrzu 




Pomógł: 254 razy
Dołączył: 11 Sie 2009
Posty: 4437
Skąd: Legionowo

Rover 45

Wysłany: Sro Cze 15, 2011 17:46   

Normalne że przy ustalaniu obrotów falują leciutko. Wewnątrz ECU jest zaimplementowany sterownik typu PI lub PID i dlatego jest taki efekt.

Jeśli chcesz to mogę pokazać Ci wykres reakcji wtrysku na impulsowe naciśnięcie gazu, będzie widać jak ECU to robi i dlaczego tak a nie inaczej jest.
Wygląda on mniej więcej tak:


Chyba że bez przerwy CI falują, wtedy trzeba najpierw krokowca sprawdzić.
 
 
 
kalitus84 



Dołączył: 16 Gru 2010
Posty: 57
Skąd: Jelenia Góra



Wysłany: Sro Cze 15, 2011 18:13   

co do opisywanego wycieku mialem podobna sytuacje ze pojawil sie plyn na laczeiu glowicy z blokiem silnika myslalem ze to uszczelka pod glowica a co sie okazalo ze wystarczylo wymienic uszczelke kolektora ssacego i problem zniknał i nie trzeba bylo robic hgf poltora roku po wymianie uszczelki na ssacym i zadnych objawow hgf
 
 
RadZiu7 



Dołączył: 05 Gru 2010
Posty: 76

Rover 200

Wysłany: Pią Lip 01, 2011 17:48   

ADI-mistrzu napisał/a:
Chyba że bez przerwy CI falują, wtedy trzeba najpierw krokowca sprawdzić.

Właśnie tak :) Ale jak włącze klime to już nie falują :| Miesiąc przed oddaniem do tej naprawy był wymieniany krokowiec na "nowyużywany" i było wszystko ok.

[ Dodano: Pią Lip 01, 2011 18:48 ]
Mechanik mi to zrobil i bylo wszystko ok. Dzis jednak wymienialem plyn chlodniczy i zauwazylem ze linka jest dosc naprezona. Stwierdzielm ze zrobie by byla luzem calkiem poniewaz czasem mi na klimie sie wieszalo na 1300 obr. Rozkrecilem przepustnice pomachalem nia troche miedzy kablami i linka juz byla calkiem luzem. Skrecam przepustnice odpalam auto a tam 3 tys obr :O Poluzowalem troche linke ale nadal jest ~2300 :/ Co zrobic?
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [wyciek]
Surwil87 Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 4 Sob Cze 18, 2011 07:01
szoso
Brak nowych postów [MG ZR] wyciek
moore715 Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 1 Nie Paź 26, 2014 23:20
sTERYD
Brak nowych postów [214i]Wyciek
Dydo Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 13 Wto Maj 26, 2009 18:27
marcze83
Brak nowych postów [MG ZR]Wyciek... nie mówcie mi że HGF :(
Gość Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 16 Nie Maj 10, 2009 12:49
SyntaX
Brak nowych postów [i]Wyciek oleju
Bercia Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 3 Pią Cze 21, 2019 10:10
seraph



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink