Forum Klubu ROVERki.pl :: [R 600]problem przy hamowaniu
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[R 600]problem przy hamowaniu
Autor Wiadomość
jwaldi08 



Dołączył: 25 Maj 2011
Posty: 6
Skąd: Plymouth



  Wysłany: Sro Maj 25, 2011 12:49   [R 600]problem przy hamowaniu
Typ: SDi Rodzaj silnika: diesel Pojemnosc silnika: 2.0 Rok produkcji: 1998

Na poczatek jako nowy witam wszystkich serdecznie !(przepraszam ale brak polskich znakow)

Mam taki problem, podczas jazdy przy predkosci ok. 80 mil/h zaczyna mi drzec kierownica i ustepuje powyzej 90mil/h natomiast hamujac z tej predkosci mam wrazenie , ze zaraz urwie mi sie cale zawieszenie lub odpadnie ktores z kol, kierownica tak drzy i szarpie calym przodem, ze lepiej nie hamowac hm...
Czytalem troszke i mam pytanie czy to moze miec zwiazek ze swozniami dolnymi, nadmienie ,ze u mechanika sprawdzili cale zawieszenie i mowia wszystko ok. kazalem wymienic wszyskie gumy na drazku stabilizatora ale to nic nie dalo, dodatkowo jadac po nierownej nawierzchni wolno nawet slychac stukanie z prawej i lewej strony i jest to delikatnie odczuwalne na kierownicy nawet.
Czy to moga byc swoznie czy cos innego?
Ostatnio zmieniony przez jwaldi08 Sro Maj 25, 2011 13:37, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Sro Maj 25, 2011 12:49   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
mmateeusz 



Dołączył: 22 Gru 2010
Posty: 17
Skąd: Polska



Wysłany: Sro Maj 25, 2011 12:55   

kolego a tarczy hamulcowej nie masz krzywej?? sprawdzałeś? bo u mnie przy hamowaniu było odczuwalne bicie na kierownicy i teraz po wymianie jest wszystko juz w porzadku. Ale poczekamy co inni powiedzą, może sie lepiej znają.
 
 
jwaldi08 



Dołączył: 25 Maj 2011
Posty: 6
Skąd: Plymouth



Wysłany: Sro Maj 25, 2011 13:39   

Moderator wielkie sorki... za te nawiasiki :oops:
 
 
TrAViShOn 




Pomógł: 6 razy
Dołączył: 07 Lis 2009
Posty: 351
Skąd: 3MiA100



Wysłany: Sro Maj 25, 2011 13:44   

jwaldi08, tarcze przód do przetoczenia, bądź wymiany...
Tarcze w R600/Accord cc7 są podatne na gięcie, wystarczy dobrze rozgrzać po czym zaliczyć kałużę i już prawdopodobieństwo wysokie.

[ Dodano: Sro Maj 25, 2011 13:44 ]
A felgi proste masz :?:
_________________
'Wiedza daje pokorę wielkiemu, dziwi przeciętnego, nadyma małego.' Lew Tołstoj
 
 
jwaldi08 



Dołączył: 25 Maj 2011
Posty: 6
Skąd: Plymouth



Wysłany: Sro Maj 25, 2011 14:15   

felgi jak nowki, prosciutenkie malutenkie odwazniki na wywazaniu 4 dni temu
 
 
PanzerMajer 




Pomógł: 3 razy
Dołączył: 07 Lut 2011
Posty: 77
Skąd: Ostroleka

Rover 600

Wysłany: Sro Maj 25, 2011 20:24   

Nic tylko tarcze do przetoczenia lub do wymiany
 
 
 
marthinez 



Pomógł: 84 razy
Dołączył: 02 Gru 2006
Posty: 932
Skąd: Szczecin



Wysłany: Sro Maj 25, 2011 20:46   

TrAViShOn napisał/a:
jwaldi08, tarcze przód do przetoczenia, bądź wymiany...
Tył też daje takie objawy. :wink:
_________________
Pozdrawiam
Marcin
 
 
jwaldi08 



Dołączył: 25 Maj 2011
Posty: 6
Skąd: Plymouth



Wysłany: Sro Maj 25, 2011 22:23   

ok. panowie dzieki za wskazowki wymienie tarcze i dam znac czy to bylo to.
 
 
TrAViShOn 




Pomógł: 6 razy
Dołączył: 07 Lis 2009
Posty: 351
Skąd: 3MiA100



Wysłany: Czw Maj 26, 2011 09:25   

marthinez, oczywiście, ale skoro 'kierownica drży i rzuca przodem', to chyba bardziej warto zacząć z tej strony... ;>
_________________
'Wiedza daje pokorę wielkiemu, dziwi przeciętnego, nadyma małego.' Lew Tołstoj
 
 
prezes87 



Pomógł: 1 raz
Dołączył: 11 Maj 2010
Posty: 21
Skąd: Słupsk



Wysłany: Czw Maj 26, 2011 20:59   

Ja bym również polecił sprawdzić zaciski czy sie nie zapiekły!! Ponieważ mialem podobny problem. Ale również popieram opinnie kolegów co do tarcz. Ja w swoim za jednym razem wymieniłem tarcze (zimmermann polecam) oraz zregenerowałem zaciski i teraz wszystko śmiga cacy :grin:
 
 
 
jwaldi08 



Dołączył: 25 Maj 2011
Posty: 6
Skąd: Plymouth



Wysłany: Sob Paź 22, 2011 22:13   

dlugo to trwalo ale juz jest ok. :smile:
po pierwsze - zwracajcie na to uwage, ustalenie czy koncowka drazka kierowniczego ma luzy i klepie jak chol...a jest mozliwe tylko po wyjeciu z wachacza .
j/w sprawdzali mechanicy na najezdzie i na podnosniku i wszystko bylo suuuper a jednak nie tak do konca, koncowka drazka do wymiany.
po drugie - tylny prawy zacis chamulca zapieczony, prezes 87 gratuluje prosto w 10 ;)
po trzecie - szarpanie to wina przedniej dolnej poduszki silnika, teraz nie ma szarpania ani przy hamowaniu ani przy ruszaniu.
Dzieki wszystkim za cenne uwagi i pozdrawiam :mrgreen:
 
 
marthinez 



Pomógł: 84 razy
Dołączył: 02 Gru 2006
Posty: 932
Skąd: Szczecin



Wysłany: Sob Paź 22, 2011 22:40   

jwaldi08 napisał/a:
po pierwsze - zwracajcie na to uwage, ustalenie czy koncowka drazka kierowniczego ma luzy i klepie jak chol...a jest mozliwe tylko po wyjeciu z wachacza .
Po wyjęciu z czego?
Co ma wahacz do końcówki drążka kierowniczego?
Chyba Ci chodzi o sworzeń wahacza.
_________________
Pozdrawiam
Marcin
 
 
jwaldi08 



Dołączył: 25 Maj 2011
Posty: 6
Skąd: Plymouth



Wysłany: Wto Paź 25, 2011 13:02   

wielkie sorki , martinez masz racje !
koncowka drazka kierowniczego nie wchodzi do wachacza tylko do .... ?
ale wymieniona byla wlasnie ta koncowka a nie swozen ;)

a tak na marginesie podaje link dla tych , ktorzy maja problem z przyciskami do pilota w wersji dwu przyciskowej :)

http://rover.ebay.com/rov...AOC%3AGB%3A1123
 
 
ReaperDG 



Dołączył: 25 Lip 2012
Posty: 4



Wysłany: Pią Lip 27, 2012 10:57   

Witam jako świeżak i od razu uderzam z problemem i odgrzewam starego kotleta ;)

Honda Accord V gen, Coupe 2.2

Miałem problem z hamulcami - szybko się przegrzewały (piszczały i cykały) oraz delikatnie wibrowało (kierownica, trochę buda). Wymieniłem więc tarcze (TRW), klocki (ATE) i przy okazji łożysko tył.
Po odebraniu auta od mechanika czułem delikatne falowanie pedału hamulca, ale to chyba standard przy świeżych tarczach i klockach. Następnego dnia na trasie (ok 100 km/h) wcisnąłem DELIKATNIE pedał hamulca i zaczęło trzepać całą budą :/

Powrót do mechanika i działamy:
- tarcze proste
- zaciski ok,
- prowadnice niezatarte,
- powierzchnia styku tarcza/piasta czysta (wszystko robione na prasie)
- półosie proste,
- felgi przód wyprostowane,
- zmienione łożysko od strony która bardziej trzepała (dopiero tutaj trzeba było młotka żeby stare wywalić),
- poducha pod silnikiem obejrzana (delikatnie zmęczona, ale dostępna chyba tylko w ASO, więc na razie nie ruszam).

W trakcie jazdy żadnych wibracji nie ma. Po podniesieniu przodu auta i zakręceniu kółkami do większej prędkości - trzepie. Bez kół - cisza.

Ratujcie.. :beczy:
 
 
Pawkaz 




Pomógł: 29 razy
Dołączył: 03 Mar 2009
Posty: 1664
Skąd: Warszawa

Rover 600

Wysłany: Pią Lip 27, 2012 14:18   

ReaperDG napisał/a:
wcisnąłem DELIKATNIE pedał hamulca i zaczęło trzepać całą budą

Mi to wyglada na cukierki o ile sa takowe w 600tce
_________________
Był R 216 Gti, później R 600 SDI, a teraz Opel Vectra C :D
 
 
 
ReaperDG 



Dołączył: 25 Lip 2012
Posty: 4



Wysłany: Pią Lip 27, 2012 15:54   

Cukierki z przodu? Pojawiło by się to tak nagle i było odczówalne na podniesionym aucie?
 
 
thef 



Pomógł: 387 razy
Dołączył: 15 Mar 2007
Posty: 4424
Skąd: Oświęcim



Wysłany: Pią Lip 27, 2012 20:58   

Może przyczyną są zużyte gumy drążków reakcyjnych? Niedroga impreza, a może to będzie to. Czy oprócz felg wykluczono opony?
 
 
ReaperDG 



Dołączył: 25 Lip 2012
Posty: 4



Wysłany: Pią Lip 27, 2012 23:45   

Gumy na drążku - czytałem o tym i wezmę pod uwagę ;)

Opony raczej wykluczam - wyważone były przy prostowaniu, a wyząbkować się nie wyząbkowały przez jeden dzień. Bąbli brak.

Do wymiany pójdą piasty. Okazało się, że tarcza zużyła się nierówno (krzywiła się razem z piastą, przez co nie było tego tak czuć).
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [R620] Problem przy hamowaniu
zaq Rover serii 600, Honda Accord 19 Pon Gru 23, 2013 12:37
pbskarpy
Brak nowych postów [620Si] Problem przy hamowaniu silnikem
blessschild Rover serii 600, Honda Accord 16 Sob Mar 16, 2013 19:21
Mariusz27
Brak nowych postów [R620] Trzęsie przy hamowaniu
R1-Collection Rover serii 600, Honda Accord 8 Czw Mar 25, 2010 11:38
mi_sza1
Brak nowych postów [R620] Wibrowanie przy hamowaniu POMOCY!!!
Perez Rover serii 600, Honda Accord 14 Nie Lip 26, 2009 11:49
McGAJveR
Brak nowych postów [620 2.0 sdi ]zapada się pedał hamulcowy przy hamowaniu !!!
marek29 Rover serii 600, Honda Accord 3 Wto Sie 28, 2012 16:11
tronsek



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink