Typ: V6 Rodzaj silnika: benzyna Pojemnosc silnika: 2.5 Rok produkcji: 2001
Witam.
Spotkała mnie dzisiaj taka sytuacja. Staje samochodem,gaszę silnik i widzę dym(parę) spod maski. Okazało się ,iż wyrzuca płyn chłodniczy przez zbiorniczek wyrównawczy. Odkręciłem korek ,trochę płynu przy tym wypłynęło + powietrze i spokój. Po odpaleniu silnika z odkręconym korkiem wszystko ok. W momencie jak słychać załączający się wentylator zaczyna silnie wyrzucać płyn przez korek. Dziwne jest to ,że w czasie jazdy wszystko jest w porządku : temperatura idealnie na połówce , odgłosy-moc jak zawsze , ogrzewanie działa normalnie . Dodam ,że nie widać oleju w płynie czy odwrotnie.
Wielka prośba do znawców co to może być??? Autko do tej pory spisywało się bez zarzutu (zrobiłem jakieś 40.000 km). Czy to może być uszczelka pod głowicą ,czy może pompa wody.
Jak ktoś wie to proszę o sugestie.
Pozdrawiam.
SPAMU¦
Wysłany: Czw Cze 02, 2011 17:40 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
A co z tym wyrzucaniem płynu przy odkręconym korku (jak załącza się wentylator)- czy tak ma być ?
odkręć korek w jakim kolwiek nagrzanym aucie, przecież tam masz ciśnienie, otwiera się termostat i masz obieg płynu więc wywala jak odkręcasz a jak przegrzewa się lub korek walnięty to wywala na zakręconym
no w sumie to logiczne - dzięki wielkie za odpowiedź. Więc możliwe ,że przypadłość z moim Roverkiem to tylko korek (oby) . Już zamówiłem nowy koreczek .
[ Dodano: Sob Cze 04, 2011 09:06 ]
I tak - korek wymieniony i wszystko w porządku
Jednak utrzymuje się dość wysokie ciśnienie w układzie tzn. węże dość twarde i parę minut po zgaszeniu nagrzanego silnika (po jeździe) jak próbuje odkręcić korek to leci powietrze ,a po chwili wywala trochę płynu. To chyba trochę niepokojące czy się mylę ?
Jednak utrzymuje się dość wysokie ciśnienie w układzie tzn. węże dość twarde i parę minut po zgaszeniu nagrzanego silnika (po jeździe) jak próbuje odkręcić korek to leci powietrze ,a po chwili wywala trochę płynu. To chyba trochę niepokojące czy się mylę ?
Masz teraz nowy szczelny korek to i będzie Ci trzymał ciśnienie, martwiłbym się jakby go nie było
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum