Typ: i Rodzaj silnika: benzyna Pojemnosc silnika: 1.4 8v Rok produkcji: 1997
Witam,
wymieniłem dziś chłodnicę na nową, wyczytałem, że całego płynu z mojego silnika nie da się spuścić bez wyjmowania termostatu Ja swojego nie wyjąłem, więc co nieco starego płynu zostało ... Stary płyn miał kolor żółto-pomarańczowy, nowy kupiłem petrygo. Pytanko moje jest takie czy dolać petrygo do starego płynu (o tym starym oprócz koloru nie wiem nic)
_________________ .: Podpis użytkownika wymaga
edycji :.
SPAMU¦
Wysłany: Sro Cze 01, 2011 15:41 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
Ja doradzę nie mieszać płyny, nie jest to droga inwestycja a wszystko ma swoją żywotność, na zimę i tak pewnie dolejesz koncentratu.
Dolewaj oczywiście na zimnym, ogólnie zasada jest taka że większość (jeśli nie wszystko) należy robić na zimnym.
i tak całego nie spuści,bo zawsze coś w bloku zostanie. jeżeli jest mało to można wymieszać
Kacor napisał/a:
na zimę i tak pewnie dolejesz koncentratu.
nie można wlewac samego koncentratu,gdyż sam ma bardzo słaba temp. zamarzania
Cytat:
Eksperci z laboratorium badawczego ORGANIKA S.A. odpowiadają:
Czysty koncentrat płynu do chłodnic zamarza już w temperaturze -14°C! Tak zachowuje się Glikol Monoetylenowy - podstawowy surowiec używany do produkcji płynów chłodniczych. Dlatego też w okresie zimowym, kiedy temperatury często spadają poniżej -20°C, bezwzględne jest jego rozcieńczenie. Bezpieczna temperatura płynu chłodniczego stosowanego w samochodach w naszym klimacie to -35°C, gwarantuje ją rozcieńczenie koncentratu wodą w proporcji 1:1.
Maksymalnie niską, gwarantowaną temperaturę krystalizacji otrzymamy z rozcieńczonego koncentratu płynu do chłodnic na poziomie ok. -51°C (patrz tabela rozcieńczeń). Dlatego też na większości opakowań koncentratów płynów do chłodnic widnieje napis - produkt używać wyłącznie w stanie rozcieńczonym.
[ Dodano: Czw Cze 02, 2011 21:32 ]
Kacor napisał/a:
ogólnie zasada jest taka że większość (jeśli nie wszystko) należy robić na zimnym.
oleju na zimnym nie spuścisz, tak samo płymu do wspomagania nie sprawdzisz
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum