Forum Klubu ROVERki.pl :: [R214 Si] Silnik skacze przy ruszaniu
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[R214 Si] Silnik skacze przy ruszaniu
Autor Wiadomość
Lukaszn2006 




Pomógł: 24 razy
Dołączył: 09 Cze 2007
Posty: 198
Skąd: Strzyżów



Wysłany: Sro Cze 01, 2011 11:25   [R214 Si] Silnik skacze przy ruszaniu
Typ: Si Rodzaj silnika: benzyna Pojemnosc silnika: 1.4 16v Rok produkcji: 1997

Witam, mój problem polega na tym, że przy ruszaniu, czy to na 1 czy na wstecznym czuć szarpanie, podobnie, choć już w mniejszym stopniu szarpnięcie czuć przy zbyt wczesnej zmianie biegów lub przy hamowaniu silnikiem. Nie wiem czy słusznie myślę, ale czy to może być padnięta poduszka silnika? A jeśli tak, to jak te poduchy sprawdzić czy są w porządku? Zauważyłem, że szarpnięcia są większe na ciepłym silniku, na zimnym są minimalne. Sprzęgło wymieniałem jakieś 20000 km temu. Dodatkowo problem z linką sprzęgła. Chyba zepsuł się ten samoregulator, gdyż co jakieś 150 km muszę ją podciągać. Zakupiłem nową z ręczną regulacją, ale ta okazała się za długa (jakieś 3 cm dłuższa od linki, którą mam.
_________________
KCNBM :*
Ostatnio zmieniony przez Adrian Nie Sty 13, 2013 20:32, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Sro Cze 01, 2011 11:25   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
kumilek23 




Pomógł: 2 razy
Dołączył: 16 Gru 2009
Posty: 304

Rover 200

Wysłany: Sro Cze 01, 2011 11:38   

a czy jest to zależne od wysokości obrotów bo jeśli tylko w niskim zakresie od 0,8 o powiedzmy 2,5k rpm to może świece już nie ten tego...
 
 
Lukaszn2006 




Pomógł: 24 razy
Dołączył: 09 Cze 2007
Posty: 198
Skąd: Strzyżów



  Wysłany: Sro Cze 01, 2011 12:15   

Właściwie to szarpanie czuć właśnie na niskich obrotach.
_________________
KCNBM :*
 
 
 
kumilek23 




Pomógł: 2 razy
Dołączył: 16 Gru 2009
Posty: 304

Rover 200

Wysłany: Sro Cze 01, 2011 12:17   

no to masz przyczynę :mrgreen:
 
 
Lukaszn2006 




Pomógł: 24 razy
Dołączył: 09 Cze 2007
Posty: 198
Skąd: Strzyżów



Wysłany: Sro Cze 08, 2011 01:33   

Niestety, wymiana świec nie pomogła. Podczas ruszania nadal szarpało, i zaczęły ciężko wchodzić biegi, a szczególnie 1 i wsteczny. Dziś wsiadłem i w ogóle na zapalonym silniku nie mogę biega żadnego wrzucić. Na wyłączonym wchodzą płynnie. Sprzęgło w moim Roverze było wymieniane już jakieś 25000 km temu. Czy możliwe, że padło ponownie?
_________________
KCNBM :*
 
 
 
Sajgon 




Pomógł: 1 raz
Dołączył: 08 Kwi 2011
Posty: 110
Skąd: Warszawa/Radom

MG ZR

Wysłany: Sro Cze 08, 2011 07:59   

Takie objawy dajesz że podejrzewam że tak,

ale także możę być coś z elektryką- świece=nie zawsze "zapala" mieszankę..
_________________
Stań przed Królem,pokłoń się Bogom, klęknij przed swoją Kobietą.
 
 
 
kumilek23 




Pomógł: 2 razy
Dołączył: 16 Gru 2009
Posty: 304

Rover 200

Wysłany: Sro Cze 08, 2011 11:50   

może jakieś przebicie na kablach jest, a z tą skrzynią to zupełnie inna bajka mi się wydaje, szarpanie to moim zdaniem jakiś problem z układem WN motorka, a problem z wbijaniem biegów to albo sprzęgło (a ślizga Ci obrotami?), albo mechanizm zmiany biegów, albo sama skrzynia klęka (u mnie jak się nie dało biegów wrzucić w czasie jazdy to skrzynia była padaka do wymiany, ale wtedy to już żadnego biegu, prócz wstecznego się nie dało wbić...)

[ Dodano: Sro Cze 08, 2011 11:47 ]
a jak dociskasz sprzęgło to nie słychać takiego charakterystycznego dźwięku "gruchających łożysk" :lol: no nie wiem jak to nazwać inaczej, tak grucha po prostu...

[ Dodano: Sro Cze 08, 2011 11:50 ]
Lukaszn2006 napisał/a:
25000 km temu
to przecież jest "prawie nowe" :razz: a przez ten czas ile razy go podpaliłeś... :?:
 
 
Marcin1985 




Dołączył: 29 Gru 2012
Posty: 31
Skąd: Manchester



Wysłany: Sob Gru 29, 2012 09:53   

Witam.
Podepnę sie pod temat.
U mnie zaczęło się szarpanie jakies 5 dni temu.Nie wiem czy to ma cos wspolnego ale zatankowalem paliwo na stacji u Pakistańca(bo mieszkam w anglii) a oni nie cieszą sietu dobrą opinią...
Po jakichs 10 minutach jazdy włączyła się żółta kontrolka silnika i auto zaczęło przerywać (kangurki do 2500 obrotów"). Pomyślałem świece, kable albo cewki. Zmienilem to i troszkę się polepszyło ale nadal szarpie. Dodam że świece kupiłem bosch-owskie dwuelektrodowe przy czym stare były jedno.... :cry:
Czy może to mieć jakieś znaczenie w szarpaniu??Do tego żółta kontrolka świeci się cały czas.....
Dzięki za odpowiedz
 
 
 
leszczu 




Pomógł: 555 razy
Dołączył: 01 Kwi 2009
Posty: 8942
Skąd: Białystok

Rover 200

Wysłany: Sob Gru 29, 2012 11:36   

Marcin1985, trzeba się pod kompa podpiąć, bo tak to możemy tylko gdybać.
_________________
DIAGNOSTYKA KOMPUTEROWA, PROGRAMOWANIE PILOTA ROVER/MG
CZĘŚCI http://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=75342
 
 
Marcin1985 




Dołączył: 29 Gru 2012
Posty: 31
Skąd: Manchester



Wysłany: Sob Gru 29, 2012 11:52   

Dzięki Leszczu.
Jutro jestem umowiny na podpięcie...
Trzeba mieć jakis specjalny komputer lub program?
 
 
 
leszczu 




Pomógł: 555 razy
Dołączył: 01 Kwi 2009
Posty: 8942
Skąd: Białystok

Rover 200

Wysłany: Sob Gru 29, 2012 12:12   

Marcin1985 napisał/a:
Trzeba mieć jakis specjalny komputer lub program?

Najlepiej jakby był to testbook, ale próbuj tez innym kompem się łączyć.
_________________
DIAGNOSTYKA KOMPUTEROWA, PROGRAMOWANIE PILOTA ROVER/MG
CZĘŚCI http://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=75342
 
 
Marcin1985 




Dołączył: 29 Gru 2012
Posty: 31
Skąd: Manchester



Wysłany: Pon Sty 14, 2013 19:59   

Witam. Nie podjechałem wkońcu na ten komputer tylko przeczysciłem wtyczki wokół silnika i szarpanie zmniejszyło się w dużym stopniu.
Wczoraj w czasie jazdy zapaliła się żółta kontrolka check engine i odziwo samochód przestał całkowicie przerywać:)(zaczął jezdzić normalnie)Potem po kilkukrotnym odpaleniu kontrolka zgasła i jak narazie jest ok:) Ucieszyło mnie to.
Myślę że mogła to być wina złego paliwa.....

[ Dodano: Pon Sty 14, 2013 19:59 ]
Niestety dziś rano znów zapalił się "check engine" i świecił cały czas...(auto jezdzi normalnie)
Zrobiłem reset czujnika połozenia przepustnicy(5 razy gaz do dechy) i od razu po zapaleniu zgasł...
Myślicie że to może być walnięty czujnik?i stąd autem szarpało??
Dzięki za odpowiedz.
_________________
Proste są dla szybkich samochodów
Zakręty dla szybkich kierowców!
 
 
 
leszczu 




Pomógł: 555 razy
Dołączył: 01 Kwi 2009
Posty: 8942
Skąd: Białystok

Rover 200

Wysłany: Wto Sty 15, 2013 12:00   

Marcin1985 napisał/a:
Witam. Nie podjechałem wkońcu na ten komputer

No i pokazało jakieś błędy.
Marcin1985 napisał/a:
Myślicie że to może być walnięty czujnik?i stąd autem szarpało??

Bardzo możliwe.
_________________
DIAGNOSTYKA KOMPUTEROWA, PROGRAMOWANIE PILOTA ROVER/MG
CZĘŚCI http://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=75342
 
 
Marcin1985 




Dołączył: 29 Gru 2012
Posty: 31
Skąd: Manchester



Wysłany: Wto Sty 29, 2013 20:39   

Witam. Wracam do mojego problemu. Wymieniłem dzis filtr paliwa ale problem szarpania dalej wystepuje...:((Bylem dzis u mechanika i zczytal mi bledy z komputera. Pojawilo sie duzo ale to dlatego ze odlaczalem wtyczki od czujnikow...|Pokasował to wszystko i zostały mu 3(sonda lambda, błąd P0300 i jeszcze jeden)
Mechanik powiedzial ze najbardziej obstawia błąd P0300 coś o zapłonie.
Pasowało by to do moich objawów szarpania...Po paru minutach mowi że na 90 % to pompa paliwa i wtedy gdy przyspieszam, auto potrzebuje najwiecej paliwa...i ze stąd to szarpanie. Ale na mój rozum pompa powinna szwankować w kazdym zakresie obrotów a najbardziej w górnym zakresie wtedy kiedy jest najwieksze cisnienie a u mnie wtedy auto przyspiesza jak burza...
Prosze o jakąś pomoc bo cos mi sie wydaje ze gosc chce mnie naciagnac na kase...
_________________
Proste są dla szybkich samochodów
Zakręty dla szybkich kierowców!
 
 
 
ADI-mistrzu 




Pomógł: 254 razy
Dołączył: 11 Sie 2009
Posty: 4437
Skąd: Legionowo

Rover 45

Wysłany: Wto Sty 29, 2013 20:56   

P0300 chyba dotyczy wypadania zapłonów na cylindrach z tego co pamiętam.
Do sprawdzenia przewody zapłonowe i świece a jak nie pomoże to cewki.
 
 
 
Marcin1985 




Dołączył: 29 Gru 2012
Posty: 31
Skąd: Manchester



Wysłany: Wto Sty 29, 2013 21:03   

problem w tym ze wszystko to wymienilem odrazu po wystąpieniu usterki(pisalem o tym wyzej) Świece Boscha 4-elektrodowe(wiem ze nikt nie poleca ale akurat innych nie bylo)Kable zmienilem ale kupilem od starego modelu czyli 5 kabli a u mnie są 2(ale zamienilem stare na nowe)i cewki "beru". Zmienilem tez filtr paliwa.
A problem dalej jest. Przy ruszaniu z jedynki slychac jakby silnik nie palił na jedną swiece. Po przekroczeniu 2500 wszystko wraca do normy i idzie jak burza.
Po zmianie na 2 przy obrotach okolo 2500 szarpanie...A mechanik mówi że na 90 % to pompa paliwa.....
_________________
Proste są dla szybkich samochodów
Zakręty dla szybkich kierowców!
 
 
 
leszczu 




Pomógł: 555 razy
Dołączył: 01 Kwi 2009
Posty: 8942
Skąd: Białystok

Rover 200

Wysłany: Sro Sty 30, 2013 10:49   

Marcin1985 napisał/a:
Przy ruszaniu z jedynki slychac jakby silnik nie palił na jedną swiece. Po przekroczeniu 2500 wszystko wraca do normy i idzie jak burza.

Coś musi być nie tak w zapłonie w takim razie. Wstaw może jakieś inne świece NGK np.
_________________
DIAGNOSTYKA KOMPUTEROWA, PROGRAMOWANIE PILOTA ROVER/MG
CZĘŚCI http://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=75342
 
 
Damiano 




Dołączył: 18 Sty 2013
Posty: 70
Skąd: Stryków



Wysłany: Sro Sty 30, 2013 13:02   

masz gaz przy roverku? Bo jeśli tak to trzeba jechać na regulacje gazu:)
_________________
Najważniejsze wiedzieć na czym stoisz:)
Pozdrawiam, Damian :)
 
 
 
Marcin1985 




Dołączył: 29 Gru 2012
Posty: 31
Skąd: Manchester



Wysłany: Czw Sty 31, 2013 21:23   

Nie nie mam gazu...
Samochód u innego mechanika:) Jutro druga diagnoza, ciekawe czy ta sama co poprzedniego. Dam znac jak sprawa się wyjaśni.

[ Dodano: Czw Sty 31, 2013 21:23 ]
Samochód przeglądnięty, wszystko w normie, cisnienie posprawdzane i jedyne co pozostalo mechanikowi do sprawdzenia to rozrząd...może być przestawiony o 1 ząb i dlatego gubi zapłon...a zaraz po kupnie paliłem roverka na pych bo wysiadł aku... :cry:
Jutro będę pewny na 100 %

Teraz moje pytanie:Czy pompa wody jest razem z rozrządem?Bo przy okazji mogłbym wymienic.
_________________
Proste są dla szybkich samochodów
Zakręty dla szybkich kierowców!
 
 
 
ADI-mistrzu 




Pomógł: 254 razy
Dołączył: 11 Sie 2009
Posty: 4437
Skąd: Legionowo

Rover 45

Wysłany: Czw Sty 31, 2013 21:25   

Tak, jest z rozrządem.
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [R214 1.4i 96] Szarpie przy ruszaniu
Iza19019 Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 6 Wto Cze 22, 2010 09:51
Iza19019
Brak nowych postów [R214 Si 97r.] Szarpie przy ruszaniu i na wstecznym
proszę o sugestie
jaromas Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 26 Czw Maj 19, 2016 21:34
NoPE
Brak nowych postów [R214 Si] Dusi się, skacze.
barti101 Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 16 Wto Paź 27, 2009 21:38
barti101
Brak nowych postów [ R214 ] Skacze na 1,2 i wstecznym biegu
Berg Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 13 Czw Lis 25, 2010 17:05
Berg
Brak nowych postów [R214] Silnik gaśnie przy gwałtownym hamowaniu
MaciejGdynia Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 6 Pon Kwi 23, 2012 22:28
MaciejGdynia



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink