Pomógł: 1 raz Dołączył: 12 Sty 2011 Posty: 101 Skąd: Nowy Sącz
Wysłany: Nie Sty 23, 2011 19:09 [R600] Blow Off
Chciałbym troszkę się pochwalić, choć może dla niektórych to żadna nowość czy ciekawostka, ale zamontowałem w swoim R 600 kilka dni temu zawór upustowy. Jest to zawór znanej firmy Properfekt. Za zestaw, czyli: zawór, wężyk, trójnik, adapter (srebrna flansza) oraz łącznik adaptera z zaworem zapłaciłem 300zł z przesyłką. Myślę, że to dobra cena za taki zestawik. Montaż dzięki radom dobregozioma był prosty i trwał może 15 min Wrażenia są nie do opisania Mały bajer a cieszy bardzo. Teraz nawet muzy nie słucham bo uwielbiam ten dźwięk pszszsz!!! Oczywiście w najbliższym czasie zmienię kilka przewodów i pomaluję kilka elementów silnika pod kolor, tak bez przesady żeby było ładnie Poniżej fotka
[ Dodano: Nie Sty 23, 2011 19:09 ]
Mój Ci on
SPAMU¦
Wysłany: Nie Sty 23, 2011 19:09 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
Na forum Subaru słyszałem, że tani Blow Off może uszkodzić turbo, a w ogóle podobno zwiększają spalanie. Czy to prawda?
_________________ Miałem już około 25 samochodów różnych marek i narodowości. Z Roverków to: 620i LP
G, 623Si Lux LPG, 820Ti coupe, 620Ti, teraz czas na roverkowego diesla, czyli 45 IDT...
Odkopuję temat, ponieważ wczoraj rozmawiałem z kolegą nad sensem zakładania Blow-off`a do mojego auta i chciałem się zapytać użytkowników.
Czy po zamontowaniu nie czujecie, że po zmianie biegu turbo od nowa musi naładować ciśnienie? Chodzi mi o to, że bez zaworu ciśnienie przez chwilę zostanie i jak zmienię bieg to będzie ciągnąć dalej, a jak ujdzie zaworem to musiałbym chwilę odczekać, aż turbo napompuje.
_________________ Miałem już około 25 samochodów różnych marek i narodowości. Z Roverków to: 620i LP
G, 623Si Lux LPG, 820Ti coupe, 620Ti, teraz czas na roverkowego diesla, czyli 45 IDT...
blow off jak i DV spelnia ta sama role wiec nie ma roznicy co masz... jedyna roznica to taka ze DV dziala w ukladzie zamknietym co oznacza charakterystycznego psssytttt a blow off w otwartym wypuszczajac nadmiar poiwetrza w akmosfere pppssyyyt
PS blow off montuje sie jeszcze z jednego powodu gdy zwiekszasz doladowanie poniewazy seryjne DV maja zwykle przewidziane jedynie 0,2 bara zapasu od serii... wiec moze pozniej puszczac co doprowadzi do szybszego zniszczenia sprezarki
Czyli blow off ma sens po zwiekszeniu doladowania?
_________________ Miałem już około 25 samochodów różnych marek i narodowości. Z Roverków to: 620i LP
G, 623Si Lux LPG, 820Ti coupe, 620Ti, teraz czas na roverkowego diesla, czyli 45 IDT...
Myślę, że do 800 ten efekt średnio pasuje, chociaż ostatnio widziałem ładne s70R, który puszczał z zaworka i miało to swój urok.
Nad zwiększeniem doładowania się zastanawiam, ale najpierw chcę dojść do serii. Czy muszę zwiększać doładowanie w warsztacie, czy wystarczy, że kupię sobię zegar boost i przekręcę śrubę regulacji?
_________________ Miałem już około 25 samochodów różnych marek i narodowości. Z Roverków to: 620i LP
G, 623Si Lux LPG, 820Ti coupe, 620Ti, teraz czas na roverkowego diesla, czyli 45 IDT...
mhm ile tak mniej wiecej przy średniej jeździe zwiększy się złużycie paliwa przy zwiększonym ciśnieniu doładowania?
i w r800 jest gorzej chyba z montażem zaworu blof off..Przewaznie na każdym zdjeciu którym widziałem zawór jest umieszczany w rurze która idzie od przepustnicy do IC... a w R800 ta rura idzie w dół i na dole w chodzi do IC pod obudową od filtra powietrza nie tak jak np R600 na wierzchu jest jakas róznica w montazu zaworu?? na której rurze?..np jak by zamontować od rury IC do Turbo?
komp jest w stanie ogranac mieszanke do 0,87 bara wiec do tylu mozesz sie bawic MBC plus zegar boost i działasz... powyzej tego doładowania komp odcina i konieczna jest jakas swinka
a czym jest adamsky zegar boost jak nie bardzo dokładnym manometrem
spalanie zwiekszy sie rownomiernie z dociskaniem gazu w podłoge przy normalnej spokojnej jezdzie raczej niezauwazalnie. Blow off powinien byc zamontowany jak najblizej przepustnicy...
dobryziom, czyli rozumiem, że jak podniosę do 0,8 bara z 0,5 bara to będzie wszystko cacy, ale blow-off`a muszę już zapodać?
Rozumiem, że jak podłącze zegar boosta to reguluję doładowanie tą śrubką za turbiną?
_________________ Miałem już około 25 samochodów różnych marek i narodowości. Z Roverków to: 620i LP
G, 623Si Lux LPG, 820Ti coupe, 620Ti, teraz czas na roverkowego diesla, czyli 45 IDT...
Pomógł: 35 razy Dołączył: 18 Maj 2008 Posty: 473 Skąd: Katowice
Wysłany: Sro Cze 22, 2011 07:02
Perez, na 0,8 raczej nie będzie konieczne zakładanie bov. Ta śrubka za turbiną służy do wyregulowania długości dźwigni, nie ruszaj jej. Do wyregulowania doładowania służy kontroler doładowania. Kup sobie manual bost controler, i tam będzie śruba do regulacji.
_________________ Miałem już około 25 samochodów różnych marek i narodowości. Z Roverków to: 620i LP
G, 623Si Lux LPG, 820Ti coupe, 620Ti, teraz czas na roverkowego diesla, czyli 45 IDT...
Pomógł: 35 razy Dołączył: 18 Maj 2008 Posty: 473 Skąd: Katowice
Wysłany: Sro Cze 22, 2011 08:02
Niewiele. Z dołu przepustnicy do accuratora przy turbinie idzie wąż na środku którego jest taka malutka puszka z wtyczką, Wyciągasz ten kontroler doładowania i wkładasz taki ze śrubką, zaciskasz opaski i zrobione. Później trzeba go tylko ustawić.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum