Wysłany: Czw Maj 24, 2007 08:41 [R416] Układ chłodzenia
Typ: Si Rodzaj silnika: benzyna Pojemnosc silnika: 1.6 Rok produkcji: 1995
Witam
W moim roverku z silnikiem 16K z 1995r (model 95 w górę) mam problem z układem chłodzenia. Temat był już parokrotnie poruszany, ale nie udało mi się mojego problemu rozwiązać.
Podczas jazdy w korkach gotuje się płyn chłodniczy. Czujnik temperatury płynu chłodniczego jast ok. Po odkręceniu korka na zbiorniku wyrównawczym nie słychać syczenia (wyrównania ciśnienia). Korek założyłem od innego roverka i po nagrzaniu silnika powtórzyłem test - wynik jak poprzednio, brak syczenia. Termostat jest raczej ok, sądząc po nagrzewaniu się chłodnicy i jej przewodów. Ubytków płynu chłodniczego nie zaobserwowałem. Po wypięciu wtyczki z czujnika temp. wentylator na chłodnicy działa.
W warsztacie namawiają mnie na wymianę uszczelki pod głowicą (1200zł ze śrubami).
Jak sądzicie, czy wymiany uszczelki pod głowicą jest konieczna? Gdzie leży problem z moim roverkiem?
AndrewS: poprawilem temat postu
Ostatnio zmieniony przez kasjopea Nie Gru 26, 2010 22:59, w całości zmieniany 2 razy
SPAMU¦
Wysłany: Czw Maj 24, 2007 08:41 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
Konieczność wymiany uszczeli mój pan mechanik ocenił po włożeniu palucha do zbiornika płynu chłodzącego skąd wygiągnął go ubabranego olejem
Sprawdź dokładnie, czy nie masz przecieków oleju do układu chłodzenia.
A propos. Co wchodzi w zakres "wymiany uszczelki pod głowicą" skoro to tak cholernie droga operacja??
Wysłany: Czw Maj 24, 2007 12:35 Re: [416] Układ chłodzenia
kris88 napisał/a:
W warsztacie namawiają mnie na wymianę uszczelki pod głowicą (1200zł ze śrubami).
Jak sądzicie, czy wymiany uszczelki pod głowicą jest konieczna? Gdzie leży problem z moim roverkiem?
Hmm troche drogo ale zalezy z jakich firm biorą czesci.
Ostatnio pomagałem koledze przy wymianie uszczelki w R216.
Nie licze robocizny bo wszystko robiliśmy sami ale cześci wyniosły tak:
- Uszczelka Glaser 120zł
- Uszczelka pokrywy zaworów 80zł.
- Planowanie głowicy + sprawdzenie szczelności głowicy 80zł
- Uszczelki kolektorów ok 80zł
Przy okazji wymieniał rozrząd.
- Pasek 100zł
- Napinacz 100zł
- Pompa wody 150zł
- Uszczelniacze 80zł
Więc koszty części i planowania masz 360zł a z rozrządem 790zł.
Śruby zakladaliśmy te same i dokręcane odpowiednim momentem i nie ma problemu.
Pozdrawiam
mi to wyglada na uszkodzenie korka, w goracym ukladzie chlodzacym musi byc cisnienie, masz pewnosc ze ten drugi korek jest dobry
Dziś po przejechaniu paru kilometrów i wcześniejszym pogrzebaniu przy korku - ciśnienie trzyma. Muszę go jeszcze zagrzać i sprawdzić czy się zagotuje, oczywiście po wszystkim poinformuje.
AndrewS,
Witaj,
Widzę że duzo pomagasz w sprawie układu chłodzenia a ja mam problem taki mianowicie, gotuje mi się płyn chłodniczy i wylatuje korkiem, nie wiem czy może korek jest zły ale ostatnio zrobiłem sobie klimę i sytuacja się namnożyła i teraz już po 2 czy 3 km gotuje mi sie woda w zbiorniku wymieniłem czujnik temperatury chłodnicy już.
Włącza ci się wentylator jak gotuje płyn
Jak nie,, to masz do wymiany korek zbiorniczka płynu chłodniczego.
Szukaj od Poldka 1.4 bo jest o połowę tańszy.
no właśnie teraz włącza jak zrobiłem klimę i płyn też się gotuję. Wcześniej tak było też jak klima nie działała ale wymieniłem czujnik temp. i było ok teraz z klimą się gotuje znów i jeszcze czasem potrafi sobie zgasnąć jak klima jest włączona ale.
Korek wymieniony jak wracałem ze sklepu w korku to oczywiście temp się podniosła bo jest 30 st na dworze ale jak wróciłem pod dom to w końcu nie mogłem korka otworzyć bo już ciśnienie było i tak jak mówiłeś od poloneza tańszy hehe także jest ok póki co
Dzięki bardzo za pomoc w razie dalszych problemów napewno napiszę
Pomógł: 248 razy Dołączył: 18 Cze 2009 Posty: 1651 Skąd: Maciejowa, Nowy Sącz
Wysłany: Pon Cze 06, 2011 19:32
leszczu napisał/a:
MaciejGdynia napisał/a:
jak wracałem ze sklepu w korku to oczywiście temp się podniosła
MaciejGdynia napisał/a:
także jest ok póki co
Nie wydaje mi się, żeby było wszystko ok jak ci temperatura się podnosi.
Ja również zgadzam się z opinią leszczu, korek czy nie temperatura na wskaźniku w moim R416 nie przekracza 1/3 wysokości skali i nie zmienia się. Nawet w korku przy włączonej klimie (słychać tylko obydwa wentylatory jak chodzą na maxa ).
_________________ .: Podpis użytkownika wymaga
edycji :.
no spoko a w moim sie podniosła ale tylko do 1/4 skali to chyba nie jest źle??
a korka nie zassało ale zrobiło się cisnienie w zbiorniku w końcu - tak powinno być tak??
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum