Forum Klubu ROVERki.pl :: [R416] Układ chłodzenia
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: kasjopea
Czw Lis 18, 2010 18:53
[R416] Układ chłodzenia
Autor Wiadomość
kris88 



Dołączył: 28 Mar 2007
Posty: 50
Skąd: Gdańsk



Wysłany: Czw Maj 24, 2007 08:41   [R416] Układ chłodzenia
Typ: Si Rodzaj silnika: benzyna Pojemnosc silnika: 1.6 Rok produkcji: 1995

Witam
W moim roverku z silnikiem 16K z 1995r (model 95 w górę) mam problem z układem chłodzenia. Temat był już parokrotnie poruszany, ale nie udało mi się mojego problemu rozwiązać.
Podczas jazdy w korkach gotuje się płyn chłodniczy. Czujnik temperatury płynu chłodniczego jast ok. Po odkręceniu korka na zbiorniku wyrównawczym nie słychać syczenia (wyrównania ciśnienia). Korek założyłem od innego roverka i po nagrzaniu silnika powtórzyłem test - wynik jak poprzednio, brak syczenia. Termostat jest raczej ok, sądząc po nagrzewaniu się chłodnicy i jej przewodów. Ubytków płynu chłodniczego nie zaobserwowałem. Po wypięciu wtyczki z czujnika temp. wentylator na chłodnicy działa.
W warsztacie namawiają mnie na wymianę uszczelki pod głowicą (1200zł ze śrubami).

Jak sądzicie, czy wymiany uszczelki pod głowicą jest konieczna? Gdzie leży problem z moim roverkiem?

AndrewS: poprawilem temat postu
Ostatnio zmieniony przez kasjopea Nie Gru 26, 2010 22:59, w całości zmieniany 2 razy  
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Czw Maj 24, 2007 08:41   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
drooid 




Pomógł: 4 razy
Dołączył: 16 Kwi 2007
Posty: 209
Skąd: Łódź

Rover 45

Wysłany: Czw Maj 24, 2007 12:20   

Konieczność wymiany uszczeli mój pan mechanik ocenił po włożeniu palucha do zbiornika płynu chłodzącego skąd wygiągnął go ubabranego olejem :(
Sprawdź dokładnie, czy nie masz przecieków oleju do układu chłodzenia.

A propos. Co wchodzi w zakres "wymiany uszczelki pod głowicą" skoro to tak cholernie droga operacja??
_________________
Pozdrawiam
Drooid
 
 
 
7Tomi 



Pomógł: 2 razy
Dołączył: 17 Kwi 2013
Posty: 1139



Wysłany: Czw Maj 24, 2007 12:35   Re: [416] Układ chłodzenia

kris88 napisał/a:
W warsztacie namawiają mnie na wymianę uszczelki pod głowicą (1200zł ze śrubami).

Jak sądzicie, czy wymiany uszczelki pod głowicą jest konieczna? Gdzie leży problem z moim roverkiem?


Hmm troche drogo ale zalezy z jakich firm biorą czesci.
Ostatnio pomagałem koledze przy wymianie uszczelki w R216.
Nie licze robocizny bo wszystko robiliśmy sami ale cześci wyniosły tak:
- Uszczelka Glaser 120zł
- Uszczelka pokrywy zaworów 80zł.
- Planowanie głowicy + sprawdzenie szczelności głowicy 80zł
- Uszczelki kolektorów ok 80zł
Przy okazji wymieniał rozrząd.
- Pasek 100zł
- Napinacz 100zł
- Pompa wody 150zł
- Uszczelniacze 80zł

Więc koszty części i planowania masz 360zł a z rozrządem 790zł.
Śruby zakladaliśmy te same i dokręcane odpowiednim momentem i nie ma problemu.
Pozdrawiam
_________________
Pozdrawiam
7Tomi
 
 
kris88 



Dołączył: 28 Mar 2007
Posty: 50
Skąd: Gdańsk



Wysłany: Czw Maj 24, 2007 13:12   

drooid napisał/a:
Konieczność wymiany uszczeli mój pan mechanik ocenił po włożeniu palucha do zbiornika płynu chłodzącego skąd wygiągnął go ubabranego olejem :(


U mnie nie widać żadnych śladów oleju w płynie chłodniczym.
 
 
AndrewS 
Klubowicz





Pomógł: 159 razy
Dołączył: 27 Lut 2001
Posty: 3642
Skąd: Puławy

Rover 800

Wysłany: Czw Maj 24, 2007 14:19   

mi to wyglada na uszkodzenie korka, w goracym ukladzie chlodzacym musi byc cisnienie, masz pewnosc ze ten drugi korek jest dobry ??
_________________
Pozdrawiam Andrzej
Rover 800, byl 214 Si 95
FSO 125p 1.4 16V MPI
Jawa 350
 
 
 
kris88 



Dołączył: 28 Mar 2007
Posty: 50
Skąd: Gdańsk



Wysłany: Pią Maj 25, 2007 06:02   

AndrewS napisał/a:
mi to wyglada na uszkodzenie korka, w goracym ukladzie chlodzacym musi byc cisnienie, masz pewnosc ze ten drugi korek jest dobry ??


Dziś po przejechaniu paru kilometrów i wcześniejszym pogrzebaniu przy korku - ciśnienie trzyma. Muszę go jeszcze zagrzać i sprawdzić czy się zagotuje, oczywiście po wszystkim poinformuje.
 
 
AndrewS 
Klubowicz





Pomógł: 159 razy
Dołączył: 27 Lut 2001
Posty: 3642
Skąd: Puławy

Rover 800

Wysłany: Pią Maj 25, 2007 06:58   

mi kiedys tez udalo sie naprawic nie trzymajacy korek, postukalem, powciskalem srubokretem ten wew. zaworek i zadzialal
_________________
Pozdrawiam Andrzej
Rover 800, byl 214 Si 95
FSO 125p 1.4 16V MPI
Jawa 350
 
 
 
MaciejGdynia 



Dołączył: 19 Sty 2011
Posty: 19
Skąd: Gdynia



Wysłany: Pon Cze 06, 2011 12:16   

AndrewS,
Witaj,
Widzę że duzo pomagasz w sprawie układu chłodzenia a ja mam problem taki mianowicie, gotuje mi się płyn chłodniczy i wylatuje korkiem, nie wiem czy może korek jest zły ale ostatnio zrobiłem sobie klimę i sytuacja się namnożyła i teraz już po 2 czy 3 km gotuje mi sie woda w zbiorniku wymieniłem czujnik temperatury chłodnicy już.
 
 
leszczu 




Pomógł: 555 razy
Dołączył: 01 Kwi 2009
Posty: 8942
Skąd: Białystok

Rover 200

Wysłany: Pon Cze 06, 2011 12:20   

Włącza ci się wentylator jak gotuje płyn ??
Jak nie,, to masz do wymiany korek zbiorniczka płynu chłodniczego. :wink:
Szukaj od Poldka 1.4 bo jest o połowę tańszy. :wink:
_________________
DIAGNOSTYKA KOMPUTEROWA, PROGRAMOWANIE PILOTA ROVER/MG
CZĘŚCI http://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=75342
 
 
MaciejGdynia 



Dołączył: 19 Sty 2011
Posty: 19
Skąd: Gdynia



Wysłany: Pon Cze 06, 2011 13:17   

no właśnie teraz włącza jak zrobiłem klimę i płyn też się gotuję. Wcześniej tak było też jak klima nie działała ale wymieniłem czujnik temp. i było ok teraz z klimą się gotuje znów i jeszcze czasem potrafi sobie zgasnąć jak klima jest włączona ale.
 
 
Jugol 



Pomógł: 116 razy
Dołączył: 05 Lis 2008
Posty: 2341



Wysłany: Pon Cze 06, 2011 14:03   

Korek zbiorniczka wyrównawczego do wymiany, jak wyżej leszczu Ci napisał.
 
 
leszczu 




Pomógł: 555 razy
Dołączył: 01 Kwi 2009
Posty: 8942
Skąd: Białystok

Rover 200

Wysłany: Pon Cze 06, 2011 15:29   

Wymień ten korek, a później poszukamy innej przyczyny. :wink:
_________________
DIAGNOSTYKA KOMPUTEROWA, PROGRAMOWANIE PILOTA ROVER/MG
CZĘŚCI http://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=75342
 
 
MaciejGdynia 



Dołączył: 19 Sty 2011
Posty: 19
Skąd: Gdynia



Wysłany: Pon Cze 06, 2011 17:43   

Korek wymieniony :) jak wracałem ze sklepu w korku to oczywiście temp się podniosła bo jest 30 st na dworze ale jak wróciłem pod dom to w końcu nie mogłem korka otworzyć bo już ciśnienie było :) i tak jak mówiłeś od poloneza tańszy hehe także jest ok póki co :)
Dzięki bardzo za pomoc :) w razie dalszych problemów napewno napiszę :)
 
 
Adrian 
Moderator



Pomógł: 227 razy
Dołączył: 30 Gru 2007
Posty: 2726
Skąd: Ząbki

Rover 400

Wysłany: Pon Cze 06, 2011 18:00   

Poczytaj jeszcze o odpowietrzaniu układu, bo po takich akcjach mógł Ci się on zapowietrzyć troszkę.
MaciejGdynia napisał/a:
to w końcu nie mogłem korka otworzyć bo już ciśnienie było

Zassało go ?
 
 
 
leszczu 




Pomógł: 555 razy
Dołączył: 01 Kwi 2009
Posty: 8942
Skąd: Białystok

Rover 200

Wysłany: Pon Cze 06, 2011 18:06   

MaciejGdynia napisał/a:
jak wracałem ze sklepu w korku to oczywiście temp się podniosła

MaciejGdynia napisał/a:
także jest ok póki co :)

Nie wydaje mi się, żeby było wszystko ok jak ci temperatura się podnosi. :/
_________________
DIAGNOSTYKA KOMPUTEROWA, PROGRAMOWANIE PILOTA ROVER/MG
CZĘŚCI http://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=75342
 
 
darek_wp 




Pomógł: 248 razy
Dołączył: 18 Cze 2009
Posty: 1651
Skąd: Maciejowa, Nowy Sącz



Wysłany: Pon Cze 06, 2011 19:32   

leszczu napisał/a:
MaciejGdynia napisał/a:
jak wracałem ze sklepu w korku to oczywiście temp się podniosła

MaciejGdynia napisał/a:
także jest ok póki co :)

Nie wydaje mi się, żeby było wszystko ok jak ci temperatura się podnosi. :/


Ja również zgadzam się z opinią leszczu, korek czy nie temperatura na wskaźniku w moim R416 nie przekracza 1/3 wysokości skali i nie zmienia się. Nawet w korku przy włączonej klimie (słychać tylko obydwa wentylatory jak chodzą na maxa :-) ).
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
 
MaciejGdynia 



Dołączył: 19 Sty 2011
Posty: 19
Skąd: Gdynia



Wysłany: Pon Cze 06, 2011 19:44   

no spoko a w moim sie podniosła ale tylko do 1/4 skali to chyba nie jest źle??
a korka nie zassało ale zrobiło się cisnienie w zbiorniku w końcu - tak powinno być tak??
 
 
AndrewS 
Klubowicz





Pomógł: 159 razy
Dołączył: 27 Lut 2001
Posty: 3642
Skąd: Puławy

Rover 800

Wysłany: Pon Cze 06, 2011 22:20   

ale leciwy watek wykopales :-)

cisnienie w ukladzie chlodzenia ma byc, jezdzij i obserwuj
_________________
Pozdrawiam Andrzej
Rover 800, byl 214 Si 95
FSO 125p 1.4 16V MPI
Jawa 350
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [R416] UKŁAD CHŁODZENIA
dulis1 Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 11 Pon Sie 04, 2008 10:23
sTERYD
Brak nowych postów [R416] Jak odpowietrzyć układ chłodzenia??
Dyzio81 Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 2 Pią Sie 15, 2008 11:08
piter34
Brak nowych postów [R416] Zapowietrzony układ chłodzenia?
kris88 Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 2 Pią Maj 08, 2009 13:53
kris88
Brak nowych postów [R416] Układ chłodzenia - zapowietrzony
i nie chce sie odpowietrzyć po naprawie HGF
dawidd Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 2 Wto Mar 03, 2009 11:42
dawidd
Brak nowych postów [R416] Zapowietrzający się układ chłodzenia
cozmo Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 4 Sro Sie 15, 2007 06:15
cozmo



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink