Wysłany: Pon Maj 30, 2011 20:39 [R400 '98 1.6si 5D] Zamek, pilot i oświetlenie bagażnika
Typ: Si Rodzaj silnika: benzyna Pojemnosc silnika: 1.6 Rok produkcji: 1998
Witam wszystkich.
Posiadam jw. Roverka 400 1.6si '98 5d a wraz z nim kilka pytań.
1) Mam problem z zamkiem tylnej klapy. Kluczyk wchodzi do końca, ale nie chce się przekręcić. (Pryskałem kilkakrotnie WD przez ok. tydzień, nie pomogło) Po próbie włamania (przez kogoś oczywiście) wyciągnąłem z zamka kawałek złamanego małego śrubokręta i od tamtego czasu nie mogę otworzyć bagażnika za pomocą kluczyka. Czytałem na forum instrukcję naprawy blaszek w zamku itp. choć nie wiem czy pomoże. Mogę wymienić wkładkę zamka na tą ze schowka, tylko nie wiem jak rozebrać tylną klapę, żeby to zrobić.
2) Drugi problem dotyczy oświetlenia bagażnika. Wiem, że w tym zatrzasku klapy jest taki wystający pazur, który po otwarciu powinien odbić i wtedy zapala się światło. Niestety u mnie działa to na odwrót Dopiero po otwarciu klapy muszę ten pazur docisnąć i trzymać, żeby mieć oświetlenie (tak jakby ktoś "bieguny" zamienił). Chciałem sprawdzić jak to wygląda. Odkręciłem ten zatrzask klapy, wyczepiłem przewód, który wpadł do środka klapy i nie mogę go sięgnąć. To drugi powód, dla którego chciałbym tą klapę rozebrać.
3) Po 2 latach intensywnego użytkowania pilota, aby otworzyć drzwi musiałem klikać wiele razy z bliska żeby załapało, a potem nawet immobilizer po przekręceniu kluczyka w stacyjce odłączał zapłon (robił przerywane i przeraźliwe "tiru-riru"). Po wielokrotnym wciśnięciu otwarcia drzwi na pilocie (lub w ekstremalnym przypadku ściągnięcie klem z aku) dostawał chyba sygnał i mogłem go odpalić. Wymieniłem baterię, zsynchronizowałem pilota zgodnie z instrukcją i nadal jest kupa. Żeby otworzyć drzwi muszę klikać kilkanaście razy naprzemian przyciski otwierania i zamykania na pilocie lub w ostateczności otwieram go z kluczyka, no ale nie po to mam pilota (z resztą tylko jednego). Czy coś z tym można zrobić, bo nie mogę go tak ciągle otwierać (to trochę obciach) i zasięg ma z pół metra.
SPAMU¦
Wysłany: Pon Maj 30, 2011 20:39 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
Czy można gdzieś dostać te styczniki, czy są jakieś standardowe? Czytałem, że do czegoś w pilocie można przylutować 0,3mm przewód w izolacji, żeby robił za antenkę dla polepszenia zasięgu.
Chciałbym również zapytać, czy jak kupię np na "allegro" pilota, to czy będę mógł go zsynchronizować tak jak tego swojego po wymianie baterii, czy potrzebny będzie jakiś komputer?
Chciałbym również zapytać, czy jak kupię np na "allegro" pilota, to czy będę mógł go zsynchronizować tak jak tego swojego po wymianie baterii, czy potrzebny będzie jakiś komputer?
Tak jak po wymianie baterii pilota nie zsynchronizujesz. Będzie potrzebny do tego komputer ROVER'a T4.
_________________ .: Podpis użytkownika wymaga
edycji :.
Kupisz w każdym sklepie elektronicznym, lub jeśli bawisz się troszkę elektroniką, to możesz to znaleźć w prawie każdym elektronicznym klamocie codziennego użytku
[ Dodano: Wto Maj 31, 2011 17:34 ]
ja zmieniałem je już ze 2 razy, bo zaszły jakimś szlamem. Nie mam pojęcia skąd...
Generalnie poprawa natychmiastowa
_________________ >lepiej głupio zapytać, niż mądrze coś spie....lić<
Koledzy! nie wprowadzajcie w błąd, przycisk tylko można uszkodzić mechanicznie, możliwe że padł któryś przycisk ale to bardzo mało prawdopodobne. Można to sprawdzić miernikiem z biedronki za 10zł. A dokładniej czy przewodzi pomiędzy poszczególnymi zestykami po naciśnięciu guzika. Jeżeli pilot działał i nie działa, a tranzystory (takie małe czarne gówienka w środku) nie są widocznie upalone to do wymiany nadajnik (kwarc) oraz odbiornik (rezonator kwarcowy). Z reguły to drugie, bo te pierwsze raczej się nie psują. Ostatnio przerabiałem taką wymianę u siebie, jest jeden facet w pl co handluje tymi rezonatorami. Poniżej link:
Co do zasięgu to badajże ADI-mistrzu wynalazł patent na poprawę do 10-15m, a mianowicie do wyprowadzenia tranzystorka końcowego dolutowuje się 16cm cienkiego drutu zwiniętego w spiralkę (w odpowiednią stronę) działa to na zasadzie podłączenia dodatkowej, większej anteny.
Co do rozkodowania pilota po wyjęciu baterii to mój było ponad 2h jak wymieniałem w nim całą elektronikę i wystarczyło standardowe 4x zamknięcie, 1x otwarcie żeby się skomunikował. Jeżeli chcesz dodać nowego pilota np. uniwersalnego za 100zł to wtedy musisz jechać na T4 żeby go dodać do bazy samochodowego komputerka, jeśli chodzi o wymianę baterii to MOIM zdaniem wystarczy 4x kliknąć zamknięcie i raz otwarcie.
Co do przycisku obojętnie jaki byleby zwierał w ten sam sposób, ja u siebie zamontowałem dużo wyższy do druku przewlekanego a nie SMD żeby wygodniej się naciskało.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum