Forum Klubu ROVERki.pl :: [416si] Bardzo duży problem z silnikiem
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[416si] Bardzo duży problem z silnikiem
Autor Wiadomość
kamilos2521 




Pomógł: 1 raz
Dołączył: 07 Cze 2010
Posty: 205
Skąd: Wrocław

Rover 400

Wysłany: Nie Cze 12, 2011 10:22   [416si] Bardzo duży problem z silnikiem
Typ: Si Rodzaj silnika: benzyna Pojemnosc silnika: 1.6 Rok produkcji: 1995

Witam wszystkich mam taki problem z silnikiem gdy silnik się rozgrzeje i dodaje mu gazu to silnik się dusi i rzuca nim a co za tym idzie nie chce jechać...dławi się... czasami jak dam gazu do dechy to jedzie a czasami zero reakcji...wczoraj jak wjechałem na autostradę silnik zaczął się dławić i nie reagował na gaz...po chwili zgasł i koniec...nie mogłem go odpalić...dopiero gdy dałem gazu to odpalił ale chodził dziwnie jakby na 3 gary gdy puszczałem gaz to gasł...i tak prze parę minut gdy odpalałem z wciśniętym gazem to odpalał ale chodził na 3 gary i trzęsło nim po chwili odpaliłem go i wszystko wróciło do normy odpalił normalnie i chodzi do dzisiaj ok a zrobiłem około 80km...ale wiem że dławienie silnika przy następnej jeździe powróci...bo tak była już parę razy...
Teraz co sprawdziłem i wymieniłem wymienione palec i kopułka plus silniczek krokowy...sprawdzone świece kable przepustnica czyszczona czujniki temperatury są ok...
Dodam że objawy są na PB i na LPG....
Proszę o pomoc bo już nie wiem co to może być brak pomysłów i ręce mi opadają...
Piszcie każda sugestia jest ważna....
Dzięki.....
_________________
Porażka jest gorsza niż śmierć, bo z porażką trzeba żyć...
c'mon ARSENAL
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Nie Cze 12, 2011 10:22   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
leszczu 




Pomógł: 555 razy
Dołączył: 01 Kwi 2009
Posty: 8942
Skąd: Białystok

Rover 200

Wysłany: Nie Cze 12, 2011 10:28   

Cewka ??
_________________
DIAGNOSTYKA KOMPUTEROWA, PROGRAMOWANIE PILOTA ROVER/MG
CZĘŚCI http://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=75342
 
 
kamilos2521 




Pomógł: 1 raz
Dołączył: 07 Cze 2010
Posty: 205
Skąd: Wrocław

Rover 400

Wysłany: Nie Cze 12, 2011 11:26   

tez tak myślałem ale czy cewka by powodowała takie objawy????
Przecież auto pali dobrze dopiero po rozgrzaniu dusi nim itp...i to też nie reguła czasami jeździ dobrze czasami źle...
a np czujnik przepustnicy albo czujnik położenia wału jeego uszkodzenie może takie objawy powodować????
a jak sprawdzić czy cewka działa czy nie??????????
pomóżcie
_________________
Porażka jest gorsza niż śmierć, bo z porażką trzeba żyć...
c'mon ARSENAL
 
 
leszczu 




Pomógł: 555 razy
Dołączył: 01 Kwi 2009
Posty: 8942
Skąd: Białystok

Rover 200

Wysłany: Nie Cze 12, 2011 11:35   

kamilos2521 napisał/a:
Przecież auto pali dobrze dopiero po rozgrzaniu dusi nim itp.

A po rozgrzaniu dopiero. No to może czujnik temperatury. Warto go sprawdzić. Opis jest na forum. :wink:

[ Dodano: Nie Cze 12, 2011 12:35 ]
kamilos2521 napisał/a:
a np czujnik przepustnicy

Też go, możesz sprawdzić. Wszystko jest na forum. :wink:
kamilos2521 napisał/a:
albo czujnik położenia wału

No to też miałbyś problemy na zimnym silniku z odpaleniem.
_________________
DIAGNOSTYKA KOMPUTEROWA, PROGRAMOWANIE PILOTA ROVER/MG
CZĘŚCI http://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=75342
 
 
andrew0503 




Pomógł: 25 razy
Dołączył: 26 Sie 2010
Posty: 501
Skąd: epaepa

Rover 45

Wysłany: Nie Cze 12, 2011 12:28   

kamilos2521 napisał/a:
tez tak myślałem ale czy cewka by powodowała takie objawy????
Przecież auto pali dobrze dopiero po rozgrzaniu dusi nim itp

W moim przypadku właśnie takie objawy dawała uszkodzona cewka, silnik zimny-palił rewelacyjnie, rozgrzany zaczynały się problemy. Cewka była pęknięta.
_________________
Andrzej
 
 
 
kamilos2521 




Pomógł: 1 raz
Dołączył: 07 Cze 2010
Posty: 205
Skąd: Wrocław

Rover 400

Wysłany: Nie Cze 12, 2011 19:12   

Ale jak było u Ciebie bo dzisiaj np zrobilem 90km i zero problemów...
Auto jechało normalnie....
A jak u ciebie było caly czas szwankował czy też od czasu do czasu???
_________________
Porażka jest gorsza niż śmierć, bo z porażką trzeba żyć...
c'mon ARSENAL
 
 
andrew0503 




Pomógł: 25 razy
Dołączył: 26 Sie 2010
Posty: 501
Skąd: epaepa

Rover 45

Wysłany: Nie Cze 12, 2011 19:38   

Przez około pół roku czasami były problemy, zawsze na ciepłym silniku, gdy był rozgrzany ciężej odpalał, słabiej przyspieszał, nieraz telepało silnikiem.Na zimnym było w porządku. Około miesiąca temu ciężko już było jeździć, odpalanie z gazem, spadające obroty, wibracje silnika, wyczyściłem krokowca, przepustnicę, zmieniłem świece i nic. Znajomy mechanik powiedział, że na 95 % cewka. Zmieniłem i po problemie.
_________________
Andrzej
 
 
 
sobrus 




Pomógł: 70 razy
Dołączył: 13 Lip 2009
Posty: 1522
Skąd: Lublin



Wysłany: Nie Cze 12, 2011 21:05   

Jeszcze czujnik położenia wału może być
 
 
kamilos2521 




Pomógł: 1 raz
Dołączył: 07 Cze 2010
Posty: 205
Skąd: Wrocław

Rover 400

Wysłany: Pon Cze 13, 2011 06:09   

Cewkę tez podejrzewam ale dziwne odpala i później co gubi iskrę cewka....chociaż???...cewkę mogę kupić za 35 zł sprawną....czujnik położenia wału ale takie by były objawy????
?Najlepiej na kompa pojechać ale 120zł dać a nic nie wykaże a tak może być bez sensu......

[ Dodano: Pon Cze 13, 2011 07:09 ]
A jak sprawdzić czy cewka jest dobra????
Druga sprawa napiszcie gdzie ta ceka się znajduję i czy sam dam radę zrobic to znaczy bez kanału tylko lewarek do góry auta i lece z wymianą???
Jakie klucze będą mi potrzebne przy wymianie cewki????
_________________
Porażka jest gorsza niż śmierć, bo z porażką trzeba żyć...
c'mon ARSENAL
 
 
Adrian 
Moderator



Pomógł: 227 razy
Dołączył: 30 Gru 2007
Posty: 2726
Skąd: Ząbki

Rover 400

Wysłany: Pon Cze 13, 2011 08:16   

kamilos2521 napisał/a:
gdzie ta ceka się znajduję

Używaj wyszukiwarki. Proszę!

kamilos2521 napisał/a:
cewkę mogę kupić za 35 zł sprawną.

No to na co jeszcze czekasz?
kamilos2521 napisał/a:
gdzie ta ceka się znajduję

Ach, niech stracę. Podążaj za środkowym kablem, który wychodzi z kopułki i dotrzesz do cewki.
 
 
 
kamilos2521 




Pomógł: 1 raz
Dołączył: 07 Cze 2010
Posty: 205
Skąd: Wrocław

Rover 400

Wysłany: Pon Cze 13, 2011 09:49   

No fakt środkowy kabel i na końcu cewka....
a czy bez kanału dam rade sam ja wymienić i jakie klucze będą potrzebne do jej wymiany wie ktos moze??????
pozdro
_________________
Porażka jest gorsza niż śmierć, bo z porażką trzeba żyć...
c'mon ARSENAL
 
 
Adrian 
Moderator



Pomógł: 227 razy
Dołączył: 30 Gru 2007
Posty: 2726
Skąd: Ząbki

Rover 400

Wysłany: Pon Cze 13, 2011 10:41   

Wyjdź do samochodu i sprawdź. :wink: Jeśli jesteś w stanie odkręcić dwie śrubki zwykłym kluczem (rozmiaru nie pamiętam), to sobie poradzisz. Kanał nie potrzebny do tego jest.
 
 
 
kamilos2521 




Pomógł: 1 raz
Dołączył: 07 Cze 2010
Posty: 205
Skąd: Wrocław

Rover 400

Wysłany: Pon Cze 13, 2011 11:52   

rozumiem...czyli na lewarek i z tyłu silnika tylko dwie sruby wykręcić...koło bloku na krzywym parkingu bedzie cięzko ale jak trzeba...
Tylko zastanwia mnie czy takie objawy jak wyzej moga byc przez uszkodzoną cewkę???
Bo mam juz powoli dośc wymieniać prawie każdą część w aucie...
_________________
Porażka jest gorsza niż śmierć, bo z porażką trzeba żyć...
c'mon ARSENAL
 
 
Adrian 
Moderator



Pomógł: 227 razy
Dołączył: 30 Gru 2007
Posty: 2726
Skąd: Ząbki

Rover 400

Wysłany: Pon Cze 13, 2011 11:55   

Połóż się na silniku i spróbuj od góry zaatakować. :grin:
 
 
 
kamilos2521 




Pomógł: 1 raz
Dołączył: 07 Cze 2010
Posty: 205
Skąd: Wrocław

Rover 400

Wysłany: Pon Cze 13, 2011 12:01   

Rozumiem i tak zrobie ale nie dzisiaj jutro dopiero dziisaj czasu braknie...
A jak sprawdzić czy cewka jest dobra???Jakoś można???
Może ją wysuszyc bo zamokła????
_________________
Porażka jest gorsza niż śmierć, bo z porażką trzeba żyć...
c'mon ARSENAL
 
 
Adrian 
Moderator



Pomógł: 227 razy
Dołączył: 30 Gru 2007
Posty: 2726
Skąd: Ząbki

Rover 400

Wysłany: Pon Cze 13, 2011 12:48   

Nie kombinuj i kup tą używkę za 35 PLN. Bez specjalistycznego sprzętu jej nie sprawdzisz.
 
 
 
kamilos2521 




Pomógł: 1 raz
Dołączył: 07 Cze 2010
Posty: 205
Skąd: Wrocław

Rover 400

Wysłany: Pon Cze 13, 2011 14:08   

Chyba będę zmuszony do tego tylko juz mało $ w kieszeni...krokowiec wymieniony swiece też kable są w b.dobrym stanie kopułka i palec wymienione...przepustnica wyczyszczona styki od czujników też....a on dalej przerywa i go dusi....pora na cewke ciekawę co bedzie po niej???Czujnik położenia wału albo nowy silnik he he
_________________
Porażka jest gorsza niż śmierć, bo z porażką trzeba żyć...
c'mon ARSENAL
 
 
ArekL 




Pomógł: 6 razy
Dołączył: 14 Kwi 2010
Posty: 429
Skąd: Legionowo



Wysłany: Wto Cze 14, 2011 09:06   

Czujnik położenia wału też może być. Cewka też.
U mnie w 1.4 jak czujnik położenia wału padł, zimny silnik - OK, po 15 minutach przerywał aż zgasł. I 15-20 minut stania, czekanie aż się schłodzi i można jechać dalej przez następne 15 minut.
_________________
Rover 420 Si Lux '96 bez gaziuuu :)
wcześniej PoldoRover 1.4 MPi "Adrenaline" 105,5 KM :)
 
 
kamilos2521 




Pomógł: 1 raz
Dołączył: 07 Cze 2010
Posty: 205
Skąd: Wrocław

Rover 400

Wysłany: Wto Cze 14, 2011 10:04   

Czujnik wczoraj czyściłem byl troche zasyfiony ale brak rezultatów....chyba zajmę się tą cewka chociaż czujnik tez czyściłem od niej wczoraj....
Mój rover tylko przerywa mało kiedy gasnie dusi silnikiem i strasznie nim rzuca...ale jedzie... jest tak wkur...a czujnik położenia wąłu jakby padł to czy na zimnym silniku odpalał by od strzała?????
_________________
Porażka jest gorsza niż śmierć, bo z porażką trzeba żyć...
c'mon ARSENAL
 
 
sadis416si 



Dołączył: 14 Maj 2011
Posty: 7
Skąd: Bydgoszcz



Wysłany: Wto Cze 14, 2011 11:49   

ja podobne objawy miałem jak star mi sie palec rozdzielacza w kopułce..... i tez szukałem i szukałem co to może być.... dwie śrubki i już wiesz...pozdro
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [416si] DUŻY PROBLEM ZE SPALANIEM
kamilos2521 Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 2 Nie Mar 27, 2011 07:07
darek_wp
Brak nowych postów [416si] PROBLEM Z SILNIKIEM...
kamilos2521 Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 26 Pon Wrz 05, 2011 08:05
sobrus
Brak nowych postów [416si] Problem z Silnikiem...
kamilos2521 Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 21 Sob Kwi 30, 2011 12:36
kamilos2521
Brak nowych postów [Rover 416si]Problem z silnikiem
klusekWs Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 5 Sob Mar 17, 2012 09:00
klusekWs
Brak nowych postów [R420SDi 96r.]. duży problem z pilotem od centralki(
buckezz Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 6 Pon Sie 17, 2009 15:40
Mariusz418



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink