Typ: CDT Rodzaj silnika: diesel Pojemnosc silnika: 2.0 Rok produkcji: 1999
Witam wszystkich,
Po zimie mam problem z przednimi drzwiami pasażera. Nie da się otworzyć ani od środka ani od zewnątrz. Drzwi zablokowały się jakiś czas temu na mrozach i na początku jak odtajało to puszczały, jednak teraz mimo znacznego ocieplenia trzymają dalej. Wiem że jedna śruba jest przy klamce, druga w "korytku" wentylacjnym do nawiewu powietrza na szyby boczne. Czy ktoś jest w stanie opisać jak ściągnąć tapicerkę lub otworzyć drzwi bez jej ściągania, może jakoś uszczelkę z góry się da? Czy orientuje się ktoś także jak otworzyć zablokowany zamek? Mam taką sytuację w tylnich drzwiach, klamki chodzą, mechanizm też - mogę ręcznie pociągnąć za wystające elementy do których podłączona jest klamka zewnętrzna, gdyż w tylnich drzwiach już udało mi się ściągnąć tapicerkę. Z góry dziękuję za wszystkie sugestie i podpowiedzi.
SPAMU¦
Wysłany: Czw Mar 31, 2011 17:35 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
"nic tak nie cieszy jak cudze nieszczęście" -to żart. Miałem to samo z ta różnica, że od środka mogłem otwierać. W zamku sa dwa silniki, jeden odblokowuje zamek drugi wysuwa to coś do góry. Prawdopodobnie padł Ci dolny silnik- u mnie brudny komutator w górnym [da się ożywić]. Zamek jest przykryty zdejmowalnym plastikiem , a pod nim jest dżwignia, która należy[ nie pamiętam w górę czy w dół] przesunać. problem jak zdjać ta osłonę.
Pomógł: 591 razy Dołączył: 14 Sty 2009 Posty: 4888
Wysłany: Czw Mar 31, 2011 22:01
roverss75 napisał/a:
W zamku sa dwa silniki, jeden odblokowuje zamek drugi wysuwa to coś do góry.
oj nie. Oba są do zamykania i otwierania , tylko drugi jest do tzw. całkowitego zamykania (pilotem), które uniemożliwia otwarcie klamką wewnętrzną np. po wybiciu szyby.
Dźwignia, którą trzeba nacisnąć i odepchnąć drzwi , jest dostępna z tyłu zamka, połączona z cięgnem od klamki zewnętrznej
masz rację, chodziło mi o to, że nie działaja one równocześnie przy odblokowywaniu drzwi - pierwszy impuls tylko dolny silnik , drugi impuls dwa razem.
Witam. Ja męczyłem się z tym cały dzień po zakupie.
Musisz odchylić maksymalnie górny prawy róg tapicerki zrywając spinki (koszt raptem 70gr sztuka) i wyjąć bolec zamka.
Napsikać wd40 na mechanizm zamka od środka przez otwór techniczny oraz od zewnątrz auta wciskając rurkę maksymalnie między uszczelki na wysokości zamka i zostawić na parę godzin.
Teraz od wewnątrz musisz odczepić cięgno klamki zewnętrznej. Jest zakończone gwintem i wpięte w plastykowy uchwyt. Wystarczy śrubokrętem podwarzyć zatrzask i wysunąć.
Po tym zabiegu wystarczy naciskać ten element w dół. Problem polega na tym ,że potrzebne są trzy osoby z czego jedna o bardzo szczupłych dłoniach bo rękę trzeba włożyć praktycznie po łokieć.
Jedna osoba odciąga tapicerkę i pcha drzwi na zewnątrz a trzecia dociska drzwi z zewnątrz. Drzwi puszczą.
Jeszcze taka rada. O tapicerkę się nie martw jest wytrzymała (oczywiście ma granice), wyszarp maksymalną ilość spinek po obwodzie . Raczej nie uda ci się ściągnąć środkowych bo są wysuwane do góry po odpięciu wszystkich z obwodu. Przy samej szybie wsunięta jest w metalowe blaszki i z tym nie ma problemu.
I nie żałuj wd 40 zwłaszcza od zewnątrz.
Życzę powodzenia.
[ Dodano: Sro Kwi 06, 2011 20:31 ]
Zapomniałem dodać, że potem ciężko jest ustawić cięgno klamki zewnętrznej.
Albo będzie się otwierać od zewnątrz, albo od wewnątrz albo wcale. Po paru próbach się uda.
Dlatego po otwarciu i zapięciu cięgna nie zamykaj drzwi. Nasmaruj mechanizm smarem do zamków w sprayu i zamykaj zamek śrubokrętem aż nie znajdziesz odpowiedniej pozycji cięgna.
Radzę zastosować to dla wszystkich zamków, włącznie z maską.
Witam,mam po zimie taki problem nie mogę otworzyć drzwi pasażera dodam ze siłowniki pracują dobrze otwierają i zamykają ale nadal nie mogę ich otworzyć jaki może być problem??
[ Dodano: Sro Sty 27, 2016 11:33 ]
Dla informacji silniczki w zamkach dostarczały firmy:
Mabuchi i Johnson motors (obie oczywiście azja) mailowałem z obiema w sprawie dostępności nowych silniczków z taka przekładnią ślimakową. W obu przypadkach otrzymałem odpowiedz ze silniczki powstawały na zlecenie firmy zewnętrznej i obecnie nie jest prowadzona sprzedaż ani produkcja tych modeli o podanych oznaczeniach...
Jednak Sam nie bede sie bawil nie mam czasu,mam Takie pytanko czy z otwarciem z zrobieniem tego oddac do mechanika czy jakiegos magika od otwierania auta ?
W obu przypadkach otrzymałem odpowiedz ze silniczki powstawały na zlecenie firmy zewnętrznej i obecnie nie jest prowadzona sprzedaż ani produkcja tych modeli o podanych oznaczeniach...
przecież z zamki z Mini są takie same to muszą robić silniczki. trzeba by rozebrać nowy zamek Miniacza i zobaczyć co za silniczki tam siedzą
_________________ wcześniej PoldoRover 10 lat złego słowa nie powiem
Rover 220SDi "szedł jak pocisk"
LR Freelander 1.8 Hard top PB/LPG będę tęsknił
teraz Rover 75 2.0 V6 Charme [mruczek] zobaczymy kupiony 13 w niedzielę
LR Freelander 1.8 SCAPA Sport
MG TF 160 srebrny pocisk
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum