Forum Klubu ROVERki.pl :: [R220sdi] Wtryskiwacz sterujacy - przerwana cewka
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[R220sdi] Wtryskiwacz sterujacy - przerwana cewka
Autor Wiadomość
nicco_nuwai 



Pomógł: 8 razy
Dołączył: 07 Sty 2009
Posty: 172
Skąd: Władysławowo



  Wysłany: Nie Cze 19, 2011 08:26   [R220sdi] Wtryskiwacz sterujacy - przerwana cewka
Typ: SDi Rodzaj silnika: diesel Pojemnosc silnika: 2.0 Rok produkcji: 1998

witam!

po ostatnich czynnosciach warsztatowych, min wymianie uszczelki pod pokrwa zaworow - poprosilem o umycie silnika - mocno zaoolejone bylo wszystko przy wtryskach i cieklo o tylnej scianie (po niesprawnej uszczelce)... umyto mi silnik karcherem przy pracujacycm motorze. auto podobno normalnie palilo, dzialalo, odstawili je na parking. ja odebralem je po jakichs 30min od mycia, zapalam, silnik szarpl i zgasl. kolejne zapalenie wywoluje blad wracajacy blad, ktory "trzyma" podczas jazdy. wyblyskalem blad "81", 50x zaplon niekasuje bledu. bylem we wczesniej wymienionym warsztacie i jest blad iglicy wtryskiwacza - przerwa. mierzylem kabelek od wtryskiwacza, na chinskim mierniku w zakresie 200ohm pokazuje 0, w zakresie 2000ohm pokazuje 19.xx ohm. na mierniku porzadnym, profesjonalnym sprawdzalem tylko w zakresie 200obm = 0hm. masowanie, wyginanie, cudowanie kabelkiem na calej dlugosci - nie dalo rzadnego odczytu (zawsze zero), ruszanie ta wsowka wychodzaca z cewki - rowniez bez rezultatu....

wniosek z tego ze prawdopodonie przepalilo sie uzwojenie cewki - dostalo wody, a ze jest tam drut o sredicu 0,05mm (albo 0,005mm teraz nie jestme pewien) - to pewnei pyklo i tyle z tego...

tera pytanie, ktos sie orientuje czy da sie i ile moze kosztowac wymiana takiej cewki? niby na forach bmw / nissana sa opisy przewijania takiej cewki i regeneracji - wiec chyba sie da ? sprawa druga czy jak dam wtrysk do regeneracji, to jak zobacza ze jset w kiepskim stanie i zrobia cewke i inne potrzebne rzeczy - to czy nie bedzie problemu jesli bedzie 1 glowny zregenerowany i 3 stare w jakims tam starym stanie ?

sprawa druga czy mozna tak jezdzic? niby nic nie szarpie, check pali sie pernamentnie - a auto ma mula jak stara knaga - mam chipa na tam cirka 120-130km - to tera auto lata gorzej jak przed chipem - smiem twierdzic ze lata gorzej jak peugeot 206 70km ktorym bujalem sie w poprzednej firmie... a auto jest mi kluczowe do dojazdow itp...

ehhh jak sie wali to stadami... zawsze cos... :/

prosze o rady...

pozdrawiam
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Nie Cze 19, 2011 08:26   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
wachu990 




Pomógł: 11 razy
Dołączył: 30 Wrz 2010
Posty: 307
Skąd: Ostrów



Wysłany: Nie Cze 19, 2011 09:59   

Co za debile myli odpalony silnik .... :mad: Niech teraz oni naprawią swój błąd !! !!!!!!!! :???: Dlaczego ty masz na tym cierpieć :razz:
 
 
Jugol 



Pomógł: 116 razy
Dołączył: 05 Lis 2008
Posty: 2341



Wysłany: Nie Cze 19, 2011 10:18   

Dokładnie, to jak wkładanie suszarki do wanny :załamka: , kolejny przykład, że mycie silnika wodą, potrafi więcej zaszkodzić, niźli pomóc.
Ja na Twoim miejscu szukałbym używki wtrysku sterującego, ale zacząłbym od rozłączenia wszystkich wtyk, kostek i porządnego wysuszenia i potraktowania tego kontakt-spray'em.
 
 
nicco_nuwai 



Pomógł: 8 razy
Dołączył: 07 Sty 2009
Posty: 172
Skąd: Władysławowo



Wysłany: Nie Cze 19, 2011 10:56   

Jugol napisał/a:
zacząłbym od rozłączenia wszystkich wtyk, kostek i porządnego wysuszenia i potraktowania tego kontakt-spray'em.


juz kombinowalem, sam jeszcze tego samego dnia rozpialem wtyczke i kombinowalem, a na drugi dzien (sytuacja miala miejsce w piatek, a w sobote bylem u nich na diagnostyce komp,) bylem u nich i dmuchalem z kompresora we wtyczki i na okolo wtryskiwacza - rowniez w miejsce gdzie ejst cewka - nic sie nie zmienilo, blad skasowany na kompie odrazu wskakuje spowrotem. do wczioraj wieczorem nic nie wyschlo, i nie naprawilo sie - pomimo kilkukrotnego rozpinania kostek, zreszta jak mowilem - mierzylem wczoraj sam wtryskiwacz - i ma 0ohm bez wzgledu na ruszanie kabelkiem - wiec raczej cewka poszla...
 
 
Jugol 



Pomógł: 116 razy
Dołączył: 05 Lis 2008
Posty: 2341



Wysłany: Nie Cze 19, 2011 11:02   

więc szukaj używki wtryskiwacza sterującego, a pozostałe kostki, połączenia porozpinaj i niech porządnie wyschną.
 
 
wachu990 




Pomógł: 11 razy
Dołączył: 30 Wrz 2010
Posty: 307
Skąd: Ostrów



Wysłany: Nie Cze 19, 2011 14:17   

Zawieź im to i niech robią na własny koszt !! Do mycia silnika są podstawowe czynności - wyłączony przede wszystkim, ostygnięty, odpięta klema, zalany płynem, przetarty szczotą, a dopiero później można walić karherem. Po myciu oczywiście pożądne suszenie sprężonym powietrzem - wszystkie wtyczki fajki ........ Inaczej nie będzie dobrze ..... :mad:
 
 
xtek 



Pomógł: 16 razy
Dołączył: 24 Cze 2005
Posty: 920
Skąd: Kraków



Wysłany: Nie Cze 19, 2011 15:25   

Wlasnie, ze silnik myje sie na uruchomionym (ale nie bardzo goracym) aucie. Trzeba tylko pozaslaniac newralgiczne polaczenia elektryczne. A pozniej zostawic na uruchomionym do wyschniecia.
 
 
Jugol 



Pomógł: 116 razy
Dołączył: 05 Lis 2008
Posty: 2341



Wysłany: Nie Cze 19, 2011 15:39   

Na temat mycia komory silnika, są zawsze za i przeciw.

Za przemawia fakt, że jest po takim zabiegu, ładnie i czysto.
A przeciw- kilka tematów na forum podobnych do powyższego.

Ja jestem przeciw m.in. dla takich kwiatków jak powyżej. Od czasu do czasu potraktuję osłony, silnika, filtra pow. , skrzynki bezp. plakiem i nie bije brudem po oczach.
Warunki sterylne nie są mi tam potrzebne, ale zależy kto co lubi :bezradny:
xtek, ale jak czytasz post nicco_nuwai postąpił tak jak piszesz, a i tak ma problemy.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [R214] Komputer sterujący kaput?
kwadrat Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 5 Czw Sty 06, 2011 22:44
Vesper416
Brak nowych postów [mg zr]Obudowa filtra powietrza, filtr, wtrysk sterujący
Firq Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 4 Sob Lip 02, 2011 17:36
Firq
Brak nowych postów [220 sdi] przewód pompa - wtryskiwacz
kaciorek1000 Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 1 Sob Wrz 21, 2013 21:02
bartek24
Brak nowych postów [MG ZR] Cewka zapłonowa mg zr 160
smolar121 Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 4 Nie Lut 15, 2015 21:38
smolar121
Brak nowych postów [R200 '97 1.4 16V] Cewka
Gdzie jest?
Homi Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 4 Sob Sty 24, 2009 12:02
Homi



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink