Pomógł: 1 raz Dołączył: 27 Kwi 2008 Posty: 63 Skąd: WWE
Wysłany: Pon Sie 01, 2011 15:51 [R 25 iDT] problem z kątem wtrysku
Rodzaj silnika: diesel Pojemnosc silnika: 2.0 Rok produkcji: 2001
Czy miał ktoś z was taki problem? Po wymianie rozrządu (zakładane blokady, ustawiony na znakach) i podłączeniu komp. (progr. S-TECH) w celu ustawienia kąta wtrysku komp nie (widzi) kąta tzn. silnik zimny auto odpalone i pokazuje 1' ze wzrostem temp. powiedzmy 80 stopni schodzi do -2'. Gdy poluzuje 4 śrubki koła wałka rozrz. żeby ustawić kąt to czy go przyśpieszam czy opózniam komp. wraz pokazuje mi jedną wartość -2 nie wchodzi na plus czy minus ale jeżeli chodzi o mechanicznie czli kąt przyspieszam auto chodzi (twardziej) gożej pali itp. i odwrotnie gdy opózniam chodzi (mięko) itp. czyli reaguje tylko dlaczego komp. nie widzi różnicy przestawiania? dodam że żadna kontrolka mi się nie pali żadnego błędu nie ma (chyba, bynajmniej ten program nie widzi) wszystkie inne parametry silnika ok. Pod ten program był nie raz podłączany samochód i zawsze było ok. Dodam że jak silnik jest zimny powiedzmy z rana i gdy go zapalam to ze 2 sekundy muszę zakręcić zanim zapali potem za każdym razem pali na dotyk. Przed wymianą rozrządu zawsze palił mi na dotyk a w zimę palił tak jak teraz. Czy ma ktoś jakieś pomysły co może być nie tak?
_________________ pozdrawiam gralu
SPAMU¦
Wysłany: Pon Sie 01, 2011 15:51 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
Pomógł: 1 raz Dołączył: 27 Kwi 2008 Posty: 63 Skąd: WWE
Wysłany: Pon Sie 01, 2011 18:23
Wsumie też tak myślałem żeby jechać do servisu i podpiąć pod T4. Ale nie daje mi to spokoju bo nie raz było podpinane tym komp. ustawiany był też kąt wtrysku ale wcześniej i nigdy nie było problemu. Wygląda to trochę jakby w tryb serwisowy wszedł ale nic się nie dzieje złego (innego) z samochodem ani obroty czy jazda nim wszystko ok czy nawet jakby z komp. było coś nie tak to albo by się nie łączył albo inne parametry by też były nie halo? Sam nie wiem
Pomógł: 3 razy Dołączył: 24 Mar 2009 Posty: 130 Skąd: Elbląg
Wysłany: Pon Wrz 19, 2011 19:23
Witajcie
Podepnę sie do tematu.
Chciałbym upewnić sie przed zima, ze mam prawidłowo ustawiony kąt. Podłączyłem sie do auta za pomocą kabelka elm327 i programem pcmscan.
Po odpaleniu temp silnika wynosiła 42 stopnie C a kat 1 stopień
Po nagrzaniu do 81 stopni C kat na biegu jałowym spadl do -2 stopni
Ze wzrostem obrotów rośnie kąt do okuło 11 stopni przy 2750 rpm
Badany parametr to sparkadv
Auto przez cale lato odpalalo na dotyk (zima od -10 bylo ciezko). Silnik pracuje dosc twardo (chociaz czasami cos mu sie odmienia)
Wynika z tego ze musialbym przyspieszyc kat. Czy dobrze mysle? Czy parametr ktory porownywalem jest wlasnie tym na ktory sie powinno patrzec?
Pozdrawiam
Artur
[ Dodano: Pon Wrz 19, 2011 20:23 ]
Dziś w końcu trafiłem pogodę bezdeszczowa po pracy i zabrałem sie za ustawianie kąta.
Zdziwiłem sie jak delikatna regulacja zmienia wskazania na komputerze. Udało mi sie trafic 4-4,5 stopnia. Silnik jeszcze nie byl nagrzany ale mimo to po nagrzaniu wskazanie nie spadło jak wcześniej wiec będę musiał chyba skorygować na trochę mniej.
Ale strasznie szybko robi sie juz ciemno
Mam nadzieje, ze jak przyjdą mrozy to będzie poprawa..
Patrząc na cenę takiej usługi w serwisie (facet w boschu juz nabiera chęci na wyciąganie pompy) to jest jakaś pomyłka w porównaniu z kosztem kabelka - 70zl i godzina roboty.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum