Typ: Ti Rodzaj silnika: benzyna Pojemnosc silnika: 2.0 Rok produkcji: 1995
Witam Kolegów!,
Szukam i szukam w necie i nie mogę znaleźć.
Potrzebuję informacje jak zdiagnozować ECU w tym modelu...
Podejrzewam, że jak w innych z tych lat - metodą błyskową.
Coś mam ale to jest chyba tylko do diagnostyki ABS-u.
Proszę o pomoc.
Ostatnio zmieniony przez kruszan Czw Mar 07, 2013 12:28, w całości zmieniany 3 razy
SPAMU¦
Wysłany: Wto Mar 05, 2013 11:44 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
U mnie w 618 1.8 16v jest kostka 2-pinowa bodajże niebieska pod dywanikiem nóg pasażera tylko nieco wyżej. Nie wiem jak w Ti ale myśle zę tak samo. Zwierasz 2piny kabelkiem (drucikiem) i odczytujesz błyski lampki silnika(pomarańczowa). Pózniej szukasz kod błędu i mniej więcej wiesz w co zaglądać, wymieniać, czyścić. Jest dużo na ten temat do benzyniaka i diesla lecz do Ti nie przypominam sobie.
Pomógł: 67 razy Dołączył: 13 Lis 2001 Posty: 1096 Skąd: Przejdź do mapy
Wysłany: Sro Mar 20, 2013 21:09
Zakupiłem, wczoraj dostałem przesyłkę. Teraz przygotowuję pentium III z windows 98se - stacjonarny ale to co najważniejsze czyli 2xcom jest. Ogólnie fejsiak wygląda jak samoróba i bym niektóre rzeczy rozwiązał inaczej ale za te pieniądze nei mam co się czepiać byle by jeszcze zadziałało. od strony kompa jest 2x rs232 z drugiej strony kabel z zarobionymi czterema pinami (+,-, K-line, L-line). Dodatkowo zakupiłem wtyk obd ponieważ taki posiadam u siebie w aucie (co nie znaczy że jest zgodny z obd niestety)
Próby podłączenia mam nadzieję przeprowadzić w weekend -będę informował czy coś się udało ugryźć
Czyli te piny są luźne z jednej strony, da to rade wsadzić we wtyczkę od memsa? bo ja nie mam podpiętego silnika pod bude (zs ma obd2). Tylko ta wtyka 3 pinowa (okrągła, zaraz przy ECU) to jedyny sposób podpięcia się do ECU.
ja też troche czytałem bo bym sobie kupił tylko jest problem, bo weź teraz laptopa z x232rs. nie ma za bardzo, trzeba by kupić dodatkową taką kartę
http://allegro.pl/2-porty...3111097942.html
i jest trochę tematów na elektroda z tym cięzko z konfuguracją.
Ok a ja mam pytanie, w ZS mam całe auto pod OBD2. I w tej wtyczce jest taki sam pin jak przy wtyczce diagnostycznej ECU - k line coś tam. Czy jakby te piny spiąć (wsio co trzeba) to dałoby rade łączyć się z ECU przez OBD?
[ Dodano: Czw Mar 21, 2013 11:39 ]
mogę ewentualnie pożyczyć do testów
mhm jedyne rozwiązanie to te, bo nawet lapka nie ma z PCMCIA
czyli eurocsan działa Ci? masz ? go/? podobno wgl to przez usb też nie działa zwykła np przejściówka na rs232 , a to co mi podesłałeś to coś innego.
ro nie jest taka zwykła przejściówka jak te za 5 zł, bo one mają tylko UART. Tu dostajesz dwa pełnoprawne porty COM, tak samo jak na tej przejściówce co pokazałeś na pcimcia
euroscana już nie mam
_________________ W przypadku obu Roverków w zasadzie mogę powiedzieć, że to spełnienie marzeń. Całe szczęście zostało jeszcze trochę do spełnienia
Przejściówki na USB moim zdaniem to najłatwiejsze rozwiązanie. Działają na pewno, bo kiedyś programowałem dość skomplikowane urządzenie. Trzeba przede wszystkim poustawiać takie same prędkości transmisji jak są w urządzeniu z którym się łączymy.
Pytanie:
Rover 620 Ti, jakie ma złącze do komunikacji z kompem? I gdzie te właściwe się znajduje?
Pomógł: 67 razy Dołączył: 13 Lis 2001 Posty: 1096 Skąd: Przejdź do mapy
Wysłany: Czw Mar 21, 2013 21:47
to mają być dwa comy pełnoprawne które będą widoczne pod dosem bo cały program obsługujący ten skaner jest pod dosem. przejściówki usb raczej nie dadzą rady bo nie ma do nich sterowników pod dos
Złącz diagnostyczne ECU e r600 po 1996 roku znajduje się pod kierownicą (kolumną kierownicy) w starszych było przy ECU w komorze silnika
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum