Forum Klubu ROVERki.pl :: [R45/MG ZS] Wysprzęglik , pompa , sprzęgło ?Jak zdiagnozowac
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[R45/MG ZS] Wysprzęglik , pompa , sprzęgło ?Jak zdiagnozowac
Autor Wiadomość
Armandoo 




Pomógł: 11 razy
Dołączył: 23 Sty 2008
Posty: 354
Skąd: Warszawa



  Wysłany: Wto Cze 21, 2011 21:02   [R45/MG ZS] Wysprzęglik , pompa , sprzęgło ?Jak zdiagnozowac
Typ: V6 Rodzaj silnika: benzyna Pojemnosc silnika: 2.5 Rok produkcji: 2003

Witam,

mam takie pytanie. W miarę nie dawno wymieniałem następujące elementy : wysprzęglik , pompa sprzęgła , sprzęgło.

Wszystko było pięknie, chodziło cacy ale niestety mam problem. Nie mogę praktycznie w ogóle wbijać biegów. Totalna tragedia.

Napiszcie mi jak sprawdzić , który z elementów się posypał,skończył bo nie będę przecież wymieniał wszystkiego.

Jak sprawdzić :

- wysprzęglik
- pompa sprzęgła
- sprzęgło ( tarcza , docisk )
- stan oleju w skrzyni biegów


Proszę o szybką pomoc :-)
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Wto Cze 21, 2011 21:02   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
darek_wp 




Pomógł: 248 razy
Dołączył: 18 Cze 2009
Posty: 1651
Skąd: Maciejowa, Nowy Sącz



Wysłany: Wto Cze 21, 2011 21:26   

1. Szukajka nie gryzie i można z niej skorzystać
2. Jak popatrzysz na wysprzęglik to ocenisz czy nie ma wycieków itp
3. Poproś drugą osobę o naciśnięcie sprzęgła a sam obserwój wysprzęglik czy pracuje i popycha łapę sprzęgła
4. Jeśli powyższe kontrole wykażą poprawne działanie elementów można podejrzewać problemy ze strony docisku, łapy bądź łożyska
5. Olej w skrzyni sprawdza się wykręcając śrubę w okolicy lewej półosi - jest o tym na forum nawet ze zdjęciami - poszukaj.
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
 
Armandoo 




Pomógł: 11 razy
Dołączył: 23 Sty 2008
Posty: 354
Skąd: Warszawa



Wysłany: Wto Cze 21, 2011 21:57   

Hej , darek_wp

1.Szukałem na szukajce ale ciężko znaleźć konkrety na ten temat.
2.Obejrzę wysprzęglik dokładnie
3.Może być ciężko określić stan wysprzęglika poprzez naciskanie bo napewno będzie się poruszał skoro jakoś na siłe te biegi wchodzą , nie wiem tylko jak określić czy wystarczająco się porusza
4.Problemy ze strony łapy ? co masz na myśli. Tarczę sprzegła odrzucamy ?
5.Szukałem tematu jak sprawdzić stan oleju w skrzyni mnóstwo czasu.Wiem , że było coś takiego ale nie mogę za nic tego znaleźć.

A jak ocenić pompę sprzęgła ?
 
 
Adrian 
Moderator



Pomógł: 227 razy
Dołączył: 30 Gru 2007
Posty: 2726
Skąd: Ząbki

Rover 400

Wysłany: Wto Cze 21, 2011 21:59   

Armandoo,
Dodatkowo sprawdź, czy nie pękła Ci podstawa wysprzęglika.
 
 
 
Koju 




Pomógł: 21 razy
Dołączył: 28 Sie 2010
Posty: 350
Skąd: Kozienice



Wysłany: Wto Cze 21, 2011 22:08   

Armandoo napisał/a:
Może być ciężko określić stan wysprzęglika poprzez naciskanie bo napewno będzie się poruszał skoro jakoś na siłe te biegi wchodzą , nie wiem tylko jak określić czy wystarczająco się porusza

Właśnie tutaj może blokować łapa.
Armandoo napisał/a:
Problemy ze strony łapy ?

Zdejmij wysprzęglik i zobacz jak łapa pracuje na sucho (jeśli będą problemy z poruszaniem i będziesz musiał użyć dużej siły to może przyczyna tkwi w zacierającej się łapie)
Armandoo napisał/a:
A jak ocenić pompę sprzęgła ?

Jeśli nie ma wycieków i stan płynu masz w normie to powinna pracować dobrze.

[ Dodano: Wto Cze 21, 2011 22:08 ]
AdrianWWL napisał/a:
Dodatkowo sprawdź, czy nie pękła Ci podstawa wysprzęglika.

Dokładnie,wystarczy że podstawa została wygięta i nie ma pełnego wysprzęglania.
_________________
Porażka jest szansą na to,aby zacząć jeszcze raz-inteligentniej...
 
 
 
Armandoo 




Pomógł: 11 razy
Dołączył: 23 Sty 2008
Posty: 354
Skąd: Warszawa



Wysłany: Wto Cze 21, 2011 22:10   

Dzięki za rady. Jutro biorę się za robotę bo boję się , że uszkodzę skrzynie.

Jaki płyn dolewa się do pompy sprzęgła jak coś ?
Ile go tam powinno być ?
Trzeba to jakoś odpowietrzać po otwarciu czy coś ?

Muszę jeszcze sprawdzić ten stan oleju w skrzyni, nie wiem tylko jak. Może to mieć wpływ na wrzucanie biegów ?
 
 
SyntaX 



Pomógł: 93 razy
Dołączył: 16 Lis 2008
Posty: 2228
Skąd: Łódź



Wysłany: Wto Cze 21, 2011 22:34   

Płyn dolewa się DOT 4 w specyfikacji:
FMVSS 116 DOT 4
SAEJ1703
ISO4925

Układ powinno się solidnie odpowietrzyć.
Przygotuj się że tak ze 2 razy będzie trzeba dolać płynu.
 
 
Armandoo 




Pomógł: 11 razy
Dołączył: 23 Sty 2008
Posty: 354
Skąd: Warszawa



Wysłany: Sro Cze 22, 2011 01:04   

Rozumiem , że zdejmuję korek od pompy sprzęgła ( pompa znajduje ssię pod bezpiecznikami w komorze silnika ) Patrzę jaki jest stan płynu , ewentualnie czy są jakieś wycieki i czy pompa nadaje się do użytku i jak coś to dolewam doraźnie płynu , zamykam korek a następnie pompuje pedałem sprzęgła. Coś jeszcze bo nie do końca to rozumiem ?

Jutro dobiorę się do wysprzęglika , łapy i obejrzę pompę. Napiszę co jest i zobaczymy co dalej.
 
 
Tomi
[Usunięty]






Wysłany: Sro Cze 22, 2011 09:18   

Wiesz co, u mnie co jakiś czas (z reguły podczas dłuższego postoju w korku) hydraulika słabnie. W ciągu 2 lat wymieniłem wspornik wysprzęglika, potem sprzęgło, następnie wysprzęglik. Ze starego układu została mi tylko pompka.

W kwestii awarii wysprzęglika, to było to dość dziwne. Nigdzie nie było wycieków. Poziom płynu w pompce ok. a sprzęgło nie działa poprawnie. Skonczyło się tak, że po wciśnięciu pedału, tłoczek z wysprzęglika wypadł na ulicę. Wysprzęglik był suchy.
 
 
Armandoo 




Pomógł: 11 razy
Dołączył: 23 Sty 2008
Posty: 354
Skąd: Warszawa



Wysłany: Sro Cze 22, 2011 12:16   

Tomi mam identycznie jak u Ciebie. Jak długo jeżdżę w korkach to biegi wchodzą co raz gorzej.
Teraz niestety jest tak , że nie wchodzą już praktycznie w ogóle i nie da się jeździć.
Sprawdzę dziś te wszystkie podzespoły ale jak wszystko będzie wyglądać poprawnie to nie wiem co robić.

PS. A ten Twój obrazek w profilu to z Exploited ?
 
 
borek88 




Pomógł: 14 razy
Dołączył: 08 Lis 2009
Posty: 958
Skąd: Konin/Słupca

Rover 45

Wysłany: Sro Cze 22, 2011 17:13   

w razie potrzeby mam cesci do zs 180 po przebiegu 120tys
_________________
http://otomoto.pl/rov
er-...-C30959977.html
sprzedam
 
 
 
andrew0503 




Pomógł: 25 razy
Dołączył: 26 Sie 2010
Posty: 501
Skąd: epaepa

Rover 45

Wysłany: Sro Cze 22, 2011 21:40   

Tomi napisał/a:
W kwestii awarii wysprzęglika, to było to dość dziwne. Nigdzie nie było wycieków. Poziom płynu w pompce ok. a sprzęgło nie działa poprawnie. Skonczyło się tak, że po wciśnięciu pedału, tłoczek z wysprzęglika wypadł na ulicę. Wysprzęglik był suchy.

Miałem prawie to samo, wysprzęglik wysypał się na drogę ale biegi wchodziły gładko, pedał sprzęgła musiałem odciągać ręką, winny był wspornik wysprzęglika, trochę przegnił. Nie było wcześniej żadnych objawów, awaria niespodziewana, żadnych wycieków, biegi wchodziły normalnie...
Tak myślę,że może coś z łapą...
_________________
Andrzej
 
 
 
pdasiek 




Pomógł: 1 raz
Dołączył: 03 Maj 2010
Posty: 263
Skąd: Kielce

Rover 400

Wysłany: Sro Cze 29, 2011 12:23   

panowie na forum ktoś mi powiedział że jak mi się ślizga sprzęgło lekko i wysoko bierze to żęby wstrzyknąć trochę oleju do wysprzęglika, nie wiem tylko w którym miejscu to zrobić może ktoś zaznaczyć.

_________________
http://polskajazda.pl/Profil,Rover,400/73715
 
 
 
Artu 




Pomógł: 15 razy
Dołączył: 25 Gru 2008
Posty: 383
Skąd: Kraków

Rover 400

Wysłany: Czw Cze 30, 2011 20:21   

Tego chyba nikt Ci nie powie :P Wstrzykując olej do wysprzęglika pozbawiasz cały układ ciśnienia (przez dziurę, którą zrobisz igłą). Może sprawdź najpierw stan oleju w zbiorniczku wyrównawczym, potem pod kątem ewentualnych wycieków pompkę i wysprzęglik.
 
 
Jugol 



Pomógł: 116 razy
Dołączył: 05 Lis 2008
Posty: 2341



Wysłany: Czw Cze 30, 2011 20:37   

Chyba gdzieś dzwonili, ale nie w tym kościele. Jeżeli miałbyś gdzieś wyciek np. w układzie wysprzeglik- pompa, sprawdzasz stan płynu i jeżeli jest go mało, dolewasz i wysprzęglikiem działasz jak strzykawką- powoli zaciągasz nim płyn i powoli wypychasz- odpowietrzając tym samym układ. Jeżeli przestaną pokazywać się w zbiorniczku nad pompką drobiny powietrza, to układ masz odpowietrzony.
 
 
greg-si 
Klubowicz





Pomógł: 152 razy
Dołączył: 25 Paź 2008
Posty: 3530
Skąd: ze wschodu

Rover 400

Wysłany: Czw Cze 30, 2011 20:38   

pdasiek, tu gdzie wchodzi przewód w wysprzęglik. Chyba zaznaczać nie trzeba. Na rysunku to jest to na dole gdzie widać zawleczki.
Ale to mija się z celem bo im więcej płynu w wysprzęgliku tym bardziej wysprzęglony bieg.
No i na pewno nie lejemy oleju a płyn najlepiej hamulcowy :)

Skoro sprzęgło Ci się lekko ślizga to:
1. Dolewasz płynu do pompki
2. Wyjmujesz badziewia które zasłaniają wysprzęglik tak aby łatwo się do niego dostać (u mnie to tylko filtr powietrza z obudową)
3. Kładziesz szmaty pod wysprzęglikiem tak aby nie nalało Ci się np. na rozrusznik czy podłogę w garażu
4. Odłączasz przewód od wysprzęglika
a) by to zrobić wyjmujesz zawleczkę (no chyba że przerdzewiała i wyleciała)
b) wybijasz metalowy bolec
- najlepiej zrobić to delikatnie młoteczkiem z gwoździem bądź też kombinerki z gwóździem i wypchnąć
c) wtedy może być różnie, albo jest za dużo płynu w układzie wysprzęglika i ciśnienie wywali Ci tą rureczkę pod wpływem słoneczka docisku lub będziesz sam musiał pomóc i wyjąć przewód
5. Nic nie dolewasz, nie wstrzykujesz nigdzie płynu tylko zakładasz praktycznie od razu przewód, później wciskasz bolec i zakładasz zawleczkę, sprawdzasz płyn po czym uruchamiasz samochód na luzie i patrzysz czy jest ok.
6. Ostra pała po rozgrzaniu silnika najlepiej strzelić ze sprzęgła pomiędzy 1 a 2. Ja się uślizgnie to będzie czuć.

Ja tak robiłem ostatnio i pomogło. Kiedyś tam wcześniej robiłem inaczej różnymi sposobami które zajmowały mi kilka godzin a wcale lepiej nie jest.
Taki zabieg jak opisałem wyżej to maks godzinka.
_________________
R400 1.4, R620Ti, R420Si, R400 2.0 Turbo, R200 Coupe, R800 Coupe Turbo ->
R200 Coupe Turbo & V8
 
 
pdasiek 




Pomógł: 1 raz
Dołączył: 03 Maj 2010
Posty: 263
Skąd: Kielce

Rover 400

Wysłany: Pią Lip 01, 2011 00:31   

nie no chyba sobie odpuszcze :) nie mam ochoty grzebać przy aucie a pewnie mechanicy nie znają takich sposobów, wydaje mi się trochę że jest to wina układu a nie samego sprzęgła, płyn mi nigdzie nie cieknie, w zbiorniczku cały czas tyle samo, ślizga mi się tak już przez 30.000 km, tzn bardzo żadko się ślizga ale ciężko czasami w upały szybko ruszyć normalnie, w zime praktycznie nie zauważalne. jak by to była wina sprzęgła to chyba już by się upaliło dawno, no ale nie wiem, przynajmniej tak miałem we wcześniejszym aucie, od pierwszego ślizgu do kompletnie spalonego zrobiłem max 700 km. Tutaj trochę inaczej dlatego obstawiam coś innego. Jedyne co zrobie w przyszłym tygodniu to zawale wd40 dookoła wysprzęglika może pomoże jak nie to jeżdże tak dalej.

p.s. jak w miejscu na ręcznym strzele ze sprzęgła na 3 biegu to auto w miejscu... może to pomoże w diagnostyce usterki :)
_________________
http://polskajazda.pl/Profil,Rover,400/73715
 
 
 
greg-si 
Klubowicz





Pomógł: 152 razy
Dołączył: 25 Paź 2008
Posty: 3530
Skąd: ze wschodu

Rover 400

Wysłany: Pią Lip 01, 2011 11:41   

pdasiek, ja właśnie miałem tak samo że po upałach się ślizgało, później wystarczyło postać w korku nawet w zimie i się ślizgało.
Kupiłem sprzęgło i podczas wymiany okazało się że jest pęknięte mocowanie łożyska oporowego. Niemiec nie kłamał że sprzęgło niedawno wymieniał bo tarcza i docisk widać że świeże.
Po wymianie sprzęgła pojeździłem rok i znowu podczas upałów zaczęło się ślizgać. Zrobiłem tak jak napisałem wyżej i jeszcze nie zdarzyło mi się by nagminnie się ślizgało (nie liczę toru gdzie przy strzale z 1 na 2 było czuć że się ślizga)
_________________
R400 1.4, R620Ti, R420Si, R400 2.0 Turbo, R200 Coupe, R800 Coupe Turbo ->
R200 Coupe Turbo & V8
 
 
pdasiek 




Pomógł: 1 raz
Dołączył: 03 Maj 2010
Posty: 263
Skąd: Kielce

Rover 400

Wysłany: Pią Lip 01, 2011 13:22   

Greg skąd dokładnie jesteś? :)
_________________
http://polskajazda.pl/Profil,Rover,400/73715
 
 
 
greg-si 
Klubowicz





Pomógł: 152 razy
Dołączył: 25 Paź 2008
Posty: 3530
Skąd: ze wschodu

Rover 400

Wysłany: Pią Lip 01, 2011 13:29   

100km na wschód od wawy. Niestety do Kielc mam 250km
_________________
R400 1.4, R620Ti, R420Si, R400 2.0 Turbo, R200 Coupe, R800 Coupe Turbo ->
R200 Coupe Turbo & V8
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [R45] sprzęgło pompa wysprzęglik problem z biegami
irek42 Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 8 Nie Gru 10, 2017 21:25
irek42
Brak nowych postów [rover 416]sprzęgło wysprzęglik?
adam26xx Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 4 Sob Mar 13, 2010 19:12
Gość
Brak nowych postów [R400 1.6si r99] Kłopot z biegami; sprzęgło, wysprzęglik?
AVF Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 21 Sob Kwi 24, 2010 09:34
dzelo23
Brak nowych postów [R45] Pompa i wysprzęglik od R600?
Bartek8508 Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 11 Sob Maj 24, 2014 20:46
asztera26
Brak nowych postów [R45] Pompa sprzęgła + wysprzęglik
Gość Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 7 Czw Maj 31, 2012 18:56
Jordan87



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink