Typ: Si Rodzaj silnika: benzyna Pojemnosc silnika: wszystkie Rok produkcji: 2000
Witam ponownie. Gdy kupiłem auto po dwóch dniach zauważyłem, iż silnik szybko się grzeje, a na dodatek to, iż mam dziurawą chłodnicę, ciekło z niej i para uciekała z zbiornika płynu chłodniczego, była tylko woda...
Po wymianie chłodnicy, oraz wyczyszczeniu dziwnego śluzu w zbiorniku, został wlany petrygo... jakieś 8l wszedło... po około tygodniu zauważyłem ponowny brak płynu w zbiorniku, silnik był zimny, często w tym czasie używałem klimatyzacji i zauważyłem dziwną sytuację, gdy używałem klimy, często włączał mi się wentylator i szybko znikał płyn, bez klimy wentylator wcale się nie włączał, lecz niewiem jak wygląda sytuacja z płynem, ponieważ codziennie wtedy korzystałem z klimy, a jeżdżę około 100km dziennie po mieście... A najdziwniejsze jest to, iż chłodnica klimatyzacji jest gorąca, a chłodnica wody bynajmniej od góry totalnie zimna, lecz węże doprowadzające są także gorące... czego to może być problem? gdy silnik jest zagrzany, a następuje to już po około przejechaniu 3km, a gdy otwieram gorący zbiornik płynu, wydobywa się ciśnienie wyparowanego płynu, a jakaś mała część tej wody wraca do zbiornika po jego otworzeniu, a także po chwilowym ochłodzeniu auta. Nie mówiąc o tym, że na silniku można sobie jajka usmażyć Jaki wg. Was może to być problem? Zapchany układ ? Czy jakieś 8l płynu to za mało jak na nową chłodnicę wody? Proszę o pomoc za którą z góry bardzo dziękuję! Pozdro
SPAMU¦
Wysłany: Sro Cze 22, 2011 23:57 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
Pomógł: 248 razy Dołączył: 18 Cze 2009 Posty: 1651 Skąd: Maciejowa, Nowy Sącz
Wysłany: Czw Cze 23, 2011 06:45
Na wszystkie Twoje pytania są juz odpowiedzi na forum - nie bój się używać szukajki.
Ten dziwny śluz w zbiorniczku wyrównawczym świadczyć może o przebytym bądź właśnie występującym HGF (problmach z uszczelka pod głowicą). Świadczyć może też o tym ubywanie płynu. 8l płynu to stanowczo wystarczająca ilość na cały silnik wraz z chłodnicą. Gdy używasz klimy to wentylatory chodzą ciągle a chłodnica klimy ma być gorąca (w końcu wydala ciepło z kabiny). Ciśnienie w układzie chłodzenia to także naturalna rzecz. Inna sprawa, że chłodnica powinna być w miarę równomiernie ciepła. Pytanie czy odpowietrzyłeś dobrze układ chłodzenia - to może być przyczyną zimnej chłodnicy. A co do płynu - jeśli nie stwierdzisz nigdzie wycieku z węży i połączeń to albo problemem jest uszczelka kolektora ssącego i wnikanie płynu chłodniczego do cylindrów (jeśli auto nie ma problemów z odpalaniem po nocy to jest to mało prawdopodobne) bądź właśnie HGF - sprawdź poziom oleju czy jest prawidłowy i czy nie ma w nim płynu z chłodzenia.
_________________ .: Podpis użytkownika wymaga
edycji :.
Pomógł: 27 razy Dołączył: 08 Sie 2010 Posty: 562 Skąd: Lubelszczyzna
Wysłany: Czw Cze 23, 2011 11:15
A może kolego termostat nie otwiera się odpowiednio wcześnie i silnik się przegrzewa? ja mam teraz podobny problem, mianowicie dolny wąż od chłodnicy nagrzewa sie długo po tym jak temperatura przekracza połowę skali ,czyli jakieś 100 stopni , a z tego co pisał kolega z forum wtedy powinien być już w pełni otwarty. Wziąłem się wczoraj za robotę i zobaczymy co mu dolega a i jeszcze to o czym mówią wszyscy-korek zbiorniczka wyrównawczego
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum