Rodzaj silnika: diesel Pojemnosc silnika: 2.0 Rok produkcji: 2000
Witam
1. Niedawno podczas wymiany wysprzęglika znalazłem na wiązce przewodów, które znajdują się obok filtra paliwa nie podłączonął wtyczkę. Wie ktoś co to jest i po co?
Na zdjęciu w kółeczku
TUTAJ
2. Czeka mnie wymiana uszczelki nad miską olejową - jeśli ktoś już to robił to niech podpowie na co powinienem się przygotować i czy jestem w stanie zrobić to samodzielnie w garażu?
Ostatnio zmieniony przez tuarek Pią Paź 21, 2011 09:38, w całości zmieniany 3 razy
SPAMU¦
Wysłany: Pią Paź 21, 2011 08:49 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
Moderator SyntaX informuje:
Proszę poprawnie wklejać linki zgodnie z kodem HTML.
[ Dodano: Pią Paź 21, 2011 10:13 ]
Co do uszczelki - Jak kiedyś w życiu śrubki kręcił to da radę.
Tam nie ma wielkiej filozofii.
Przy okazji skoro już miskę zdejmujesz to ja bym zrobił silnikowi płukankę takim oto preparatem. Engine Flush
Na pewno wyjdzie to na dobre.
Przed założeniem dokładnie umyj miskę olejową i oczyść ranty bardzo dokładnie.
Należny ją dokręcić odpowiednim momentem żeby nie zerwać gwintów.
Możesz dokręcić na oko nie zakładać osłony pod silnik i podjechać do jakiegoś najbliższego warsztatu co mają odpowiedni klucz niech sprawdzą.
Podstawa to dokładne umycie miski i silnika tam gdzie styka się uszczelka.
W rave masz kolejność dokręcania śrub.
Rób to z wyczuciem.
win32 [Usunięty]
Wysłany: Pią Paź 21, 2011 09:32
Wtyczka jest dla wersji benzynowej- służy do podłączenia tzw Purge Control Valve czyli - zawór od oparów (benzyna ma w miejscu filtra paliwa w dieslu zbiornik na opary)
Częściowo wiązki są wspólne dla obu modeli więc można czasem znaleźć takie kwiatki w różnych częściach samochodu
Ja ci polecę inne rozwiązanie
Uszczelkę od miski olejowej wywal w cholerę jasną (po drugiej cieknącej uszczelce mi się znudziło), poskładaj całość na uszczelniacz do misek aluminiowych tak jak się to robi w sporej części nowszych aut (VW/Audi/BMW). Problem z podciekaniem z uszczelki jest rozwiązany raz na zawsze (chyba ze masz krzywą miskę )
Możesz użyć Elringa -EL036161 do kupienia w InterCarsie za ok 45 zł. Tego używa grupa VAG na pierwszy montaż misek.
3 lata mam , nawet kropelki nie uronił, a od razu jak zrzucisz olej to wymień o-ringi przewodów olejowych pompa <-> chłodnica (tanie po 2 zł chyba) i oceń stan przewodów bo złączki lubią korodować i będzie ciekło.
Dodatkowo warto ocenić czy nie cieknie przy deklu pompy jak już olej zlany.
Cytat:
Na pewno wyjdzie to na dobre.
Ojjj... albo skończy z utratą szczelności silnika...
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum