Forum Klubu ROVERki.pl :: [R620SDi] Pęknięty wężyk - wyciek
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[R620SDi] Pęknięty wężyk - wyciek
Autor Wiadomość
Biker 



Dołączył: 12 Cze 2011
Posty: 12
Skąd: Wrocław/Ratno Dolne



Wysłany: Czw Cze 23, 2011 12:14   [R620SDi] Pęknięty wężyk - wyciek
Typ: SDi Rodzaj silnika: diesel Pojemnosc silnika: 2.0 Rok produkcji: 1997

Witam!

Przyznam szczerze, założyłem nowy temat nie przeglądając wcześniej już opublikowanych ze względu na małą wiedzę odnośnie budowy Rovera, co za tym idzie słabej znajomości tematyki co gdzie się znajduje.

Mój Roverek to wersja 600, diesel z silnikiem 2.0 SDi, w wyposażeniu dodatkowo z klimatyzacją. Niedaleko jak wczoraj zauważyłem powolnie wyciekającą wodę z wężyka, który znajduje się tuż przy końcu plastikowej osłony pod zderzakiem (ciężko mi jest sprecyzować dokładne położenie, ale wężyk znajduje się po stronie pasażera). Wygląda na to, że pękł, ale sam nie jestem do końca pewien bo nie mogłem znaleźć drugiej części bez zdejmowania tej zaślepki spod zderzaka.

Z wężyka wycieka woda, kropla po kropli wiec to nie jest jakiś poważny wyciek, ale przed zajechaniem do mechanika wolał bym się jakoś upewnić co to mogło by być i czy może była by możliwość wyeliminowania tej usterki samodzielnie.

Pozdrawiam!;)
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Czw Cze 23, 2011 12:14   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
Koju 




Pomógł: 21 razy
Dołączył: 28 Sie 2010
Posty: 350
Skąd: Kozienice



Wysłany: Czw Cze 23, 2011 14:07   

Nie mam klimy u siebie ale wydaję mi się że to jest skraplacz klimy i powinno kapać jeśli jej używasz ;)
Jeśli się mylę to niech mnie ktoś poprawi.

Pozdro.
_________________
Porażka jest szansą na to,aby zacząć jeszcze raz-inteligentniej...
 
 
 
darek_wp 




Pomógł: 248 razy
Dołączył: 18 Cze 2009
Posty: 1651
Skąd: Maciejowa, Nowy Sącz



Wysłany: Czw Cze 23, 2011 20:33   

Nie mylisz się Koju, jest to odprowadzenie skroplin z wymiennika klimy i przy jej używaniu ma się lać.
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
 
samos 




Pomógł: 1 raz
Dołączył: 22 Maj 2011
Posty: 69
Skąd: b-stok



Wysłany: Pią Cze 24, 2011 06:37   

Dla pewności sam poświadczę... U mnie czasem na postoju z włączona klima robi sie spora kałuża, więc jest to rzecz naturalna i nie musisz sie o to martwić.
_________________
-=W przyszłości chciałbym zostać Św Mikołajem - ponieważ tylko Mikołaj zna adresy nie grzecznych dziewczynek :)
 
 
 
Biker 



Dołączył: 12 Cze 2011
Posty: 12
Skąd: Wrocław/Ratno Dolne



Wysłany: Nie Cze 26, 2011 16:16   

Dzięki wielkie za poradę;)
Uspokoiliście moje obawy co do niekontrolowanego wycieku.
Wcześniej nigdy nie miałem styczności z tą marką, ale małymi krokami zaczynam łapać co i jak w tym aucie współgra. Dużo pomaga mi fakt, że 600-tka ma silnik z hondy.

Nie chcę niepotrzebnie zaczynać nowego tematu, dlatego tak krótko "off topic" używaliście może już wcześniej formuły STP do diesla? opłaca się w ten dodatek inwestować?
 
 
adamsky 




Pomógł: 30 razy
Dołączył: 24 Maj 2010
Posty: 837
Skąd: Wrocław

Rover 45

Wysłany: Nie Cze 26, 2011 16:54   

Biker napisał/a:
używaliście może już wcześniej formuły STP do diesla? opłaca się w ten dodatek inwestować?

używałem, nic nie zaobserwowałem więc 2 dychy w plecy.
Masz silnik SDi i pompa wtryskowa nie jest wybredna co do jakości paliwa.
Sam teraz mam 220 i jeżdżę na.... rzepaku :P tylko ciicho :!:
_________________
Driving is believing !
 
 
 
Brt 
mgz insz.




Pomógł: 1052 razy
Dołączył: 07 Cze 2004
Posty: 11396
Skąd: Dolny Śląsk



Wysłany: Nie Cze 26, 2011 21:24   

Biker napisał/a:
Dużo pomaga mi fakt, że 600-tka ma silnik z hondy.


No to muszę Cię zdziwić, ale akurat ten silnik jest konstrukcją Rovera, z której korzystała Honda ;) Ale silnik jest trwały i bezawaryjny i trzeba się postarać, żeby go "zajechać" :ok: :)
_________________
Pozdrawiam - Brt
 
 
Biker 



Dołączył: 12 Cze 2011
Posty: 12
Skąd: Wrocław/Ratno Dolne



Wysłany: Nie Cze 26, 2011 23:49   

Brt napisał/a:
No to muszę Cię zdziwić, ale akurat ten silnik jest konstrukcją Rovera, z której korzystała Honda ;)



O proszę, w takim razie przyznaję, jestem zdziwiony:) myślałem, że silnik w tej serii był odwrotnie robiony na bazie pomysłu hondy ;)

Dzięki za wyprowadzenie z błędu ;)
 
 
samos 




Pomógł: 1 raz
Dołączył: 22 Maj 2011
Posty: 69
Skąd: b-stok



Wysłany: Pon Cze 27, 2011 05:32   

Czasami polecam dolać ok 300 gram MIXOLU na zbiornik paliwa... Pomaga w rozruchu i czysci wtryski

A jezeli chodzi o silniki Diesla - to prawa trzeba być specem zeby go zajeździć .
_________________
-=W przyszłości chciałbym zostać Św Mikołajem - ponieważ tylko Mikołaj zna adresy nie grzecznych dziewczynek :)
 
 
 
Biker 



Dołączył: 12 Cze 2011
Posty: 12
Skąd: Wrocław/Ratno Dolne



Wysłany: Pon Cze 27, 2011 13:13   

samos napisał/a:
Czasami polecam dolać ok 300 gram MIXOLU na zbiornik paliwa... Pomaga w rozruchu i czysci wtryski


Czyli mixol też jest na podobnej bazie co formuły STP? Właśnie zależy mi na płynnym oczyszczeniu wtrysku paliwa. Nie narzekam na wydajność silnika bo faktycznie współgra ze wszystkim bardzo fajnie i ma przysłowiowego "kopa", ale wole zachować czujność po poprzednim właścicielu i pewne rzeczy wyeliminować przed pojawieniem się jakichkolwiek problemów:)

samos napisał/a:
A jezeli chodzi o silniki Diesla - to prawa trzeba być specem zeby go zajeździć .


Przyznam szczerze, to mój pierwszy diesel więc po tego typu opiniach coraz bardziej zaczynam się do niego pozytywnie nastawiać. Wcześniej nie jeździłem na tego typu silnikach dlatego pojawia się w mojej głowie wiele niewiadomych:)
 
 
szoso 




Pomógł: 438 razy
Dołączył: 26 Sty 2009
Posty: 6302
Skąd: Ostrołęka

Rover 400

Wysłany: Pon Cze 27, 2011 13:24   

Biker, inaczej jak dbasz o auto od nowości a jak już się kupuje paroletnie to już i twoje pielęgnacje mogą nie wystarczyć :wink:
ja leje 0,5l mixolu na bak, czy on czyści to nie wiem ale na pewno smaruje
raz na jakiś czas stosuję STP
 
 
samos 




Pomógł: 1 raz
Dołączył: 22 Maj 2011
Posty: 69
Skąd: b-stok



Wysłany: Wto Cze 28, 2011 05:47   

szoso420 napisał/a:
raz na jakiś czas stosuję STP


STP to nic innego jak sprzedanie 300 gram ON (lub benzyny w zależności od auta ) w cenie 15 - 20 zł. Mam bardzo dużo znajomych którzy już dawno to gó*** rzucili..., bo nie odczuwali różnicy.

Proszę nie używać wulgaryzmów na forum. Również w formie zakamuflowanej. darek_wp
_________________
-=W przyszłości chciałbym zostać Św Mikołajem - ponieważ tylko Mikołaj zna adresy nie grzecznych dziewczynek :)
Ostatnio zmieniony przez darek_wp Wto Cze 28, 2011 21:57, w całości zmieniany 2 razy  
 
 
 
Koju 




Pomógł: 21 razy
Dołączył: 28 Sie 2010
Posty: 350
Skąd: Kozienice



Wysłany: Wto Cze 28, 2011 06:25   

samos napisał/a:
STP to nic innego jak sprzedanie 300 gram ON

Trochę przesadziłeś z tym ON-em :)
_________________
Porażka jest szansą na to,aby zacząć jeszcze raz-inteligentniej...
 
 
 
Biker 



Dołączył: 12 Cze 2011
Posty: 12
Skąd: Wrocław/Ratno Dolne



Wysłany: Pią Lip 01, 2011 18:59   

Faktycznie ten motyw z ON to lekkie przegięcie :)


Teraz mam nieco inny problem, musze wymienić olej w skrzyni biegów i zrobić maly lifting wtryskom bo z jednego mam już całkiem spory wyciek :(


A propo wiecie może ile oleju wchodzi do skrzyni? Pytałem się w hurtowni części sam. ale nie mieli danych do diesla. Ten sam model w benzynie łyka dwa litry, a w serwisie dowiedzialem się, że półtora styknie.
 
 
szoso 




Pomógł: 438 razy
Dołączył: 26 Sty 2009
Posty: 6302
Skąd: Ostrołęka

Rover 400

Wysłany: Pią Lip 01, 2011 19:24   

Biker napisał/a:
A propo wiecie może ile oleju wchodzi do skrzyni?

mógłbyś trochę poszukać sam
http://www.roverki.pl/zro...rzynia-pg1.html
 
 
Biker 



Dołączył: 12 Cze 2011
Posty: 12
Skąd: Wrocław/Ratno Dolne



Wysłany: Sob Lip 02, 2011 14:41   

Dzięki wielkie za link, przyznaje, że będę musiał przysiąść i poszukać jeszcze paru spraw na forum.



MTF-u nie kupowałem, za to kupiłem dwa litry hipolu 90 tki.
 
 
szoso 




Pomógł: 438 razy
Dołączył: 26 Sty 2009
Posty: 6302
Skąd: Ostrołęka

Rover 400

Wysłany: Nie Lip 03, 2011 19:38   

Biker napisał/a:
za to kupiłem dwa litry hipolu 90 tki.

powinien być olej 75w80 w tej skrzyni
 
 
Biker 



Dołączył: 12 Cze 2011
Posty: 12
Skąd: Wrocław/Ratno Dolne



Wysłany: Sro Lip 06, 2011 18:01   

Jednak dolałem tej 90-tki. Zgodnie z instrukcją na stronce dolałem do samej szyjki, ale mam wrażenie, że co do skrzyni biegów to dłuższa historia. Teraz kiedy samochód jest na jałowcu ze skrzyni wydobywa się dźwięk, nie wiem jak go dokładnie opisać, coś jakby dwa kawałki ocierały o siebie. To nie jest typowy metaliczny dźwięk, ale coś jakby ocieranie o siebie dwóch części. W momencie wciśnięcia sprzęgła dźwięk zanika, jak się puści sprzęgło jest dalej to samo.

Przypuszczam, że to już kwestia mechaniczna skrzyni. Jestem otwarty na propozycje, ale wydaje mi się, że może układ już zaczyna siadać.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [R620SDi] Wyciek płynu z układu chłodzenia
woziak Rover serii 600, Honda Accord 3 Pią Lip 12, 2013 08:49
Kapussta23
Brak nowych postów [618 benzyna gaz] odciety wezyk
trebuh75 Rover serii 600, Honda Accord 0 Pon Paź 17, 2016 18:37
trebuh75
Brak nowych postów [R620] Zwisający wężyk
meega33 Rover serii 600, Honda Accord 9 Pią Sty 29, 2016 11:29
meega33
Brak nowych postów [R620ti] Wężyk od filtra powietrza
Marshall7 Rover serii 600, Honda Accord 1 Pon Sie 13, 2012 20:09
hidy
Brak nowych postów [600sdi] czerowny i czarny wezyk za silnikiem co to jest ?
michal001 Rover serii 600, Honda Accord 1 Sro Sty 14, 2015 19:01
Remigiusz



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink