Typ: SDi Rodzaj silnika: diesel Pojemnosc silnika: 2.0 Rok produkcji: 1997
Witam!
Przyznam szczerze, założyłem nowy temat nie przeglądając wcześniej już opublikowanych ze względu na małą wiedzę odnośnie budowy Rovera, co za tym idzie słabej znajomości tematyki co gdzie się znajduje.
Mój Roverek to wersja 600, diesel z silnikiem 2.0 SDi, w wyposażeniu dodatkowo z klimatyzacją. Niedaleko jak wczoraj zauważyłem powolnie wyciekającą wodę z wężyka, który znajduje się tuż przy końcu plastikowej osłony pod zderzakiem (ciężko mi jest sprecyzować dokładne położenie, ale wężyk znajduje się po stronie pasażera). Wygląda na to, że pękł, ale sam nie jestem do końca pewien bo nie mogłem znaleźć drugiej części bez zdejmowania tej zaślepki spod zderzaka.
Z wężyka wycieka woda, kropla po kropli wiec to nie jest jakiś poważny wyciek, ale przed zajechaniem do mechanika wolał bym się jakoś upewnić co to mogło by być i czy może była by możliwość wyeliminowania tej usterki samodzielnie.
Pozdrawiam!;)
SPAMU¦
Wysłany: Czw Cze 23, 2011 12:14 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
Pomógł: 1 raz Dołączył: 22 Maj 2011 Posty: 69 Skąd: b-stok
Wysłany: Pią Cze 24, 2011 06:37
Dla pewności sam poświadczę... U mnie czasem na postoju z włączona klima robi sie spora kałuża, więc jest to rzecz naturalna i nie musisz sie o to martwić.
_________________ -=W przyszłości chciałbym zostać Św Mikołajem - ponieważ tylko Mikołaj zna adresy nie grzecznych dziewczynek
Dzięki wielkie za poradę;)
Uspokoiliście moje obawy co do niekontrolowanego wycieku.
Wcześniej nigdy nie miałem styczności z tą marką, ale małymi krokami zaczynam łapać co i jak w tym aucie współgra. Dużo pomaga mi fakt, że 600-tka ma silnik z hondy.
Nie chcę niepotrzebnie zaczynać nowego tematu, dlatego tak krótko "off topic" używaliście może już wcześniej formuły STP do diesla? opłaca się w ten dodatek inwestować?
używaliście może już wcześniej formuły STP do diesla? opłaca się w ten dodatek inwestować?
używałem, nic nie zaobserwowałem więc 2 dychy w plecy.
Masz silnik SDi i pompa wtryskowa nie jest wybredna co do jakości paliwa.
Sam teraz mam 220 i jeżdżę na.... rzepaku tylko ciicho
Dużo pomaga mi fakt, że 600-tka ma silnik z hondy.
No to muszę Cię zdziwić, ale akurat ten silnik jest konstrukcją Rovera, z której korzystała Honda Ale silnik jest trwały i bezawaryjny i trzeba się postarać, żeby go "zajechać"
Czasami polecam dolać ok 300 gram MIXOLU na zbiornik paliwa... Pomaga w rozruchu i czysci wtryski
Czyli mixol też jest na podobnej bazie co formuły STP? Właśnie zależy mi na płynnym oczyszczeniu wtrysku paliwa. Nie narzekam na wydajność silnika bo faktycznie współgra ze wszystkim bardzo fajnie i ma przysłowiowego "kopa", ale wole zachować czujność po poprzednim właścicielu i pewne rzeczy wyeliminować przed pojawieniem się jakichkolwiek problemów:)
samos napisał/a:
A jezeli chodzi o silniki Diesla - to prawa trzeba być specem zeby go zajeździć .
Przyznam szczerze, to mój pierwszy diesel więc po tego typu opiniach coraz bardziej zaczynam się do niego pozytywnie nastawiać. Wcześniej nie jeździłem na tego typu silnikach dlatego pojawia się w mojej głowie wiele niewiadomych:)
Biker, inaczej jak dbasz o auto od nowości a jak już się kupuje paroletnie to już i twoje pielęgnacje mogą nie wystarczyć
ja leje 0,5l mixolu na bak, czy on czyści to nie wiem ale na pewno smaruje
raz na jakiś czas stosuję STP
Pomógł: 1 raz Dołączył: 22 Maj 2011 Posty: 69 Skąd: b-stok
Wysłany: Wto Cze 28, 2011 05:47
szoso420 napisał/a:
raz na jakiś czas stosuję STP
STP to nic innego jak sprzedanie 300 gram ON (lub benzyny w zależności od auta ) w cenie 15 - 20 zł. Mam bardzo dużo znajomych którzy już dawno to gó*** rzucili..., bo nie odczuwali różnicy.
Proszę nie używać wulgaryzmów na forum. Również w formie zakamuflowanej. darek_wp
_________________ -=W przyszłości chciałbym zostać Św Mikołajem - ponieważ tylko Mikołaj zna adresy nie grzecznych dziewczynek
Ostatnio zmieniony przez darek_wp Wto Cze 28, 2011 21:57, w całości zmieniany 2 razy
Teraz mam nieco inny problem, musze wymienić olej w skrzyni biegów i zrobić maly lifting wtryskom bo z jednego mam już całkiem spory wyciek
A propo wiecie może ile oleju wchodzi do skrzyni? Pytałem się w hurtowni części sam. ale nie mieli danych do diesla. Ten sam model w benzynie łyka dwa litry, a w serwisie dowiedzialem się, że półtora styknie.
Jednak dolałem tej 90-tki. Zgodnie z instrukcją na stronce dolałem do samej szyjki, ale mam wrażenie, że co do skrzyni biegów to dłuższa historia. Teraz kiedy samochód jest na jałowcu ze skrzyni wydobywa się dźwięk, nie wiem jak go dokładnie opisać, coś jakby dwa kawałki ocierały o siebie. To nie jest typowy metaliczny dźwięk, ale coś jakby ocieranie o siebie dwóch części. W momencie wciśnięcia sprzęgła dźwięk zanika, jak się puści sprzęgło jest dalej to samo.
Przypuszczam, że to już kwestia mechaniczna skrzyni. Jestem otwarty na propozycje, ale wydaje mi się, że może układ już zaczyna siadać.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum