Wysłany: Sob Maj 21, 2011 09:34 [R400 2.0 SDI] Traci moc na niskich obrotach - dlawi sie
Typ: SDi Rodzaj silnika: diesel Pojemnosc silnika: 2.0 Rok produkcji: 1999
Witam,
Mam problem od kilku dni ze swoim autem... Na niskich obrotach traci moc, odczuwane jest to jak dlawienie sie. Przy wyzszych obrotach powyzej 2000 jest juz mniej wiecej ok.. Co to moze byc??
SPAMU¦
Wysłany: Sob Maj 21, 2011 09:34 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
a kiedy go wymieniałeś ?
zalecam co 10kkm go zmieniać:)
generalnie l-series ma tak że powyżej 2000obr/min auto zaczyna jechać więc w dolnych partiach obrotów ma mały cug
sprawdź jeszcze szczelność przewodów od intercoolera, może łapie gdzieś lewe powietrze...
możliwe, że to będzie EGR, który się zacina i tylko przy wysokich obrotach jest wszystko w porządku. Na twoim miejscu bym go odłączył i zaślepił a w tedy będziesz miał pewność, że to właśnie to a jeśli nie to rzeczywiście może być filtr paliwa
z prawej strony pod zbiorniczkiem wyrównawczym płynu chłodzącego do karoserii przykręcony jest pompka, zawór podciśnienia jest on przykręcony na dwie śruby i amortyzują go dwie grube podkładki gumowe. wychodzą z niego dwa przewody, w zasadzie są to dwie elastyczne rurki z których idzie powietrze i jeden z nich idzie do serwa hamulcowego a drugi do EGR. jest on z prawej strony od tej pompki. Odłącz go i ten przewód zaślep małą śrubką. EGR jest podłączony do turbiny, może nie bezpośrednio ale ma duży związek na jej działanie i właśnie może dlatego tak Ci dziwnie pracuje. Ja miałem identyczną sytuację i tak właśnie zrobiłem i jak ręką odjął i mało tego mam go już odłączony trzy lata i brak jakichkolwiek dolegliwości
Pomógł: 21 razy Dołączył: 28 Sie 2010 Posty: 350 Skąd: Kozienice
Wysłany: Pon Maj 23, 2011 21:58
adamos napisał/a:
EGR jest podłączony do turbiny, może nie bezpośrednio ale ma duży związek na jej działanie
Chyba kolega adamos słabo przerobił literaturę na temat zaworu
Zawór trzeba zaślepić a nie tylko odłączyć mu podciśnienie.Zaślepkę/podkładke musisz dorobić sobie własnoręcznie np. z 3 mm blaszki "wystrugać" nawiercić 2 otwory plus uszczelka.
Temat zaworu jest opisany w wielu postach,użyj opcji szukaj a zobaczysz na fotkach jak to wygląda i gdzie się znajduje.
Pozdro.
[ Dodano: Pon Maj 23, 2011 22:58 ]
adamos napisał/a:
możliwe, że to będzie EGR, który się zacina i tylko przy wysokich obrotach jest wszystko w porządku.
Jak się zawór przytnie to przy wysoki ma muła
_________________ Porażka jest szansą na to,aby zacząć jeszcze raz-inteligentniej...
masz racje z tym zaślepieniem EGR ale nie do końca trzeba go rozbierać i zaślepiać po za tym pod wpływem większych obrotów turbina pracuje szybciej i potrzebuje większej mieszanki a EGR właśnie reguluje. Jeśli ślinik się dławi przy wolnych obrotach to możliwe, że właśnie ten zawór się zacina nooooo chyba, że jestem w błędzie ale ja miałem taką samą sytuację, zrobiłem jak napisałem i jak ręką odjął. Spróbować można nic nie zaszkodzi
Pomógł: 21 razy Dołączył: 28 Sie 2010 Posty: 350 Skąd: Kozienice
Wysłany: Wto Maj 24, 2011 23:14
Nie trzeba wykręcać zaworu żeby go zaślepić można dać zaślepkę na dolocie
EGR nie ma nic wspólnego z turbiną to jest recylkulacja spalin załączana na wolnych obrotach.
Zawór ma być otwarty na niskich obrotach a po dodaniu gazu ma się zamykać a jeśli jest zabrudzony to się zacina i w dolocie masz zła mieszankę dlatego zaślepiamy ww EGR
Jeszcze raz kolego adamos poczytaj o owym zaworze
_________________ Porażka jest szansą na to,aby zacząć jeszcze raz-inteligentniej...
z braku czasu bede grzebal przy samochodzie dopiero w weekend wiec wtedy dam znac czy to to byla wina EGR....
[ Dodano: Sob Maj 28, 2011 13:31 ]
mam problem z odkreceniem EGR ale udalo mi sie odkrecic ta rure od strony silnika... czy od tej strony mozna tez zaslepic czy musi byc bezposrednio przy EGR???
Pomógł: 21 razy Dołączył: 28 Sie 2010 Posty: 350 Skąd: Kozienice
Wysłany: Sob Maj 28, 2011 16:12
Uszczelkę też jakaś musisz wyrzeźbić,zapytaj w sklepie z armaturą łazienkową/hydraulicznym o arkusz ..... nazwy nie pamiętam do samodzielnego wykroju uszczelek.Koszt coś około 6-8 pln.
_________________ Porażka jest szansą na to,aby zacząć jeszcze raz-inteligentniej...
a kiedy go wymieniałeś ?
zalecam co 10kkm go zmieniać:)
generalnie l-series ma tak że powyżej 2000obr/min auto zaczyna jechać więc w dolnych partiach obrotów ma mały cug
sprawdź jeszcze szczelność przewodów od intercoolera, może łapie gdzieś lewe powietrze...
W dieslach filtr powietrza i paliwa co 20kkm spokojnie można wymieniać, co 10-12kkm filtr oleju i olej.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum