Pomógł: 2 razy Dołączył: 30 Mar 2011 Posty: 27 Skąd: Wrocław / Głogów
Wysłany: Wto Kwi 05, 2011 14:37 [620 SDi] Świeżo kupiony Roverek i pierwsze spostrzeżenia
Typ: SDi Rodzaj silnika: diesel Pojemnosc silnika: 2.0 Rok produkcji: 1996
Witam.
Przede wszystkim to chciałem się najpierw przywitać, gdyż jestem tu nowy, także witam
Niedawno kupiłem Rovera 620 SDi i zauważyłem pierwsze usterki nad którymi trzeba będzie popracować.
Mianowicie już wielokrotnie wałkowany temat dźwigni biegów - żeby nie dublować tematów, bo i tak widziałem mase postów na ten temat, ale jednaj odpowiedzi nie znalazłem - czy jest jakaś znacząca róźnica między wlaniem w skrzynie tego dedykowanego oleju MTF a silnikowym, bo jedynie w ASO Hondy udało mi się go znaleźć, a kosztue tam 77 zł za litr Bo wiem, że krzyżak i to łączenie między dźwignią a resztą mechanizmu także będę musiał wymienić.
Kolejna sprawa to delikatnie skaczące obroty na biegu jałowym - generalnie nie ma tragedii i przeważnie zauważalne na zimnym silniku - skacze tak od 800 do 900 obrotów.
Czy może to być wina filtra paliwa, czy też trzeba szukać przyczyny gdzie indziej?
Trzecią sprawą która mnie drażni jest to, że auto nie gaśnie płynnie, czyli po przekręceniu kluczyka i wyłączeniu silnika jakby jeszcze ułamek sekundy pracował - rzuca nim raz w tył i raz w przód.
I ostatnia rzecz to czy ktoś może z forum robił tą blachę nad progiem jak się drzwi z tyłu otworzy? Bo zauważyłem tam korozję, co prawda nie ma tragedii ale nie wiem, czy są może jakieś reparaturki czy też trzeba z tym do blacharza jechać żeby on cośtam wyklepał.
I to by było na tyle Mama nadzieję że Was nie zanudziłem i licze na wyczerpujące odpowiedzi
SPAMU¦
Wysłany: Wto Kwi 05, 2011 14:37 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
czy jest jakaś znacząca róźnica między wlaniem w skrzynie tego dedykowanego oleju MTF a silnikowym
na silnikowym długo nie pojeździsz bo trzeba będzie często zmieniać
kup Valvoline Durablend 75w80, mam taki zalany a przecież skrzynię mam taką samą, ma parametry mtf94
Co do skaczacych obrotow, mialem podobna sytuacje. Wymienilem filtr paliwa i taki czerwony wezyk ktory wchodzi do takiego grzybka chyba ma to cos wspolnego z zaworekm EGR i obroty przestaly falowac. Moze sprobuj najpierw od filtra
Pomógł: 2 razy Dołączył: 30 Mar 2011 Posty: 27 Skąd: Wrocław / Głogów
Wysłany: Wto Kwi 05, 2011 22:06
W piątek wymiana filtrów hurtem i olej silnikowy i przekładniowy za jednym zamachem.
Co do tego oleju Valvoline Durablend to musi być 75w80 czy mogę też zalać 75w90 bez konsekwencji bo akurat znalazłem.
Zobaczymy jak będzie jeździł po wymianie
Moża się myle ale czy do tej skrzyni nie jest zalecany olej 10w40?
Na pewno zalecany jest do skrzyń hondowskich. Nie wiem, jak jest z PG1.
PG1 to skrzynia z hondowskim rodowodem. Honda też sprzedaje do swoich skrzyń olej przekładniowy. Skąd ta wiedza, że może być półsyntetyczny olej silnikowy?
[ Dodano: Sro Kwi 06, 2011 07:34 ]
Pewnie z hurtowni, w której rozrząd do Rovera 216 z automatyczną skrzynią biegów, dostaniesz rozrząd do Hondy, bo w kanciaku 216 z automatyczną skrzynią siedzi Honda
Skąd ta wiedza, że może być półsyntetyczny olej silnikowy?
Miedzy innymi z ASO. Z innych hondowych forum. Z naszego forum.
szoso420 napisał/a:
że można zalać 10w40 tymczasowo, z braku laku
Dokładnie z braku laku, tymczasowo (wymiana co ok. 10tys.) można zastosować olej silnikowy.
Tomi [Usunięty]
Wysłany: Sro Kwi 06, 2011 06:50
rami1000 napisał/a:
Moża się myle ale czy do tej skrzyni nie jest zalecany olej 10w40?
rami1000 napisał/a:
Dokładnie z braku laku, tymczasowo (wymiana co ok. 10tys.) można zastosować olej silnikowy.
Czy te stwierdzenia nie wykluczają się? Powielanie opinii, że zaleca się wprowadza w błąd, a potem coraz częściej się słyszy, że do tych skrzyń stosuje się olej silnikowy 10W40, a w ogóle to się go nie wymienia...
O efektach pisać nie muszę.
[ Dodano: Sro Kwi 06, 2011 07:50 ]
Znaczenie zaleca się i można awaryjnie użyć jest trochę inne.
Ja mam SHELL 75W80, jak spuściłem to poprzedni był niemal na pewno zwykły silnikowy (mechanicy poprzedniego właściciela widocznie na hondzie się wzorowali).
Wydaje mi się ze biegi lepiej wchodzą, ale olej że rzadszy to zaczęło i cieknąć z prawej półośki
Kusi mnie aby wymienić ten uszczelniacz, ale z drugiej strony boje się że jak wyciągnę tą półośkę to się wszystko mi tam rozleci i tego nie poskładam...
Drążek biegów napraw samemu, opis masz na stronie Klubowej. A falowanie obrotów jest częste w tych silnikach ... raczej nie jest to wina paliwa ... predzej moze to być zabrudzony nastawinik w pompie. Też o tym było na forum poszperaj.
PG1 to skrzynia z hondowskim rodowodem. Honda też sprzedaje do swoich skrzyń olej przekładniowy. Skąd ta wiedza, że może być półsyntetyczny olej silnikowy?
Co to znaczy z Hondowskim rodowodem? Z tego co pamiemtam skrzynie tą Honda montowała, ale tylko do pożyczonych jednostek (diesel).
PG1 nie ma w silnikach benzynowych Hondy - przynajmniej ja nie znam.
A olej silnikowy 10W40 zaleca m. in. Rave.
Pomógł: 116 razy Dołączył: 05 Lis 2008 Posty: 2341
Wysłany: Sro Kwi 06, 2011 12:40
prezes_glogow napisał/a:
Witam.
Przede wszystkim to chciałem się najpierw przywitać, gdyż jestem tu nowy, także witam
Witam ziomala i bezawaryjnego użytkowania ROVERka życzę Myślę, że pojawisz się na jakimś lokalnym spocie- zapraszam.
A co do usterek- masz sporo informacji w dziale tech. Ja niestety w sprawie zapłonu nie pomogę, gdyż bardziej w dieselku siedzę, ale koledzy od benzin pomogą
Pozdrawiam i do miłego realnego
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum