Forum Klubu ROVERki.pl :: [620 SDi] Świeżo kupiony Roverek i pierwsze spostrzeżenia
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[620 SDi] Świeżo kupiony Roverek i pierwsze spostrzeżenia
Autor Wiadomość
prezes_glogow 



Pomógł: 2 razy
Dołączył: 30 Mar 2011
Posty: 27
Skąd: Wrocław / Głogów



Wysłany: Wto Kwi 05, 2011 14:37   [620 SDi] Świeżo kupiony Roverek i pierwsze spostrzeżenia
Typ: SDi Rodzaj silnika: diesel Pojemnosc silnika: 2.0 Rok produkcji: 1996

Witam.
Przede wszystkim to chciałem się najpierw przywitać, gdyż jestem tu nowy, także witam :D
Niedawno kupiłem Rovera 620 SDi i zauważyłem pierwsze usterki nad którymi trzeba będzie popracować.

Mianowicie już wielokrotnie wałkowany temat dźwigni biegów - żeby nie dublować tematów, bo i tak widziałem mase postów na ten temat, ale jednaj odpowiedzi nie znalazłem - czy jest jakaś znacząca róźnica między wlaniem w skrzynie tego dedykowanego oleju MTF a silnikowym, bo jedynie w ASO Hondy udało mi się go znaleźć, a kosztue tam 77 zł za litr :shock: Bo wiem, że krzyżak i to łączenie między dźwignią a resztą mechanizmu także będę musiał wymienić.

Kolejna sprawa to delikatnie skaczące obroty na biegu jałowym - generalnie nie ma tragedii i przeważnie zauważalne na zimnym silniku - skacze tak od 800 do 900 obrotów.
Czy może to być wina filtra paliwa, czy też trzeba szukać przyczyny gdzie indziej?

Trzecią sprawą która mnie drażni jest to, że auto nie gaśnie płynnie, czyli po przekręceniu kluczyka i wyłączeniu silnika jakby jeszcze ułamek sekundy pracował - rzuca nim raz w tył i raz w przód.

I ostatnia rzecz to czy ktoś może z forum robił tą blachę nad progiem jak się drzwi z tyłu otworzy? Bo zauważyłem tam korozję, co prawda nie ma tragedii ale nie wiem, czy są może jakieś reparaturki czy też trzeba z tym do blacharza jechać żeby on cośtam wyklepał.

I to by było na tyle :D Mama nadzieję że Was nie zanudziłem i licze na wyczerpujące odpowiedzi :D
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Wto Kwi 05, 2011 14:37   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
szoso 




Pomógł: 438 razy
Dołączył: 26 Sty 2009
Posty: 6302
Skąd: Ostrołęka

Rover 400

Wysłany: Wto Kwi 05, 2011 14:45   

prezes_glogow napisał/a:
czy jest jakaś znacząca róźnica między wlaniem w skrzynie tego dedykowanego oleju MTF a silnikowym

na silnikowym długo nie pojeździsz bo trzeba będzie często zmieniać
kup Valvoline Durablend 75w80, mam taki zalany a przecież skrzynię mam taką samą, ma parametry mtf94
 
 
berserker8888 



Dołączył: 20 Lis 2009
Posty: 153
Skąd: Jedrzejów



Wysłany: Wto Kwi 05, 2011 21:29   

Co do skaczacych obrotow, mialem podobna sytuacje. Wymienilem filtr paliwa i taki czerwony wezyk ktory wchodzi do takiego grzybka chyba ma to cos wspolnego z zaworekm EGR i obroty przestaly falowac. Moze sprobuj najpierw od filtra
 
 
 
prezes_glogow 



Pomógł: 2 razy
Dołączył: 30 Mar 2011
Posty: 27
Skąd: Wrocław / Głogów



Wysłany: Wto Kwi 05, 2011 22:06   

W piątek wymiana filtrów hurtem i olej silnikowy i przekładniowy za jednym zamachem.
Co do tego oleju Valvoline Durablend to musi być 75w80 czy mogę też zalać 75w90 bez konsekwencji bo akurat znalazłem.
Zobaczymy jak będzie jeździł po wymianie :D
 
 
rami1000 



Pomógł: 8 razy
Dołączył: 03 Paź 2010
Posty: 147
Skąd: sierpc



Wysłany: Sro Kwi 06, 2011 05:43   

Moża się myle ale czy do tej skrzyni nie jest zalecany olej 10w40?
 
 
szoso 




Pomógł: 438 razy
Dołączył: 26 Sty 2009
Posty: 6302
Skąd: Ostrołęka

Rover 400

Wysłany: Sro Kwi 06, 2011 06:07   

prezes_glogow napisał/a:
Co do tego oleju Valvoline Durablend to musi być 75w80 czy mogę też zalać 75w90

lepiej jakby był 75w80
rami1000 napisał/a:
Moża się myle ale czy do tej skrzyni nie jest zalecany olej 10w40?

można taki zalać na krótką metę, czyli olej silnikowy ale to bez sensu, napisałem w pierwszym poście dlaczego
 
 
Tomi
[Usunięty]






Wysłany: Sro Kwi 06, 2011 06:20   

rami1000 napisał/a:
Moża się myle ale czy do tej skrzyni nie jest zalecany olej 10w40?


Do tej skrzyni zalecany jest syntetyczny olej przekładniowy MTF94 produkowany przez TEXACO.
 
 
_papa_ 




Pomógł: 26 razy
Dołączył: 24 Lis 2008
Posty: 424
Skąd: Płock

Rover 600

Wysłany: Sro Kwi 06, 2011 06:25   

rami1000 napisał/a:
Moża się myle ale czy do tej skrzyni nie jest zalecany olej 10w40?

Na pewno zalecany jest do skrzyń hondowskich. Nie wiem, jak jest z PG1.
szoso420 napisał/a:
Valvoline Durablend 75w80 [...] ma parametry mtf94

No właśnie czy wszystkie oleje 75w80 się nadają? Bo doczytałem, że to musi być olej typu GL4, a przeważnie są GL5?
 
 
 
szoso 




Pomógł: 438 razy
Dołączył: 26 Sty 2009
Posty: 6302
Skąd: Ostrołęka

Rover 400

Wysłany: Sro Kwi 06, 2011 06:26   

Valvoline Durablend 75w80 to GL4 właśnie
 
 
Tomi
[Usunięty]






Wysłany: Sro Kwi 06, 2011 06:34   

_papa_ napisał/a:
rami1000 napisał/a:
Moża się myle ale czy do tej skrzyni nie jest zalecany olej 10w40?

Na pewno zalecany jest do skrzyń hondowskich. Nie wiem, jak jest z PG1.


PG1 to skrzynia z hondowskim rodowodem. Honda też sprzedaje do swoich skrzyń olej przekładniowy. Skąd ta wiedza, że może być półsyntetyczny olej silnikowy?

[ Dodano: Sro Kwi 06, 2011 07:34 ]
Pewnie z hurtowni, w której rozrząd do Rovera 216 z automatyczną skrzynią biegów, dostaniesz rozrząd do Hondy, bo w kanciaku 216 z automatyczną skrzynią siedzi Honda :)
 
 
szoso 




Pomógł: 438 razy
Dołączył: 26 Sty 2009
Posty: 6302
Skąd: Ostrołęka

Rover 400

Wysłany: Sro Kwi 06, 2011 06:38   

Tomi napisał/a:
Skąd ta wiedza, że może być półsyntetyczny olej silnikowy?

pewnie stąd, że w kilku tematach na forum jest napisane, że można zalać 10w40 tymczasowo, z braku laku :wink:
 
 
_papa_ 




Pomógł: 26 razy
Dołączył: 24 Lis 2008
Posty: 424
Skąd: Płock

Rover 600

Wysłany: Sro Kwi 06, 2011 06:42   

Tomi napisał/a:
Skąd ta wiedza, że może być półsyntetyczny olej silnikowy?

Miedzy innymi z ASO. Z innych hondowych forum. Z naszego forum.
szoso420 napisał/a:
że można zalać 10w40 tymczasowo, z braku laku

Dokładnie z braku laku, tymczasowo (wymiana co ok. 10tys.) można zastosować olej silnikowy.
 
 
 
Tomi
[Usunięty]






Wysłany: Sro Kwi 06, 2011 06:50   

rami1000 napisał/a:
Moża się myle ale czy do tej skrzyni nie jest zalecany olej 10w40?

rami1000 napisał/a:
Dokładnie z braku laku, tymczasowo (wymiana co ok. 10tys.) można zastosować olej silnikowy.


Czy te stwierdzenia nie wykluczają się? Powielanie opinii, że zaleca się wprowadza w błąd, a potem coraz częściej się słyszy, że do tych skrzyń stosuje się olej silnikowy 10W40, a w ogóle to się go nie wymienia...

O efektach pisać nie muszę.

[ Dodano: Sro Kwi 06, 2011 07:50 ]
Znaczenie zaleca się i można awaryjnie użyć jest trochę inne.
 
 
ADI-mistrzu 




Pomógł: 254 razy
Dołączył: 11 Sie 2009
Posty: 4437
Skąd: Legionowo

Rover 45

Wysłany: Sro Kwi 06, 2011 07:29   

Ja mam SHELL 75W80, jak spuściłem to poprzedni był niemal na pewno zwykły silnikowy (mechanicy poprzedniego właściciela widocznie na hondzie się wzorowali).

Wydaje mi się ze biegi lepiej wchodzą, ale olej że rzadszy to zaczęło i cieknąć z prawej półośki :???:
Kusi mnie aby wymienić ten uszczelniacz, ale z drugiej strony boje się że jak wyciągnę tą półośkę to się wszystko mi tam rozleci i tego nie poskładam... :neutral:
 
 
 
Brt 
mgz insz.




Pomógł: 1052 razy
Dołączył: 07 Cze 2004
Posty: 11396
Skąd: Dolny Śląsk



Wysłany: Sro Kwi 06, 2011 08:12   

tu jest MTF dostępny w normalnych pieniądzach:

http://www.tomateam.pl/sk...m_dzial=&c=1112

Drążek biegów napraw samemu, opis masz na stronie Klubowej. A falowanie obrotów jest częste w tych silnikach ... raczej nie jest to wina paliwa ... predzej moze to być zabrudzony nastawinik w pompie. Też o tym było na forum poszperaj.
_________________
Pozdrawiam - Brt
 
 
marthinez 



Pomógł: 84 razy
Dołączył: 02 Gru 2006
Posty: 932
Skąd: Szczecin



Wysłany: Sro Kwi 06, 2011 08:13   

Tomi napisał/a:
PG1 to skrzynia z hondowskim rodowodem. Honda też sprzedaje do swoich skrzyń olej przekładniowy. Skąd ta wiedza, że może być półsyntetyczny olej silnikowy?
Co to znaczy z Hondowskim rodowodem? Z tego co pamiemtam skrzynie tą Honda montowała, ale tylko do pożyczonych jednostek (diesel).
PG1 nie ma w silnikach benzynowych Hondy - przynajmniej ja nie znam.
A olej silnikowy 10W40 zaleca m. in. Rave.
_________________
Pozdrawiam
Marcin
 
 
Brt 
mgz insz.




Pomógł: 1052 razy
Dołączył: 07 Cze 2004
Posty: 11396
Skąd: Dolny Śląsk



Wysłany: Sro Kwi 06, 2011 08:20   

PG1 to skrzynia wzięta chyba od peugeota (w każdym razie ma rodowód francuski) i trochę zmodyfikowana.
_________________
Pozdrawiam - Brt
 
 
Tomi
[Usunięty]






Wysłany: Sro Kwi 06, 2011 08:29   

Brt napisał/a:
PG1 to skrzynia wzięta chyba od peugeota (w każdym razie ma rodowód francuski) i trochę zmodyfikowana.


PG1 ma Hondowski rodowód.

R65 to skrzynia z PSA (Peugeot i Citroen) :P
 
 
prezes_glogow 



Pomógł: 2 razy
Dołączył: 30 Mar 2011
Posty: 27
Skąd: Wrocław / Głogów



Wysłany: Sro Kwi 06, 2011 08:45   

Zamówiłem tego Valvoline, zobaczymy jak się będzie sprawował.

A ktoś może się orientuje co to może być z tym zapłonam, że jak gaszę auto to tak jakby chodziło?
 
 
Jugol 



Pomógł: 116 razy
Dołączył: 05 Lis 2008
Posty: 2341



Wysłany: Sro Kwi 06, 2011 12:40   

prezes_glogow napisał/a:
Witam.
Przede wszystkim to chciałem się najpierw przywitać, gdyż jestem tu nowy, także witam


Witam ziomala :) i bezawaryjnego użytkowania ROVERka życzę :ok: Myślę, że pojawisz się na jakimś lokalnym spocie- zapraszam.
A co do usterek- masz sporo informacji w dziale tech. Ja niestety w sprawie zapłonu nie pomogę, gdyż bardziej w dieselku siedzę, ale koledzy od benzin pomogą :taa:
Pozdrawiam i do miłego realnego :ok:
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [R620] Świeżo kupiony.Usterki!! Pomożecie?? PROSZĘ :)
tony_finger Rover serii 600, Honda Accord 59 Sob Mar 28, 2009 09:17
Marrkus
Brak nowych postów [R620] Mój nowy nabytek :) oraz pierwsze rozczarowanie
Potrzebna chłodnica wody oraz pomoc w usunięciu usterek
DAVIDOFF1988 Rover serii 600, Honda Accord 22 Wto Lut 24, 2009 12:33
NEOSSS
Brak nowych postów [R620] Rrozbity roverek
co robic ?????
wojtas80 Rover serii 600, Honda Accord 7 Nie Wrz 21, 2008 16:12
NEOSSS
Brak nowych postów [R620] MOJ ROVEREK ZA DUZO SPALA
chris1979 Rover serii 600, Honda Accord 10 Nie Mar 15, 2009 00:02
chris1979



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink