Wysłany: Sob Lip 30, 2011 14:43 [R600] Trzask przy opuszczaniu szyby
Typ: SDi Rodzaj silnika: diesel Pojemnosc silnika: 2.0 Rok produkcji: 1997
Witam,
Od niedawna, przy opuszczaniu szyby przedniej od strony kierowcy, słychać straszliwy trzask w momencie, gdy szyba zaczyna się opuszczać, natomiast w późniejszej fazie już normalnie zjeżdża na dół. Trzask słychać tylko gdy szyba rusza w dół a czasami także w górę.
Nie wiem czy będzie to wina siłownika, czy może w którymś miejscu ukruszyła się szyba.
Prosiłbym również o instrukcję jak zdemontować obicie drzwi, aby zobaczyć co się tam dzieje.
SPAMU¦
Wysłany: Sob Lip 30, 2011 14:43 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
boczek schodzi łatwo...
najpierw 2 śruby przy rączce, następnie 1 przy klamce (ostrożnie z zaślepką - delikatna).
Jak odkręcisz, wyjmujesz bolec (poniżej lusterka) i teraz zostały same zatrzaski. Podważ od dołu, złap i... ściągasz.
Szyba raczej cała, obstawiam rolkę lub prowadnice.
Dzięki za instrukcję, jutro się za to zabiorę, lecz mam jeszcze pytanie...
Przyglądałem się drzwiom i zastanawiam się, czy mam zdjąć cały bok czyli razem z dolną półką i obudową na głośnik ? Ponieważ wydaje mi się, że jedno zachodzi na drugie.
Nigdy nie ściągałem z drzwi obicia, więc nie wiem do końca jak to zrobić, abym niczego nie popsuł.
Przyglądałem się drzwiom i zastanawiam się, czy mam zdjąć cały bok czyli razem z dolną półką i obudową na głośnik ? Ponieważ wydaje mi się, że jedno zachodzi na drugie.
Jeszcze jedno pytanie, czy trzeba odpinać kostki od diody i sterowania lusterkiem, które znajdują się w zawiasach drzwi ? Aha a co z klamką, też ją trzeba odpiąć ?
Nie wiem jak jest z lusterkami, bo mam ręczną regulację, ale kostkę od diody odpina się pod całym boczkiem już po odkręceniu boczku i częściowym jego odchyleniu. Kabel jest na tyle długi, że spokojnie po wystawieniu z zaczepów i z rygla włożysz rękę i odepniesz wtedy.
Klamkę też oczywiście musisz zdjąć zanim weźmiesz się za cały bok. Po wykręceniu śrubki z klamki musisz przesunąć klamkę w stronę przodu samochodu i delikatnie wystawić. Tam jeszcze będzie dochodził do niej pręt (cięgno) przymocowane zaczepem. Musisz zdjąć ten zaczep z pręta i dopiero wyjmiesz klamkę. Aha, i cięgno jest przyczepione w drzwiach, więc nie musisz się bać, że po odpięciu zaczepu pręt spadnie w dół
Poradziłem sobie z rozebraniem, rzeczywiście dość łatwo się ściąga. Tak jak mówił kolega TrAViShOn, poszła rolka, po prostu środek rolki się oderwał a reszta koła została w prowadnicy.
I tu jest moje pytanie... Czy da się jakoś wymienić samą rolkę lub czy może jest jakiś "magiczny" sposób, aby to naprawić ? Czy raczej trzeba wymienić cały mechanizm ?
Edit:
Byłem na auto częściach używanych i powiedzieli, że mają drzwi od accorda sprowadzonego z USA, jednak nie wiedzą, który to jest rocznik, cytuję "dziewięćdziesiąty lub dziewięćdziesiąty któryś, jeszcze przed liftem" lecz mówili, że mechanizm nie powinien się różnić. Właśnie czy są różnice czy raczej nie ma ?
Najlepiej dorobić z aluminium, naprawiać raczej się nie da...
Nie powiem nic na temat ewentualnych różnicy między mechanizmami, ale sprawdzić chyba warto...
Udało mi się to zrobić, bez zbędnego wydawania pieniędzy na inny mechanizm, zastosowałem podkładkę metalową w jej środek wsadziłem gumową uszczelkę, aby pręcik od mechanizmu nie był luźno zamocowany ponieważ mógłby wypaść, do tego trochę smaru i chodzi jak nówka
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum