Rodzaj silnika: benzyna Pojemnosc silnika: 1.8 Rok produkcji: 1996
Jeżeli to forum dyskusyjne to moje pytanie brzmi, czy silnik od 406 coupe 3.0 v6 wszedłby do MGF ? może to głupie pytanie ale warto zapytać, tym bardziej, że w razie 'w' taki silnik można dorwać za ok 1tys zł. Dzięki za odp!
SPAMU¦
Wysłany: Sob Lip 30, 2011 19:26 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
Toś stary zaszarżował...
Po pierwsze ledwo da się wcisnąć V6 2,5 l od MG ZS i ZT - wymaga to jednak wywalenia baku (obecnego), zrobienia drugiego na zamówienie w innym miejscu, tak aby się gdzieś zmieścił w wolne miejsce, wymiana komputera, do tego dochodzi kwestia zaburzonego rozkładu masy. W temacie zmiany silników/wzmacniania MGFa polecam lekturę poniższego wątku - sam się nad tym kiedyś zastanawiałem, ale to nie jest najlepszy pomysł. Do tego dorzucam linka do elaboratu o opcjach silnikowych w MGFie napisanego przez Angoli.
Pomógł: 8 razy Dołączył: 23 Mar 2008 Posty: 364 Skąd: Racibórz
Wysłany: Sob Lip 30, 2011 20:19
Czyli rozumiem że 1.8 turbo z R75 pasuje na łapach? To chyba najbardziej rozwojowy silnik do Fki
hvil [Usunięty]
Wysłany: Sob Lip 30, 2011 21:47
mocny ale rozwojowy do max 200KM przy niedużych nakładach, na więcej trzeba już go od zera budować, korby,tłoki wał, głowica bo klękają przy mocach ponad 200
Pomógł: 8 razy Dołączył: 23 Mar 2008 Posty: 364 Skąd: Racibórz
Wysłany: Sob Lip 30, 2011 23:10
No to dupa ,myślałem że ten motor więcej wytrzymuje. 2.5 kv6 odpada więc zostaje 2.0 turbo z r600/r800/r220 Pytanie tylko ile trzeba wyrzeźbić by to wsadzić
longer86 napisał/a:
miałem przyjemność jeździć seatem leonem cupra 1.8T 180 i robi wrażenie a waży 1200kg
to ledwo jedzie, hondowskie wolnossące 1.6 to objeżdza, masa ludzie masa robi swoje!
Myśle że MGF z 200km/1000kg i silnikiem centralne już by fajne latał
Nie może, a na pewno... Skąd Ci do głowy taki "pomysł" przyszedł?
Kurde tak jakoś przyszło mi to na myśl bo 1.8 MPI nie brzmi ciekawie, praktycznie nie ma co sie w tym dźwięku podobać, tym bardziej jak nie ma kata, to moje MGF chodzi jak stary golf II Ale przypuszczałem, że 3000cm3 nie da rady tam zmieścić. Co do 1.8 T to mam złe wspomnienia z tym silnikiem ( Audi TT 180 km ) TTka paliła ok 14 litrów po mieście i jeszcze było coś nie tak z turbiną, szarpało, przerywało wgl nie było czuć mocy a niby 180km..
( Przygarnę 16" cali do MGF za dobre pieniądze, sprzedam 15" )
Czyli rozumiem że 1.8 turbo z R75 pasuje na łapach? To chyba najbardziej rozwojowy silnik do Fki
Tego jeszcze nie sprawdzałem - bardzo możliwe że tak. Przy czym tutaj problemu dużego nie ma - sprytny mechanik i tak sobie poradzi
bastek napisał/a:
No to dupa ,myślałem że ten motor więcej wytrzymuje. 2.5 kv6 odpada więc zostaje 2.0 turbo z r600/r800/r220 Pytanie tylko ile trzeba wyrzeźbić by to wsadzić
Motor T16 ogólnie ma potencjał jak szatan najwięcej udało się z niego wyrzeźbić ponad 800 KM (co ciekawe siedzi w MG ZR) - http://www.an-racing.com/
Jeśli myśleć o swapie, to musisz się liczyć z włożeniem mnóstwa pieniędzy w ten proceder - pewnie nawet więcej niż jest obecnie wart twój MGF. Zakup nie zajechanego T16 (najlepiej w jakimś samochodzie) to ok. 4 tys (pozostałe części można sprzedać klubowiczom, sporo się zwróci) Koszt generalnego remontu, bez którego nawet nie próbowałbym tego silnika nigdzie montować (po przebiegu rzędu 150-200k naprawdę by się to przydało jak masz silnik na blokach). Do tego problemy z montażem, kwestia pompy wody, chłodzenia turbałki i silnika (ciasna komora), montażu IC, a po drodze jeszcze trochę problemów by się znalazło.
MGF został tak zaprojektowany, że chęć wzmocnienia go wyżej niż 200 KM skutkuje lawinowymi kosztami - to jest górna wytrzymałość skrzyni PG-1. Do tego półosie, usztywnienie karoserii, większe heble (może być konieczna zmiana felg np. na 17"), itd. itd.
Jak już coś rzeźbić, to albo swapować K-series 1.8T z R75/MG ZT, albo samemu uturbiać 1.8i
Poczytaj u angoli, oni tam dużo o tym pisali.
Co do 1.8 T to mam złe wspomnienia z tym silnikiem ( Audi TT 180 km ) TTka paliła ok 14 litrów po mieście i jeszcze było coś nie tak z turbiną, szarpało, przerywało wgl nie było czuć mocy a niby 180km..
Tylko co ma wspólnego motor Audi z silnikiem Rovera poza pojemnością i faktem posiadania turbiny?
_________________ Czytanie postów na forum może powodować schorzenia psychiczne i utratę wiary w ludzką inteligencję
hvil [Usunięty]
Wysłany: Nie Lip 31, 2011 09:01
1.8T po wymianie tur inki na t4 pali mi na mieście 9.2 wg. kompa, na trasie ok 8-8,5 (ja na trasie jeżdżę enericznie), jak palowalem na torze czy autostradzie na maxa to pali 13:-) ale to juz przy maksymalnym extreem.
Silnik rovera jest fajny 1.8T wole go od niemieckiego bo może niemczura można kręcić w mocy ale jest toporny, rover może delikatny ale na 200KM daje rade jechać, ino więcej to już może być banan z wału albo kurba ustrzelona, no i turbo musi odpowiednio później wstawać:)
Lotek waży 600 kg i obawiam się o trakcję przy tej masie i 200KM w turbinie, TF jest cięższy, ma silnik z tyłu:) powinien fajnie jechać.
P.s. już kiedyś wspominałem, ale jak masz rzeźbić inny silnik to na początek polecam z tym co masz zabawę z ITB:) wykrzesasz cudny dźwięk, KOSMICZNY DÓŁ i relatywnie duży przyrost mocy na ori silniku:) Ja mam zestaw cbr 900 gaźnikowe ostatnie (gardziele 40mm jak w solexach a cena całego zestawu jak pół jednego solexa) plus megajolt plus rozdzielacz:) i tyle:) a śmiga pięknie.
Jednym słowem cała operacja nie jest finansowo opłacalna, dopóki MGF jeździ na oryginalnym silniku
[ Dodano: Nie Lip 31, 2011 11:45 ]
P.s. już kiedyś wspominałem, ale jak masz rzeźbić inny silnik to na początek polecam z tym co masz zabawę z ITB:) wykrzesasz cudny dźwięk, KOSMICZNY DÓŁ i relatywnie duży przyrost mocy na ori silniku:) Ja mam zestaw cbr 900 gaźnikowe ostatnie (gardziele 40mm jak w solexach a cena całego zestawu jak pół jednego solexa) plus megajolt plus rozdzielacz:) i tyle:) a śmiga pięknie.[/quote]
Pomógł: 8 razy Dołączył: 23 Mar 2008 Posty: 364 Skąd: Racibórz
Wysłany: Nie Lip 31, 2011 11:00
practicator, Fki nie mam ale szukam jakiegoś małego cabrio/roadstera którego można fajnie podłubać. Pakować dodatkowo 6-7tyś dla 200km to trochę za dużo.Chyba pozostanę jednak przy Crx del sol, możliwości kosmiczne ale dach tylko targa.
PS. Jest ktoś ze śląska albo opolskiego żeby można było pooglądać Fke?
A potem,że miota nim jak szatan
Mad, natknełem się na Twoje nagrania z MGF w roli głownej na YT Powiedz mi, Ty masz 16stki założone? jaki masz tam profil opony bo całkiem przyjemnie to wygląda. I czy orientujesz sie jakie dystanse by przypasowały zeby zalozyc na tył?
Stoją nadal ale 1000zł za 16" bez opon do MG to trochę wg mnie dużo, są jeszcze na allegro te same za 800zł z oponami napisałem do goscia jaka cena bez opon, bo te co ma to profil jak w traktorze, ale nie odpisał.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum