Wysłany: Sob Sie 06, 2011 16:21 [R416] Klimatyzacja - niedziałający wentylator
Typ: Si Rodzaj silnika: benzyna Pojemnosc silnika: 1.6 Rok produkcji: 1998
Witam. Zauważyłem ze w moim roverku nie działa klima. Podczas ustawienia dmuchawy na pozycji np 3 i wlączeniu AC nie uruchamia się odpowiedni wiatrak. Znalazłem w podobnych tematach że dobrym testem może być zasilenie na krótko z plusa akumulatora do... no właśnie do czego i jak się dostać do tego ? Byłby ktoś tak miły i wskazał na załączniku z rave w którym miejscu zrobić podpięcie? Ewentualne uwagi i pomysły też są mile widziane.
Ostatnio zmieniony przez bolcik Sob Sie 06, 2011 22:29, w całości zmieniany 1 raz
SPAMU¦
Wysłany: Sob Sie 06, 2011 16:21 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
Pomógł: 248 razy Dołączył: 18 Cze 2009 Posty: 1651 Skąd: Maciejowa, Nowy Sącz
Wysłany: Sob Sie 06, 2011 21:23
Akurat na tym załaczniku nie ma pokazanego kompresora klimy a to właśnie do niego musisz się dostać. Na obudowie jest tylko jeden zacisk z podłączonym przewodem i to tam musi być podane zasilanie.
_________________ .: Podpis użytkownika wymaga
edycji :.
jak zobaczysz od przodu auta miedzy gril, a chłodnice od klimatyzacji masz kostke do której podpięty jest wentylator, moze uda Ci sie do niej dostać, ja jak podpinalem na krotko to odpinalem chlodnice wody z jednej strony i odchylilem ja tak zeby reka weszla po tym i małej gimnastyce juz mozna bylo dosiegnac do kostki bez problemu, w najgorszym wypadku bedziesz musial sciągnąć przód plastikowy, pozniej 2 kabelki - 1 do plusa przylozysz, a 2 do minusa na akumulatorze no i oczywiscie tak samo w kostce od wentylatora.
oo a co do schematu to kabel wentylatora bedzie wychodzil z okolic "2"
_________________ ...nie ma mnie, będe wczoraj...
Zanim do mnie napiszesz skontaktuj się z moim lekarzem.
Pomógł: 47 razy Dołączył: 05 Mar 2008 Posty: 1080 Skąd: Częstochowa
Wysłany: Sro Sie 10, 2011 20:38
Mam pytanie koledzy, jak sprawdzić czy w ogóle komputer daje sygnał na pin? Nie działa mi wentylator chłodnicy i chcę sprawdzić krok po kroku gdzie jest bład. Jest to pin 5 lub 6 w kmputerze tylko co tam podpiąć? Zwykły miernik wystarczy?
_________________ Był --> Rover 400 1.6 LPG 1999
Jest --> Audi A4 Avant 1.8T LPG 1999
Nie działa mi wentylator chłodnicy i chcę sprawdzić krok po kroku gdzie jest bład.
ale nie dziala Ci na klimatyzacji czy po przegrzaniu?? bo jesli ogolnie Ci nie wlacza sie to sprawdz bezpieczniki K i 13 bo gdy jest sterownik boscha to wentylatorem nie steruje komputer ale "termowlacznik"
Pomógł: 47 razy Dołączył: 05 Mar 2008 Posty: 1080 Skąd: Częstochowa
Wysłany: Czw Sie 11, 2011 15:02
Nie działa mi w ogóle wentylator od chłodnicy wody. Nawet po wypięciu wtyczki od czujnika temp. nie rusza. Poprawnie funkcjonuje tylko ten wentylator od klimy czyli - po wyjęciu czujnika, po osiągnięciu temperatury oraz po włączeniu klimy się załącza a ten od chłodnicy wody jest martwy. Sam wentyl działą bo sprawdzałem na krótko z aku.
Musiałem popełnic błąd przy montarzu klimy (bo nie było w Roverku). Klima oryginalna z rozbitka. I teraz chcę krok po kroku sprawdzić gdzie zanika sygnał.
_________________ Był --> Rover 400 1.6 LPG 1999
Jest --> Audi A4 Avant 1.8T LPG 1999
Mam Ten sam problem co założyciel tematu. Nie włącza mi się wentylator klimatyzacji, dodam, że po wciśnięciu AC jest cyknięcie. Czy może to być wina małej ilości płynu chłodzącego ?
Jak najlepiej będzie zdiagnozować problem?
Wygląda na to, że zakończyłem u siebie już walkę z tym problemem i mogę posłużyć pomocą.
U mnie problem był taki, że wentylator wody przy temperaturze 110 stopni startował na 2 bieg, a 1 bieg w ogóle nie startował. Przy włączeniu klimy natomiast wentylator wody prawidłowo włączał się chyba na 1 bieg (tak na słuch, bo wolniej się obracał) a wentylator klimy w ogóle.
Problem był we wtyczce idącej do przekaźników, jak w tej fotce na samej górze tematu. Prawdopodobnie był tam kiedyś słaby styk i wypaliło wtyczkę w środku i to nie łączyło. Do tego mogła być słaba masa na karoserię, ponieważ po wymianie alternatora wentylatory zaczęły działać prawidłowo (masy czyściliśmy przy okazji, ale wtyczki od przekaźników nie ruszałem).
Dodatkowo u mnie są trochę poprzerabiane kable, bo kiedyś było Webasto.
Jeśli jest cyknięcie, sprężarka się załącza, to trzeba szukać winy gdzieś po kablach albo w przekaźnikach. W modelach od 1998 roku chyba skrzyneczka przekaźników jest rozbierana na zatrzaski, w starszych jest rozbierana na brzeszczot Można sobie otworzyć, zobaczyć czy się załączają te które powinny itp.
Z tego co wiem przekaźniki są 4:
- od sprężarki klimy
- od wentylatora klimy
- od 1 biegu wentylatora wody
- od 2 biegu wentylatora wody
_________________ Rover 420 Si Lux '96 bez gaziuuu
wcześniej PoldoRover 1.4 MPi "Adrenaline" 105,5 KM
Nie wiem jak jest z tymi biegami wentylatorów, wiem natomiast, że w gorące dni wentylator chłodzenia silnika działa, nie działa natomiast wentylator po włączeniu klimy.
Dla wyjaśnienia:
wentylator klimy to ten po prawej stojąc przed autem? - ten sprawdzałem na krótko i chodzi
wentylator chłodzenia silnika to ten po lewej stojąc przed autem ?
Na czym polegają biegi wentylatorów? czy każdy z wentylatorów ma dwie prędkości obrotowe ?
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum