Wysłany: Nie Sie 14, 2011 22:25 [MGF] dziwne objawy, szarpie, cieżko pali
Rodzaj silnika: benzyna Pojemnosc silnika: 1.8 Rok produkcji: 1999
Witajcie, od jakiegoś czasu moj MGF ma dziwne objawy, wymienie po krótce, może ktoś z Was wpadnie na pomysł co to może być:
-samochód ciężko odpala, trzeba dość długo kręcić, chodź od czasu do czasu zapala zupełnie normalnie
-po odpaleniu troche kopci, ale nie na niebiesko ani nie na biało, bardziej taki siwo-czarny dymek, głównie jak się przegazuje, wtedy tez występuje:
-strzelanie z wydechu
-po gwałtownym dodaniu gazu najpierw szarpie a potem normalnie wkreca się na obroty - czasem ten objaw znika - co dziwne, znika zawsze wtedy kiedy włącza się przedni wiatrak chłodnicy
-przy obrotach w okolicy 2500 występuje rezonans, tak jakby się coś trzęsło w silniku lub w jego okolicach, potem ustaje
-czasem znika płyn chłodniczy
-płyn często się pieni w zbiorniczku wyrównawczym
-po odpaleniu czasem przez chwile piszczy pasek klinowy 1-2sekundy (wymieniony 3 miesiace temu wraz z rolką)
-jeśli dłuzej postoi w miejscu na odpalonym silniku, lubi się mocno zagrzac, zagotować woda
Co ostatnio dzialo się w samochodzie:
- wymieniona uszczelka pod miską olejową
- wymieniona uszczelka łącząca koletor wydechowy z rurą wydechową
- nie szczelna jest jedna guma chroniąca półoś-uszczelniacz półosi, jest tam mały wyciek, chyba oleju ze skrzyni - to jest do zrobienia
Objawy się nie zmieniają, nie pogarszają ani nie polepszają, czasem jak by wszystko znika.
Po wymianie uszczelki pod miską, była taka możliwość, że zostało wlanie ciut za dużo oleju, czy to może byc przyczyna, co mogło się stać?
Auto miało niedawno wymieniany rozrząd, uszczelke pod głowicą, pompe wody etc etc.
Zaobserwowałem tez mokre miesce w okolicach pokrywy zaworów.
Macie jakieś pomysły?
SPAMU¦
Wysłany: Nie Sie 14, 2011 22:25 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
Silnik sie kończy ? strzał z wydechu najczęściej oznacza niesprawne świece zapłonowe, z piszczącym paskiem przy zapalaniu mam ten sam kłopot ale zawsze mi pali na dotyk więc chyba Ci nie pomogę..
silnik był dopiero co wymieniany, nie sadze, żeby to były takie objawy
Aha - bieg jałowy utrzymuje się na ok. 1200obr/min zamiast 850, chociaz czasem wszystko wraca do normy, np. wtedy kiedy włącza się wiatrak, i jest 850obr/min
UP:
Po wyjęciu czujnika temperatury silnik odpala normalnie, mniej się dławi/szarpie i obroty na jałowym spadły do 1000.
na początek go wymień i sprawdź wszystkie pozostałe czujniki - możesz mieć gdzieś zwarcie np. i nie dość że któremuś się mogło oderwać, to jeszcze mogło to regularnie trochę rozładowywać aku - stąd ciężkie odpalanie.
_________________ Czytanie postów na forum może powodować schorzenia psychiczne i utratę wiary w ludzką inteligencję
Jako posiadacz mgf-a i nowy użytkownik forum chylę czoła przed znawcami marki i serdecznie wszystkich witam na początek mam pytanie do kolegów z wątku gdzie w tym motorze zlokalizowany jest czujnik temperatury oleju od jakiegoś czasu poprostu sygnalizuje on brak oleju oraz nie pokazuje temperatury na konsoli środkowej
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum