Forum Klubu ROVERki.pl :: [R214 16v] Humory/przerwy w działaniu pompy paliwowej
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[R214 16v] Humory/przerwy w działaniu pompy paliwowej
Autor Wiadomość
michal_michal 



Dołączył: 01 Lip 2009
Posty: 21
Skąd: dom



Wysłany: Wto Sie 30, 2011 09:36   [R214 16v] Humory/przerwy w działaniu pompy paliwowej
Rodzaj silnika: benzyna Pojemnosc silnika: 1.4 16v Rok produkcji: 1996

witam,

problem objawia się tym, że od czasu do czasu pompa nie zaskakuje (wtedy jej nie słyszę) - nie wiem czy nie dochodzi prąd - nie udało się tego stwierdzić, po każdym rozłożeniu przez mechanika okazuje się, że pompa działa.

kiedyś przez wyjęciem pompy mech sprawdził ciśnienie na listwie/wtryskach (w każdym razie przy silniku) i go nie było, wypiął odpływ paliwa - zawór zwrotny zdaje się i pojawiło się ciśnienie po ponownym podpięciu.

pompa ma takie dziwne humory od dłuższego czasu i nie udaje się nam nic zdiagnozować.

może też ktoś z tu obecnych borykał się z takim problemem i sobie z nim poradził?
szkoda mi już kasy na wkładanie w ten samochód - czy da się to naprawić raz na zawsze?

co powinienem sprawdzić? czy ciśnienie w baku ma jakieś znaczenie?

ps jest instalacja gazowa

pozdrawiam.
Ostatnio zmieniony przez Adrian Sro Sie 31, 2011 09:21, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Wto Sie 30, 2011 09:36   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
ADI-mistrzu 




Pomógł: 254 razy
Dołączył: 11 Sie 2009
Posty: 4437
Skąd: Legionowo

Rover 45

Wysłany: Wto Sie 30, 2011 09:40   

A kiedy stwierdzasz ze pompa nie działa? W czasie rozruchu chyba nie bo wtedy jest trochę za głośno aby ją usłyszeć.
 
 
 
michal_michal 



Dołączył: 01 Lip 2009
Posty: 21
Skąd: dom



Wysłany: Wto Sie 30, 2011 09:46   

jak przekręcam kluczyk w stacyjce - przed rozruchem słychać czy pompa startuje czy nie...
po sekundzie czy 2 pompa kończy swoje i wtedy odpalam wóz.

jaki interfejs OBD jest w tym samochodzie? co potrzebuję, aby podpiąć się do komputera?
jaki kabel/soft?
Ostatnio zmieniony przez michal_michal Wto Sie 30, 2011 09:54, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
ADI-mistrzu 




Pomógł: 254 razy
Dołączył: 11 Sie 2009
Posty: 4437
Skąd: Legionowo

Rover 45

Wysłany: Wto Sie 30, 2011 09:51   

To co piszesz to wstępne formowanie ciśnienia w przewodach paliwowych. Jeśli potem przekręcisz z powrotem kluczyk do 0 i znowu spróbujesz na 2 pozycję to nie usłyszysz pompy ponieważ komputer jest dalej uruchomiony.
Działa on przez jakieś 30s może 1min po wyjęciu kluczyka po czym przechodzi w stan uśpienia.

Może pompa jednak jest sprawna? A wyjęcie zaworka zwrotnego i nie wstawienie nowego było głupim posunięciem, pompa teraz może mieć problem z wygenerowaniem wstępnego ciśnienia i przez to mogą pojawić się problemy z odpalaniem.
 
 
 
michal_michal 



Dołączył: 01 Lip 2009
Posty: 21
Skąd: dom



Wysłany: Wto Sie 30, 2011 09:57   

mech wyjął na chwilę zaworek - potem go umieścił z powrotem, sry za niejasny opis. no właśnie chodzi o to, że czasem nie ma tego procesu formowania ciśnienia - jak jest to wszystko hula bez problemu.
obstawiam, że pompa jest sprawna -kilka wizyt w warsztacie już zaliczyła i zawsze była ok po testach. niestety czasem nie jest w stanie generować tego ciśnienia przed odpaleniem.
poleciłbyś jakiś sprzęt i soft do ODB?
 
 
ADI-mistrzu 




Pomógł: 254 razy
Dołączył: 11 Sie 2009
Posty: 4437
Skąd: Legionowo

Rover 45

Wysłany: Wto Sie 30, 2011 10:19   

OBD nic Ci nie da, nie wykryje.
Sprawdź przekaźnik od pompy paliwa, mogła złączka się rozpaść lub zabrudzić lub piny poluzować i nie styka zawsze.
Jest chyba pod maską.
 
 
 
michal_michal 



Dołączył: 01 Lip 2009
Posty: 21
Skąd: dom



Wysłany: Wto Sie 30, 2011 10:24   

przekaźnik od pompy paliwa - masz możliwość pokazanie najlepiej na jakimś zdjęciu jak to wygląda i gdzie szukać?
nie mam pod ręką mecha niestety - sam mogę się do tego dostać?
 
 
sTERYD 
Klubowicz





Pomógł: 1131 razy
Dołączył: 20 Cze 2006
Posty: 10919
Skąd: ZGL / szczecin



Wysłany: Wto Sie 30, 2011 10:34   

sprawdź też ciśnienie na listwie wtryskowej, może zaworek podciśnieniowy (ten grzybek na końcu listwy z prawej strony) nie domyka, bo się zasyfił czymś :hm:
_________________
W przypadku obu Roverków w zasadzie mogę powiedzieć, że to spełnienie marzeń. Całe szczęście zostało jeszcze trochę do spełnienia ;)
 
 
 
michal_michal 



Dołączył: 01 Lip 2009
Posty: 21
Skąd: dom



Wysłany: Wto Sie 30, 2011 10:42   

zaworek podciśnieniowy - czym go odkręcić? za chwilę wychodzę i będę miał okazję zajrzeć pod maskę.
 
 
sTERYD 
Klubowicz





Pomógł: 1131 razy
Dołączył: 20 Cze 2006
Posty: 10919
Skąd: ZGL / szczecin



Wysłany: Wto Sie 30, 2011 10:47   

zawór jest zamknięty taką śmieszną spinką z blachy, i rozpiąć to się da nawet palcami, gorzej z założeniem spowrotem ;)
_________________
W przypadku obu Roverków w zasadzie mogę powiedzieć, że to spełnienie marzeń. Całe szczęście zostało jeszcze trochę do spełnienia ;)
 
 
 
ADI-mistrzu 




Pomógł: 254 razy
Dołączył: 11 Sie 2009
Posty: 4437
Skąd: Legionowo

Rover 45

Wysłany: Wto Sie 30, 2011 10:55   

Nie sądzę aby był to zaworek, bo co ma do tego że pompa się odzywa lub nie?
 
 
 
flapjck1 



Pomógł: 108 razy
Dołączył: 09 Paź 2008
Posty: 1746
Skąd: Urzut/Nadarzyn



Wysłany: Wto Sie 30, 2011 12:18   

przekaznik od pompy jest w "relay box" czarne duze pudelko - gdzie jest chyba 4 czy 5 przekaznikow na jednej plytce - mozna sie do niego dobrac i sprawdzic na sucho czy zapina obwod

ale generalnie takie klopoty moga tez sygnalizowac powolne padanie pompy - zawiesza sie
_________________
'99 r400 16k16 sedan JFR na czesci ( anglik ) pytac na priv :)
 
 
michal_michal 



Dołączył: 01 Lip 2009
Posty: 21
Skąd: dom



Wysłany: Wto Sie 30, 2011 13:18   

powolne padanie pompy raczej wykluczam - to już 3 pompa w ostatnim roku ;) .
zalewam bak teraz do przynajmniej połowy, raczej to wina czegoś innego - zawsze okazuje się, że pompa ok.
niestety mój mech nie ma pomysłów :( . nie chcę też go utrzymywać i dawać mu kasę za rozkładanie i składanie a nie naprawę.
 
 
ADI-mistrzu 




Pomógł: 254 razy
Dołączył: 11 Sie 2009
Posty: 4437
Skąd: Legionowo

Rover 45

Wysłany: Wto Sie 30, 2011 14:22   

Skąd jesteś?
Sprawdź ten przekaźnik najpierw.
 
 
 
michal_michal 



Dołączył: 01 Lip 2009
Posty: 21
Skąd: dom



Wysłany: Sro Sie 31, 2011 09:20   

jestem z daleka - Lublin.
spojrzę na przekaźnik, jak tylko go zlokalizuję,
czy to to:
http://image.fbt.se/globa...).jpg&width=750 ?
 
 
ADI-mistrzu 




Pomógł: 254 razy
Dołączył: 11 Sie 2009
Posty: 4437
Skąd: Legionowo

Rover 45

Wysłany: Sro Sie 31, 2011 09:36   

Nie, to są bezpieczniki, niżej zaraz obok komputera jest takie plastikowe pudełko prostokątne niewielkie, tam są przekaźniki.
Ale wydaje mi się że widziałem pod kierownicą jeden przekaźnik opisany FUEL coś tam...
 
 
 
michal_michal 



Dołączył: 01 Lip 2009
Posty: 21
Skąd: dom



Wysłany: Sro Sie 31, 2011 09:48   

tak myślałem, że tylko bezpieczniki, ale google pokazało mi ten obrazek :) .
komputer to ten płaski metalowy element?
 
 
ADI-mistrzu 




Pomógł: 254 razy
Dołączył: 11 Sie 2009
Posty: 4437
Skąd: Legionowo

Rover 45

Wysłany: Sro Sie 31, 2011 09:50   

 
 
 
michal_michal 



Dołączył: 01 Lip 2009
Posty: 21
Skąd: dom



Wysłany: Sro Sie 31, 2011 10:06   

a więc tym się też bawiłem - nie dało się wyjąć.
spojrzę jeszcze raz na te przewody.

przy okazji dziękuję za zainteresowanie :grin:
 
 
ADI-mistrzu 




Pomógł: 254 razy
Dołączył: 11 Sie 2009
Posty: 4437
Skąd: Legionowo

Rover 45

Wysłany: Sro Sie 31, 2011 10:26   

Da się wyjąć, na jego ściance od strony tych bezpieczników jest zatrzask, to on trzyma.
Potem tylko 2 wtyczki musisz odpiąć.
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [R220 SDI] "Góra" pompy paliwowej.
User88 Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 6 Sro Sie 12, 2009 15:57
Tomas
Brak nowych postów [r214] Podłączenie pompy paliwa
marcin_zgierz Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 1 Pon Sty 21, 2013 17:27
slav-kiler
Brak nowych postów [R214] przekaźnik pompy paliwa
staszekPZN Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 3 Pon Mar 28, 2011 17:49
staszekPZN
Brak nowych postów [R25] Wyciek z listwy paliwowej
roverek25 Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 2 Pon Kwi 29, 2013 22:09
roverek25
Brak nowych postów [R214] Rolka napinacza paska pompy wspomagania
karlito Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 2 Sob Wrz 15, 2012 12:46
kangaroo69



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink