Typ: Di Rodzaj silnika: diesel Pojemnosc silnika: 2.0 Rok produkcji: 1996
Czeka mnie wymiana Klocków z przodu w moim roverku. Przyczyną wymiany jest już nieznośne piszczenie przy hamowaniu... Tarcze jeszcze w bardzo dobrym stanie, Natomiast Klocki strasznie twarde... i to pewnie przyczyna piszczenia.
Dlatego Teraz pytanie. Której Firmy Klocki nie będą za twarde? Niektórzy polecają ATE inni FERODO... a jakie są opinnię o klockach BRECK, BREMBO Lub DELPHI??
Czekam na dobre porady, mam juz dość piszących hamulców...
Wg. mnie nie można szukać klocków z górnej półki - one są dobre ale zawsze twarde, oczywiście wytrzymałe ale też lubiące ostrzejszą jazdę, reszta pomijając "no name" będzie miękka
takie marki jak ATE, EBC - trzeba odpuścić (chyba że ATE ma jakiś miękki model)
Delphi - pośrednia firma, produkty wg mnie średniej klasy, średniej znaczy dobrej
Ferodo, JapanCar - tutaj będą miękkie i dobre klocki, jak już kiedyś napisałem, ja wole np. raz na roku wymienić miękkie klocki, ale nie zniszczyć tarczy - i nie jeździć na "spieczonych/zapieczonych" kilka sezonów.
A moim skromnym zdaniem BEZPIECZEŃSTWO, nie ma co żałować pieniążków, na coś na czym mamy polegać w każdej chwili.
ale czy miękkie klocki nie są bezpieczne? mają inną charakterystykę i wymagania pracy, nie muszą być nagrzane aby dać 100%, ale są tańsze i szybciej się zużywają
dałem ponad 300zł za tarcze na przód i wole częściej wymienić klocki które nie piszą i dobrze hamują, niżeli odwrotnie niszczyć tarcze, co do siły hamowania nie mam zastrzeżeń, wyrywa do przodu przy połowicznym użyciu pedała, a załączenie ABS to też nie problem przy gwałtownym wciśnięciu
ja miałem klocki trw, breck a teraz mam boscha, tarcze nowe a już przeorane, pewnie za twarde klocki były
potwierdza się to co napisałem
marthinez napisał/a:
Ferodo target - dobre, miękkie i tanie.
miałem je wcześniej, obecnie JapanCars - niby lekko lepsze, również miękkie - tylko te były dostępne pod tarcze 282mm więc je wziąłem, ale póki co nie narzekam
Zastanawiam Sie nad klockami Ferodo w interCarsie mają numer: FSL904 tylko tam jest napisane ze zastosowanie w kole o średnicy 14 cali... ja mam w swoje 600ce 17stki... czy to ma jakies znaczenie??
A Klocki BRECKa? Raczej miękkie czy twarde? ich cena to ok.80zł (21879 00 701 10 nr. intercars)
A Jakie wymiary powinien mieć klocek do Tarczy 260mm oś przednia??
widzę że ferodo też są drogie, nie chce mi się znowu wywalać 120zł na klocki któryś raz z kolei
po namowie kolegi z Foty zamówiłem klocki Racer za 50zł, ponoć miękkie i w miarę dobre, zobaczymy czy ich zaraz nie spalę
Pomógł: 67 razy Dołączył: 13 Lis 2001 Posty: 1096 Skąd: Przejdź do mapy
Wysłany: Czw Lip 07, 2011 19:27
Ja również mogę z czystym sercem polecić mintexy. TRW/Lucas też są ok, szczerze odradzam patenty w stylu LPR itp - szkoda tarcz
Matbia napisał/a:
tylko tam jest napisane ze zastosowanie w kole o średnicy 14 cali...
Chodzi o to że były dwa rozmiary tarcz przednich (260mm i 280mm) na tą mniejszą wchodziły felgi minimum 14 cali (lipa zakładać jeszcze mniejszy felunek) a na tarczę 280mm (spotykane w Ti i w autach z automatem) minimalny rozmiar felgi to 15" (i to nie każda 15 się zmieści bez obcierania o zacisk).
Ostatnio znajomy odradził mi ferodo na moich oczach zdjął szczęki z Astry I z tyłu po 2 miesiącach odkleiła sie okładzina od szczęk... MINTEX - klocki miękkie? Nie będą piszczały?
Jeszcze jedno pytanie do posiadaczy Roverków w moim aucie jest dziwny pedął hamulca, bardzo twardy i ciężko sie wciska, czy wy też taka macie? czy to moze wina moich super twardych niezużywających się klocków??
Pomógł: 67 razy Dołączył: 13 Lis 2001 Posty: 1096 Skąd: Przejdź do mapy
Wysłany: Czw Sie 18, 2011 20:28
Każda z tych opcji jest godna uwagi. Ważne jest by dobrze przygotować zacisk pod montaż (oczyścić, sprawdzić blaszki) klocek ma być tam luźno a nie być wbity na styk, dodatkowo miejsca w których blacha klocka styka się z jarzmem dobrze jest delikatnie posmarować smarem miedziowym.
Co do miejsca gdzie kupować ja bym jednak radził jakiś stacjonarny sklep, gdzie w razie potrzeby można bez problemu złożyć reklamację - nawet gdy kosztuje tam deczko więcej.
Dzięki za informacje. Dzwoniłem do Tomiego i brdziej polecal TRW niz Mintexy. W moim miescie TRW byly o 5 zl tansze niz w Tomateam i tak jak mowisz jest to sklep stacjonarny i ze zwrotem nie bedzie problemow.Chyba kupie i zamontuje TRW/Lucas. Jedno pytanko : czy zamiast smaru miedziowego moze byc grafitowy?
Pomógł: 67 razy Dołączył: 13 Lis 2001 Posty: 1096 Skąd: Przejdź do mapy
Wysłany: Pią Sie 19, 2011 19:12
Grafitowego nigdy nie używałem, miedziowy ma to do siebie że wytrzymuje wysokie temp. i nie płynie, czy tak będzie z grafitowym? nie mam pojęcia. To nie wielka inwestycja tubka miedziowego kosztuje kilkanaście pln
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum