Typ: Si Rodzaj silnika: benzyna Pojemnosc silnika: 1.4 16v Rok produkcji: wszystkie
Witam
Wymieniłem dziś płyn do chłodnicy robiłem to pierwszy raz i nie wiem czy wykonałem to dobrze tzn .
Odkręciłem korek od zbiorniczka wyrównawczego po czym dolny wąz pod chłodnica
wylała sie woda , zakręciłem i wlałem nowy płyn wszytko niby ok lecz weszło mi około 2,5 litra i obawiam sie ze to za mało . Bardzo proszę o jakies odpowiedzi cos wykonałem zle czy jest to naramlne ..
Ostatnio zmieniony przez kasjopea Wto Sie 23, 2011 14:50, w całości zmieniany 2 razy
SPAMU¦
Wysłany: Sro Lis 04, 2009 13:29 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
nazba, odpal auto, odkrec korek, pusc cieplo na full oraz wentyl na 2 bieg i niech stoi na wolnych obrotach przygazowujac go co jakis czas, w miedzyczasie stoj przed autem i sciskaj gorny waz co 5sek. oraz sprawdzaj systematycznie stan plynu i stan nagrzewania sie wszystkich wezy. Gdy wskazowka bedzie na polowie, wylacz wentylator a cieplo wez na 3/4, zakrecasz korek, czekasz az termostat otworzy duzy obieg(weze jednakowo cieple) i zalaczy sie wentylatory chlodnicy. Gasisz auto i czekasz okolo 5 minut, az poziom w zbiorniczku sie ustabilizuje, odpalasz auto, odkrecasz korek i dolewasz wyrownujac stan na max. Czekasz az ostygnie do zera, sprawdzasz stan, odkrecasz korek i dolewasz... Sprawdz przy okazji czy korek dobrze dziala
A pytanie z innej beczki. Jak często zalecana jest całkowita wymiana płynu chłodniczego?
Co 5 lat, albo co 10 000 Już dokładnie nie pamiętam.
Zależy od płynu. Normalne wymienia się co 2 lata, te o wydłużonym okresie eksploatacji (jak np. Havoline XLC, który był fabrycznie zalewany do pojazdów MG Rover w ostatnich latach działalności firmy) - co 5 lat. Haynes z kolei podaje, że wymiana następuje raz na 4 lata lub co 60 tys. mil (96 tys. km) - zależy co nastąpi pierwsze.
_________________ Rover 25 1.4 1999/2001r. midnight blue 1.06.2006 - 7.05.2012
Dziękuję.
Jeśli chodzi o ten punkt:
Zdemontuj obudowę filtra powietrza wraz filtrem oraz plastikowy panel (blendę) ochronny zderzaka (dotyczy wyłącznie modeli z serii 400).
to rozumiem, że cały ten punkt dotyczy serii 400, a nie tylko druga część tego punktu?
Czyli w serii 200 nie trzeba demontować ani obudowy filtra ani panela zderzaka? Czy może ta uwaga dotyczy tylko drugiej części tego zdania i jednak w serii 200 trzeba demontować filtr?
I jeszcze jedno.
Ile litrów płynu jest w całym układzie chłodzenia 214Si?
Zdemontuj obudowę filtra powietrza wraz filtrem oraz plastikowy panel (blendę) ochronny zderzaka (dotyczy wyłącznie modeli z serii 400).
Dobrze rozumiesz, ten cały punkt dotyczy tylko R400.
Ale wiesz co?
Teraz doczytałem i jednak dalej mam wątpliwości, bo poniżej jest napisane:
9. Załóż filtr powietrza oraz jego obudowę, a w przypadku ROVERków serii 400 zamontuj dolną blendę ochronną.
Co wskazywałoby jednak, że filtr zdejmujemy zarówno w 200 jak i w 400, a blendę tylko w 400.
Ale wiesz co?
Teraz doczytałem i jednak dalej mam wątpliwości, bo poniżej jest napisane:
9. Załóż filtr powietrza oraz jego obudowę, a w przypadku ROVERków serii 400 zamontuj dolną blendę ochronną.
Co wskazywałoby jednak, że filtr zdejmujemy zarówno w 200 jak i w 400, a blendę tylko w 400.
Nie ma takiej potrzeby (przynajmniej w R25, a to praktycznie to samo co R200). Od spodu można spokojnie zdjąć dolny wąż idący do chłodnicy. Ja co prawda musiałem odkręcić wentylator chłodnicy, ale to tylko dlatego, że nie miałem jak szczypcami złapać "uszu" zacisku na wężu (za mało miejsca). Przy napełnianiu układu obróciłem zacisk o 180°, tak aby następnym razem nie mieć z tym problemu.
_________________ Rover 25 1.4 1999/2001r. midnight blue 1.06.2006 - 7.05.2012
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum