Forum Klubu ROVERki.pl :: [R620Si] Problem z uruchomieniem silnika w deszczu
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[R620Si] Problem z uruchomieniem silnika w deszczu
Autor Wiadomość
Lynx 



Dołączył: 25 Lut 2009
Posty: 17
Skąd: Bydgoszcz

Rover 600

  Wysłany: Pią Lip 29, 2011 18:54   [R620Si] Problem z uruchomieniem silnika w deszczu
Typ: Si Rodzaj silnika: benzyna Pojemnosc silnika: 2.0 Rok produkcji: 1995

Autko przy ciepłych dniach i upałach odpala bez problemu. Gdy spadnie deszcz autko jeszcze z godzine po deszczu odpali. Gdy deszcz pada 3-4h i więcej po tym czasie mogę kręcić rozrusznikiem i nic. Pompa paliwo przepuszcza normalnie. Gdy auto wezmę na hol, odpali dopiero po przejechaniu 50-100m na biegu, potem potrafi jeszcze się zakrztusić podczas jazdy, czasem znow zgaśnie i nie odpala. Wtedy hol (ok 5m) lub pchanie starcza Problem znika gdy deszcz przestanie padać, zrobi się ciepło i auto 'odparuje'.
Problem z odpalaniem jest nawet gdy auto ciągle stoi a nim nie jeżdżę więc woda nie ma możliwości dostać się jakoś w niepowołane miejsca. Wydaje mi się, że chodzi tu o wilgoć ale na którą z częsci auta ma ona aż taki wpływ??

Pomysły?
 
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Pią Lip 29, 2011 18:54   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
marthinez 



Pomógł: 84 razy
Dołączył: 02 Gru 2006
Posty: 932
Skąd: Szczecin



Wysłany: Pią Lip 29, 2011 21:26   

Układ zapłonowy.
Kopułka i palec aparatu zapłonowego oraz przewody WN.

Po wymianie problem najpewniej ustąpi.
_________________
Pozdrawiam
Marcin
 
 
darek_wp 




Pomógł: 248 razy
Dołączył: 18 Cze 2009
Posty: 1651
Skąd: Maciejowa, Nowy Sącz



Wysłany: Pią Lip 29, 2011 21:29   

Na pierwszy ogień do wymiany przewody zapłonowe.
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
 
Lynx 



Dołączył: 25 Lut 2009
Posty: 17
Skąd: Bydgoszcz

Rover 600

Wysłany: Sob Sie 20, 2011 13:51   

Kopułka wymieniona, przewody wymienione, na swiece nadal nie idzie iskra.
Sprawdzone tak - 4 diody niebieskie (podłączone pod aku świeca mocno) podłączone do jakiegokolwiek przewodu zapłonowego w miejsce gdzie przewód łączy się ze świeca i do masy, podczas odpalania nigdzie nie zaświeciło.
Dodam jeszcze , że ostatnio autko miało problemy TYLKO I WYLĄCZNIE przy odpalaniu w deszczu. przed demontażem kopułki i przewodów jeszcze zdążyłem go przestawić i tak myślałem czy by nie zostawić wszystkiego po staremu, przewody wymieniłem, odpalił świetnie. przyszedł deszcz znow padł, pogrzebałem troche przy kopułce poruszałem przewodami - odpalił (może przypadek może nie) stwierdziłem - wymienie kopułkę będzie ok, wymieniłem kopułkę i teraz już ani na starej ani na nowej... stoi sobie w miejscu i nie mam już pomysłów. Sprawdzałem kontrolka serwisową - po zmostkowaniu CheckEngine ciągle się pali, nie miga ani nie gaśnie, bezpieczniki wszystkie już 3x sprawdzałem.. co mogę jeszcze samemu zgiagnozować..??? lubie dłubać przy tym autku
ostatnio wymienialem rozrusznik
posiadam akumulator - 80ah, to może być istotne...
możliwe, że przypadkowo zresetowałem sobie ECU poprzez wyciągnięcie bezpiecznika
 
 
 
marthinez 



Pomógł: 84 razy
Dołączył: 02 Gru 2006
Posty: 932
Skąd: Szczecin



Wysłany: Sob Sie 20, 2011 14:20   

Skoro nadal brak iskry to pozostał tylko aparat zapłonowy. To to do czego przykręcona jest kopułka.

Być może cewka w nim padła.
Na Twoim miejscu podparł bym się pomocą dobrego elektryka samochodowego, bo domowym sposobem to tylko wymiana całego da jasność sytuacji.
_________________
Pozdrawiam
Marcin
 
 
KRYS 




Pomógł: 35 razy
Dołączył: 06 Cze 2007
Posty: 766
Skąd: Gorzów Wlkp



Wysłany: Nie Sie 21, 2011 13:05   

jak nie ma iskry to na 100% aparat zapłonowy, kup drugi lub oddaj do regeneracji

na allegro są ludzie co proponują usługe naprawy
_________________
http://www.fundacja-smolenia.org/
 
 
 
Lynx 



Dołączył: 25 Lut 2009
Posty: 17
Skąd: Bydgoszcz

Rover 600

Wysłany: Nie Sie 21, 2011 20:52   

a na czym polega regeneracja?? ;)
 
 
 
marthinez 



Pomógł: 84 razy
Dołączył: 02 Gru 2006
Posty: 932
Skąd: Szczecin



Wysłany: Nie Sie 21, 2011 21:36   

Pewnie na wymianie wadliwych części elektronicznych (cewka, czujnik TDC itp.) i prawdopodobnie dochodzi do tego wymiana łożyska i uszczelniacza.
_________________
Pozdrawiam
Marcin
 
 
Lynx 



Dołączył: 25 Lut 2009
Posty: 17
Skąd: Bydgoszcz

Rover 600

Wysłany: Pon Sie 22, 2011 12:44   

w jaki sposób sprawdzić te części? miernik mam opanowany, cewka jaką oporność powinna mieć?
 
 
 
marthinez 



Pomógł: 84 razy
Dołączył: 02 Gru 2006
Posty: 932
Skąd: Szczecin



Wysłany: Pon Sie 22, 2011 16:10   

Lynx, manual z accorda masz?
Jeśli nie to polecam poszukać po forum.
Wszystko o co pytasz wyzej, jest tam opisane.
_________________
Pozdrawiam
Marcin
 
 
Lynx 



Dołączył: 25 Lut 2009
Posty: 17
Skąd: Bydgoszcz

Rover 600

Wysłany: Pon Sie 22, 2011 20:47   

Wymontowałem aparat zapłonowy i dupy dałem bo sprawdzałem luz na kółeczku, przekręciłem i nie pamiętam w jakiej pozycji było... co prawda są tylko 2 możliwości i regulacja rożnicą 180 stopni ale zawsze, zabieram się za rozkręcanie. wiem, że miejsce położenia palca muszę dokładnie znać,
nie wiem jak mam rozumieć manual do accorda, wpisałem w wyszukiwarce i nic nie znalazło... chyba, że mam po tematach szukać albo gdzieś indziej...
jesli regeneracja aparatu zapłonowego lub wymiana na nowy nie pomoże to co wtedy?
jak sprawdzić czy podczas uruchomienia rozrusznika podawane jest w ogole odpowiednie napięcie ( czy np przewód gdzieś nie przemókł i nie robi zwarcia już na stałe )
i czy nie robi różnicy jak teraz wszelkie próby odpalenia auta bede robił z noowymi świecami zapłonowymi (czy nie będą zalewane paliwem przykładowo bez iskry) i czy to im nie zaszkodzi?
 
 
 
KRYS 




Pomógł: 35 razy
Dołączył: 06 Cze 2007
Posty: 766
Skąd: Gorzów Wlkp



Wysłany: Pon Sie 22, 2011 23:26   

koles masz napisane jak byk co zrobic

o co chodzi?

gdybani takie nie rozwiąze problemu
_________________
http://www.fundacja-smolenia.org/
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [R618SI R620SI] Zamiana silnika
klonek Rover serii 600, Honda Accord 1 Czw Kwi 28, 2011 14:24
tomason
Brak nowych postów [r620si] kody bledow silnika i ABS
piotrpg Rover serii 600, Honda Accord 0 Nie Sty 31, 2016 19:30
piotrpg
Brak nowych postów [620 SDi] Problem z uruchomieniem
krzychu1429v Rover serii 600, Honda Accord 6 Wto Sie 21, 2012 17:25
krzychu1429v
Brak nowych postów [R620] Problem z uruchomieniem..
Tomasz620 Rover serii 600, Honda Accord 7 Sob Maj 09, 2009 17:27
Tomasz620
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi [R620 SDI] problem z uruchomieniem auta
Arek Rover serii 600, Honda Accord 1 Sro Lip 11, 2012 07:13
tronsek



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink