Forum Klubu ROVERki.pl :: [416si] PROBLEM Z SILNIKIEM...
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[416si] PROBLEM Z SILNIKIEM...
Autor Wiadomość
kamilos2521 




Pomógł: 1 raz
Dołączył: 07 Cze 2010
Posty: 205
Skąd: Wrocław

Rover 400

  Wysłany: Czw Sie 25, 2011 19:55   [416si] PROBLEM Z SILNIKIEM...
Typ: Si Rodzaj silnika: benzyna Pojemnosc silnika: 1.6 Rok produkcji: 1995

Witam wszystkich od 2 miesięcy mam problem z roverem który posiada instalacje Lpg...
Od Trzech dni walczy z nim Gawin i nie wiemy co jest grane a więc wygląda to tak że auto po rozgrzaniu czyli po około 10-20 minutach jazdy przerywa silnik krztusi się i rzuca nim spadek mocy po dodaniu gazu do podłogi czasami muli na maxa a czasami rusza z kopyta do przodu aby po chwili znowu przerywać...instalacja sprawna LPG przegląd robiony miesiąc temu wszystko ok samochód dzisiaj byl pozbawiony instalacji i tak samo chodzi na PB jak na LPG zresztą PB tez zostało dzisiaj odcięte i chodzi tak samo źle ....
Części które zostały kupione nowe lub podmienione na oryginały Rover przez gawina i nie ma różnicy...świece-nowe, kopułka-nowa, palec-nowy, kable ngk-nowe, cewka-nowa, silniczek krokowy-nowy, czujnik położenia wału, czujnik od wentylatora, czujnik temperatury do kompa oraz na deskę rozdzielczą, wszystko wymienione lub podmienione i nie ma różnicy...
tak samo silnik przerywa...jedyne do czego doszlismy to nie wielka ilośc co2 w układzie chłodzenia ale tak nie wielka ze prawie zerowa...objawów innych nie ma płyn ok olej ok zero wycieków itp...
Silnik gdy zimny jest wszystko ok dopiero gdy silnik sie nagrzeje w upalne dni przerywa jak jest chłodniej albo jadac w nocy objawów nie ma...
Co to może byc???
Może macie jakieś pomysly każdy pomysł się przyda bo brakuje już mozliwości i ręcę opadają
Czekam na wasze podpowiedzi i pomoc.Dzięki
_________________
Porażka jest gorsza niż śmierć, bo z porażką trzeba żyć...
c'mon ARSENAL
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Czw Sie 25, 2011 19:55   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
Adrian 
Moderator



Pomógł: 227 razy
Dołączył: 30 Gru 2007
Posty: 2726
Skąd: Ząbki

Rover 400

Wysłany: Czw Sie 25, 2011 20:17   

A jak z dolotem zimnego powietrza? Może zassysa sobie ciepłe powietrze i dlatego go muli. Za akumulatorem masz ssak od dolotu, potem masz rurę, która prowadzi do rezonatora. Sprawdź drożność tych elementów. Dodatkowo jeśli tego jeszcze nie robiłeś, to przeczyść zielony czujnik w kolektorze dolotowym.
 
 
 
kamilos2521 




Pomógł: 1 raz
Dołączył: 07 Cze 2010
Posty: 205
Skąd: Wrocław

Rover 400

Wysłany: Czw Sie 25, 2011 20:59   

hm dobra sugestia tego nie patrzylismy z Gawinem...
a powiedz mi o jaki czujnik chodzi gdzie on jest???to jest obok brazowego od wentylatora tylko ze na dole tak obok brazowego?
Jak tak to jest on wymieniony na oryginalny rovera
Jak masz jakieś pomysły to pisz smiało...
_________________
Porażka jest gorsza niż śmierć, bo z porażką trzeba żyć...
c'mon ARSENAL
 
 
Adrian 
Moderator



Pomógł: 227 razy
Dołączył: 30 Gru 2007
Posty: 2726
Skąd: Ząbki

Rover 400

Wysłany: Pią Sie 26, 2011 05:25   

Ten czujnik widać na tej fotce: http://allegro.pl/rover-4...1740880499.html
 
 
 
kamilos2521 




Pomógł: 1 raz
Dołączył: 07 Cze 2010
Posty: 205
Skąd: Wrocław

Rover 400

Wysłany: Pią Sie 26, 2011 05:56   

tego chyba mechanik nie ruszał sugestie wszystkie mu przekaże może pomoże bo ręce opadaja przy tym aucie....a oprócz tych dwóch rzeczy co to może być????
Może jeszcze coś sprawdzić????
Kto ma pomysły pisać...każda rada i pomysł się przyda
Dzięki
_________________
Porażka jest gorsza niż śmierć, bo z porażką trzeba żyć...
c'mon ARSENAL
 
 
sobrus 




Pomógł: 70 razy
Dołączył: 13 Lip 2009
Posty: 1525
Skąd: Lublin



Wysłany: Pią Sie 26, 2011 08:34   

A co to za czujnik? może i ja sobie go przeczyszcze :)
Skoro jest na wierzchu.

niestety nie mam pomysłu już chyba wszystko co znam przepatrzone...
z resztą jeżeli Pan Gawin nie wie .. :roll:

Może gdzieś któryś kabel jest przetarty i nie kontaktuje ...
 
 
Adrian 
Moderator



Pomógł: 227 razy
Dołączył: 30 Gru 2007
Posty: 2726
Skąd: Ząbki

Rover 400

Wysłany: Pią Sie 26, 2011 08:54   

http://www.rimmerbros.co.uk/Item--i-NNK10001

Czujnik temperatury powietrza w dolocie.
 
 
 
sobrus 




Pomógł: 70 razy
Dołączył: 13 Lip 2009
Posty: 1525
Skąd: Lublin



Wysłany: Pią Sie 26, 2011 09:01   

Dzięki wielkie, nie wiedziałem nawet o jego istnieniu.
Mój roverek cierpi na humory. To znaczy generalnie jeździ OK.
Ale czasem jeździ lepiej. :mrgreen:
Czasem przydławia go na LPG (znany problem) a czasem nie.

Czasem jakby mu troche koni wróciło, rwie się do przodu i nawet na trójce poniżej 2k rpm radzi sobie przyzwoicie.
A czasem chodzi jakby głośniej (może placebo) i słabiej.

Wiadomo łatwo tego nie zdiagnozuje, tym bardziej że mam LPG.
Ale może właśnie jakiś czujnik juz mu niedomaga, więc przeczyścić nie zaszkodzi.
 
 
kamilos2521 




Pomógł: 1 raz
Dołączył: 07 Cze 2010
Posty: 205
Skąd: Wrocław

Rover 400

Wysłany: Pią Sie 26, 2011 09:11   

Dzwoniłem do gawina teraz wiec czujnik w dolocie podmieniony i jest dalej źle...
Cały dolot sprawdzony zimnego powietrza jest ok czujnik zielony tez podmieniony i dalej do bani...ręce opadają Gawinowi...
Jedyna dziwna rzecz jest taka że gdy odłączy sie czujnik od wentylatora i wentylator cały czas chodzi to silnik chodzi ok nie przerywa nie rzuca nim ale tylko w takiej sytuacji...
Macie jakiś pomysł sugestie piszcie bo szlak mnie juz trafia
_________________
Porażka jest gorsza niż śmierć, bo z porażką trzeba żyć...
c'mon ARSENAL
 
 
sobrus 




Pomógł: 70 razy
Dołączył: 13 Lip 2009
Posty: 1525
Skąd: Lublin



Wysłany: Pią Sie 26, 2011 09:16   

To może jednak rzeczywiście coś z elektryką?
Kable przekaźniki, masa moze gdzies sie robi jakieś zwarcie i ECU/zapłon głupieje.

Z tymi wentylatorami w Roverkach jest jazda, mi wymienili całą wiązkę bo działały jak chciały.
 
 
kamilos2521 




Pomógł: 1 raz
Dołączył: 07 Cze 2010
Posty: 205
Skąd: Wrocław

Rover 400

Wysłany: Pią Sie 26, 2011 09:40   

tez sprawdzone wszystko wentylator ma nowy oryginalny czujnik rovera włącza sie dobrze ijest ok...tylko jak wyłączy się czujnik i wentylator chodzi cały czas te szarpanie silnikiem przestaje....ale jak auto chodzi normalnie to jest juz lipa 10-15 minut a teraz to juz 5 minut jak tylko sie zagrzeje głupawka silnika sie zaczyna
Piszcie co jeszcze wam wpadnie
Każda Pomoc mile widziana
_________________
Porażka jest gorsza niż śmierć, bo z porażką trzeba żyć...
c'mon ARSENAL
 
 
Adrian 
Moderator



Pomógł: 227 razy
Dołączył: 30 Gru 2007
Posty: 2726
Skąd: Ząbki

Rover 400

Wysłany: Pią Sie 26, 2011 10:13   

To może kompa wraz z immo spróbujcie podmienić jeszcze, może jakieś problemy ze sterowaniem silnika są...
 
 
 
kamilos2521 




Pomógł: 1 raz
Dołączył: 07 Cze 2010
Posty: 205
Skąd: Wrocław

Rover 400

Wysłany: Pią Sie 26, 2011 15:20   

no właśnie tez mieliśmy taki pomysł tylko nie ma skąd go załatwić ale Gawin mówi że to by był pierwszy przypadek taki w jego 20 paro letniej pracy z roverami że z kompem coś nie tak....więc to na razie odpuszczamy...może to byc jakaś pierdoła tylko jaka oto jest pytanie...
Komp na razie został skreślony zresztą gawin mówi jakby komp był coś walnięty to by inaczej silnik chodził i wogóle cały sprzęt nie mówiąc juz z jazdą autem więc to odpada...
Może jakieś inne sugestie...
Myślę tak czy np alternator jakby by sie kończył albo jest przeładowany czy by nie powodował zmiany prądu i tego przerywania????
co o tym sądzicie????

[ Dodano: Pią Sie 26, 2011 16:20 ]
alternator wporzadku...jest ok...aku tez...
Panowie pomóżcie może ktoś miał coś podobnego???
_________________
Porażka jest gorsza niż śmierć, bo z porażką trzeba żyć...
c'mon ARSENAL
 
 
sobrus 




Pomógł: 70 razy
Dołączył: 13 Lip 2009
Posty: 1525
Skąd: Lublin



Wysłany: Pon Sie 29, 2011 08:53   

Może przeczyść styki do komputera. Nie mam już pomysłów.

Moim zdaniem to coś z elektryka. Ale to szukanie igły w stogu siana, trzebaby to elektryka -magika.

A podpinaliście pod komputer diagnostyczny?
 
 
ADI-mistrzu 




Pomógł: 254 razy
Dołączył: 11 Sie 2009
Posty: 4437
Skąd: Legionowo

Rover 45

Wysłany: Pon Sie 29, 2011 08:57   

Czujnik podciśnienia? Lejący/lejące wtryski?
 
 
 
kamilos2521 




Pomógł: 1 raz
Dołączył: 07 Cze 2010
Posty: 205
Skąd: Wrocław

Rover 400

Wysłany: Pon Sie 29, 2011 12:41   

witam wszystko sprawdzone czujnik podciśnienia, pod kompem był zero błędów nic nie wywala...
W środę rano ląduje u elektromechanika bo więcej p.Gawin nie może zrobić brak pomysłów wszystko sprawdzone i wymienione może elektryk coś znajdzie...
a co myślicie o bosch service z terenowej macie jakieś zdanie o tym elektro mechaniku
tam auto ląduje w środę rano
Będę pisał co i jak jak będę coś wiedział może pomoże elektromechanik a jak nie to już brak pomysłów...
Wielkie dzięki za podpowiedzi....
_________________
Porażka jest gorsza niż śmierć, bo z porażką trzeba żyć...
c'mon ARSENAL
 
 
sobrus 




Pomógł: 70 razy
Dołączył: 13 Lip 2009
Posty: 1525
Skąd: Lublin



Wysłany: Pon Sie 29, 2011 13:16   

Niektóre zakłady mają swoich elektryków-elektroników, czasem zewnętrznych.
Potrafią prześledzić miernikami cały samochód, albo wymontować jakiś sterownik/układ i sprawdzić go poza samochodem.

Znam jeden z zakładów BOSCH w Lublinie (Auto Perfekt) i bardzo ładnie zdiagnozowali Roverka (ściślej ABS). Mieli też mi zbadać SRS właśnie przy pomocy takiego magika (brak testbooka ;) ) , ale nie miałem czasu zostawiać im auto.

Poza tym i tak pewnie to tylko przetarta taśma w kierownicy.

To nie wygląda mi na problem mechaniczny, moim zdaniem więc to dobre posunięcie.

Trzymam kciuki za Twoje autko.
 
 
kamilos2521 




Pomógł: 1 raz
Dołączył: 07 Cze 2010
Posty: 205
Skąd: Wrocław

Rover 400

Wysłany: Pon Sie 29, 2011 14:07   

Dzięki Sorbus w środę rano elektromechanik bedzie z nim walczył oby to była jakaś pierdoła i żeby dalej jeździł.
Jak coś będę wiedział na pewno napisze co i jak
Na razie wielkie dzięki za pomoc
_________________
Porażka jest gorsza niż śmierć, bo z porażką trzeba żyć...
c'mon ARSENAL
 
 
kamciozmc 



Dołączył: 29 Sie 2011
Posty: 4
Skąd: Zamość



Wysłany: Pon Sie 29, 2011 14:07   

Niestety mam podobny problem , 3 dni przed padnięciem pompki paliwowej zaczeły mi sie problemy z obrotami bo nie chodził jak automat , Auto sprawdone KTS Bosha , przepustnica sprawdzona , układ paliwowy też , jak nie dojdziemy z czego to się bierze to niestety chyba będzie trzeba skrzynie wymienić , po 10-15 min jazdy dzieje mi sie to samo z auta robi sie muł a potem nagle dostaje kopa i po chwili znow to samo .
Mam roverka 45 2003 r w automacie , a objawy identyczne. Pozdrawiam !
 
 
kamilos2521 




Pomógł: 1 raz
Dołączył: 07 Cze 2010
Posty: 205
Skąd: Wrocław

Rover 400

Wysłany: Pon Sie 29, 2011 14:28   

witam widzę że nie jestem sam....ale co ty u siebie podejrzewasz????????
U mnie wszystko sprawdzone cały układ zapłonowy, wszystko wymienione na nowe czujniki płynu, wentylatora, położenia wału, nowe świecie kable cewka itp i objaw jest dalej...
Pompa paliwa chodzi podaje paliwo jest ok...ze skrzynia nie mam problemów oczywiście wsteczny czasami źle wskakuje ale to normalka...
ja już walcze z tym około 2 miesięcy i jak na razie żadnego polepszenia...
Masz jakieś pomysły???
A tobie dzieje się tak po rozgrzaniu silnika?????

[ Dodano: Pon Sie 29, 2011 15:28 ]
Chłopaki czy takie objawy może powodować padająca skrzynia biegów??????????
co o tym myślicie?????
_________________
Porażka jest gorsza niż śmierć, bo z porażką trzeba żyć...
c'mon ARSENAL
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [416si] Problem z Silnikiem...
kamilos2521 Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 21 Sob Kwi 30, 2011 12:36
kamilos2521
Brak nowych postów [Rover 416si]Problem z silnikiem
klusekWs Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 5 Sob Mar 17, 2012 09:00
klusekWs
Brak nowych postów [416si] Bardzo duży problem z silnikiem
kamilos2521 Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 42 Pią Cze 24, 2011 19:14
kamilos2521
Brak nowych postów [R45] problem z silnikiem
escees Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 14 Czw Lip 19, 2012 17:06
escees
Brak nowych postów [45] Problem z silnikiem
Skawa Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 0 Sob Lut 12, 2011 00:02
Skawa



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink