Forum Klubu ROVERki.pl :: [R25] nie wchodzi na obroty i dymi na biało
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[R25] nie wchodzi na obroty i dymi na biało
Autor Wiadomość
mlody4woj 



Dołączył: 31 Paź 2011
Posty: 10
Skąd: ZW



Wysłany: Pon Paź 31, 2011 22:18   [R25] nie wchodzi na obroty i dymi na biało
Typ: IDT Rodzaj silnika: benzyna Pojemnosc silnika: 2.0 Rok produkcji: 2001

Witam mam problem z moim Roverem 25 2.0 diesel z 2001r. a mianowicie od jakiegoś czasu zawsze z rana ciężej zapalał i szarpał obrotami natomiast jak się trochę zagrzał wszystko było ok i na dotyk palił. Od tygodnia problem zrobił się gigantyczny a mianowicie jak odpalę nie wkręca mi się na obroty i wielka chmura dymu białego jest za mną po dodaniu gazu. Na wolnych obrotach jak sobie chodzi jest wszystko ok chodzi jak zegarek. Nadmienię ze wymieniłem wszystkie filtry, paliwo zamieniałem wtryski od innego auta o takim samym symbolu ,przepływomierz nawet uszczelkę pod głowicą i jest dalej kicha. przypuszczam że mogła mi jakaś elektronika paść lub pompa wtryskowa a jest elektroniczna w dodatku z imobilaizerem pomóżcie bo mi już się pomysły skończyły.
Ostatnio zmieniony przez szoso Sro Lis 02, 2011 11:34, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Pon Paź 31, 2011 22:18   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
Firq 




Pomógł: 63 razy
Dołączył: 03 Gru 2008
Posty: 1598
Skąd: Pleszew



Wysłany: Pon Paź 31, 2011 22:24   

Biały dym... może olej ci spala ?? nie ubywa ?? Długo trwa jak odpalisz i sie trzesie auto do wyrównania obrotów ?? rozrząd dobrze ustawiony ?? kąt wtrysku dobry ??
_________________
60-100 IV bieg 4s
http://www.youtube.com/watch?v=yUJ_xMnouzQ
 
 
mlody4woj 



Dołączył: 31 Paź 2011
Posty: 10
Skąd: ZW



Wysłany: Pon Paź 31, 2011 22:34   

olej w normie nie spala jakby spalał byłby niebieski dym a szarpanie obrotami trwa jakieś 3 min rozrząd jest dobrze ustawiony bo sam zmieniałem uszczelkę pod głowicą a co do konta wtrysku nie wiem nic nie ustawiałem jutro odbiorę mój interfejs ELM od kolegi i spróbuje go podłączyć tylko muszę jakiś program z neta ściągnąć do rovera a nie wiem jeszcze jaki
 
 
Firq 




Pomógł: 63 razy
Dołączył: 03 Gru 2008
Posty: 1598
Skąd: Pleszew



Wysłany: Pon Paź 31, 2011 23:56   

nie podważam twoich kompetencji skoro mówisz ze dobrze zrobiłeś to pewnie tak jest... a powiedz czy po wymianie uszczelki tak sie zaczeło dziać ?? czy wcześniej ??
_________________
60-100 IV bieg 4s
http://www.youtube.com/watch?v=yUJ_xMnouzQ
 
 
mlody4woj 



Dołączył: 31 Paź 2011
Posty: 10
Skąd: ZW



Wysłany: Wto Lis 01, 2011 06:55   

było tak przed wymianą uszczelki pod głowicą natomiast jak ją wymieniłem myślałem ze jest ok bo chodził dobrze przez jakieś 15 min i potem wrócił problem od nowa
 
 
Jugol 



Pomógł: 116 razy
Dołączył: 05 Lis 2008
Posty: 2341



Wysłany: Wto Lis 01, 2011 10:50   

Że tak zapytam kolegę, po co wymieniałes uszczelkę pod głowicą ?? Miałeś hgf w dieslu ?? :szok: Skoro tak, to może lipnie dokonano wymiany tej uszczelki, zerknij, czy płynu chłodzącego Ci nie ubywa, lub oleju nie przybywa.
 
 
mlody4woj 



Dołączył: 31 Paź 2011
Posty: 10
Skąd: ZW



Wysłany: Wto Lis 01, 2011 11:45   

wymieniłem uszczelkę ponieważ myślałem ze spala płyn chłodniczy w cylindrach i dlatego tak dymi na biało bo reguły tak jest. płynu właśnie nie ubywa a oleju nie przybywa jest czarny taki jak w każdym dieslu jutro jeszcze sprawdzę czujnik który jest w pedale hamulca i sprawdzę instalację która odchodzi od pompy wtryskowej do tego przekaźnika gazu
 
 
Krzysi3k 




Pomógł: 108 razy
Dołączył: 02 Sty 2009
Posty: 3067
Skąd: Warszawa

Rover 25

Wysłany: Wto Lis 01, 2011 13:52   

Zrobiłeś HGF mimo, że nie miałeś majonezu ani w płynie, ani w oleju?
Tylko dlatego, że na biało kopcił?
Pompa nie ma immo, kto Ci naopowiadał takich głupot? :)
Skoro sprawdzałeś wtryski i one były na pewno ok, to rzeczywiście pompę sprawdź :)
Jeśli jesteś pewien, że silnik tip-top i nie pali oleju :)
_________________
Sprzedam wszystkie części do MG ZR :)
https://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=101710
 
 
Jugol 



Pomógł: 116 razy
Dołączył: 05 Lis 2008
Posty: 2341



Wysłany: Wto Lis 01, 2011 20:39   

Wyżej kolega Firq Ci jeszcze zadał pytanie:
,,kąt wtrysku''- jeżeli jest nie halo, to też będzie dymił na biało, ale żeby zaraz uszczelkę z tego powodu wymieniać :szok:
 
 
mlody4woj 



Dołączył: 31 Paź 2011
Posty: 10
Skąd: ZW



Wysłany: Pią Lis 04, 2011 19:45   

witam ponownie przestawiłem kąt wtrysku i nie ukrywam ze polepszyło a mianowicie wchodzi do 2 tys obrotów i jest dobrze a wyżej niż 2 tysiące już kopci na biało aż nic nie widać i przerywa. Kąt wtrysku był ustawiony na 1 stopień przestawiłem na 3 stopnie. dziś wymieniłem mu w pompie czujnik ten który znajduje się od spodu pompy następnie odpowietrzyłem układ paliwowy i zapalił okazało się ze jest wszystko oki przegoniłem go porządnie i już mówię auto jest zrobione a tu po chwili coraz gorzej auto zaczyna pracować i problem wrócił. Chyba czuję ze muszę szykować się do wymiany pompy a nie ukrywam ze tania nie jest :evil: .A co do imobilajzera w pompie to wyczytałem na allegro miał ktoś do sprzedania pompe regenerowaną i pisał ze jest "zwolniona z imobilajzera" i sama się dostroi

[ Dodano: Pią Lis 04, 2011 19:45 ]
zapomniałem jeszcze dopisać ze kontrolka check ciągle mi się pali a jak podłączam kompa to nie pokazuje żadnych błędów
 
 
gralu 




Pomógł: 1 raz
Dołączył: 27 Kwi 2008
Posty: 63
Skąd: WWE



Wysłany: Nie Lis 06, 2011 13:38   

pierwszą rzeczą co zrób to podepnij się pod konkretny komp. T4, KTS lub szwedzki AUTOCOM i tylko te( jeżeli chcesz wiedzieć co go boli) niektórzy koledzy z forum mają owe komp. lub tylko serwis lub bosch i dopiero zaczynaj przygodę z naprawami bo może okazać się że to tylko jakaś błachostka? PS. wymiana uszczelki to nie błachostka :( bo idąc takim tropem to stracisz dużo kasy i nerw...
_________________
pozdrawiam gralu
 
 
mlody4woj 



Dołączył: 31 Paź 2011
Posty: 10
Skąd: ZW



Wysłany: Sob Lis 12, 2011 14:06   

wreszcie autko zrobione uparłem się i sam zrobiłem i jednak okazała się nieszczęsna pompa wtryskowa ale kontrolka check nie znikła będę musiał jechać na konkretny komp żeby mi ją skasowali chyba że ma ktoś pomysł jak ją wykasować swoim sposobem pozdrawiam
 
 
Krzysi3k 




Pomógł: 108 razy
Dołączył: 02 Sty 2009
Posty: 3067
Skąd: Warszawa

Rover 25

Wysłany: Sob Lis 12, 2011 15:06   

mlody4woj, tylko komp. Testbook T4, ewentualnie Boschowy KTS, ale głowy nie daje.
Tak a propos to co z tą pompą było?
_________________
Sprzedam wszystkie części do MG ZR :)
https://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=101710
 
 
mlody4woj 



Dołączył: 31 Paź 2011
Posty: 10
Skąd: ZW



Wysłany: Sob Lis 12, 2011 23:29   

Z pompą dokładnie nie wiem co się stało ale myślę ze padł w niej zawór wysokiego ciśnienia to jest ten co wychodzi z tyłu pompy bo wymieniałem ten mały zawór co znajduje się pod pompą on odpowiada za kąt wtrysku i po jego wymianie nic nie dało również wymieniałem sterownik ten u góry i też to nic n ie dało. Ewentualnie mogło coś nawalić ze strony mechanicznej
 
 
pgrad 



Pomógł: 22 razy
Dołączył: 05 Lis 2007
Posty: 499
Skąd: Łódź

MG ZR

Wysłany: Pon Lis 14, 2011 20:42   

Każdym urządzeniem OBD2 odczytasz i skasujesz ten błąd. Nawet takim za 100zł.
 
 
 
gralu 




Pomógł: 1 raz
Dołączył: 27 Kwi 2008
Posty: 63
Skąd: WWE



Wysłany: Wto Lis 15, 2011 19:28   

pgrad napisał/a:
Każdym urządzeniem OBD2 odczytasz i skasujesz ten błąd. Nawet takim za 100zł.



:rotfl: powodzenia! lubie te forum :mrgreen:
_________________
pozdrawiam gralu
 
 
Krzysi3k 




Pomógł: 108 razy
Dołączył: 02 Sty 2009
Posty: 3067
Skąd: Warszawa

Rover 25

Wysłany: Wto Lis 15, 2011 19:48   

pgrad, :shock:
Jakoś ja ELMem nic u nikogo nie widzę jeśli chodzi o błędy, nie mówiąc o kasowaniu...
To jest tylko do odczytywania podstawowych wartości z ECU...
_________________
Sprzedam wszystkie części do MG ZR :)
https://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=101710
 
 
gralu 




Pomógł: 1 raz
Dołączył: 27 Kwi 2008
Posty: 63
Skąd: WWE



Wysłany: Wto Lis 15, 2011 19:57   

Krzysi3k napisał/a:
pgrad, :shock:
Jakoś ja ELMem nic u nikogo nie widzę jeśli chodzi o błędy, nie mówiąc o kasowaniu...
To jest tylko do odczytywania podstawowych wartości z ECU...


dokładnie tak :ok:

kontrolka i inne cuda tylko T4, KTS, AUTOCOM (najtańszy i wcale nie gorszy od nich :> )
_________________
pozdrawiam gralu
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [220 sd 96] Nie wchodzi na obroty dławi się i dymi
Firq Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 16 Nie Sie 05, 2012 17:08
gwidon1701
Brak nowych postów [R 220 SDi '96] Dymi na biało
Chester Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 5 Nie Lis 20, 2011 16:28
Chester
Brak nowych postów [R200 1.4i 96r] Dymi na biało
Biały dym
BayHarborButche Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 9 Pon Gru 28, 2009 18:31
BayHarborButche
Brak nowych postów [R200Si] dymi na biało - czy to normalne? Filmik
marcingv Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 6 Wto Mar 01, 2011 18:37
marcingv
Brak nowych postów [r220 SD 97r.] dymi na biało - duze spalanie oleju
kubala1985 Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 12 Czw Sie 12, 2010 19:00
bastek



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink