Forum Klubu ROVERki.pl :: [R45] Jaka przepływka do 45 iDT z 2000 r.?
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[R45] Jaka przepływka do 45 iDT z 2000 r.?
Autor Wiadomość
Kizashi 




Dołączył: 28 Gru 2008
Posty: 221
Skąd: pod W-wą



Wysłany: Nie Wrz 11, 2011 19:41   [R45] Jaka przepływka do 45 iDT z 2000 r.?
Typ: IDT Rodzaj silnika: diesel Pojemnosc silnika: 2.0 Rok produkcji: 2000

Witam,
Zanim zadałem pytanie, przeszukałem forum -żeby nie było. Ale nie zmądrzałem po lekturze, bo nie jestem technicznie za mocny i nie wiem, jaki kupić przepływomierz do mojego R45.
Objawy - niemal zerowe przyspieszenie do 2000-2200 rpm. Po odpięciu przepływki moc częściowo wróciła, ale wzrosło spalanie, więc chyba diagnoza słuszna.
Chcę kupić przepływkę nie za drogo, ale rozsądnie. Czy brać to:
http://allegro.pl/przeply...1809312023.html
Czy może szukać czegoś innego od Opla, Fiata etc.?
Nie mam pewności, czy wybiorę właściwie pod kątem dopasowania i ekonomii (cena - jakość).
Z góry dziękuję za pomoc i oczywiście kliknę "pomógł" ;-)
pozdrawiam
_________________
Był 75 CDT tourer, potem 75 CDTi limuzyna, potem Mazda Premacy DiTD, a teraz oldschool = R45 sedan iTD...
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Nie Wrz 11, 2011 19:41   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
tronsek 




Pomógł: 289 razy
Dołączył: 10 Sty 2010
Posty: 3381
Skąd: Lubań

Rover 400

Wysłany: Nie Wrz 11, 2011 19:55   

A TEN temat czytałeś ??
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
 
Kizashi 




Dołączył: 28 Gru 2008
Posty: 221
Skąd: pod W-wą



Wysłany: Nie Wrz 11, 2011 20:06   

Dokładnie TEN czytałem, nie inny. Wyszukiwarka pokazała mi właśnie ten temat po wbiciu nr seryjnego. Widzę tam propozycje droższe i nie wiem, czy pasujące. Nie rozumiem tego zbyt dobrze, mimo że czytałem całość i w sumie należę do ludzi piśmiennych, ale technicznie słabych (humanista). Pytanie brzmi - co najlepszego znajdę do 200 zł, lub - czy są ekonomiczne przesłanki, by kupić coś do 300 zł, a jeśli tak - to co...
Porównuję wskazane egzemplarze w tamtym wątku i znajduję przepływki droższe, ale wszystkie są równie niefirmowe. Nie widzę różnicy, więc po co przepłacać. A może nie widzę, bo za słabo się znam?

[ Dodano: Nie Wrz 11, 2011 20:05 ]
Liczę się z budżetem, bo właśnie zakupiłem kompletny rozrząd z pompą, komplet 4 filtrów, Castrol 10W40, podnośnik szyby w drzwiach kierowcy, klamkę zewnętrzną drzwi pasażera... Trochę kosztów mam na początek eksploatacji.

[ Dodano: Nie Wrz 11, 2011 20:06 ]
(kupiłem, ale to wszystko jest w drodze - w rękach kurierów i listonoszy)
_________________
Był 75 CDT tourer, potem 75 CDTi limuzyna, potem Mazda Premacy DiTD, a teraz oldschool = R45 sedan iTD...
 
 
tronsek 




Pomógł: 289 razy
Dołączył: 10 Sty 2010
Posty: 3381
Skąd: Lubań

Rover 400

Wysłany: Nie Wrz 11, 2011 20:11   

Kizashi napisał/a:
zakupiłem kompletny rozrząd z pompą,
W L-series przy wymianie rozrządu nie ma konieczności wymiany pompy wody.
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
 
Kizashi 




Dołączył: 28 Gru 2008
Posty: 221
Skąd: pod W-wą



Wysłany: Nie Wrz 11, 2011 21:15   

Ups... czyli przepłaciłem i będę się teraz bujał z pompą ;-(

[ Dodano: Nie Wrz 11, 2011 21:15 ]
A nie wiesz, czy coś takiego zda egzamin?
http://allegro.pl/przeply...1809312023.html
_________________
Był 75 CDT tourer, potem 75 CDTi limuzyna, potem Mazda Premacy DiTD, a teraz oldschool = R45 sedan iTD...
 
 
tronsek 




Pomógł: 289 razy
Dołączył: 10 Sty 2010
Posty: 3381
Skąd: Lubań

Rover 400

Wysłany: Nie Wrz 11, 2011 21:39   

Link nie działa :bezradny:
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
 
Kizashi 




Dołączył: 28 Gru 2008
Posty: 221
Skąd: pod W-wą



Wysłany: Nie Wrz 11, 2011 21:57   

dziwne - a teraz?
http://allegro.pl/przeply...1809312023.html

[ Dodano: Nie Wrz 11, 2011 21:57 ]
teraz działa - może coś źle skopiowałem
_________________
Był 75 CDT tourer, potem 75 CDTi limuzyna, potem Mazda Premacy DiTD, a teraz oldschool = R45 sedan iTD...
 
 
tronsek 




Pomógł: 289 razy
Dołączył: 10 Sty 2010
Posty: 3381
Skąd: Lubań

Rover 400

Wysłany: Nie Wrz 11, 2011 22:10   

:hm: Nic nie pisze na temat producenta, więc nie wiadomo, co ten przepływomierz sobą prezentuje. Kto wie, czy czasem nie "Made in China". Może być dobry, a także może być lipa. Dopytaj się sprzedawcę o szczegóły.
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
 
Kizashi 




Dołączył: 28 Gru 2008
Posty: 221
Skąd: pod W-wą



Wysłany: Pon Wrz 12, 2011 01:10   

Przekopałem tamten post i wychodzi mi, że jeśli kolega Dzord się nie pomylił i mnóstwo przepływek Boscha ma identyczne wkłady, to szukając po numerach seryjnych znalazłem dwa tak tanie, że aż się boję... Wiadomo, że okazje mogą nieraz oznaczać kłopoty:

http://allegro.pl/przeply...1799888575.html
http://allegro.pl/przeply...1808762980.html
_________________
Był 75 CDT tourer, potem 75 CDTi limuzyna, potem Mazda Premacy DiTD, a teraz oldschool = R45 sedan iTD...
 
 
zdenek 




Pomógł: 7 razy
Dołączył: 11 Mar 2009
Posty: 121
Skąd: Gliwice



Wysłany: Pon Wrz 12, 2011 07:35   

Popytaj sprzedających ile pinów ma złącze przepływomierza, w ostatnim linku widać że cztery.
 
 
Kizashi 




Dołączył: 28 Gru 2008
Posty: 221
Skąd: pod W-wą



Wysłany: Pon Wrz 12, 2011 12:21   

zdenek,
A ma mieć 4 czy 5, żeby pasowało?
Bo jeśli 4, to... dałeś mi odp., że jest OK ;-)

[ Dodano: Pon Wrz 12, 2011 12:21 ]
Ups... u mnie przepływka ma 5 pinów, więc nie wszystkie pasują ;-(
_________________
Był 75 CDT tourer, potem 75 CDTi limuzyna, potem Mazda Premacy DiTD, a teraz oldschool = R45 sedan iTD...
 
 
tronsek 




Pomógł: 289 razy
Dołączył: 10 Sty 2010
Posty: 3381
Skąd: Lubań

Rover 400

Wysłany: Pon Wrz 12, 2011 12:38   

4 piny są w przepływkach do SDi
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
 
Kizashi 




Dołączył: 28 Gru 2008
Posty: 221
Skąd: pod W-wą



Wysłany: Pon Wrz 12, 2011 14:47   

Opłaciło się wszystko dokładnie sprawdzić. Zamówiłem już przepływkę z wkładem takim samym jak u mnie (5 pinów) - 189 zł już z wysyłką :lol:

http://allegro.pl/show_item.php?item=1799888575

Nr seryjny - Bosch 0 281 002 309

pozdrawiam i dzięki

P.S. Zamówiłem części łącznie za 915 zł:
186 zł - podnośnik szyby + klamka zewn.,
425 zł - rozrząd kpl. (pompę udało się "odmówić", bo podobno zbędna!)
115 zł - 4 filtry
189 zł - przepływka
---> i pewnie w piątek jadę do warsztatu...
_________________
Był 75 CDT tourer, potem 75 CDTi limuzyna, potem Mazda Premacy DiTD, a teraz oldschool = R45 sedan iTD...
 
 
pgrad 



Pomógł: 22 razy
Dołączył: 05 Lis 2007
Posty: 499
Skąd: Łódź

MG ZR

Wysłany: Pon Wrz 26, 2011 18:47   

(w nawiązaniu do twojego drugiego tematu) muszę sprawdzić, ale z tego co pamiętam ten silnik dopiero się od 1400rpm zbiera.
 
 
 
Kizashi 




Dołączył: 28 Gru 2008
Posty: 221
Skąd: pod W-wą



Wysłany: Wto Wrz 27, 2011 00:38   

pgrad,
OK, ale to nie nie jest mój pierwszy samochód w życiu, a on do tych 1400 rpm ma przyspieszenie mniejsze niż maluch na 4. biegu. Trwa to pewnie z 10 sek. zanim osiągnie te 1400 rpm... Rozpędza się niczym melex na akumulator. W tym czasie instynktownie wciskam mocniej gaz i jak dojdzie do 1400, wówczas wciska mnie w fotel.

[ Dodano: Wto Wrz 27, 2011 00:38 ]
Kilka dni temu wymieniłem przepływomierz - wóz ożył, ale... po kilku dniach okazało się, że za każdym razem po odpaleniu samochód muli do ok. 1400 rpm i dopiero potem dostaje ognia. Dalej jedzie już normalnie aż do zgaszenia silnika. Następne odpalanie - znowu muli do 1400 rpm, a potem już idzie...
Czy to możliwe że te przepływki od opla / fiata nie do końca są kompatybilne? Czy kupiłem lewą sztukę? Gość sprzedał mi nową sztukę, ale okazało się, że paragonu ani faktury nie wystawi (mimo że ma autohandel + części), bo tę sztukę kupował dla siebie "ale już mu nie jest potrzebna". Wygląda na nową, ale...
Za dużo tych ale, a budżet topnieje, bo włożyłem w R45 1500 zł na raz :/
_________________
Był 75 CDT tourer, potem 75 CDTi limuzyna, potem Mazda Premacy DiTD, a teraz oldschool = R45 sedan iTD...
 
 
Lukasik 




Pomógł: 3 razy
Dołączył: 26 Lut 2010
Posty: 201
Skąd: Przysucha

Rover 45

Wysłany: Wto Wrz 27, 2011 08:50   

Oryginalna przepływka Bosch do R45 IDT ma numery 0 280 218 012. Sprawdź czy w twojej przepływce jest wkład o numerach Bosch F 00C 2G2 030. Taki powinien być w naszych Roverkach. Ja kiedys zamawiałem na Alledrogo i gość mi przysłał o takich numerach jak potrzeba ale wkład był zupełnie inny i auto wogóle nie dawało rady. Wkręcał się tylko do 4000 a o dynamicznym ruszeniu czy przyspieszaniu nie było mowy.
 
 
pgrad 



Pomógł: 22 razy
Dołączył: 05 Lis 2007
Posty: 499
Skąd: Łódź

MG ZR

Wysłany: Wto Wrz 27, 2011 18:56   

Rozumiem że jak jeździsz bez przepływki to kopa ma od samego dołu, tak? Tylko nie przekraczaj 3000rpm bo Ci check engine wyskoczy.

Zdarzały się przypadki że oryginał od opla nie działał z silnikiem rover'a. Coś tam chyba pozmieniali bo cena jest dużo wyższa za oryginał rover'a. Jak byłbyś na zlocie ogólnopolskim, albo gdzieś w okolicach Łodzi, Opoczna to mogę Ci pożyczyć na chwilę swoją bo mam dwie.
 
 
 
Kizashi 




Dołączył: 28 Gru 2008
Posty: 221
Skąd: pod W-wą



Wysłany: Sro Wrz 28, 2011 21:45   

Myk polega na tym, że muli do 1400-1600 rpm TYLKO po odpaleniu. Musi jakby przedmuchać się do tego poziomu i potem już ma dobrego kopa. Ale zaraz po odpaleniu nie. Nawet mogę się do tego przyzwyczaić, o ile to nie wywoła jakiejś awarii. Inna sprawa - jak potem sprzedać taki wóz???

[ Dodano: Sro Wrz 28, 2011 21:45 ]
Lukasik,
Nie wiem czemu, ale po wymianie w ogóle nie mogę odpiąć kostki, jakby została przyspawana. A warsztat mam w innym mieście.

pgrad,
Jak napisałem wyżej - tylko po odpaleniu muli przez chwilę. Jak się przebije, mogę go kręcić w całym zakresie obrotów i jest OK. Próbowałem dojść do czerwonego pola i nic się nie włączyło dziwnego.
Niestety, w okolicach Łodzi / Opoczna prędko się pewnie nie pojawię :neutral:
_________________
Był 75 CDT tourer, potem 75 CDTi limuzyna, potem Mazda Premacy DiTD, a teraz oldschool = R45 sedan iTD...
 
 
Lukasik 




Pomógł: 3 razy
Dołączył: 26 Lut 2010
Posty: 201
Skąd: Przysucha

Rover 45

Wysłany: Czw Wrz 29, 2011 15:55   

A podpięcie na przepływce idealnie pasowało do kostki w aucie? Może odwrotnie podłączyłeś przepływomierz i dla tego teraz nie można go odpiąć? Ja przed wymiana przeplywomierza też miałem klopot z odpięciem wtyczki ale pomogłem sobie malym śrubokrętem. Delikatnie podważyłem wtyczke i się udało. Spróbuj w ten sposób. A jak filtr powietrza? Zmieniałeś?
 
 
mirwin 



Pomógł: 24 razy
Dołączył: 13 Lis 2009
Posty: 628
Skąd: Wołomin

Rover 400

Wysłany: Pią Wrz 30, 2011 12:15   

Na wtyczce jest taki drucik zabezbieczający przed wypięciem, może należałoby go zdjąć i dopiero próbować odpinać.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [R45 2000] JAKA POMPA
MARQS Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 2 Sro Sie 24, 2016 12:20
MARQS
Brak nowych postów [R45] PRZEPŁYWKA
seba11917 Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 16 Nie Lis 22, 2015 16:32
Kobi84
Brak nowych postów [R45] Przepływka
baki Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 7 Pią Maj 04, 2007 20:53
Brt
Brak nowych postów [R45] Dziwna sytuacja z przepływką.
Ameba Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 10 Pią Gru 07, 2007 10:35
Fiodor2000
Brak nowych postów [R45] Przepływka - co czyscic - zdjecia
karooo Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 10 Wto Gru 28, 2010 13:04
pgrad



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink