Wysłany: Wto Wrz 20, 2011 14:40 [R820Ti] Sprzęgło.. nie wchodzą biegi
Typ: Ti Rodzaj silnika: benzyna Pojemnosc silnika: 2.0 Rok produkcji: 1996
Jak nie urok to sraczka.. dopiero co chłodnica i zaraz problemy ze sprzęgłem.. Problem taki że biegi nie wchodzą mimo wciśniętego sprzęgła, po wrzuceniu przy wyłączonym silniku nie schodzą ale samo sprzęgło działa. Teraz rozmawiałem ze znajomym to mówił że pojeździł nim chwilę i ciężko wchodzą biegi a wsteczny tylko przy wyłączonym silniku.
Czyli co ściągamy skrzynię żeby dostać się do sprzęgła? Szlag by to..
No a jak zapalisz silnik na biegu (przy wciśniętym sprzęgle) to auto stoi w miejscu czy ciągnie delikatnie ? Samo wysprzęglanie następuje w tym samym miejscu co zawsze, czy raczej bliżej podłogi ?
Auto stoi normalnie, odpuszczam sprzęgło i jedzie, jedynie biegu nie można było wyciągnąć. Z tego co pamiętam to było tak jak zawsze, nie za nisko nie za wysoko.
Przy okazji skoro mi skrzynię ściągną to chcę żeby zrobili luzy na drążku zmiany biegów, bo mi cholera czasami brzęczy tam coś przy wibracjach..
Pomógł: 67 razy Dołączył: 13 Lis 2001 Posty: 1096 Skąd: Przejdź do mapy
Wysłany: Wto Wrz 20, 2011 20:55
Ja bym w pierwszej kolejności wymienił płyn w układzie wysprzęglania (zwykły dot 3 lub 4 - ale lepiej zainwestować w jakiś markowy produkt) dokładnie go odpowietrzając i wyregulował położenie pedału sprzęgła. Znacznie tańsze rozwiązanie - jeśli nie pomoże trzeba zerknąć do sprzęgła (a może nawet i skrzyni)
sam jezdzilem z dojechanym do zera sprzeglem (jak sie okazalo przy wymianie, a wymienialem bo lekko uslizgiwalo) i nie bylo wcale problemow
problemy nastepujace moga byc
- zapowietrzenie ukladu
- zdechl wysprzeglik
- zdechla pompa sprzegla ( tylko intercars ma zamiennik za okolo 400pln)
pozniejsze odpowietrzanie to makabra przez to ze uklad wysprzeglania jest polaczony z wyrownawczym zbiorniczkiem plynu hamulcowego przewodem ze spirala, u mnie czlowiek nie mogl tego definitywnie odpowietrzyc, skonczylo sie wymiana przewodu miedzianego na prosty zamiast spirali.
Jutro będę dzwonił do mechanika to się okaże czy już coś grzebali, ale pewnie nie skoro nie dzwonił.. Wysprzęglik był robiony 2 lata temu więc wg mnie odpada, zwłaszcza że zupełnie inne objawy niż wtedy. Narazie wczoraj powiedziałem żeby spróbowali zmienić płyn w układzie + odpowietrzanie za radą Marrkusa więc jeśli to nic nie da to głowimy się dalej.
Raczej wątpię, aby to pomogło, chociaż z doświadczenia wiem, że w serii 800 układ hamulcowy i ew sprzęgła działa w niewyjaśniony sposób i prawdopodobnie jedynie nielicznym dane było zrozumieć jego zasadę działania. Niestety nie zaliczam się do tej elitarnej grupy.
zobacz czy pod pedałem sprzęgła nie robi ci się mokro...;..
jeżeli będziesz wymieniał płyn... to nie odpowietrzysz normalnym sposobem bo się nie da...
ja robiłem wysprzęgliik oraz popke dla świętego spokoju.. i miałem problem z odpowietrzeniem... w tym temacie opisałem co i jak.;)
http://forum.roverki.eu/v...er=asc&start=20
Odświeżam temat bo mój zajebisty mechanik jeszcze nie znalazł czasu żeby zajrzeć pod maskę..
Pytanie czy mogli coś uszkodzić przy wymianie końcówek drążków + zbieżność bo wtedy też te roboty były robione, a dziwnym w sumie zbiegiem okoliczności po tej robocie jak wpadłem po samochód to sprzęgło zaczęło właśnie sprawiać problemy.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum