Wysłany: Pon Mar 27, 2017 14:10 [R75] 1700 obr/min piszczący dźwięk z okolic pompy wody
Typ: CDT Rodzaj silnika: diesel Pojemnosc silnika: 2.0 Rok produkcji: 2001
Witam
Zauważyłem dziwny symptom, otóż w okolicach załączenia turbosprężarki czyli 1700 obr/min wydobywa się z prawej strony grodzi silnika (po stronie pasażera) dziwny piszczący dźwięk. Przez chwile myślałem że to właśnie turbo ale na jałowym biegu przy zwykłym dodawaniu gazu również słychać ten dźwięk. Myślicie że to może być pasek akcesoriów, alternator? Ktoś miał już taki problem?
SPAMU¦
Wysłany: Pon Mar 27, 2017 14:10 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
To możliwe ze mam to samo Tylko nie ma pewności ze wyje pompa, jak rano odpalę auto to w pełnym zakresie obrotów brzmi "po staremu", jak się rozgrzeje i temperatura płynu/silnika jest powiedzmy powyżej 60st C to zaczyna być słyszalne dodatkowe "wycie" w zakresie obrotów od ok 1600 do 2000 rpm. Potem dźwięk zlewa się już z dźwiękiem silnika.
Dźwięk słyszalny jest głownie w kabinie, w zasadzie niezależnie od tego czy jest to bieg jałowy czy 1,2,3,4,5. Choć mam wrażenie ze najbardziej dokuczliwy jest na 1-3 biegu.
U mnie jest automat po naprawie i zmianie oleju wiec jeszcze zastanawiam się czy to nie wina skrzyni (po rozgrzaniu olej robi się rzadki). Mechanik osłuchał i mówi ze to cos z osprzętu, rolki, pompa ... ale nie da się jednoznacznie wskazać skąd jest to wycie (na jałowym)
Koło pasowe klekocze na jalowym, u mnie nasilało sie po nagrzaniu. Było pęknięte i może pod wpływem temperatury guma miękła i sie nasilało.
Spójrz na paski czy wszystko ladnie równo idzie, jak w pompie wody poszlo mi lozysko to przeciekała na osi.... Moze być tez łożysko kola pasowego klimatyzacji
Koło pasowe zmieniane 1,5 roku temu na Corteco, paski, rolki, napinacz zmienione 8 miesięcy temu. Dziwnym trafem po naprawie skrzyni takie cyrki zaczely się dziać, coś fachmany popsuły no bo po odebraniu auta:
1. nie działało turbo (naprawili za 2gim razem)
2. uszkodzony był rozrusznik - wymieniony u Sasha
3. cały spód pomotany, źle poskręcany - poprawione u Sasha
4. auto zaczęło mocno wibrować - a już był taki spokój i cisza przed awarią skrzyni
Jako że to auto zastępcze to już mi się nawet nie chce dalej go reanimować, czekam na jakąś wenę
Co do klekotania to nie jest taki dźwięk, kurcze jakby mi telefon szumów nie wycinał to bym nagrał brzmienie silnika w kabinie na zimnym i na rozgrzanym, ale glupi fon strasznie zniekształca lub wycisza tego typu dźwięki
Cholera wymienilem ten caly pasek akcesoriow wraz z rolkami wymienilem takze tlumik bo byla dziura przednie laczniki stabilizatorow itd i nic zakres okolo 1700 jesli utrzymuje stale obroty pojawia sie dzwiek ktory ustaje przy przyspieszaniu. Pojawia sie rowniez gdy zjezdzam z gorki i hamuje silnikiem. Jakies pomysly?
Przeczytalem te tematy dzieki. Wyglada na to ze faktycznie sprawa dotyczy ukladu paliwowego. U mnie dzwiek sie pojawil po wymianie pompy wys cis pompy wstepnej i zaworu cr. Posprawdzam wszzystkie obejmy czy ciasno siedza. Moze to to. Najwyzej trzeba sie bedzie przyzwyczaic bo autko przyspiesza idealnie
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum