Typ: SDi Rodzaj silnika: diesel Pojemnosc silnika: 2.0 Rok produkcji: 1999
Witam bardzo serdecznie wszystkich użytkowników
Prosiłbym was o pomoc przy wymianie alternatora. Jestem od niedawna posiadaczem Rovera i niestety nie miałem do tej pory przyjemności wymieniać alternatora, przez co moja wiedza w tej dziedzinie jest znikoma. Jeśli ktoś łaskawy z forum byłby w stanie napisać co i jak po kolei trzeba wykonać lub najlepiej pokazać to na zdjęciach byłbym bardzo wdzięczny
SPAMU¦
Wysłany: Nie Wrz 25, 2011 00:10 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
Pomógł: 14 razy Dołączył: 17 Sie 2010 Posty: 311 Skąd: silesia
Wysłany: Nie Wrz 25, 2011 07:42
sciagnij ze strony glownej rave - tam wszystko jest opisane z rysunkami.
zobacz w ktorym jest lepiej opisane bo czasami opis jest bardziej obszerny w dodatku do diesla, a czasami w drugim dodatku
ogolnie chyba nie powinno byc nic trudnego - sciagasz pasek wieloklinowy, odpinasz przewody, odkrecasz sruby gorne, luzujesz dolna, odchylasz w kierunku zderzaka i odkrecasz przewod wchodzacy od dolu, odkrecasz calkiem dolna srube i wyjmujesz. zaklada sie w odwrotnej kolejnosci
przy okazji napisz czy sruba dolna wchodzi od strony rozrzadu czy od strony pompy wtryskowej - bede wdzieczny
Tak jam mówi kolega R.E.D w RAVE znajdziesz wszystko z dokładnymi rysunkami.
Dodam od siebie, że jeśli masz klucze to dasz sobie radę bo jest to bardzo prosta rzecz do zrobienia.
Odpinasz rurkę podciśnienia, odkręcasz jedną bardzo długą dolną śrubę, potem trochę odchylasz całość i odkręcasz metalową rurkę z tyłu a obok odpinasz kolejną z której zsuwasz opaski.
Trudność może sprawić to, że alternator dość ciasno siedzi w dolnym mocowaniu i nawet po wyjęciu długiej śruby może stawiać opór
A dolna śruba wchodzi od strony rozrządu, tak było u mnie.
Pomógł: 14 razy Dołączył: 17 Sie 2010 Posty: 311 Skąd: silesia
Wysłany: Nie Wrz 25, 2011 19:54
empe napisał/a:
odkręcasz jedną bardzo długą dolną śrubę, potem trochę odchylasz całość
najpierw musi odkrecic gorna srube, a najlepiej cala blaszke zeby miec wiecej miejsca
empe napisał/a:
A dolna śruba wchodzi od strony rozrządu, tak było u mnie.
tak wlasnie myslalem - u mnie jakis chyba nie do konca zrownowazony osobnik wlozyl ta srube od drugiej strony, a tam jest blokowana przez przewod klimy, wiec w moim przypadku wymiana pierwszej swiecy byla dosc hardcorowa
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum