Forum Klubu ROVERki.pl :: [R200]Świeca za pompą
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[R200]Świeca za pompą
Autor Wiadomość
machi12 



Pomógł: 5 razy
Dołączył: 08 Cze 2011
Posty: 160
Skąd: Będzin



Wysłany: Wto Paź 04, 2011 22:28   [R200]Świeca za pompą
Typ: SD Rodzaj silnika: diesel Pojemnosc silnika: 2.0 Rok produkcji: 1998

Witam,
właśnie wróciłem z działki. Mam poważny problem. Kupiłem autko w kwietniu R200 i stwierdziłem że na zimę wymienię świece. Zabrałem się za tą ostatnią za pompą. Co się okazało. Świeca sfatygowana jest, i najprawdopodobniej nigdy nie wymieniana. I trochę się zdenerwowałem bo 4 h nad nią ślęczałem i nic nie zdziałałem.
W jaki sposób mogę odkręcić pompę żeby przy zakładaniu nie ponosić dodatkowych konsekwencji?
Proszę o pilną pomoc gdyż jutro rano planuje to zrobić
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Wto Paź 04, 2011 22:28   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
Remigiusz 




Pomógł: 375 razy
Dołączył: 12 Gru 2007
Posty: 7755
Skąd: Podkarpacie

Rover 45

Wysłany: Wto Paź 04, 2011 22:32   

machi12 napisał/a:
W jaki sposób mogę odkręcić pompę żeby przy zakładaniu nie ponosić dodatkowych konsekwencji?


Nie wymieniaj jej bo to nie jest konieczne i nie wiele wpłynie na rozruch zima jak 3 inne sa sprawne. Tle razy już ten temat był wałkowany tutaj :roll:
_________________
( ͡° ͜ʖ ͡°) Diagnostyka i Chip Tuning Rover/MG Diesel oraz kodowanie pilotów
 
 
 
machi12 



Pomógł: 5 razy
Dołączył: 08 Cze 2011
Posty: 160
Skąd: Będzin



Wysłany: Wto Paź 04, 2011 22:42   

Kolega od którego kupiłem rovera wymieniał te 3 sztuki w jesieni rok temu. Na NGK, i już przy wilgoci jesiennej tego roku łapie mi za drugim rozgrzaniem po 3 sekundach kręcenia :/ poza tym trochę sfatygowałem tę świece :(
 
 
azer 




Pomógł: 115 razy
Dołączył: 18 Cze 2008
Posty: 1058
Skąd: Poznań

Rover 25

Wysłany: Sro Paź 05, 2011 08:15   

http://www.roverki.pl/zro...nikach-idt.html
_________________
R25 sprzedany :( | Mazda 3
 
 
 
Jugol 



Pomógł: 116 razy
Dołączył: 05 Lis 2008
Posty: 2341



Wysłany: Sro Paź 05, 2011 08:58   

azer, ale kolega nie ma silnika iDT, tylko SD, a tam jest i ciaśniej i trudniej ;)
 
 
kruszan 




Pomógł: 47 razy
Dołączył: 06 Lis 2010
Posty: 1292
Skąd: Przejdź do mapy

Rover 600

Wysłany: Sro Paź 05, 2011 09:01   

machi12, nic innego Cię nie czeka jak wyjęcie pompy ;/ możesz ją tylko poluzować i odchylić na bok, ale tak czy siak musisz całą odkręcić, potem na nowo ustawić kąt wyprzedzenia zapłonu, pracy dużo i nie ma lekko, można bez komputera na znak na wale, aczkolwiek można nie uzyskać idealnej dokładności, lepiej koniec końców sprawdzić potem na kompie czy wszystko dobrze...

sam to przerabiałem, trochę pracy Cię czeka... :)
_________________
Rover 600 2.0 SDi 99'
 
 
tronsek 




Pomógł: 289 razy
Dołączył: 10 Sty 2010
Posty: 3381
Skąd: Lubań

Rover 400

Wysłany: Sro Paź 05, 2011 09:25   

Jugol napisał/a:
azer, ale kolega nie ma silnika iDT, tylko SD, a tam jest i ciaśniej i trudniej
Właśnie że w silnikach SD jest łatwiej niż w iDT: http://www.roverki.pl/por...ece-zarowa.html
Trudniej jest w silnikach SDi. Tam bez zrzucania pompy się nie obejdzie.
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
 
kruszan 




Pomógł: 47 razy
Dołączył: 06 Lis 2010
Posty: 1292
Skąd: Przejdź do mapy

Rover 600

Wysłany: Sro Paź 05, 2011 09:41   

ahh edit, on nie ma intercoolera, ja już dam widziałem i za SD :P
_________________
Rover 600 2.0 SDi 99'
 
 
machi12 



Pomógł: 5 razy
Dołączył: 08 Cze 2011
Posty: 160
Skąd: Będzin



Wysłany: Sro Paź 05, 2011 10:40   

Panowie, mojemu ojcu (złota rączka) udało się stworzyć klucz który się zmieścił :) obyło się bez odkręcania pompy natomiast musiałem wąż od chłodzenia odłączać :P
 
 
kruszan 




Pomógł: 47 razy
Dołączył: 06 Lis 2010
Posty: 1292
Skąd: Przejdź do mapy

Rover 600

Wysłany: Sro Paź 05, 2011 11:33   

machi12 napisał/a:
Panowie, mojemu ojcu (złota rączka) udało się stworzyć klucz który się zmieścił :) obyło się bez odkręcania pompy natomiast musiałem wąż od chłodzenia odłączać :P


ale co ma chłodzenie do pompy? wąż trzeba/można odłączyć przy okazji świecy numer 1, a ta za pompą nie ma nic do chłodzenia :D ?

pewnie powyginany ładnie, ale gratulacje, bo roboty z pompą trochę jest :ok:
_________________
Rover 600 2.0 SDi 99'
 
 
Jugol 



Pomógł: 116 razy
Dołączył: 05 Lis 2008
Posty: 2341



Wysłany: Sro Paź 05, 2011 12:31   

tronsek napisał/a:
Trudniej jest w silnikach SDi.

Moja pomyłka- fakt :taa:
 
 
Raptile 




Pomógł: 73 razy
Dołączył: 15 Maj 2008
Posty: 2710
Skąd: Warszawa

Rover 200

Wysłany: Sro Paź 05, 2011 13:56   

SD i SDI bardzo dobrze odpala na 3 świecach uwazam ze wymiana tej za pompą to szkoda/czasu/nerwów ;)
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
 
kruszan 




Pomógł: 47 razy
Dołączył: 06 Lis 2010
Posty: 1292
Skąd: Przejdź do mapy

Rover 600

Wysłany: Sro Paź 05, 2011 14:45   

niby tak, ale brak 4tej świecy powoduje obciążenie i co za tym idzie szybsze zużywanie się tych 3ch pierwszych, silnik przez 1wsze sekundy nie równo pracuje - jeden gar zostaje w tyle, może przykopcić itd.

wiadomo to kosztuje więcej, ale ja uważam, że utykać to można śmieci w koszu a nie takie cuda w autku :) które się kocha zresztą :) albo wszystko albo nic :)
_________________
Rover 600 2.0 SDi 99'
 
 
szoso 




Pomógł: 438 razy
Dołączył: 26 Sty 2009
Posty: 6302
Skąd: Ostrołęka

Rover 400

Wysłany: Sro Paź 05, 2011 15:09   

kruszan napisał/a:
niby tak, ale brak 4tej świecy powoduje obciążenie i co za tym idzie szybsze zużywanie się tych 3ch pierwszych

że co? to jakieś bajki :wink:
a jak ja mam fabrycznie tylko 3 świece to tak samo jakby tą jedną odłączyć :wink:
4 świecę jeśli jest spalona należy odłączyć
czy do 3 czy 4 dociera taki sam prąd, nie ma żadnych obciążeń, szybszego zużywania i innych cudów na kiju
 
 
Raptile 




Pomógł: 73 razy
Dołączył: 15 Maj 2008
Posty: 2710
Skąd: Warszawa

Rover 200

Wysłany: Sro Paź 05, 2011 15:28   

kruszan, niewiem o czym piszesz. U mnie są sprawne 3 odkąd go mam w zimie przy -30 od pierwszego pierdnięcia. Jak jest zimno to i 5 świec ci nie pomoze zatrzesie sie przykopci przez chwile i tyle, urok starych disli
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
 
Tomi
[Usunięty]






Wysłany: Sro Paź 05, 2011 15:50   

machi12 napisał/a:
Kolega od którego kupiłem rovera wymieniał te 3 sztuki w jesieni rok temu. Na NGK, i już przy wilgoci jesiennej tego roku łapie mi za drugim rozgrzaniem po 3 sekundach kręcenia :/ poza tym trochę sfatygowałem tę świece :(


To sprawdź przekaźnik świec żarowych lub kąt wtrysku. Wilgoć klekotom nie szkodzi... a jedynie niska temperatura.
kruszan napisał/a:
potem na nowo ustawić kąt wyprzedzenia zapłonu,


Silnik wyskoprężny charakteryzuje się zapłonem samoczynnym. Ustawia się jedynie kąt wtrysku.
Kąt wyprzedzenia zapłonu ustawiało się kiedyś w silnikach benzynowych.
kruszan napisał/a:
niby tak, ale brak 4tej świecy powoduje obciążenie i co za tym idzie szybsze zużywanie się tych 3ch pierwszych, silnik przez 1wsze sekundy nie równo pracuje - jeden gar zostaje w tyle, może przykopcić itd.

wiadomo to kosztuje więcej, ale ja uważam, że utykać to można śmieci w koszu a nie takie cuda w autku :) które się kocha zresztą :) albo wszystko albo nic :)


We wcześniejszych wersjach były tylko 3 i nie wpływa to w znaczący sposób na eksploatację... no może w temperaturze poniżej _10 st. C.
Raptile napisał/a:
kruszan, niewiem o czym piszesz. U mnie są sprawne 3 odkąd go mam w zimie przy -30 od pierwszego pierdnięcia. Jak jest zimno to i 5 świec ci nie pomoze zatrzesie sie przykopci przez chwile i tyle, urok starych disli


Taki urok wszystkich klekotów :P
 
 
kruszan 




Pomógł: 47 razy
Dołączył: 06 Lis 2010
Posty: 1292
Skąd: Przejdź do mapy

Rover 600

Wysłany: Sro Paź 05, 2011 17:36   

ja natomiast słyszałem, że w silnikach z 3ma świecami ze względu na brak 4tej świecy w komorze 4go cylindra zwiększono ciśnienie - dlatego tam jej nie ma i nie wpływa to negatywnie na rozruch zimnego silnika, tam gdzie są 4 świece, sprawne powinny być 4, to moje zdanie...

Cytat:
Tomi,Silnik wyskoprężny charakteryzuje się zapłonem samoczynnym. Ustawia się jedynie kąt wtrysku.
Kąt wyprzedzenia zapłonu ustawiało się kiedyś w silnikach benzynowych.


jak zwał tak zwał, błąd ale wiadomo o co chodzi, kąt wtrysku :P

generalnie róbta co chceta bo mnie zjeta :oops: :shock:

:mrgreen:
_________________
Rover 600 2.0 SDi 99'
 
 
Tomi
[Usunięty]






Wysłany: Sro Paź 05, 2011 20:11   

kruszan napisał/a:
ja natomiast słyszałem, że w silnikach z 3ma świecami ze względu na brak 4tej świecy w komorze 4go cylindra zwiększono ciśnienie - dlatego tam jej nie ma i nie wpływa to negatywnie na rozruch zimnego silnika, tam gdzie są 4 świece, sprawne powinny być 4, to moje zdanie...


Po pierwsze brak świecy w dieselu ma znaczenie tylko w ciągu kilku miesięcy w ciągu roku i tylko przy rozruchu. Jeśli na jednym cylindrze miałbyś większą kompresję, to chyba jego normalną pracą była by nierówna praca... tylko dlatego aby ładniej odpalał w zimne dni. Trochę to nielogiczne :P
 
 
szoso 




Pomógł: 438 razy
Dołączył: 26 Sty 2009
Posty: 6302
Skąd: Ostrołęka

Rover 400

Wysłany: Czw Paź 06, 2011 09:06   

kruszan napisał/a:
ja natomiast słyszałem, że w silnikach z 3ma świecami ze względu na brak 4tej świecy w komorze 4go cylindra zwiększono ciśnienie

ciśnienie jest równe na wszystkich 4 cylindrach, kolejna bajka :wink:
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów Przyklejony: [R200/25, MG ZR] Workshop Manual ROVERki.pl
sknerko Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 23 Sro Paź 03, 2018 14:24
Prescenn
Brak nowych postów [r200] swieca nr.4
szybka odp
grybam Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 15 Sro Gru 31, 2008 11:56
Brt
Brak nowych postów [R200] Pompa paliwa
wachu990 Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 7 Pon Gru 05, 2011 08:50
kzrr
Brak nowych postów [R200] Pompa paliwa 1.4 a 1.8
Korczus Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 3 Czw Cze 04, 2009 16:07
sTERYD
Brak nowych postów [R200] Pompa hamulcowa
Saaphyri Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 5 Sro Wrz 06, 2017 10:23
mustek3



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink