Wysłany: Czw Paź 13, 2011 11:01 [620Ti] Remont silnika
Typ: Ti Rodzaj silnika: benzyna Pojemnosc silnika: 2.0 Rok produkcji: 1997
Witam;
Panowie potrzebuję Waszego doświadczenia. Szykuję sie do rozebrania silnika na części pierwsze - 230 tysięcy przebiegu. Po rozbiórce mechanik powie co mu dolega, co wypadałoby wymienić, czy wszystko, czy nie.
I tu rodzą się wątpliwości: czy to ma sens?
Czy dostanę wszystkie części? Jeśli "wyskoczą" tłoki do roboty, moze cylindy, pierścienie.
Wymieniłem zimmering plasitkowy wału i dalej coś tam wycieka - być może wał do wymiany. Kto to wie...
Zastanawiam się, czy szukać silnika z mniejszym przebiegiem na przekładkę, czy robić remont?
A może drugi silnik i wybierać co lepsze i złożyć jeden?
Czy ktoś wie jaki może być koszt kompletnego remontu?
Wszystko się zaczęło od dymienia na niebiesko. Moze silnik, może turbina.
Sprawdzana była kompresja. Tylko pierwszy cylinder ma kompresję w normie. Reszta -spadek powyżej 22%. Mechanik powiedział, że wypadało by robić.
Prosze o wsparcie.
Darek
SPAMU¦
Wysłany: Czw Paź 13, 2011 11:01 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
Pali od strzału. Z tym nie ma problemu, czy ciepło czy zimno.
Oleju dolałem 1L od ostatniej wymiany, czyli po około 3 tysiącach, ale gwałtowne dymienie mam od około 3 tygodni.
Pomógł: 14 razy Dołączył: 17 Sie 2010 Posty: 311 Skąd: silesia
Wysłany: Pią Paź 14, 2011 06:51
dymienie masz po wizycie u mechanika czy wczesniej? pytam serio bo podobny przypadek mial znajomy - u niego rowniez stwierdzili, ze silnik jest do remontu z powodu zlej kompresji na 3 garach, a dymil bo wlali nafty do silnika, wiec jesli nie jest to jakis zaufany mechanik, to sprawdz kompresje jeszcze u kogos innego
Dymi jak juz się rozgrzeje i dymi na niebiesko. Prawie cały czas dymi i czuć spalony olej. Jak staję na światłach, to mam zasłone dymną. Wstyd jak cholera.
Nic z rzeczy typu poranne dymienie.
Jeszcze kilka tygoidni temu dymił od czasu do czasu. Kilka dni pod rząd dałem mu po garach i dymienie stało się normą.
Tak czy tak, rozbieram silnik, bo inaczej nic nie będę wiedział. Pozostaje jeszcze turbina i lanie olejem w wydech.
Będe to robił rownolegle. I silnik i kontrola turbiny. Co wiem na 100%, to turbina ma luz zarówno poprzeczny jak i w pionie. Łopatki śmigła wydają się być ok.
Jeśli ktoś z Was regenerował juz turbinę, proszę o informację gdzie robią to profesjonalnie i gdzie są dobre sprawdzone opinie o fachowej robocie. Szukam w okolicach śląska. Jak jest opcja dobrego warsztatu w Polsce, to mogę i wysłać kurierem
antonio3, mój sąsiad ma R600 2,0ti na części - nie anglik, a francuz, przebieg ponoć oryginalny 74000km, silniczek żyleta. Po stanie tapicerki skórzanej wnioskuję, że ten przebieg jest realny. ZTCP buda jest krzywa po uderzeniu tylnym kołem w krawężnik; reszta OK. Jeśli temat Cię interesuje - pw
_________________ Lincoln Continental `77 *** M-B 320E *** M-B E500
Dzisiaj odebrałem trubinę z regeneracji . Koszt 1100 pln. pomimo pęknięcia żeliwa przy klapce, panowie podjęli się bez problemów regeneracji. Z gwarancją na rok bez limitu km.
W innym miejscu nie chcieli mi jej przyjąć nawet na moją odpowiedzialność.
Jestem pod wrażeniem, ale prawda okaże się jak wsadzę ją do auta.
Różnica w luzach przed regeneracją a po - kolosalna
Mam wielką nadzieję, że powodem mojego dymienia była trubina i że póki co nie będę musial otwierać silnika.
Nakręcam się jak małe dziecko
Mam do Was pytanie; jakie uszczelki muszą być bezwzględnie? mam jedynie uszczelkę pod odpływ oleju (do wycięcia samemu). Reszta , jak twierdzi mechanik, było metal na metal.
Macie jakies doswiadczenie?
Pomógł: 67 razy Dołączył: 13 Lis 2001 Posty: 1096 Skąd: Przejdź do mapy
Wysłany: Wto Paź 25, 2011 21:50
podobną uszczelkę jak do saaba kupisz w sklepie z częściami do lublina za ok. 1/3 ceny
[ Dodano: Wto Paź 25, 2011 22:50 ]
i odkręć jeszcze DV i zobacz czy tam wszystko na miejscu (ostatnie zdjęcie te ustrojstwo przykręcone na 3 śruby torx)
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum