Wysłany: Sob Paź 15, 2011 10:46 [R200] Brak ogrzewania tylnej szyby
Rodzaj silnika: benzyna Pojemnosc silnika: 1.4 8v Rok produkcji: 1997
witam,
wczoraj jak wlaczylem ogrzewanie tylnej szyby zrobilo sie zwarcie i migla mi kontrolka od tylnego przeciwmgielnego... i tym sposobem stracilem ogrzewanie szyby...
pierwsza mysl bezpiecznik - sprawdzilem =dobry
druga - wiazka klapy - sprawdzilem tez ok (miernikiem sprawdzilem przejscia sa - wszystko ladnie zaizolowane)
wiec nasuwa sie pytanie z czy jest problem...
badajac napiecie na wlaczniku mam po 0V na kazdym przewodzie i 10,8V na zasilaniu w dowolnym stanie
nie swieci kontrolka od podgrzewania
jakies pomysly do czego sie dobrac z czym moze byc zwiazany problem??
SPAMU¦
Wysłany: Sob Paź 15, 2011 10:46 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
Sprawdz przekaźnik (ten okrągły, srebrny w skrzynce), chociaż to nie wyjaśnia czemu przeciwmgielne miałoby mignać.
Ewnetualnie sam przełącznik mógłby się uszkodzić ^^.
Fakt że żaświeciła się kontrolka przeciwmgielnych sugeruje jakieś zwarcie, ale jeśli twierdzisz że wiązka jest cała to raczej obstawiałbym przekaźnik lub przełącznik.
Pozdrawiam.
Edit:
Po kliknięciu przycisku ogrzewania jest 0 reakcji?
Sprawdz przekaźnik (ten okrągły, srebrny w skrzynce), chociaż to nie wyjaśnia czemu przeciwmgielne miałoby mignać.
Ewnetualnie sam przełącznik mógłby się uszkodzić ^^.
a powiedz prosze jak moge sprawdzic ten przekaznik??
Cytat:
Fakt że żaświeciła się kontrolka przeciwmgielnych sugeruje jakieś zwarcie, ale jeśli twierdzisz że wiązka jest cała to raczej obstawiałbym przekaźnik lub przełącznik.
no wlasnie zwarcie - ale przeciwmgielne na tem nie ucierpialy - bo dzialaja
tez pomyslalem o przelaczniku dlatego zalatwilem sobie kolejny na podmianke by sprawdzic czy to napewno nie jego wina
mietekpl napisał/a:
Po kliknięciu przycisku ogrzewania jest 0 reakcji?
dokladnie - zero/nic - ani nie "pyknie" nie błyśnie - null
W takim razie w dalszym ciągu obstawiam przekaxnik, załóżmy że mignięcie przicysku przeciwmgielnych bylo przypadkowe.
Aby sprawdzić przekaźnik musisz go wyjąć, a następnie podłączyć jego styki, a dokładniej styki cewki do napięcie stałego ~12V.
Na obudowie są opisane poszczególne piny, zasilanie podłączasz do takiego prostokącika tj cewki.
Cięzko mi to opisać ale po wyjęciu zrozumiesz o co mi chodziło.
Po podłączeniu zasilana powinno być słyszalne charakterystyczne kliknięcie, ewentualnie możesz podłączyć do dwóch pozostałych styków miernik z ustawionym trybem sprawdzania przejścia.
Mam nadzieje że za bardzo nie zamotałem, w razie wątpliwości pisz.
U siebie miałem dośc podobny problem, przekaźnik się przycinał więc albo 0 reakcji albo zostawał włączony pomimo wyłączenia zapłonu i rozładowywał mi akumulator.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum