Wysłany: Sob Wrz 13, 2008 10:48 [R820] Problem z zamkami.
Typ: Si Rodzaj silnika: benzyna Pojemnosc silnika: 2.0 Rok produkcji: 1997
Prosze o pomoc w jaki sposób odblokować drzwi,gdyż w moim roverku moge otworzyć tylko drzwi od strony kierowcy za pomocą kluczyka.Pozostałe drzwi nie reagują na nic,jakby nie docierało do nich napięcie.Nie dają sie otworzyć z zewnątrz,ani od środka.Bezpieczniki są ok.Samochód ma komputerowo wyłączone immo.
AndrewS: edycja tematu Solved
Ostatnio zmieniony przez kasjopea Wto Sty 04, 2011 00:18, w całości zmieniany 3 razy
SPAMU¦
Wysłany: Sob Wrz 13, 2008 10:48 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
przerabialismy juz takie cus, nawet dzwonilismy do Macka bo on ma 827, niestety z takim czyms sie nie spotkal
ostatecznie wzielismy schematy w dlon i do dziela,
po doglebnej analizie i wymyslaniu przyczyn doszlismy ze zamki sa zablokowane najprawdopodobniej elektrycznie i normalnie nie da sie ich otworzyc
trzeba znalezc kable ktore steruja drzwiami i tam bezposrednio podac napiecie 12V oczywiscie w odpowiedniej biegunowsci
cale sterowanie jest nad pedalami
reszte powinien pamietac Senn
_________________ Pozdrawiam Andrzej
Rover 800, byl 214 Si 95
FSO 125p 1.4 16V MPI
Jawa 350
Kurde ciezko mi sobie przypomniec, ale sprobuje. Musisz dostac sie do CCU czyli do tej puszki o ktorej Ci wspominalem. Znajduje sie nad pedalami lekko po ich lewej stronie. Do tej puszki dochodzi 5, albo 6 wtyczek. Musisz wyciagnac jedna z nich. Z tego co pamietam to bedzie biala, ale nie pamietam czy jest blizej kabiny czy komory. Chyba ma 12 pinow. Sprobuj podpiac sie z 12V pod piny z ktorych wychodza pomaranczowy i rozowy przewod. W zaleznosci od polaryzacji zamki powinny Ci sie otwierac lub zamykac.
[ Dodano: Sob Wrz 13, 2008 23:09 ]
Ta wtyczka lub gniazdo powinno sie nazywac J3. No i pamietaj zeby przykladac 12V na wtyczke a nie plyte zeby czegos nie skopcic
_________________ Above all, it's a Rover
Rover 820Si 96' & FSO 1500C 83' & MG ZS180 05' & Renault Espace IV 09'
Dziękuje za konkretne i fachowe porady-zameczki otworzone.
Na wszelki wypadek nie wciskałem juz tej białej kosteczki,zeby znowu mi sie zamki nie zablokowały.Nie mam schynchronizowanych pilotów i alarmek robi co chce,wiec pozamykam sobie recznie.
[ Dodano: Nie Wrz 14, 2008 08:48 ]
Mam jeszcze pytanko-gdzie mógłbym schynchronizować piloty ? Czy można to zrobic wysyłając np.centralke,odbiornik ? I jaki koszt takiej usługi ? Dziekuje.
plkuba, ja podpialem spowrotem ta wtyczke i przez jakies 4 miesiace nie mialem podobnego przypadku. A dziala Ci centralny zamek? Bo mi tylko zamyka i to nie zawsze.
_________________ Above all, it's a Rover
Rover 820Si 96' & FSO 1500C 83' & MG ZS180 05' & Renault Espace IV 09'
Centralny zamek działał właśnie jak chciał i kiedy chciał.Głównie zamykał,jak pewnego razu zamknał to już nie dało rady otworzyć,musiałem podpiąć dodatkowe napięcie i dopiero ruszyły siłowniki.Wydaje mi sie że zamek działa,alarm też tylko problem z pilotami i to wszystko komplikuje,bo nie ma jak wyłączyć alarmu.
Chcialbym ostrzec wlascicieli osiemsetek przed przypadloscia jaka niedawno mi sie przytrafila z zamkami.
Wyjezdzam z garazu silnik pracuje, wysiadam zeby zamknac drzwi, drzwi samochodu przymykam "na pierwszy zabek ", gdy wracam zastaje zamkniety samochod.
Pierwsze co to poszla oczywiscie wiązanka @#$%^&, potem łudzę sie ze drzwi jednak sie otworza, bo sa zapiete "tylko" na pierwszy zabek, niestety nie udaje sie
Sytuacja wyglada tak :
Wjazd do reszty garazy zastawiony, silnik pracuje, plecak w srodku, klucze od mieszkania na szczescie w kieszeni, zapasowy kluczyk gdzies w domu, no to bieg w sumie na 800 m
Gdy przybieglem samochod juz byl rozgrzany, szkoda tylko ze ja tez jak wsiadlem to zaparowaly wszystkie szyby
Nawet nie chce mysles co by bylo, gdyby w srodku w foteliku bylo dziecko, a ja bym byl dużo dalej, pewnie wracałbym bez którejś szyby
Moral z tego taki, ze koniecznie trzeba dorobic drugi kluczyk jesli ktos go nie ma i nosic przy sobie, albo nie zamykac drzwi lub zostawic otwarta szybe przy pracujacym silniku .
Pewne jest to, ze sygnal do zamkniecia zamka przychodzi z krancowki samego zamka, gdy pilotem próbuje zamknac samochod przy wlozonym kluczyku do stacyjki, to wtedy sie nie zamknie
Gdzies czytalem ze drzwi<->zamek maja wade, woda sie po nich leje, to by sie zgadzalo, bo stalo sie to jak mialem wilgotno w garazu.
No niby mialem wczesniej ostrzezenia, bo zdarzylo sie pare razy, ze podczas jazdy, samochod ni z gruchy niz pietruchy sam sie zamknal
_________________ Pozdrawiam Andrzej
Rover 800, byl 214 Si 95
FSO 125p 1.4 16V MPI
Jawa 350
Ja zawsze uchylam szybę, lub nie zamykam drzwi i to w każdym samochodzie, jakoś tak z przyzwyczajenia. Ponadto mój rover jest na tyle ponadczasowy, że w każdej pozycji stacyjki da się wyjąć kluczyk i już się nauczyłem wyciągać kluczyk gdy wysiadam z auta, mimo że silnik jest uruchomiony.
Wiele samochodów tak ma, ze czasem lubią się same zamknąć nie wiadomo z jakiego powodu. Jeszcze jak jest dołożony jakiś niefabryczny alarm, to jest to jeszcze bardziej nagminne.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum