Typ: CDT Rodzaj silnika: diesel Pojemnosc silnika: 2.0 Rok produkcji: wszystkie
Trafiło i na mnie, przewertowałem forum ale nie znalazłem nic co mogłoby mi pomóc dlatego zakładam ten temat. Po przekręceniu kluczyka webasto się niby załącza ale nie odpala, słychać tylko dźwięk przelewania jakby wody, paliwa sam nie wiem. Słychać, że chce działać ale nie może. Co to może być?
[ Dodano: Czw Gru 27, 2007 18:39 ]
Po przekręceniu kluczyka w stacyjce załącza sie na chwilkę pompka paliwa, działa prze jakieś 10 sekund i wyłącza się. Odłączałem na 10 sekund prąd od webasto ale nic to nie dało...
[ Dodano: Czw Gru 27, 2007 19:26 ]
Prąd na dwupinowej kostce też jest...
Ostatnio zmieniony przez apples Sob Cze 11, 2011 23:27, w całości zmieniany 2 razy
SPAMU¦
Wysłany: Czw Gru 27, 2007 02:07 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
Spróbuj rozłączyć na jakieś 4 godz akumulator u mnie pomogło.Co prawda na chwile ale później się okazało ze to nie wina webasta tylko syfiastego paliwa które zatkało dziadostwem pompę paliwa ,zawór wysokiego ciśnienia i właśnie webasto>Jestem właśnie po czyszczeniu.Na krótko pomaga też środek wlewany do paliwa który wiąże wodę.
Jak czyściłeś webasto? Robił to serwis? Jutro rano odepnę akumulator na dłuższy czas i zobacze co i jak.
Mam jeszcze jedno pytanie. Jest artykuł na stronie o tym jak sprzedzić samemu webasto, między innymi czujnik temperatury. Jest tam napisane aby podłączyć pod pin 1 napięcie 12V z akumulatora, problem polega na tym, że u mnie pod pin 1 nie jest podpięty żaden przewód, dopiero piny 2 i 3 są podłączone i chyba 5 ale jutro sprawdzę jeszcze. Pod który w takim razie podpiąć napięcie?
[ Dodano: Nie Gru 30, 2007 00:45 ]
Jak czyściłeś webasto? Robił to serwis? Jutro rano odepnę akumulator na dłuższy czas i zobacze co i jak.
Mam jeszcze jedno pytanie. Jest artykuł na stronie o tym jak sprawdzić samemu webasto, między innymi czujnik temperatury. Jest tam napisane aby podłączyć pod pin 1 napięcie 12V z akumulatora, problem polega na tym, że u mnie pod pin 1 nie jest podpięty żaden przewód, dopiero piny 2 i 3 są podłączone i chyba 5 ale jutro sprawdzę jeszcze. Pod który w takim razie podpiąć napięcie?
[ Dodano: Nie Gru 30, 2007 00:47 ]
Jeszcze jedno mnie intryguje... czy webasto w ogóle jest potrzebne? Czy jak silnik ogrzeje się troszke później to coś mu sie na dłuższą metę może stać? Z tego co wiem były wersje Roverka bez webasta. A może to poprostu kolejny bajer, który bardziej zdobi niż służy i sprawia, że boli nas głowa
Z tego co czytałem można jeżdzić bez webasta tylko dużej nagrzewa się silnik,a tym samym kabina pasażerska.W zimie przy chodzącym webastcie nagrzanie trwa jakieś 0,5 do 1 km bez nawet do 10 km , a w miescie to dosc duzo.Jezeli chodzi o czyszczenie webasta to pomogło wlanie tego uszlachetniacza który wiązał wode i zrobiłem tak ze na postoju podniosłem maske zapaliłem silnik gdy webasto ruszyło to czekałem az przestanie mruczej gdy przestało działac gasiłem silnik autka i za jakies 30 sek. zapalałem go ponownie webasto znów ruszyło taka operacje ponawiałem z 5 razy i pomogło.Dodatek do paliwa jest produkcji kanadyjskiej podobno jest najleprzy kupiłem go na stacji BP.Biała mała 150ml buteleczka [koszt 7 zł]
Ja tankuje na shellu v-powera więc z paliwem chyba wszystko ok bo i z autkiem problemów nie ma. odpinałem zasilanie na 6 godzin od webasta i niestety nie zaskoczyło.
Chciałbym jeszcze sprawdzić ten czujnik ale tak jak pisałem w artukule na stronie jest napisane aby podpiąc napięcie po 1 pin a u mnie podpięte są jedynie 3,4 i 6 pin przy czym na 4 jest 12volt. na dwóch pozostałych nie ma napięcia. Wie ktoś może o co chodzi????
Chciałbym jeszcze sprawdzić ten czujnik ale tak jak pisałem w artukule na stronie jest napisane aby podpiąc napięcie po 1 pin a u mnie podpięte są jedynie 3,4 i 6 pin przy czym na 4 jest 12volt. na dwóch pozostałych nie ma napięcia. Wie ktoś może o co chodzi????
Chyba już kiedyś to pisałem, ale dokładnie nie pamiętam, więc jeszcze raz:
W R75 instalowane były dwa typy webasto: na początku 66232C, a później 98570B.
Aby przetestować webasto należy podać +12V na:
pin 1 w modelu 98570B pin 3 w modelu 66232C
W przypadku, gdyby w modelu 98570B pin 1 nie był okablowany, należy podać masę na pin 3.
Tyle z informacji, które udało mi się znaleźć. Ja u siebie mam model 98570B, więc podanie +12V na pin 1 działa wyśmienicie.
Pozostałych przypadków nie testowałem (bo ich nie posiadam) i nie mam 100% pewności co do ich skuteczności.
Pozdrawiam!
_________________ Znalazłeś rozwiązanie problemu - opisz w ostatnim poście.
Ja juz wyleczyłem sie z shella.W poprzednim autku po tankowaniu w shellu skonczyło się na mechaniku.Moze u Ciebie jest lepiej w mojej miescinie stacja shell ma zanieczszczone zbiorniki a tym samym paliwo SZczęśliwego Nowego Roku mało problemów z R75.
Dzięki za pomoc!!!!!!! Jak tylko wróce z pracy przetestuje wszystko. Pozdrawiam i szampańskiej zabawy życzę!!!!!
[ Dodano: Wto Sty 01, 2008 15:49 ]
Niestety wiedziałem, że cos będzie inaczej niż zwykle... Mój model webasto to 92255B. Chyba pozostanie mi tylko dostanie się do czujnika temperetury i spięcie kabelków do niego dochodzących na krótko.
Czujnik spięłem na krótko, webasto nie działa; rozebrałem je na czynniki pierwsze, przeczyściłem i nic, dalej nie działa. Może ma ktoś sterownik do tego modelu piecyka????? Chyba pozostaje tylko elektronika do wymiany
Pomógł: 12 razy Dołączył: 03 Paź 2006 Posty: 157 Skąd: Stalowa Wola
Wysłany: Pon Sty 21, 2008 09:57
Wracając do tematu Jak rozebrałeś webasto na czynniki pierwsze czy sprawdziłeś: dzałanie świecy żarowej, pompki i wentlatorka ?
Ja rozbierałem i czyściłem swoje webasto i przy okazji sprawdziłem wszystkie te urządzenia poprzez podłączenie do akumulatora (działały) z tym, że świece należy podpinać na ułamki sekundy by nie spalić jak jest ciepła to działa.
W twoim przypadku może niedziałać jeden z tych urządzeń i wtedy całe webasto nie działa ( wymiana płytki może okazać się zbędna)
Wszyatsko sprawdzałem, wentylator, pompkę, żarnik... Działa jak nalezy. Wie ktoś może gdzie kupić elektronikę do webasto? Wydawać 500zł na piecyk cały to troszke dużo
Wszyatsko sprawdzałem, wentylator, pompkę, żarnik... Działa jak nalezy.
Wszystko da się sprawdzić na krótko, oprócz ... żarnika. Żarnik w piecu ThermoTopZ/C pełni również funkcję czujnika płomienia. Sama funkcja grzania może działać poprawnie, ale funkcja czujnika nie, co skutkuje nieodpalaniem pieca. Żarnik można sprawdzić tylko testerem diagnostycznym w serwisach Webasto (teoretycznie należałoby sprawdzić jego rezystancję po nagrzaniu, ale nigdzie nie uzyskałem informacji ile powinna ona wynosić :-( ). Niekoniecznie więc musisz wymieniać sterownik (elektronikę).
marcin_i_alunia napisał/a:
Wydawać 500zł na piecyk cały to troszke dużo
Jeżeli jest on an 100% sprawny to ... bardzo mało. Sam żarnik w serwisie kosztuje ok 300 PLN ...
Pozdrawiam!
_________________ Znalazłeś rozwiązanie problemu - opisz w ostatnim poście.
witam mam prosbe dotyczaca webasta a mianowicie
mam walniety sterownik i jak narazie stwierdzilem ze mam walniety tranzystor
"BTS132" moze zna ktos jakis dobry sklep ktory to bedzie mial...
pozdrawiam
_________________ Był R75 CDT 2.0 2001r. automat sedan, jest R75 Tourer CDT 2.0 , 2001r.
czytam Wasze wypowiedzi nt. webasta i nie bardzo wiem jak powinienem postąpić (co włączyć) aby spróbować czy webasto działa.
Jakby ktoś miał dla mnie cierpliwość i opisał krok po kroku jak sprawdzać czy się włącza.
Jakie mają być nastawy ATC, aby webasto zadziałało ? Będę bardzo wdzięczny za porady.
Mam R75 CDT od kilku dni i nie bardzo wiem jak winno być poprawnie. Akurat dzisiaj wracałem z pracy i przez kilka km było zimno, a ze środkowego tunelu, którego wylot jest na tylne siedzenia wiał zimny wiatr - zamykanie i otwieranie pokrętła na desce niczego nie zmieniało. Czy tam leci tylko zimne powietrze ?
Znalazłem artykuły nt. jak sprawdzić webasto, ale na ten moment chciałbym poznać kiedy sie ono powinno włączać i jakie ew. oznaki i odgłosy powinienem słyszeć ? A jak zrobi się cieplej to napewno rozbiorę to "ustrojstwo" i pobawię się na spokojnie.
Pomógł: 74 razy Dołączył: 28 Maj 2007 Posty: 625 Skąd: Opole
Wysłany: Pią Sty 25, 2008 21:02
edward25 napisał/a:
Czy tam leci tylko zimne powietrze ?
- tak, a latem gorące. Tym kanałem leci powietrze bezpośrednio z zewnątrz. Jedyne co można zrobić to przymykać lub otwierać, do uznania pasażerów. Pod przednimi fotelami masz nawiewy do tyłu z regulacją temperatury.
Jak znalazłeś artykuły, to tam na pewno było, że webasto się włączy jak temp. zewn. będzie niższa niż ~+5C. Reguluje tym inny czujnik niż ten co wskazuje temp. na wyświetlaczu tablicy, dlatego może się włączyć dopiero jak na desce będziesz miał np. +4C. Jak będzie chłodniej i po zapaleniu silnika się nie włączy samo to masz problem.
Lepiej poczekać na ochłodzenie, poczytać jeszcze, niż grzebać na wszelki wypadek. Jak się włączy, to (z zewnątrz samochodu) na pewno usłyszysz. Jeżeli silnik Ci się dostatecznie nie rozgrzeje, to po wyłączeniu silnika webasto też jeszcze będzie chwilę działało - tym bardziej słychać.
dzięki za radę, aby poczekać aż będzie chłodniej - masz racje nie ma co teraz grzebać. Ale jeszcze nie bardzo rozumiem, czy włączenie ATC (nastawy temp. wewn.) ma wpływ na automatyczne załączenie się webasto ? Być może ma być na ECO, albo jeszcze inaczej - bo podobno jak włączy się ECO to np. AC nie działa, nie włącza się sprężarka itd
czy webasto włączy się przy np. 0 st.C po przekręceniu kluczyka w poz. 2 bez uruchamiania silnika ?
Zakładam, że jest sprawne.
A kiedy się wyłącza ?
Jakieś parametry muszą sterować włącz. (poniżej 5 st.C) i wyłączaniem webasta.
Pozdrawiam
Pomógł: 38 razy Dołączył: 26 Lut 2007 Posty: 1182 Skąd: Przejdź do mapy
Wysłany: Sob Sty 26, 2008 21:41
edward25 napisał/a:
czy webasto włączy się przy np. 0 st.C po przekręceniu kluczyka w poz. 2 bez uruchamiania silnika ?
O ile wiem to nie, musi byc silnik uruchomiony
edward25 napisał/a:
kiedy się wyłącza ?
Jesli temp. silnika osiagnie (chyba) 70st.C lub po wylaczeniu silnika (słychać przez chwile charakterystyczny szum)
edward25 napisał/a:
Jakieś parametry muszą sterować włącz. (poniżej 5 st.C) i wyłączaniem webasta.
W sprawnym webasto temp. zewnetrzna jest jedynym wyznacznikiem kiedy ma sie włączyc ale nie nalezy sie sugerowac wskazaniami na komputerze samochodu gdyz webasto ma swoj osobny czujnik)
Najłatwiej sprawdzic webasto na czuja, jak temp jest ponizej 5st.C (a najlepiej 0st.C i nizej dla pewnisci) po zapaleniu silnika po okolo 5min juz na calego webasto powinno dmuchac ciepłymi spalinami pod przednim lewym kolem, wystarczy wsadzic reke
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum