Wysłany: Sob Lis 12, 2011 12:53 [R25] Diagnoza kilku usterek
Rodzaj silnika: benzyna Pojemnosc silnika: 1.4 16v Rok produkcji: 2001
Witam.
Mam R25 z 2001 roku z przebiegiem 141tys. Od czasu kupna przejechałem nim 1000km i co tydzień robiłem przeglądy płynu chłodniczego i poziomu oleju i wszystko było ok. Dziś robię cotygodniowy przegląd i zauważyłem dwie niepokojące rzeczy. Po pierwsze to znaczny ubytek płynu chłodniczego (dolałem z dobre pół litra). Majonez w środku był, jednak nie było go na korku od oleju, więc myślałem że to pozostałość po HGF. Druga rzecz, to jakby taka "spocona" lewa (patrząc od frontu) część pokrywy silnika. Wygląda no na wyciek oleju, jednak na bagnecie nie ma żadnego śladu po tym, aby olej gdzieś ubywał. Czy ten ubytek płynu chłodniczego oznacza HGF? Czytając typowe objawy, to w sumie tylko ów jeden występuje. Poza zbiorniczkiem wyrównawczym majonez nie występuje. Trzyma ładnie temperaturę. A co do tego silnika - czy ta "spocona" część pokrywy oznacza nieszczelną uszczelkę? W sumie zaraz po odpaleniu, ta część szybko robi się ciepłą i czuć jakby zapach spalin. Proszę o jakieś sugestię co do tego, co zauważyłem.
SPAMU¦
Wysłany: Sob Lis 12, 2011 12:53 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
Majonez w środku był, jednak nie było go na korku od oleju, więc myślałem że to pozostałość po HGF.
Jeśli wcześniej nie było a teraz jest majonez to niezbyt dobry objaw (możliwe HGF), mogłeś wcześniej nie przyglądać się kolorowi płynu więc mogłeś nie zauważyć, proponuję przepłukać układ chłodzenia.
LukaszBDG napisał/a:
Czy ten ubytek płynu chłodniczego oznacza HGF?
Niekoniecznie, zrobiło się zimniej, luzy na łączeniach węży mogły się zwiększyć, stąd mógł się pojawić wyciek, trzeba przeglądnąć węże, połączenia itd w celu odnalezienia wycieku.
LukaszBDG napisał/a:
A co do tego silnika - czy ta "spocona" część pokrywy oznacza nieszczelną uszczelkę?
może być nieszczelna uszczelka, jak się poci to tragedii nie ma, można ale nie trzeba wymieniać, jeśli wyciek się powiększy to można się tym zainteresować. Uszczelka w zasadzie nie jest droga a jeśli to jest ta pod pokrywą zaworu to dasz radę wymienić ją sam.
LukaszBDG napisał/a:
W sumie zaraz po odpaleniu, ta część szybko robi się ciepłą i czuć jakby zapach spalin.
Może być nieszczelna uszczelka kolektora wydechowego więc stąd może być zapach spalin. Trzeba się przyjrzeć
Sprawdzaj wszystko i zobaczysz.
Super, że regularnie kontrolujesz auto i zauważasz takie objawy, takim sposobem nie zakatujesz przez przypadek auta
Pomógł: 27 razy Dołączył: 08 Sie 2010 Posty: 562 Skąd: Lubelszczyzna
Wysłany: Sob Lis 12, 2011 19:28 Re: [R25] Diagnoza kilku usterek
[quote="LukaszBDG"]Po pierwsze to znaczny ubytek płynu chłodniczego (dolałem z dobre pół litra). Majonez w środku był, jednak nie było go na korku od oleju, więc myślałem że to pozostałość po HGF.
U mnie było podobnie i majonez w oleju pojawił się po kilku dniach ale nie łam się i zrób tak jak kolega Kozik pisał, lepiej dobrze posprawdzac niż się w koszta pchać
Pozdrawiam
U mnie było podobnie i majonez w oleju pojawił się po kilku dniach
No i wyszło tak samo u mnie. W sobotę sprawdzane i czysto, dziś u mechanika sprawdzone i majonez na bagnecie. Czyli różnica temperatur też ma jakiś pośredni wpływ (chyba) na to, w jakim tempie wyjdzie na jaw nieszczelność uszczelki. No cóż...samochód u mechanika odbiór za ok 3 dni.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum