Forum Klubu ROVERki.pl :: [420 Si Lux]POMOCY - problem z silnikiem
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[420 Si Lux]POMOCY - problem z silnikiem
Autor Wiadomość
tajger0 



Dołączył: 29 Wrz 2011
Posty: 7
Skąd: Olsztyn

Rover 400

  Wysłany: Wto Lis 01, 2011 19:18   [420 Si Lux]POMOCY - problem z silnikiem
Typ: Si Rodzaj silnika: benzyna Pojemnosc silnika: 2.0 Rok produkcji: 1997

Witam!
Ponieważ właścicielem ROVER'ka jestem od niedawna, i jest to mój pierwszy temat - proszę o wyrozumiałość.

Sytuacja wygląda następująco: kupiłem samochód z komisu, więc nic o nim praktycznie nie wiem, napykane ma już 201tys. i zastanawiam się nad zrobieniem rozrządu, ale martwi mnie kilka rzeczy, od jakiegoś czasu zacząłem słyszeć "klekotanie" pod maską, i ubytek płynu chłodzącego, oraz biały dym, czytając tematy na forum wnioskuję, że czas wymienić uszczelkę głowicy. Z tym już się pogodziłem, ale od kilku dni ROVER'ek strasznie stracił na mocy, wcześniej był żwawy, i po wciśnieciu gazu dynamicznie reagował, natomiast aktualnie męczy się podjeżdżając pod górkę na 5-tce a nawet 4-ce, w miejscach, gdzie wcześniej nie miał z tym problemu, nie reaguje tak jak wcześniej na pedał przyspieszenia, i wydaje mi się, że nie chce się wyżej kręcić jak 4tys. obrotów - boję się go dusić, żeby całkiem go nie stracić, ale strasznie ciężko mu już od 3tys. I stąd moje pytanie, czy ktoś z forumowiczów miał podobną sytuację? czy jest w stanie coś pomóc, doradzić?

Za każdą pomoc z góry dziękuję!
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Wto Lis 01, 2011 19:18   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
sobrus 




Pomógł: 70 razy
Dołączył: 13 Lip 2009
Posty: 1525
Skąd: Lublin



Wysłany: Wto Lis 01, 2011 21:14   

Awarie uszczelki pod głowicą dotyczą głównie silników serii K (1.4 i 1.6).
Jeżeli jednak podejrzewasz HGF to nie jeździj nim.
Przede wszystkom sprawdź czy olej i płyn chłodniczy sa czyste i czy auto się nie przegrzewa.
 
 
tajger0 



Dołączył: 29 Wrz 2011
Posty: 7
Skąd: Olsztyn

Rover 400

Wysłany: Wto Lis 01, 2011 22:42   

Wszystkie objawy sugerują mi HGF. A co do przegrzewania, to nie zdarzyło mi się, żeby wskazówka podskoczyła wyżej niż 1/4 wys., ale raczej nie wierze w jej wskazania, i obawiam się, że może się przegrzewać, płyn chłodniczy jest klarowny, a temperatura zamarzania jest ok. Sprawdzę jeszcze olej. Nie mam pojęcia co mogło mu się stać... :sad:
 
 
sobrus 




Pomógł: 70 razy
Dołączył: 13 Lip 2009
Posty: 1525
Skąd: Lublin



Wysłany: Sro Lis 02, 2011 07:21   

Płyn chłodniczy ubywa i kopci na biało to może być HGF albo jeszcze chyba uszczelka kolektora dolotowego (ale nie wiem jak to jest w Twoim silniku).
 
 
tajger0 



Dołączył: 29 Wrz 2011
Posty: 7
Skąd: Olsztyn

Rover 400

Wysłany: Sro Lis 02, 2011 12:37   

Dzisiaj na spokojnie się przysłuchałem, coś czuję, że przeskoczył jeden wałek rozrządu, metaliczny dźwięk, brak mocy, i obroty max 4tys., spotkał się ktoś z czymś takim?
 
 
sobrus 




Pomógł: 70 razy
Dołączył: 13 Lip 2009
Posty: 1525
Skąd: Lublin



Wysłany: Sro Lis 02, 2011 14:09   

Może być, też mi to przyszło do głowy.
Tylko że to chyba nie powoduje ubytku płynu chłodniczego.
Natomiast padnieta uszczelka nie powoduje ograniczenia obrotów do 4tys.
Może być też problem z czujnikiem położenia wału.

To mogą być dwie awarie, np uszczelka kolektora ssącego+czujnik położenia wału.
Albo przeskoczenie rozrządu+HGF.

W takim wypadku najlepiej oddaj auto do mechanika i niech po prostu sprawdzi.
Jeżdżenie w takim stanie nie wyjdzie mu na dobre.

Chyba że ktoś lepiej obeznany będzie miał jakieś propozycje.
 
 
tajger0 



Dołączył: 29 Wrz 2011
Posty: 7
Skąd: Olsztyn

Rover 400

Wysłany: Sro Lis 02, 2011 23:06   

sobrus a co myślisz po prostu o wtryskach? albo czymś związanym z układem zapłonowym?
podejrzewam, że nie działa na wszystkich kotłach, co wiązałoby się ze spadkiem mocy, brakiem wkręcania się, większym zużyciem paliwa, i poborem powietrza. Co o tym myślisz?
 
 
sobrus 




Pomógł: 70 razy
Dołączył: 13 Lip 2009
Posty: 1525
Skąd: Lublin



Wysłany: Czw Lis 03, 2011 08:39   

Ale tak nagle wtryski by padły?
Jak nie działa na wszystkich cylindach to jeszcze układ zapłonowy do sprawdzenia.
Ale to nie tłumaczy ubytku płynu i dymienia na biało.
 
 
tajger0 



Dołączył: 29 Wrz 2011
Posty: 7
Skąd: Olsztyn

Rover 400

Wysłany: Czw Lis 03, 2011 09:05   

Ubytku płynu i dymienia nie, ale reszta wydaje mi się pasuje, bo komputer mógł zwariować iii nie wiem jeszcze czy silnik jest awaryjny, ale jeśli tak, to komputer mógł go ustawić w ten tryb.
 
 
sobrus 




Pomógł: 70 razy
Dołączył: 13 Lip 2009
Posty: 1525
Skąd: Lublin



Wysłany: Czw Lis 03, 2011 10:08   

Tryb awaryjny powinien objawiać sie podwyższonymi obrotami na biegu jałowym (przynajmniej tak jest w serii K).
około 1100 obr/min zamiast ~900.
 
 
tajger0 



Dołączył: 29 Wrz 2011
Posty: 7
Skąd: Olsztyn

Rover 400

Wysłany: Sob Lis 05, 2011 15:28   

i tak jest, a nawet trochę wyżej ok. 1300 obr/min.
W sobotę obejrzy go mechanik, to dam znać co mu dolegało, dzięki za pomoc.

[ Dodano: Sob Lis 05, 2011 15:28 ]
i wszystko jasne, winą tych objawów był zapchany katalizator.
samochód znów ma swój potencjał ;)
 
 
Aro_1988 




Pomógł: 1 raz
Dołączył: 10 Lut 2010
Posty: 61
Skąd: Dziergowice



Wysłany: Sob Lis 05, 2011 23:10   [420 Si Lux]POMOCY - problem z silnikiem

No to tak z ciekawości zapytam, czy w takim razie klekotanie też było spowodowane zapchanym katalizatorem?
 
 
 
tajger0 



Dołączył: 29 Wrz 2011
Posty: 7
Skąd: Olsztyn

Rover 400

Wysłany: Pon Lis 07, 2011 01:07   

Aro_1988, silnik nie przestał klekotać, ale robi teraz to o tyle ciszej, że przestało mi to przeszkadzać, a mechanik doradził mi zmienić olej na mineralny, i powiedział, że wgl powinien wtedy ucichnąć ten odgłos, a co do reszty: przestał kopcić na biało, i zyskał tą moc, którą powinien mieć zawsze. Ja osobiście jestem w szoku, że to wszystko za sprawą przypchanego katalizatora.. :shock:
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [R45] PROBLEM Z SILNIKIEM
ASTRA Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 2 Sro Mar 09, 2011 23:09
zdenek
Brak nowych postów [R45] Problem z silnikiem
Michal3k22 Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 0 Wto Kwi 26, 2011 10:26
Michal3k22
Brak nowych postów [R45] problem z silnikiem
escees Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 14 Czw Lip 19, 2012 18:06
escees
Brak nowych postów [45] Problem z silnikiem
Skawa Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 0 Sob Lut 12, 2011 00:02
Skawa
Brak nowych postów [ 420 di ] problem z silnikiem
customer Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 5 Sob Sty 22, 2011 08:37
tronsek



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink