Wysłany: Sob Lut 11, 2012 11:15 [Freelander 1.8 98']Ściąga/nosi na śliskiej nawierzchni
Typ: i Rodzaj silnika: benzyna Pojemnosc silnika: 1.8 Rok produkcji: 1998
Witajcie. Mam dziwny przypadek w moim freelanderze. Otóż jadąc po śliskiej nawierzchni czuję jakby tył lekko latał na boki. Gdy w jakimś miejscu jest śnieg (np na skrzyżowaniu z gruntową) wtedy po wjechaniu na niego dupka zawsze ucieka, zarzuca (nie poślizg, tak jaky wyprowadzał) ale to dosyć denerwujące. Wychodzi na to, że to z powodu tylnego napędu. Nie dawno wymieniałem przedni przegub wału i przy okazji sprawdzałem moje visco porównując do całkiem zapieczonego. Wkładając 2 pręty z obu stron i kręcąc w 2 rożne strony z lekkim oporem kręciło się, a przy uszkodzonym wisco pręty po prostu się gięły, więc visco wydaje się być dobre. Patrząc na śniegu też wydaje się, że tył załącza z opóźnieniem. Teraz pytanko - co to może być, że napęd tak momentalnie załącza i tył jest niestabilny.
_________________ Let's go for a ride.
SPAMU¦
Wysłany: Sob Lut 11, 2012 11:15 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
win32 [Usunięty]
Wysłany: Sob Lut 11, 2012 11:38
Tył jest niestabilny bo pewnie dostaje za mało napędu. Normalnie jest to 80:20 Dodatkowo w takiej sytuacji winna ci się włączyć TC prostując auto.
Opisana nadsterowność występuje prawie zawsze w autach ze zdjętym wałem.
Samo VC jak jest sprawne powinno się spiąć 50:50 przy zwłoce ok 1 do 1,5 sekundy.
Myślę że gruntownie należy przyjrzeć się VC oraz układowi kontroli trakcji.
Na 99% mam wersję bez TC (brak kontrolki). Sęk w tym, że ze zdjętym przodem tego nie było, a teraz z 4x4 wjeżdżając na muldę śniegu na asfalcie autko lekko ściąga, podobnie na śliskim tak jakby wyprowadzał. Nie jest to jakieś natarczywe, ale porównując z innymi autkami freds prowadzi się po prostu inaczej. Porównując - tak jakby z tyłu było bardzo mało powierza i sobie pływał.
_________________ Let's go for a ride.
win32 [Usunięty]
Wysłany: Sob Lut 11, 2012 11:58
Fredek bez TC występował tylko w wersji bez ABS. Jeżeli ABS masz, a brak kontrolki TC przy teście to albo jest spalona żarówka, albo ktoś coś kombinował kiedyś (dla ukrycia błędu)
Wersja z ABS. Więc przyczyną może być TC? Wolę za wczasu sprawdzić co to, by później nie pakować się w ogromne koszta. Jeździć da się normalnie, po prostu jest dziwnie.
_________________ Let's go for a ride.
win32 [Usunięty]
Wysłany: Sob Lut 11, 2012 12:22
Najpierw zacznij od sprawdzenia sygnalizacji. Tak ma świecić po przekręceniu kluczyka :
Winu masz komórkę Może nagraj zachowanie kontrolek w serii L
Ja nagrałem ładnie z lektorem dla TD4 i podepniemy to pod FAQ.
Zrobić auto trzeba bo jak sypnie śniegiem to możesz nagle stracić panowanie ... a potem było pobocze płot i kura rolnika z Wąchocka.
Winu czytałem gdzieś że kontrolka się zapala jak jest uszkodzony, albo odłączony czujnik akceleracji (Ten w tunelu środkowym) tam było o TD4 z 2003r.
Ale chyba ten rocznik też ma podobne rozwiązanie.
W TD4 generuje wtedy błąd TC i żółty samochodzik.
Chyba nawet mam gdzieś fotkę tego.
O mam ten czujnik z żółta nalepką.
Po 2001r generuje błąd i pali się żółty samochodzik i TC ale we wcześniejszych rocznikach kontrolka się nie pali wcale tak pamiętam że czytałem.
Ostatnio zmieniony przez SyntaX Sob Lut 11, 2012 12:32, w całości zmieniany 2 razy
win32 [Usunięty]
Wysłany: Sob Lut 11, 2012 12:27
Jak ogarnę odpalanie, bo na razie wstyd pokazać . Ale zachowanie kontrolek jest właśnie przy tym nieszczęsnym odpalaniu bez świec żarowych
U mnie pali się zielona kontrolka, na 99% brak kontrolki TC. Sprawdzę jak freelander odżyje bo ojciec jechał i wóz wyzionął ducha. Prawdopodobnie uszczelka pod głowicą. Jak mówiłem z 2 miechy temu to mówił "nie nie, na pewno nie to". I teraz ma. Mleko na korku wciąż się zbiera, zbiorniczek wyrównawczy cały kolorowy, bagnet też ma na,loty białego jak się wyjmie... Cholera, ciągle coś...
O, jest już jakiś trop. Pozjadę do znajomego i sprawdzimy. Dzięki!
[ Dodano: Sob Lut 11, 2012 19:01 ]
Fred odżył, sprawdziłem kontrolki. Nie mam w ogóle znaczka TC na dashboardzie, a mam wersję z klimą, szybrem, kontrolą zjazdu itp.
Który rok tego freelandera.
Wersja S GS ES
A już widzę 1998.
Według tej strony Freelander wyposażenie masz wersję Serengeti gdzie była jako opcja, podobnie jak układ ABS.
Ostatnio zmieniony przez SyntaX Sob Lut 11, 2012 19:52, w całości zmieniany 1 raz
win32 [Usunięty]
Wysłany: Sob Lut 11, 2012 19:50
Wjmij zegary, sprawdź żarówkę. Skoro inne kontrolki są (ABS, HDC) to albo się spaliła, albo ktoś wydłubał bo się świeciła...
Niekoniecznie.
Zobacz na tabelkę z wersjami wyposażenia.
Wersja Serengeti miała ABS oraz trakcję jako opcja.
Ktoś mógł wybrać sobie z tabeli wyposażenia ABS ale nie chciał kontroli trakcji.
win32 [Usunięty]
Wysłany: Sob Lut 11, 2012 19:59
Kontrola zjazdu nie działa bez TC - a kolega ma kontrolę zjadzu.
Cytat:
Ktoś mógł wybrać sobie z tabeli wyposażenia ABS ale nie chciał kontroli trakcji.
Nie. Jak chciałeś mieć TC to musiałeś mieć ABS, jak miałeś ABS to automatycznie miałeś TC.
To jest jeden system, nie ma możliwości dezaktywacji tylko segmentów.
ABS jest systemem nadrzędnym i wykonawcą całości - a TC/HDC to jego funkcje.
Muszę popatrzeć... Nie mam wersji Serengeti gdyż mam m.in szyber elektryczny, radio kaseciak (oryginał, bo mam całe papiery i kod), poduchę pasażera. Jutro ogarnę. Autko nadal wozi. Spróbujęwyrównać ciśnienie w oponach, bo jest na to czuły.
[ Dodano: Sob Lut 18, 2012 12:22 ]
Jak to jest przy maksymalnym skręcie kół? Obserwowałem sobie i na śniegu tylne koło zrywa przy maksymalnym skręcie przodu. Czy tak powinno być?
Normalne zachowanie.
Przy pełnym skręcie ma prawo wiskoza się delikatnie spiąć.
Jak to wygląda kiedy cofasz na wyprostowanych kolach, czujesz jak by coś go hamowało bo jeśli tak to warto sprawdzić VCU czy nie jest sklejona i w niedługiej przyszłości nie uszkodzi IRD.
Nie czuć hamowania, jestem wyczulony visco... 2 miesiace temu wyjęte, było sprawdzone i nie było sklejone.
[ Dodano: Czw Kwi 05, 2012 16:33 ]
I jednak. Przy zwalnianiu, auto toczące się na luzie wpada w wibracje, dobrze wyczuwalne. Dodam, że dzieje się to przy ok 20km/h
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum