Forum Klubu ROVERki.pl :: [r216] dawkowanie paliwa, czasy wtrysku
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[r216] dawkowanie paliwa, czasy wtrysku
Autor Wiadomość
marhew 



Dołączył: 15 Lip 2011
Posty: 83
Skąd: Ostrowiec Św.



  Wysłany: Nie Lis 06, 2011 12:52   [r216] dawkowanie paliwa, czasy wtrysku
Typ: Si Rodzaj silnika: benzyna Pojemnosc silnika: 1.6 Rok produkcji: 1997

Ten temat to ciąg dalszy mojego problemu dot spalania, ssania itd.

Eliminując wszystko po kolei (nowy czujnik płynu, nowa sonda lambda NGK,zmieniony TPS, wgrane mapy do sterownika) auto nadal ma problemy z obrotami na ssaniu (800 rpm na zimnym) i nadal duzo pali (min 11-12 w trasie) przy czym jest stosunkowo słabe jake na 111 km. Sprawdzajac wszystkie mozliwe opcje i rozwiazania krok po kroku, doszedlem do wniosku ze cos nie tak jest z dawkowaniem paliwa i czasami wtrysków. Otóż, wymieniłem sondę, ponieważ stara nie pracowała poprawnie. Wykresy na wolnych obrotach nie były równe, sonda zawieszała się w pozycji "ubogo" 0.1V na czas ok 3 sekund, następnie skoczyła do 0.80 i znowu stała przez ok 3 sekundy na 0.1V. Zakupiłem wiec nowa sondę NGK i ciagle jest tak samo. Na wyskoich obrotach problemu nie ma, sonda oscyluje rówo i szybko od 0.1 do 0.9V. (zarówno stara Boscha jak i nowa NGK) To jest 1 objaw.

Kolejna sprawa to czasy wtryskow benzyny przy max obciążeniu. Przegladajac rozne fora gazowe, szukalem map do rovera 1.6, poniewaz w programach np do STAGA widac ladnie czasy wtryskow na benzynie i gazie. Problem polega na tym, ze w roverach 1.6 i 1.4 czasy wtrysków przy max obciążeniu sięgają do 9-10 ms i wykres jest linią prostą natomiast u mnie wykres benzynowy zapętla się i konczy przy 15 ms tak więc widac, ze czas jest o 5 ms dłuższy niz powinno być w normie.

3 sprawa to czujnik MAP. po jego odpięciu auto zgaśnie fakt, jednak bez podpinania mozna go spokojnie odpalić i chodzi tak samo jak i z podpiętym wężykiem. Podpinając podciśnienie na pracującym silniku nie ma kompletnie żadnej zmiany. Czy tak powino być?

Pozdrawiam i liczę na Waszą pomoc, bo już na prawdę zaczynam sądzić ze moje auto jest nienaprawialne... :bezradny:
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Nie Lis 06, 2011 12:52   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
leszczu 




Pomógł: 555 razy
Dołączył: 01 Kwi 2009
Posty: 8942
Skąd: Białystok

Rover 200

Wysłany: Nie Lis 06, 2011 14:52   

A podpinałeś go pod T4 ??
_________________
DIAGNOSTYKA KOMPUTEROWA, PROGRAMOWANIE PILOTA ROVER/MG
CZĘŚCI http://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=75342
 
 
marhew 



Dołączył: 15 Lip 2011
Posty: 83
Skąd: Ostrowiec Św.



Wysłany: Nie Lis 06, 2011 16:12   

1 co był podpinany pod kompa, ale gość który to robił nie zwrócił uwagi na nic z w/w elementów. Wg niego wszystko było w porządku, (sonda, map i cala reszta osprzętu) a te auta (rovery) nie powinny w ogole opuszczać Wielkiej Brytanii i nie powinny byc użytkowane w europie. O to jaka otrzymałem odpowiedz. Podejrzewam, że nie zwrócił uwagi na czasy wtrysków.
 
 
kangaroo69 



Pomógł: 27 razy
Dołączył: 08 Sie 2010
Posty: 562
Skąd: Lubelszczyzna



Wysłany: Nie Lis 06, 2011 16:51   

Lepiej żeby on garażu nie opuszczał bo go ktoś jeszcze ROVEREM potrąci :evil: a podpinał Ci samochód do T4? bo jak ja rozmawiałem z kolegą który zajmuje się elektroniką samochodową mówił że programy uniwersalne nie wszystkie błędy pokazują :???: a gdy pytałem go o T4 powiedział że auta w naszym roczniku nie są aż tak skomplikowane żeby bez komputera sobie z nimi nie poradzić.
Pozdrawiam :wink:
_________________
http://www.ekmoto.pl/KONKURS-a13_0.htm
 
 
marhew 



Dołączył: 15 Lip 2011
Posty: 83
Skąd: Ostrowiec Św.



Wysłany: Nie Lis 06, 2011 17:53   

prawdopodbnie nie byl to T4 tylko jakiś komp podobny do CDIF-a z firmy Delphi.
a czy mógłby ktoś wypowiedzieć się na temat tych czasów wtrysków i dlaczego komputer źle dobiera dawke paliwa?
 
 
Kozik 




Pomógł: 141 razy
Dołączył: 09 Lut 2007
Posty: 3306
Skąd: Sanok

MG ZS

Wysłany: Pon Lis 07, 2011 09:41   

marhew, a czy nie masz czasami katalizatora przytkanego?

[ Dodano: Pon Lis 07, 2011 09:36 ]
co do czasów wtrysków to przeglądając logi z 1,4 16V zauważyłem jedną rzecz, że po wciśnięciu gazu w podłogę czasy wtrysków wywala na 15ms a potem wracają w okolice 10ms i tak już praktycznie do końca

marhew napisał/a:
auto nadal ma problemy z obrotami na ssaniu (800 rpm na zimnym)


silniczek krokowy sprawdzałeś/czyściłeś?

marhew napisał/a:
Wykresy na wolnych obrotach nie były równe, sonda zawieszała się w pozycji "ubogo" 0.1V na czas ok 3 sekund, następnie skoczyła do 0.80 i znowu stała przez ok 3 sekundy na 0.1V.


hmm u mnie to przy schodzeniu z gazu jest na ubogo potem tak jak piszesz na wolnych jest ok 3-4 sek na ubogo potem wzrasta znowu i znowu spada po ok 10sek już lata sobie jak powinna

ja obstawiam przytkany układ wydechowy

[ Dodano: Pon Lis 07, 2011 09:41 ]
kangaroo69, prawda jest taka że jeśli elektronik jest ogarnięty to i bez T4 na zwykłym boschu da radę, fakt faktem T4 pokazuje więcej ale uniwersalne testery pokazują wystarczającą ilość informacji + doświadczenie elektronika do diagnozy

marhew napisał/a:
a te auta (rovery) nie powinny w ogole opuszczać Wielkiej Brytanii i nie powinny byc użytkowane w europie. O to jaka otrzymałem odpowiedz.


czyli odpowiedział Ci wprost, nie zna się na samochodach ogólnie tylko jest wyspecjalizowany lub nie w innych markach
_________________
Pozdrawiam Kozik
 
 
 
marhew 



Dołączył: 15 Lip 2011
Posty: 83
Skąd: Ostrowiec Św.



Wysłany: Pon Lis 07, 2011 21:11   

Silniczek krokowy działa, podnosi obroty po włączeniu klimy, czyściłem go i to też nie pomgło. Niestety nie może to być układ wydechowy, gdyż nie posiadam katalizatora ;/
u mnie czasy wtrysków przy mocniejszym przyspieszaniu ciagle wynoszą 15 ms. A co do silniczka krokowego, nie jestem pewny czy to normalny objaw- jadąc np 1, 2 czy 3 biegiem na różnych obrotach (jest to bez znaczenia) po puszczeniu gazu samochód bardzo szarpnie, zachowuje sie tak, jakby nagle ktoś mu ociął zapłon. Nie dzieje się to płynnie tylko za kazdym razem jest taki efekt, że pasażer mało co nie rozbije sobie głowy o szybę. To normalne w roverach? Ja rozumiem ze po gwałtownym puszczeni gazu czuć delikatne szarpnięcie, ale w moim przypadku auto aż siada na przednim zawieszeniu...
Piszę o tym bo być może to kolejny efekt złej pracy krokowca...
I czy to że kiedyś auto miało autmomatyczną skrzynię biegów a teraz ma manualna może mieć jakiś związek z tymi wszystkimi problemami?
 
 
Kozik 




Pomógł: 141 razy
Dołączył: 09 Lut 2007
Posty: 3306
Skąd: Sanok

MG ZS

Wysłany: Pon Lis 07, 2011 22:00   

marhew napisał/a:
A co do silniczka krokowego, nie jestem pewny czy to normalny objaw- jadąc np 1, 2 czy 3 biegiem na różnych obrotach (jest to bez znaczenia) po puszczeniu gazu samochód bardzo szarpnie, zachowuje sie tak, jakby nagle ktoś mu ociął zapłon. Nie dzieje się to płynnie tylko za kazdym razem jest taki efekt, że pasażer mało co nie rozbije sobie głowy o szybę. To normalne w roverach?


z tego co wiem to normalny i w drugą stronę też jak depniesz to on wyrywać ma naprzód a nie zastanawiać się czy ma jechać czy nie

marhew napisał/a:
I czy to że kiedyś auto miało autmomatyczną skrzynię biegów a teraz ma manualna może mieć jakiś związek z tymi wszystkimi problemami?


tego Ci nie powiem, a komp był wymieniany? czy jest ten sam co był w automacie?
_________________
Pozdrawiam Kozik
 
 
 
marhew 



Dołączył: 15 Lip 2011
Posty: 83
Skąd: Ostrowiec Św.



Wysłany: Pon Lis 07, 2011 22:22   

komp jest ten sam co w automacie.
Co do szarpania to rozumiem ze po dodaniu gazu ma wyrwać, ale po puszczeniu? We wszystkich innych autach dzieje sie to duzo duzo lagodniej...
 
 
Kozik 




Pomógł: 141 razy
Dołączył: 09 Lut 2007
Posty: 3306
Skąd: Sanok

MG ZS

Wysłany: Pon Lis 07, 2011 22:25   

marhew napisał/a:
We wszystkich innych autach dzieje sie to duzo duzo lagodniej...


ale w roverach czy VW/AUDI i innych?

bo to dwie różne bajki

u mnie aż takiej tragedii nie ma ale mam poduszki podreperowane, jak miałem wychlastane poduszki to szarpało mocniej
_________________
Pozdrawiam Kozik
 
 
 
marhew 



Dołączył: 15 Lip 2011
Posty: 83
Skąd: Ostrowiec Św.



Wysłany: Pon Lis 07, 2011 22:48   

nie mialem okazji jezdzic innym r200 :0 ale mowie o innych markach..
Widocznie też będę musiał zwrócić uwagę na poduchy :)
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [R214 16V] System wtryskowy i czasy wtrysku
fassi1 Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 5 Pon Maj 03, 2010 11:36
ADI-mistrzu
Brak nowych postów [R 200] dawkowanie paliwa
gonzo_gon77 Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 0 Pią Lis 11, 2011 14:07
gonzo_gon77
Brak nowych postów [R216] Zbiornik paliwa
Siwy_028 Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 1 Czw Gru 30, 2010 18:52
colin1983
Brak nowych postów [R216 sli `96] Zapowietrzony zbiornik paliwa??
gozdawa5 Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 10 Sro Gru 10, 2008 19:36
gozdawa5
Brak nowych postów [r216 97r] Zapach paliwa wewnątrz kabiny
REJU Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 2 Sro Kwi 30, 2008 11:17
REJU



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink