Typ: TD Rodzaj silnika: diesel Pojemnosc silnika: 2.0 Rok produkcji: 1998
Witam,
Posiadam Honda Civic 2.0 iTD 86 KM Fastback MB7 z ogrzewaniem postojowym Webasto Thermo Top E
z przodu po lewej stronie od kierowcy mam komplet bezpieczników wypisuję według kolejności:
1. 25
2. 20
3. Czarna 1 (nie wiem czy to na pewno bezpiecznik)
Uruchamiam webasto na sterowniku, słychać włączenie się przełącznika, uruchamia się nadmuch natomiast sam piec nie pracuje, po ruszeniu kostką z bezpiecznikami i kablami włącza się działa ok. 20 sekund i się wyłącza i tak w kółko a nieraz na prawdę trzeba naobracać kostkę aby się uruchomiło. Dziwna sprawa bo w lecie uruchomiłem i ruszyło i działało ciągle bez zarzutów.
Miał ktoś podobny problem i Wie gdzie może tkwić przyczyna?
Zaznaczam że bezpieczniki wymieniłem właśnie dziś na nowe.
Dzięki z góry za pomoc.
-----
Kamil
Ostatnio zmieniony przez szoso Pią Lis 18, 2011 07:54, w całości zmieniany 1 raz
SPAMU¦
Wysłany: Sro Lis 16, 2011 18:31 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
3. Czarna 1 (nie wiem czy to na pewno bezpiecznik)
to tez bezpiecznik od sterowanika
Zuzinho7 napisał/a:
uruchamia się nadmuch
(pilota)
nadmuch wewnątrz samochodu tak
Zuzinho7 napisał/a:
sam piec nie pracuje
nie słychać pompki wody jakieś tam buczenie z siebie wydaje lub pompki paliwa od webasto (nie wiem w którym miejscu u ciebie jest zamontowana ale powinna pstrykać)??
możesz jeszcze te wejścia od bezpieczników potraktować jakimś kontaktem i sprawdzić czy któryś kabel nie łączy przy bezpiecznikach i powinien być jeszcze przekaźnik gdzieś (tylko nie pamiętam od czego on) też warto go sprawdzić
a tak z ciekawości mógłbyś pomóc mi zdjęciem jak jest podpięte sterowanie wentylatorem w środku?? to znaczy foto wtyczki za schowka pasażera (ona jest nad wentylatorem po odkręceniu schowka)
bo sam montowałem takie webasto ale nie ogarniam jak podłączyć ten wentylator
i jak webasto włącza wentylator w środku to jaki to jest bieg wentylatora według ciebie??
Tak nadmuch w środku pojazdu mam uregulowany na 2 stopień w skali do 4 i dmucha elegancko. Pilota nie mam do webasto jak kupowałem już nie dostałem jedynie sterownik w środku koło kierownicy jest.
Cytat:
możesz jeszcze te wejścia od bezpieczników potraktować jakimś kontaktem
Co masz na myśli mówiąc kontaktem?
przekaźnik jest chyba tuż obok i właśnie podejrzewam że pierwszy przewód od bezpiecznika pierwszego 25A po lewej stronie idący do kwadratowego elementu nie wiem czy to przekaźnik na pewno - chyba nie łączy. Jak ruszę kablem tak jak pisałem na chwilę się załącza pompka pracuje, piec to samo normalnie chwile grzeje i się wyłącza, poruszam trochę i znów się włączy podziała chwile i się wyłącza. Nadmuch działa cały czas bez problemu.
Zrobiłbym jednak nie mam za bardzo czym dopiero jak już to w sobotę.
Bieg nawiewu włączał się taki sam który był też z zasilania po stacyjce.
Jednak teraz działa tylko 3 i 4 bo 1 i 2 chyba się rezystor przepalił nie wiem
Cytat:
ja poczekam
Nie rozkręcałem jeszcze tego schowka.
Mam zdjęcie poniżej. I opisuję o co chodzi.
Zaznaczono na rysunku miejsce przekaźników 1A, 20A, 25A bezpieczniki sprawdzone działają prawidłowo.
Natomiast kwestia jest taka jeżeli przełączę ten zielony przełącznik koło bezpieczników 50 (nie wiem za co on dokładnie odpowiada) ale po przełączeniu jego webasto chyba nie idzie przez przekaźnik i wtedy włączam webasto i śmiga wyłączam i się wyłącza, włączam i znów śmiga, przełączę ten guzik, włączam webasto - słychać pstryk i nic zero reakcji - nadmuch działa, wyłączam pstryk wyłącza się nadmuch i tyla, jak poruszam kablami itd. dopiero się włączy.
Co może być przyczyną i za co dokładnie odpowiada ten zielony przełącznik?
Mam nadzieje że przez bawienie się tym nie spalił się rezystor czy coś innego odpowiadający za nadmuch na stopniu I i II.
rozumie że na jakim biegu zostawisz to taki bieg nawiewu ci się włączy??
a jak zostawisz na 0 to nadmuch po uruchomieniu webasto się nie włączy??
Nie jeżeli jest na 0 no to wtedy nie dmucha tak ma chyba działać z tego co wiem z instrukcji webasto
Mam jeszcze pytanie odnośnie klocków hamulcowych. Przy wymianie ich tutaj w instrukcji do rovera widziałem że ktoś wciskał tłoczek jakimś prostym narzędziem zrobionym ręcznie natomiast jak wkręcałem kluczem (narzędziem z płaską końcówką i w miarę siły trzeba było użyć aby wkręcić tłoczek w środek aby włożyć nowe klocki czy to normalne? I jeszcze mam taką kwestię że taka gumka przy tłoczku zewnętrzna mi się uszkodziła, urwała i nie mam jej zamontowanej na razie czy grozi to wylaniem płynu hamulcowego, ponieważ przygotowuję się to zrobić jednak dopiero w grudniu. U mnie ogólnie zaciski itd. są pordzewiałe że przy zmianie klocków trzeba było użyć siły (młotka), czy wskazane jest tutaj malowanie zacisków itd. na zimę bo grozi to wymianą całych szczęk po niej itd.?
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum