Forum Klubu ROVERki.pl :: [R420 TD 98r] Problem z odpalaniem tylko rano po nocy
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: sTERYD
Pią Lis 19, 2010 14:47
[R420 TD 98r] Problem z odpalaniem tylko rano po nocy
Autor Wiadomość
penguinspl 



Dołączył: 03 Wrz 2009
Posty: 16
Skąd: Bielsko-Biala



Wysłany: Sob Sty 02, 2010 21:46   [R420 TD 98r] Problem z odpalaniem tylko rano po nocy

Jak w temacie wracam z pracy godzina 22.30 i rano ok 10 probuje odpalic samochod (swiece wymienione akumulator ma 2 dni kupilem ostatnio) auto nie odpala wszystko ladnie kreci ale brak zaplonu i tak wkolko czasami odpali a czasmi wyladuje caly akumulator i po naladowaniu odpala.Po odpaleniu obroty wskakuja na 600 i tu upatruje problemu ze zaplon trzeba przetawic bo troche malo mi sie wydaje dopiero po jakims czasie wskakuja na 800.I jeszcze jedno za kazdym razem gdy mam problem z odpaleniem auta to po odpaleniu mam siwo-bialy dym ale tylko wtedy gdy mam problem odpalic pozniej caly dzien nie ma juz takiego dymu.Gdzie moze byc problem moze ktos mial podobna usterke.
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Sob Sty 02, 2010 21:46   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
Holender 




Pomógł: 4 razy
Dołączył: 15 Sty 2009
Posty: 46
Skąd: Kraków/Haga



Wysłany: Sob Sty 02, 2010 22:05   

Problem występuje po każdej nocy, czy tylko po każdej mroźnej nocy ??
Wydaje się, że możesz mieć problem z paliwem, niewykluczone też, że coś (parafina?) osadziło się w filtrze paliwa. Tak nagle i bez przyczyny to raczej nic się nie dzieje... :wink:
_________________
Lubię mojego Roverka... ;)
 
 
penguinspl 



Dołączył: 03 Wrz 2009
Posty: 16
Skąd: Bielsko-Biala



Wysłany: Sob Sty 02, 2010 22:17   

Wiec tak samochod kupilem w lipcu zadnych problemow az do teraz mieszkam w UK i problem zaczal sie gdy temperatura spadla tak do -2 wiec mysle ze paliwo mozna wykluczyc co innego jakby to bylo -15.Przyklad podam z dzisiaj w pracy godzina 16 przerwa wchodze do auta i odpalam.Godzina 20 koncze prace problem ale jakos odaplim za 5 razem i tez siwo-bialy dym wiec juz wiem ze rano znowu bedzie problem.Nie mam pojecia gdzie szukac problemu wszyscy mowili swiece ale wymienilem tydzien temu myslalem ze akumulator cos za slaby kupilem nowy bo tamtem w sumie to byl zuzyty.Nie wiem co robic do mechanika nie pojade bo tu do tego nie dojda
 
 
exit_x 



Dołączył: 24 Paź 2009
Posty: 17
Skąd: Łódź



Wysłany: Sob Sty 02, 2010 22:24   

Witam. Mam to samo, gdy zrobiło się zimniej i w nocy jest a minus temp. to co rano, mimo grzania dwa-trzy razy trochę go muszę kręcić :cry: a jak załapie to chmure siwego dymu robi :sad: Sprawdziłem świece, naładowany aku, wymieniony filtr paliwa i dalej nic.... a w dzien i po jeździe, dłuższym postoju nic łapie od pyknięcia.
Moim skromnym zdaniem to może chodzić o kąt wtrysku, ale nie mam w okolicy kompa :/ poczytaj o tym bo dużo tego było i chłopaki mówili o wtrysku.

[ Dodano: Sob Sty 02, 2010 22:24 ]
Proponuje pojechać do jakiegoś serwisu R(znajdziesz w necie gdzie) i poprosić o spr.kąta. Angielscy mechanicy często nie zasługują na miano "mechaników"
 
 
Krzysi3k 




Pomógł: 108 razy
Dołączył: 02 Sty 2009
Posty: 3067
Skąd: Warszawa

Rover 25

Wysłany: Sob Sty 02, 2010 22:30   

Rzadko kiedy diesel będzie zapalał na dotyk zimą, szczególnie te starsze (pompo-wtrysk i starsze). Jak rozrusznik zakręci dwa-trzy razy to myślę, że wynik jest zadowalający.
Radzę sprawdzić jeszcze jedną rzecz samemu.
Przed odpaleniem otworzyć maskę, podpompować gruszką i zobaczyć czy będzie lepiej.
Jeśli tak to trzeba zamontować zaworek zwrotny, żeby się paliwo nie cofało.
 
 
Holender 




Pomógł: 4 razy
Dołączył: 15 Sty 2009
Posty: 46
Skąd: Kraków/Haga



Wysłany: Sob Sty 02, 2010 22:32   

Piszę dlatego, że miałem podobne objawy jeszcze kilkanaście dni temu. Ciężko odpalić, a jak już, chmura dymu i dymiło jakiś czas. Zatankowałem do pełna byle czego (Orlen) dolewając wcześniej dodatek (formułę) stp do diesla na mrozy tudzież oczyszczający to i owo (między innymi wtryski), wymieniłem wszystkie filtry przy okazji oleju, i problemy znikły.
Nadal stawiam na złe paliwo.

Ps. Mój pali obecnie po 2-3 zakręceniu. Co do cofania paliwa... wszystko się kurczy na mrozie :???: Żarcik, ale Kolega może też mieć rację...
_________________
Lubię mojego Roverka... ;)
 
 
exit_x 



Dołączył: 24 Paź 2009
Posty: 17
Skąd: Łódź



Wysłany: Sob Sty 02, 2010 22:38   

Krzysi3k5 - sprawdzałem gruszkę i nic nie pomagało :cry:
Holender - co do paliwa to nie mam stałej stacji i tankuje na różnych i problem nie znika chyba ze będzie pow. 5-10st to problemu nie ma.
 
 
NEOSSS 




Pomógł: 214 razy
Dołączył: 06 Paź 2007
Posty: 2216
Skąd: Dębe Wielkie/WaWa



Wysłany: Sob Sty 02, 2010 22:58   

Sprawdzic przekaznik swiec i jego gniazdo na samym poczatku!!!
 
 
 
PHJOWI 



Pomógł: 317 razy
Dołączył: 02 Kwi 2007
Posty: 2766
Skąd: NOWE MIASTO N/W wlkp



Wysłany: Sob Sty 02, 2010 23:00   

wypadało by sprawdzić same świece , pewnie popalone i dlatego problem z rozruchem
_________________
SERWIS ROVER MG TESTER MG ROVER T4 TEL:
0504045682 Z BRAKU CZASU RZADKO JESTEM NA FORUM , NAJLEPIEJ DZWONIĆ PO 18
 
 
penguinspl 



Dołączył: 03 Wrz 2009
Posty: 16
Skąd: Bielsko-Biala



Wysłany: Sob Sty 02, 2010 23:02   

A gdzie znajduje sie ten przekaznik swiec a swiece wymienialem tydzien temu
 
 
Holender 




Pomógł: 4 razy
Dołączył: 15 Sty 2009
Posty: 46
Skąd: Kraków/Haga



Wysłany: Sob Sty 02, 2010 23:10   

Jeśli nie mróz, to może nadmiar wilgoci, nie chcę się mądrzyć.
Z reguły staram się stawiać na najprostsze, błahe sprawy, i najprostsze sposoby ich usuwania. Przeważnie działa... u mnie :wink:
W jednym temacie opisaliście (penguinspl i exit_x) te same objawy które u obu wystąpiły jak zrozumiałem prawie jednocześnie. PHJOWI i NEOSSS dorzucili rozsądne propozycje. Do zrobienia/sprawdzenia we własnym zakresie...
_________________
Lubię mojego Roverka... ;)
 
 
NEOSSS 




Pomógł: 214 razy
Dołączył: 06 Paź 2007
Posty: 2216
Skąd: Dębe Wielkie/WaWa



Wysłany: Sob Sty 02, 2010 23:14   

penguinspl, przekaznik jest na scianie po srodku... Mala czarna kostka kolo zoltej...
Oczyscic giazdo dokladnie a nastepnie podmienic przekaznik
 
 
 
exit_x 



Dołączył: 24 Paź 2009
Posty: 17
Skąd: Łódź



Wysłany: Sob Sty 02, 2010 23:24   

Holender - takie proste rady są bardzo dobre i zresztą trafne bo u mnie juz sprawdzone tak jak przekaźnik :wink: sprawdziłem wszystko co mogę we własnym zakresie i niestety jak poprzednio wynik ciągle ten sam :sad:
 
 
Mix 




Pomógł: 55 razy
Dołączył: 21 Wrz 2008
Posty: 1110
Skąd: Warszawa



Wysłany: Nie Sty 03, 2010 16:46   

U mnie przeprawa z ciężkim odpalaniem trwa już od roku. Jak do tej pory wydałem grubo ponad 1000zł (aku, świece, zaworek zwrotny, reg. kąta wtrysku), a problem jak był, tak jest :cry: Podczas odpalania słychać jak próbuje załapać, a gdy to zrobi to przez 30s. silnik pracuje nierówno.
Dziś nagrałem 2 filmy - na zimnym silniku (stał 2 dni) i na lekko rozgrzanym (na w pełni rozgrzanym jest identycznie). Temp. za oknem -7,5 stopnia.

Zimny silnik

Lekko ciepły silnik - po przejechaniu 4km

[ Dodano: Nie Sty 03, 2010 16:46 ]
Aha, problem występuje praktycznie zawsze, ale jest szczególnie uciążliwy od jesieni do wiosny :/
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
NEOSSS 




Pomógł: 214 razy
Dołączył: 06 Paź 2007
Posty: 2216
Skąd: Dębe Wielkie/WaWa



Wysłany: Nie Sty 03, 2010 16:52   

Mixtated, a Ty patrzyles na gniazdo przekaznika i na przekaznik?
 
 
 
Krzysi3k 




Pomógł: 108 razy
Dołączył: 02 Sty 2009
Posty: 3067
Skąd: Warszawa

Rover 25

Wysłany: Nie Sty 03, 2010 16:58   

Mixtated, grzejesz tylko raz świece?
No rzeczywiście długo łapie...
U mnie dziś odpaliłem pierwszy raz od sylwestra i złapał o wiele szybciej niż u Ciebie.
Na ciepłym z reguły u mnie na dotyk pali, ewentualnie jeszcze raz zakręci, więc podobnie jak u Ciebie.
Jaki masz aku?
 
 
Mix 




Pomógł: 55 razy
Dołączył: 21 Wrz 2008
Posty: 1110
Skąd: Warszawa



Wysłany: Nie Sty 03, 2010 17:17   

NEOSSS, nie patrzyłem. Ale na świece idzie prawidłowe napięcie, do momentu cyknięcia pod maską (kontrolka na desce gaśnie odrobinę wcześniej). Świece wymieniane w styczniu 2009 na NGK.

Krzysi3k5, odpala tak samo, niezależnie ile razy grzeję świece. Aku mam od zeszłej zimy - Banner 74Ah, 680A. U mnie czasami pali na dotyk - jak już odpali, przejadę 200m i zgaszę :wink:
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
praktis 



Pomógł: 55 razy
Dołączył: 17 Lut 2008
Posty: 736
Skąd: Żyrardów



Wysłany: Nie Sty 03, 2010 18:08   

Mixtated, przy pierwszym rozruchu bardzo długo świeci kontrolka świec żarowych, jaka była wtedy temp. zewnętrzna?
_________________
Kle kle kle kle kle kle kle kle kle kle kle kle kle kle kle ...
 
 
PHJOWI 



Pomógł: 317 razy
Dołączył: 02 Kwi 2007
Posty: 2766
Skąd: NOWE MIASTO N/W wlkp



Wysłany: Nie Sty 03, 2010 18:14   

wystarczy taką próbówką po 3-5 zł co idzie na prawie każdej stacji dostać , sprawdzić przy świecy czy dochodzi prąd i jak długo grzeją świece . :wink:
_________________
SERWIS ROVER MG TESTER MG ROVER T4 TEL:
0504045682 Z BRAKU CZASU RZADKO JESTEM NA FORUM , NAJLEPIEJ DZWONIĆ PO 18
 
 
Mix 




Pomógł: 55 razy
Dołączył: 21 Wrz 2008
Posty: 1110
Skąd: Warszawa



Wysłany: Nie Sty 03, 2010 18:21   

praktis, na dworze było -7,5 stopnia, auto stało od 31 grudnia.

[ Dodano: Nie Sty 03, 2010 18:21 ]
..i tak odpalił całkiem nieźle, bo zdarzyło się już tej zimy, że kręciłem po 15 sekund i odpalił za 3-cim razem :cry:
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [R420 sdi 96r] problem z odpalaniem i nie tylko
buckezz Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 12 Wto Kwi 10, 2012 19:34
Vornoff
Brak nowych postów [R420 2.0 DT 96r ] problem z odpalaniem
MariuszN Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 13 Nie Gru 08, 2013 19:34
bizon
Brak nowych postów [R420] Problem z odpalaniem.
Marzyciel Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 8 Czw Paź 23, 2008 22:24
memphisto
Brak nowych postów [R420] Problem z odpalaniem
Sam nie wiem co sie stało
rybakowy Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 20 Pią Mar 13, 2009 21:54
rybakowy
Brak nowych postów [R420 SDI 98'] Problem z odpalaniem - czasami nie kręci
pozycja III słychać tylko bendix, po kilku próbach zaczyna kręcić, odpala z pierwszego zakręcenia
Wazzabii Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 16 Nie Lip 12, 2009 18:20
irecki26



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink