Wysłany: Wto Lis 22, 2011 23:03 Wizyta w Heritage Motor Centre w Gaydon.
Będąc w Anglii, nie mogłem nie odwiedzić słynnego miejsca związanego z brytyjską motoryzacją, a szczególnie ważnego dla marek Rover i MG. Mowa o Heritage Motor Centre w Gaydon (http://www.heritage-motor-centre.co.uk/). W muzeum tym znajduje się wiele znamienitych egzemplarzy brytyjskich samochodów, bardzo wiele prototypów i bardzo wiele ciekawostek. Poniżej trochę fotek z tego wypadu:
Ostatni egzemplarz Rovera 75, który zjechał z taśm produkcyjnych w Longbridge i ostatni wyprodukowany Rover.
Przed muzeum ZS po lifcie (na 18-kach)
MG XPoweR SV
Wśród Roverów i MG stały eksponowane były Rollsy, Bentleye, Astony, Wolsleye, Triuphy i wszystko to co produkowano w Anglii.
Niektórych można było nawet dosiadać (tu Rover 6HP z 1906 roku):
Samochód Królowej Elżbiety II (Rover P5B 3500 V8):
Land Rover Defender z filmu "Tomb Rider":
Land Rover z filmu "Sędzia Dredd" (Judge Dredd) z Sylwestrem Stalone:
Rover Light Six Sportsman'a "Blue Train" model z roku 1929:
MG "Old Number One":
Rovery Jet T3 i T4 (prototypy napędzane turbiną gazową):
Pierwszy z prototypów następcy serii MGB/MGC/MG RV8, który w końcu wyewoluował w MGF'a:
Rand Rover Stormer:
Rover SD1 Kombi:
Prototypy MG, które biły rekordy prędkości:
Rover-BRM jeden z bohaterów wyścigu 24H Le Mans w roku 1964. Samochód napędzany turbiną gazową:
MG 6R4, niedoszły bohater WRC:
Zwycięzcy Rajdu Monte Carlo:
Road Rover (prototyp):
[img]http://a5.sphotos.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-ash4/s720x720
/387678_261218833929860_100001252365709_866383_1800086872_n.jpg[/img]
Pierwszy wyprodukowany egzemplarz Rovera 75:
Prototyp Forda, który był testowany w Top Gear przez James'a May'a:
A po drodze spotkałem m.in:
Niestety z racji mnogości eksponatów, nie dało się zrobić zdjęcia każdemu egzemplarzowi wystawionemu w Muzeum, a tym bardziej uwiecznić więcej detali, z których słyną brytyjskie samochody. Mam nadzieję, że moje zdjęcia choć trochę oddają atmosferę, którą można odczuć obcując z historią angielskiej motoryzacji.
SPAMU¦
Wysłany: Wto Lis 22, 2011 23:03 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
Wysłany: Wto Lis 22, 2011 23:36 Wizyta w Heritage Motor Centre w Gaydon.
Ja osobiście dziękuję Tobie za zamieszczenie tych zdjęć. Wiedzą o historii marki Rover i MG, jak i motoryzacji angielskiej nie sięgam lat wcześniejszych niż 90te, także materiał zamieszczony przez Ciebie daje mi do myślenia, że będę musiał zgłębić swoją wiedzę, bo widać że wiele ciekawych pojazdów, jak i prototypów zapisało się w historii angielskiej motoryzacji. Dla mnie te zdjęcia to bardzo ciekawy materiał. Już wiem, gdzie kiedyś chcę pojechać, zgłębiać i podziwiać historię marki samochodu, którym jeżdżę Póki co zostaje internet i jakieś inne źródła, ale może kiedyś uda się tam pojechać. A jak wspominasz, że wiele ciekawych eksponatów jeszcze tam można zobaczyć, to tym bardziej ciekawi jakie inne ciekawe pojazdy są w tym muzeum. Dzięki za podzielenie się fotkami Pozdrawiam
Świetny materiał, pokazuje, jaka to jest zasłużona marka dla Brytyjczyków.
Jak tak czasami pomyślę, że fani niemieckiej motoryzacji, się smieją z mojego samochodu...
Po takie prezentacji mogę jeszcze bardziej dumny jezdzić
POzdrawiam,
V.
_________________ Samochód wybiera się sercem, a nie rozumem
Tomi [Usunięty]
Wysłany: Sro Lis 23, 2011 09:33
Możesz odpowiedzieć fanon BMW, że pierwszy samochód marki BMW był produkowany na angielskiej licencji Austina (Austin Seven), a fanom VW, że gdy Hitler myślał o założeniu tej marki, Rover i MG były już znanymi na świecie producentami samochodów
[ Dodano: Sro Lis 23, 2011 09:33 ]
Aro_1988 napisał/a:
A jak wspominasz, że wiele ciekawych eksponatów jeszcze tam można zobaczyć, to tym bardziej ciekawi jakie inne ciekawe pojazdy są w tym muzeum. Dzięki za podzielenie się fotkami Pozdrawiam
Eksponatów jest bardzo wiele, do tego stopnia, że oglądając jeden, wchodzi się na drugi
Jeśli ma się wiele czasu, jest tam również tor terenowy, do jazdy Land Roverem. Były też testy Jaguarów.
Można. Wartym podkreślenia jest fakt, że chyba wszystkie wystawione auta są autentyczne i oryginalne, co jest niezmiernie ważne, że w polskich muzeach są to najczęściej repliki i modele.
Zresztą przy następnej wizycie w Anglii, spędzę tam więcej czasu. Obfotografuję każdy model Rovera, MG i inne ciekawe auta wraz z opisami. Wezmę do tego statyw aby zdjęcia były lepszej jakości. Wejście 11GBP/os.
[ Dodano: Sro Lis 23, 2011 10:57 ]
Kozik napisał/a:
Tomi masz w sprzedaży takie znaczki? przygarnąłbym
A czy w muzeum jest Rover 8hp ? bo to chyba pierwszy R
_________________ Był R 216 Gti, później R 600 SDI, a teraz Opel Vectra C
Tomi [Usunięty]
Wysłany: Sro Lis 23, 2011 21:54
Pawkaz napisał/a:
A czy w muzeum jest Rover 8hp ? bo to chyba pierwszy R
Prototyp Rover 8HP powstał powstał w 1904 roku. Bardzo podobny jest Rover 6HP z 1906 roku
Ale był też 8HP z 1904 roku
Bumelant [Usunięty]
Wysłany: Czw Lis 24, 2011 11:53
Piękne - szczególnie ten zielony do bicia prędkości - opad szczeny. Jestem zły na siebie - często tam bywam i pod nosem to muzeum a nigdy nie było okazji. Następnym razem na banka się wybiorę obejrzeć "rodzynki". Pozdrawiam
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum