Wysłany: Sob Lis 19, 2011 13:55 [R75] Tryb ECON i ECON AUTO.
Typ: CDT Rodzaj silnika: diesel Pojemnosc silnika: 2.0 Rok produkcji: 2000
Sorki z góry bo pewnie mnie zaraz pojedziecie. Próbuję pojąć i czasem mam problem. Chodzi mi o nawiew tryby ECON. Jak włączam auto to jest klimatyzacja, ale jak włączę ECON to pisze na panelu ECON i AUTO. Czasem mam sam ECON, a jak chcę innym razem żeby było same ECON to już nie mogę. Czemu tak jest? Czy jak jest ECON AUTO to temp. też się automatycznie reguluje, a jak jest sam ECON to może wiać i wiać ciepło cały czas? Pytam bo często leci ciepłe powietrze na nogi mimo że mam tylko na szybę ustawione. Wychodzi na to że automatycznie sobie ustawia temp. wewnątrz auta.
SPAMU¦
Wysłany: Sob Lis 19, 2011 13:55 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
Witam
Kolego
- tryb ECON oznacza wyłączoną klimatyzację. Klimatyzacja działa tylko wtedy kiedy nie ma napisu ECON.
- tryb AUTO oznacza, że samochód tak dostosowuje temperaturę i nawiewy aby zapewnić jakieś warunki. Tryb auto możesz włączyć zarówno przy pracującej klimatyzacji, jak i przy wyłączonej(tryb ECON).
Ależ ja czytałem instrukcje i to wiele razy, tylko zastanawia mnie czemu czasem pali się sam econ? Przeważnie jak nie mam klimy włączonej to jest econ auto.
Ależ ja czytałem instrukcje i to wiele razy, tylko zastanawia mnie czemu czasem pali się sam econ? Przeważnie jak nie mam klimy włączonej to jest econ auto.
Bo w wypadku gdy zmieni się prędkość nawiewu lub miejsce nadmuchu manualnie to nawiew wychodzi z trybu auto.
Ogólnie tryb auto oznacza że samochód będzie próbował utrzymać wybraną temperaturę optymalnie i automatycznie , z kolei tryb econ oznacza że nie będzie wspierał się kompresorem klimatyzacji ( tak jakby auto nie miało klimy) .
Pomógł: 12 razy Dołączył: 09 Cze 2008 Posty: 337 Skąd: Warszawa
Wysłany: Sob Lis 19, 2011 19:48
markozalko napisał/a:
Ależ ja czytałem instrukcje i to wiele razy, tylko zastanawia mnie czemu czasem pali się sam econ? Przeważnie jak nie mam klimy włączonej to jest econ auto.
Nie wiem czy dobrze pamiętam, ale ECON w trybie AUTO jest przy ustawionych niższych temperaturach. Gdy temperaturę zwiększałem np. do +25 to nawiew w trybie AUTO na wyświetlaczu gasł.
A może te AUTO gasło przy włączeniu obiegu wewnętrznego?? już nie pamiętam
Trzeba by trochę pokombinować przy ustawieniach nawiewu
Bo tak się zastanawiam czy ma to może jakiś wpływ na dogrzewanie silnika. W zimę jeżdżę max. na temp. 22 stopnie. Jak daję więcej to temp. silnika spada. No i jak dam większą temp. to zanim się zagrzeje hohoho, bo webasto mi nie działa.
[ Dodano: Nie Lis 20, 2011 15:02 ]
Już doszedłem z tym ECON-em. Sam ECON świeci się jak się włączy obieg wewnętrzny. Natomiast jak się wyłączy ten obieg to sam ECON dalej pozostaje. Trzeba wtedy włączyć klimatyzację a potem ją wyłączyć i wróci się do ECON auto. Tylko nadal nie wiem czy ma to jakiś wpływ na dogrzanie silnika, tzn. czy sam econ szybciej go zagrzeje czy szybciej econ auto.
[ Dodano: Nie Lis 20, 2011 15:02 ]
Już doszedłem z tym ECON-em. Sam ECON świeci się jak się włączy obieg wewnętrzny. Natomiast jak się wyłączy ten obieg to sam ECON dalej pozostaje. Trzeba wtedy włączyć klimatyzację a potem ją wyłączyć i wróci się do ECON auto. Tylko nadal nie wiem czy ma to jakiś wpływ na dogrzanie silnika, tzn. czy sam econ szybciej go zagrzeje czy szybciej econ auto.
Nie do końca łapie w czym masz problem. Jak masz "auto" i wyłączysz klimę to zostanie "ECON auto". Jak masz klimę bez auto i wyłączysz klimę to zostanie sam "ECON".
Jak masz tryb auto bez różnicy z klimą czy bez starczy zmienić np. siłę nadmuchu i już wyskoczy z auto.
Ja w sumie używam auto tylko do odparowywania szyb, bo sam w niego wskakuje bo wybraniu nadmuchu na szyby.
Aby silnik się zagrzał szybciej powinieneś całkiem wyłączyć nawiew, chociaż tak naprawdę wpływ tego będzie minimalny.
nie mam klimatronica, ale wydaje mi się, że po włączeniu klimy i ustawieniu temperatury samoczynnie wskakuje w tryb auto i w ten sposób samoczynnie doprowadza i utrzymuję zadaną temperaturę, jakakolwiek ingerencja w ustawienie siły nadmuchu, obiegu zamkniętego czy kierunku nawiewu, wyłącza tryb auto, tak na chłopski rozum
nie mam klimatronica, ale wydaje mi się, że po włączeniu klimy i ustawieniu temperatury samoczynnie wskakuje w tryb auto i w ten sposób samoczynnie doprowadza i utrzymuję zadaną temperaturę, jakakolwiek ingerencja w ustawienie siły nadmuchu, obiegu zamkniętego czy kierunku nawiewu, wyłącza tryb auto, tak na chłopski rozum
dokładnie jak mówisz.i do tego dodać trzeba że w opisanym przypadku pozostaje włączona klimatyzacja, dopiero jak wciśniesz ECON to spręzarka sie wyłącza.
a apropo ustawien ECO i auto , jak uwstawiam te 21 -22 to w nogi mi za ciepło a w łapki za zmino ..też tak macie ( mam wrażenia ze nagrzewa auto od najniższych warstw) , musze przestawiac na wyższe partie zeby w łapki cieplej byłoa a nogi sie nie grzały , albo sandały do auta wkładać
_________________ .: Podpis użytkownika wymaga
edycji :.
no dokładnie, wiem że tak jest, tylko czemu proporcje grzania cieppego powietrza puszczanego na dole i na górze są zachwiane. (choć to może tylko moje odczucie). zostaje mi kupić rękawiczki
_________________ .: Podpis użytkownika wymaga
edycji :.
witam podpinam sie pod temat a mianowicie jak włacze ECON to zaczynają mi szyby parować czemu sie tak dzieje?
bo wtedy nie ma osuszania powietrza przez klimatyzator ..... jeszcze szybciej będą ci parowały szyby kiedy włączysz wewnętrzną cyrkulacje powietrza, polecił bym ci sprawdzenie filtra kabinowego i ewentualną jeo wymianę na węglowy .. bo to tez ma wpływ na szybkosc parowania szyb kiedy jest zabrudzony pozdrawiam
_________________ kupiłem, pojeździłem, popsułem, naprawiłem..... i to wszystko dzięki wam:):)
tomi00777, umyj dobrze szyby jakimś płynem do mycia szyb, ja mam najzwyklejszy filtr kabinowy na pewno nie węglowy i na trybie ECON szyby mi nie parują
tomi00777, umyj dobrze szyby jakimś płynem do mycia szyb, ja mam najzwyklejszy filtr kabinowy na pewno nie węglowy i na trybie ECON szyby mi nie parują
Jakiś czas temu pewien nieznany jednakże na pewno miły osobnik pod blokiem potraktował mi czymś szybę i musiałem zmienić oryginał na nową. Od tego momentu też mam problemy z parowaniem, a filtr mam zmieniony.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum