Wysłany: Pon Lis 28, 2011 11:08 [R75] kłopoty z biegami
Typ: i Rodzaj silnika: benzyna Pojemnosc silnika: 1.8 Rok produkcji: 2001
Witam....ostatnio mam problemy z wbiciem biegów podczas jazdy, bardzo ciężko ,,wchodzą" a czasami nawet wcale (ale bez zgrzytów). Przy zgaszonym silniku ,,na sucho" wbijam bez problemu a na chodzie niestety zaczynają się problemy. Co robić...? Czy to wina skrzyni biegów czy może sprzęgła? Co należałoby wymienić?
SPAMU¦
Wysłany: Pon Lis 28, 2011 11:08 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
jeżeli na zimnym jest ok to raczej skrzynie bym wstępnie wyeliminował, rzadko im się coś dzieje, ewentualnie olej do wymiany ale to na zimnym miał byś gorzej. Zobacz czy jest różnica, czy lepiej wchodzi na luzie jak szybko pod pompujesz kilka razy sprzęgłem, przypuszczam że sprzęgło się kończy.
podlacze sie pod problem , u mnie na zimnym silniku zazwyczaj po nocy przez kilka pierwszych chwil ciezko wchodzi 1 i 2. Myslicie, ze to olej do wymiany?
u mnie 187tys przebiegu, ja nim zrobilem dopiero 3 tys, podejrzewam, ze wczesniej nikt w nim nie wymienial oleju w skrzyni, chyba musze sie za to wziac, ok dzieki za odpowiedz
_________________ "bo gdybym zginął to opiekuj się moją rodziną..."
Przede wszystkim odkręć dekielek w zbiorniczku, wyjmij "kondonik", zanurz tam palca.
U mnie z powodu braku tej uszczelki gumowej płyn wyciekał przez zakrętkę i po jakimś czasie miałem takie właśnie problemy.
Dolej płynu, przy okazji odpowietrz dokładnie okład i może nawet przepłucz poprzez kilkukrotne przelanie płynu przez układ.
Mi pomogło i mam od tej pory spokój.
Więc tak naprawdę co proponujecie?? Wymianę całego sprzęgła...czy jednak którejś jego części? I jakie elementy należy wymienić gdyby chodziło jednak o całe sprzęgło...co kupić? Jeszcze raz dzięki za pomoc
tracid dostałeś mnóstwo sugestii ale na nic nie opowiedziałeś - pierw popompuj zobacz czy jest lepiej - jeżeli będzie lepiej, odpowietrz układ i jeździł. Następnym razem już będzie trzeba coś przy sprzęgle wymieniać
Jeżeli na zimnym biegi wchodzą normalnie, skrzynią i olejem bym się nie przejmował
Sorki Boncky...masz rację, zapomniałem dodać, że próbowałem pompować i nic...zero efektu. Sprzęgło niby pracuje normalnie tzn. nie zapada się, reaguje w miarę na początku przy ,,puszczaniu".
Sorki Boncky...masz rację, zapomniałem dodać, że próbowałem pompować i nic...zero efektu. Sprzęgło niby pracuje normalnie tzn. nie zapada się, reaguje w miarę na początku przy ,,puszczaniu".
Odpowietrz zgodnie z instrukcją którą znajdziesz na forum i napisz co wtedy
Najprościej.
Podłóż szmatkę pod zbiorniczek, uchroni to przed pobrudzeniem wykładziny.
Dolej do pełna płyn.
Zdemontuj akumulator i skrzynkę.
Nałóż na króciec do odpowietrzania przewód gumowy i włóż końcówkę do słoiczka z płynem.
Delikatnie popuść króciec do odpowietrzania.
Wciśnij 2-3 razy pedał sprzęgła.
Dolej płyn i wciśnij 2-3 razy pedał.
I tak aż zacznie lecieć rurką do słoiczka czysty płyn bez powietrza.
Pamiętaj żeby w słoiczku końcówka rurki była cały czas zanurzona w płynie.
To chyba wszystko.
Jedna uwaga to delikatnie i z wyczuciem odkręcaj końcówkę do odpowietrzania (2 klucze potrzebne)
I nie zapomnij wyjąć ze zbiorniczka uszczelkę gumową (taki kondonik )
Najprościej.
Podłóż szmatkę pod zbiorniczek, uchroni to przed pobrudzeniem wykładziny.
Dolej do pełna płyn.
Zdemontuj akumulator i skrzynkę.
Nałóż na króciec do odpowietrzania przewód gumowy i włóż końcówkę do słoiczka z płynem.
Delikatnie popuść króciec do odpowietrzania.
Wciśnij 2-3 razy pedał sprzęgła.
Dolej płyn i wciśnij 2-3 razy pedał.
I tak aż zacznie lecieć rurką do słoiczka czysty płyn bez powietrza.
Pamiętaj żeby w słoiczku końcówka rurki była cały czas zanurzona w płynie.
To chyba wszystko.
Jedna uwaga to delikatnie i z wyczuciem odkręcaj końcówkę do odpowietrzania (2 klucze potrzebne)
I nie zapomnij wyjąć ze zbiorniczka uszczelkę gumową (taki kondonik )
Znowu to samo, bzdury, bzdury i jeszcze raz bzdury,:) to nie są hamulce !
co Ci da pompowanie na odkręconym odpowietrzniku ? - pompka zaciągnie płyn z przewodu więc cofnie się powietrze bo ciśnienie nie zamknie zaworu
co Ci da pompowanie na zakręconym - pompka nie wyrzuci powietrza z układu bo nie będzie miała którędy
1. Odkręć korek i wyciągnij wkład gumowy
2. Dolej płynu pod samą górę w pompce
3. Odkręć odpowietrznik ( nie musisz nic demontować, w większości przypadków można się dostać bez demontażu, choć znacznie ułatwia życie wywalenie puchy z filtra i aku)
4. WCIŚNIJ PEDAŁ W PODŁOGĘ i przytrzymaj w podłodze
5. Zakręć odpowietrznik !
6. Podnieś pedał do góry
7. Odkręć odpowietrznik
8. Wciśnij pedał
9. Zakręć odpowietrznik
10. Pedał do góry
trzy wciśnięcia i dolewasz płynu. Powtórz operację trzy razy, na koniec dolej płyn pod górę, włóż wkład gumowy zakręć, odpal naciśnij pedał 2 razy i się dowiesz co to odpowietrzony układ z ciśnieniem
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum