Forum Klubu ROVERki.pl :: [r200] Ściąganie w prawo przy hamowaniu
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[r200] Ściąganie w prawo przy hamowaniu
Autor Wiadomość
tomo63 



Pomógł: 12 razy
Dołączył: 04 Cze 2010
Posty: 240
Skąd: Lipie/Warszawa



  Wysłany: Wto Lis 29, 2011 07:56   [r200] Ściąganie w prawo przy hamowaniu
Typ: Si Rodzaj silnika: benzyna Pojemnosc silnika: 1.4 16v Rok produkcji: 1999

Witam,

po wielu bezskutecznych (jak do tej pory) próbach usunięcia poniższego problemu we własnym zakresie, muszę prosić kolegów i koleżanki z forum o pomoc.

Opis problemu:
Samochód podczas hamowania zarówno powolnego przy dojeżdżaniu do świateł jak i gwałtownego z dużych prędkości ściąga w prawo. Przy większych prędkościach włącza się wręcz ABS na prawym przednim kole.

Dotychczas wykonane naprawy:
1. Regeneracja zacisków
2. Wymiana klocków (marki nie pomnę)
3. Wymiana szczęk hamulcowych z tyłu i uszkodzonego tłoczka w prawym tylnym kole
4. Wymiana lewego przegubu (z powodu pękniętego pierścienia) - ABS głupiał
5. Wymiana elastycznych przewodów hamulcowych z przodu
6. Wymiana amortyzatorów z przodu
7. Wymiana łączników stabilizatora
8. Wymiana końcówek drążka kierowniczego
9. Zbieżność zrobiona 3-4 tys. km temu

Żadna z powyższych napraw nie przyniosła efektu.
Obecnie przymierzam się do wymiany bębnów i przewodów elastycznych z tyłu i może przyjrzę się tłoczkom z tyłu lepiej.

Samochód miał także przeszczepione przednie hamulce na zestaw wentylowany (2lata temu), ale nie pamiętam jak chodził z niewentylowanymi, bo tam tarcze były już tragiczne i ledwo w ogóle hamował. Nie posiadam już zacisków, żeby przełożyć z powrotem i sprawdzić.

Zaznaczam, że koła nie mają tu nic do rzeczy, bo to samo jest na zimówkach i letnich.

Diagnostyka:
Jeśli chodzi o diagnostykę, to w kilka dni temu wyszło, że hamulce są super (patrzą na mnie dziwnie, jak mówię, że ściąga... ;) ) - rozbieżność w sile hamowania LP przód około 4%, z tyłu identycznie, różnica w skuteczności ręcznego prawe słabsze o 10-15%.

Wspomniany objaw ściągania występuje zarówno z załączonym jak i odłączonym ABS.
Osobiście wydaje mi się, że historia ze ściąganiem zaczęła się po wymianie tłoczka i szczęk z tyłu, ale testy wskazują, że tam jest wszystko w porządku.

Liczę, na Waszą pomoc.

Pozdrawiam,
Tomasz
_________________
... muszę czuć ten piach ;)
 
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Wto Lis 29, 2011 07:56   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
R-200 



Pomógł: 48 razy
Dołączył: 07 Gru 2005
Posty: 744
Skąd: Ostrów



Wysłany: Wto Lis 29, 2011 19:13   

Trzeba dokładnie sprawdzić geometrię pojazdu. Jeśli ściąga przy hamowaniu to w większości przypadków winna jest geometria, przesunięcie osi pojazdu. :roll: :roll:
_________________
Pozdrowienia Piotr.
 
 
rovek 




Pomógł: 41 razy
Dołączył: 11 Sie 2010
Posty: 737
Skąd: okolice Lublina

Rover 200

Wysłany: Wto Lis 29, 2011 23:48   

Ucieka ci płyn hamulcowy? Może tłoczek w lewym kole jest zapieczony lub on albo odpowietrznik puszcza płyn. Wyczyść i nasmaruj oba tłoczki i prowadnice zacisków.
_________________
Kto nie ryzykuje jeździ serią :ok:
 
 
tomo63 



Pomógł: 12 razy
Dołączył: 04 Cze 2010
Posty: 240
Skąd: Lipie/Warszawa



Wysłany: Sro Lis 30, 2011 02:14   

R-200, jak do tej pory nie stwierdzono problemów z geometrią.

rovek, Zaciski zregenerowane rok temu i nic nie jest zapieczone (regeneracja nic nie zmieniła). Żadnych ubytków płynu - odpowietrznik nie puszcza płynu. Działanie hamulców sprawdzone 3 dni temu. Rozbieżność w sile hamowania poniżej 5%.
_________________
... muszę czuć ten piach ;)
 
 
 
EMERYT19 



Pomógł: 6 razy
Dołączył: 14 Sie 2011
Posty: 189
Skąd: Chrzanów



Wysłany: Sro Lis 30, 2011 06:30   

jedz na hamownie najszybciej wykaze...bo skoro uklad hamulcowy w swietnym stanie jest... chociaz na moje to tarcze i klocki do sprawdzenia...jak kupiles jakies lipne[ bo marki nie pamietasz] to mogly sie szybko zuzyc... tarcza moze miec bicie lekkie i tez cie sciagnie
_________________
EMERYT19
 
 
tomo63 



Pomógł: 12 razy
Dołączył: 04 Cze 2010
Posty: 240
Skąd: Lipie/Warszawa



Wysłany: Sro Lis 30, 2011 08:06   

EMERYT19, Hamownia, tak jak już wspominałem była 3 dni temu i jeszcze kilka razy wcześniej i wykazuje, że praca hamulców jest praktycznie idealna. Grubość tarcz stawia je jako następne w kolejce do wymiany, ale na tych tarczach (kilkanaście tys. km temu) i innych klockach, także było to samo.
_________________
... muszę czuć ten piach ;)
 
 
 
EMERYT19 



Pomógł: 6 razy
Dołączył: 14 Sie 2011
Posty: 189
Skąd: Chrzanów



Wysłany: Sro Lis 30, 2011 21:06   

auto nie bylo stukniete wczesniej?? moze bylo i ktos nieudolnie je zrobil...niby wszystko pasuje a jednak jest lipa...napisales ze jest roznica w sile hamowania..moze jedno kolo lapie ci na dotyk a drugie z opoznieniem? gdy wcisniesz hamulec w podloge tak odrazu to tez go ciagnie na bok?? sprawdzales czy sprezyna czasami nie jest peknieta?? roznie bywa... ale jak na moje myslenie to cos jest nie tak z prawa strona... daj znac jak znajdziesz usterke
_________________
EMERYT19
 
 
tomo63 



Pomógł: 12 razy
Dołączył: 04 Cze 2010
Posty: 240
Skąd: Lipie/Warszawa



Wysłany: Sro Lis 30, 2011 22:59   

Samochód jest powypadkowy, ale nie miał wcześniej tego problemu.
Sprężyny w porządku.
EMERYT19, różnica w sile hamowania rzędu 5% to żadna różnica, z tego co pamiętam to akceptowalna jest chyba jeszcze 10% lub więcej.
W piątek planuję kolejną sesję z mechanikami :)
_________________
... muszę czuć ten piach ;)
 
 
 
EMERYT19 



Pomógł: 6 razy
Dołączył: 14 Sie 2011
Posty: 189
Skąd: Chrzanów



Wysłany: Czw Gru 01, 2011 05:06   

to ja juz nie wiem... mnie znosilo jak tarcze i klocki byly o d... wymienilem i wszystko ok... chociaz z tylu wymienilem tylko okladziny bo bebny byly ok... a reczny lapie mi tylko na 1 kolo.. i nad tym troche ubolewam bo za tydzien jade do polski a tam moze byc troche sniegu i nie bardzo sie poslizgam:]
_________________
EMERYT19
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów Przyklejony: [R200/25, MG ZR] Workshop Manual ROVERki.pl
sknerko Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 23 Sro Paź 03, 2018 13:24
Prescenn
Brak nowych postów [R214Si 16V '96]zapach tarcz i ściąganie przy hamowaniu
jojkin Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 8 Nie Sty 20, 2008 19:51
jojkin
Brak nowych postów [R214] Znoszenie na prawo i lewo przy ostrym hamowaniu
chojna89 Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 4 Czw Wrz 29, 2011 14:51
kzrr
Brak nowych postów [R 220 SDI '97]- Ściąganie na prawo
cirek Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 5 Nie Mar 28, 2010 10:36
UniculTLX
Brak nowych postów [R200 1.4 16V 98r] Trzęsienie przy hamowaniu !
100procentt Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 17 Pią Kwi 18, 2008 09:35
Brt



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink