Wysłany: Czw Gru 08, 2011 21:22 [R416] Problem z rozrządem
Typ: Si Rodzaj silnika: benzyna Pojemnosc silnika: 1.6 Rok produkcji: 1999
Mam mały problem, zabierając się za wymianę uszczelki pod głowicą, chciałem ustawić rozrząd na znaki i nijak nie mogę tego zrobić. Znalazłem w Rave że kliny na wałkach powinny być ten po stronie wydechu na EX a ten po stronie dolotu po stronie IN, natomiast u mnie jest na odwrót , więc ktoś wcześniej coś kombinował i ustawił po swojemu?? (nie wiem w jaki sposób udało mu się w ten sposób złożyć). Samochodem jeżdżę od ponad roku i śmigał normalnie, aż do czasu kiedy pojawił się olej w płynie chłodzącym
Jak mam teraz ustawić rozrząd po prostu na znaki i zobaczyć co będzie??
SPAMU¦
Wysłany: Czw Gru 08, 2011 21:22 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
Wysłany: Pią Gru 09, 2011 16:03 Re: [R416] Problem z rozrządem
jeśli teraz chcesz ustawic na znaki to musisz koniecznie ustalic jak prawidlowo przykręcić koła do wałków. jak juz to ustalisz to ustawiasz na znaki i musi chodzic.
Właśnie tak chce zrobić tylko jak je ustawić??
Wymyśliłem że ustawie wał na znak i zdejmę pasek tak żeby nie ruszyć wałków, a potem ustawie same koła odpowiednimi klinami, mam nadzieje że ktoś nie pokombinował wcześniej i znaki zapasują.
Tylko mam pytanie ponieważ znaki ustawiają się w odpowiedniej pozycji co 2-gi obrót wału jak można rozpoznać który jest akurat ustawiony?? w zasadzie znakami ustawia się co każdy obrót tylko raz odpowiednio jak podaje RAVE a raz przekręcone o 180 stopni więc czy tak czy tak będzie dobrze . Poprawcie mnie jeśli się mylę.
bez różnicy. Najwyżej przekręcisz będziesz miał napisy in skierowane w stronę kolektora wydechowego, a exhaust w stronę dolotu. ale znaki powinny się zgrać w linię, i tak złożony rozrząd też musi działać. Pod względem pracy silnika, to nie ma najmniejszego znaczenia.
_________________ W przypadku obu Roverków w zasadzie mogę powiedzieć, że to spełnienie marzeń. Całe szczęście zostało jeszcze trochę do spełnienia
masz jeszcze znaki na kole wału najlepiej zobacz na ,http://www.youtube.com/watch?v=CM5oA2X03z8
taka wskazówka; jeśli mamy rozrząd na znakach , to tłoki są na jednej wysokości. łatwo to sprawdzić wkładając jakąś miarkę przez otwór świecy zapłonowej.
Czy to jest cały proces zmiany kompletnego rozrządu ukazany ?
Wydawało mi się, że to o wiele "trudniejsze" do wykonania...
Jak ma się nieco pojęcia o mechanice to kupić ten klin do blokowania wałków i samemu można dość łatwo to zmienić kompletne jak mniemam...
Czy się nie mylę ?
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum