Forum Klubu ROVERki.pl :: [MG ZS] Pompa nie pobiera benzyny z dna baku!
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[MG ZS] Pompa nie pobiera benzyny z dna baku!
Autor Wiadomość
adrianp2004 



Dołączył: 27 Sie 2011
Posty: 21
Skąd: Zamość



  Wysłany: Pią Lis 11, 2011 11:30   [MG ZS] Pompa nie pobiera benzyny z dna baku!
Typ: V6 Rodzaj silnika: benzyna Pojemnosc silnika: 2.5 Rok produkcji: 2001

Witam. wymienilem pompe paliwa na nowa i pojawil sie u mnie w MG nowy problem. Z tego co czytam na forum to czesto spotykany. Mianowicie samochod jedzie w porzadku ale zaczyna mu brakowac paliwa pomimo ze w baku jest jeszcze kolo 10-15l dolalem 4 litry i samochod odpalil bez problemu. Rozwiazal juz ktos ten problem?

Mam do tego jeszcze pytanie czy bak z Diesla i benzyniaka jest identyczny?
W moim MG ktos wymienial bak i nie wiem czy to napewno bak z benzyniaka.

Znacie moze wymiary baku diesla i benzyny? moze bak diesla jest troszke nizszy przez co pompa ma za duzy ukos i nie pobiera benzyny z dna baku?
 
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Pią Lis 11, 2011 11:30   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
flapjck1 



Pomógł: 108 razy
Dołączył: 09 Paź 2008
Posty: 1746
Skąd: Urzut/Nadarzyn



Wysłany: Pią Lis 11, 2011 11:36   

w sumie sie nie zastanawialem nad tym ale czy czasem nie przekreciles pompy o 180* ?
_________________
'99 r400 16k16 sedan JFR na czesci ( anglik ) pytac na priv :)
 
 
adrianp2004 



Dołączył: 27 Sie 2011
Posty: 21
Skąd: Zamość



Wysłany: Pią Lis 11, 2011 11:43   

Nie no tej pompy sie nie da raczej zamontowac w zlym kierunku.
 
 
 
Kozik 




Pomógł: 141 razy
Dołączył: 09 Lut 2007
Posty: 3306
Skąd: Sanok

MG ZS

Wysłany: Pią Lis 11, 2011 15:41   

adrianp2004 napisał/a:
Mianowicie samochod jedzie w porzadku ale zaczyna mu brakowac paliwa pomimo ze w baku jest jeszcze kolo 10-15l dolalem 4 litry i samochod odpalil bez problemu. Rozwiazal juz ktos ten problem?


jak stwierdziłeś, że jest tyle w baku? wskaźnik nie jest tak do końca wyznacznikiem
_________________
Pozdrawiam Kozik
 
 
 
adrianp2004 



Dołączył: 27 Sie 2011
Posty: 21
Skąd: Zamość



Wysłany: Pią Lis 11, 2011 19:07   

Pomijajac wskaznik ktory byl na ponad polowie cwiartki baku to wydedukowalem to po tym ze mialem jakies 25l w baku i zrobilem 110km w trasie jadac w miare stala predkoscia okolo 100km/h. Wiec mysle ze musialbym miec dziure w baku zeby samochod tyle spalil w tych warunkach.
 
 
 
Kozik 




Pomógł: 141 razy
Dołączył: 09 Lut 2007
Posty: 3306
Skąd: Sanok

MG ZS

Wysłany: Sob Lis 12, 2011 11:45   

hmm poddałem w wątpliwość bo ja u siebie jak zmieniałem bak to wyjeździłem paliwo poniżej kreski 0 a przy ściąganiu baku okazało się, że w baku miałem ponad 10L benzyny plus z 2 litry co się wylało jak mi wypadł z rąk, bo nie sądziłem że będzie tak dużo w zbiorniku.
W prawdzie nie próbowałem wyjeżdżać paliwa do zera ale to co jest na wskaźniku to trzeba nieco przez palce traktować ;)

Najlepiej jak Ci zabraknie paliwa to zatankować do pełna i sprawdzić ile wejdzie.
Pompa jest tak skonstruowana, że nie wycycka Ci do ostatniej kropli ze zbiornika, z tego co patrzyłem u mnie przynajmniej to jest pod kątem i musi być w baku minimum 5L żeby była zanurzona choć troszkę
_________________
Pozdrawiam Kozik
 
 
 
adrianp2004 



Dołączył: 27 Sie 2011
Posty: 21
Skąd: Zamość



Wysłany: Sob Lis 12, 2011 12:09   

Zauwazylem ze jest pod katem i wpadlem na taki pomysl chodz nie wiem czy dobry.

Chodzi o to aby rozepchac bak w miejscu gdzie pompa dotyba dna baku tak aby opadla nizej aby kat pompy byl mniejszy. moze wtedy paliwo bedzie splywalo w miejsce filtra pompy i pompa bardziej poradzi sobie z pobieraniem go z dna baku?
 
 
 
ascaris 



Pomógł: 2 razy
Dołączył: 14 Sty 2008
Posty: 173



Wysłany: Nie Lis 13, 2011 12:01   

Mam podobny problem ale już się przyzwyczaiłem. Prawie 2 lata temu miałem wymienianą pompę paliwa i podczas pierwszych jazd roverek rozkraczył się na drodze z powodu braku paliwa mimo, że nawet rezerwa się jeszcze nie świeciła. Tak więc po wymianie pompy potrafi zgasnąć mimo, że w baku jest 10 litrów. Maks paliwa jaki udało mi się wlać to 41 litrów ale wtedy to już nawet przy wchodzeniu w zakręty szarpał.
 
 
maciej 
Klubowicz



Wielki Migrator


Pomógł: 196 razy
Dołączył: 18 Kwi 2002
Posty: 4535
Skąd: Warszawa

Rover 400

Wysłany: Nie Lis 13, 2011 12:59   

Hm... Jeśli dobrze pamiętam, ale mogę się mylić, to Mariusz418 mówił kiedyś, że to standardowy problem po wymianie pompy na zamiennik którejś konkretnej firmy - te zamienniki są krótsze i nie sięgają do dna baku.
Najprostsze rozwiązanie, ale kosztowne - wymienić na oryginał.
Najtańsze - przyzwyczaić się.
Pośrednich nie znam...
_________________
Pozdrawiam, Maciek (podWawa - WPR)
Obecnie MX-5 NC '07, XC60 'Słoń 2' i wózek na zakupy (Fabia III) ;)
Były 2*R623Si Lux '95 LPG, R827Si '93 LPG, R416 Si '99 LPG, MX-5 '92 i kilka innych nieroverków :)
 
 
adrianp2004 



Dołączył: 27 Sie 2011
Posty: 21
Skąd: Zamość



Wysłany: Nie Lis 13, 2011 14:46   

Mierzyłem pompe orginalna z zamiennikiem i sa identyczne co do milimerta. wiec w dlugosci nie ma różnicy. Moze pompa orginalnie jest jakos inaczej ulozona w baku a po wyjeciu jej juz jakos inaczej sie ona uklada? Nie wiem ale po przeczytaniu wielu tematow z podobnym problemem dziwi mnie to ze kazdy po wymianie pompy badz poprostu rozkreceniu baku ma problem z zasysaniem pompy. Czyżby mysl techniczna w roverkach zawiodla w tym temacie?
 
 
 
gronio1989 



Dołączył: 10 Mar 2011
Posty: 1
Skąd: Nawodzice



Wysłany: Czw Lis 17, 2011 19:48   

U mnie jest podobnie. Po wymianie pompki paliwa wskazówka pokazuje, że jest ok 1/4 baku a samochód ma objawy jakby nie dostawał paliwa. Jakoś idzie się do tego przyzwyczaić. Poziom paliwa chyba pokazuje dobrze, bo jak było taki wskazanie poziomu na wskazówce i odkręciłem bak, bodrugi raz wymianiałem pompkę, ku mojemu zdziwieniu bylo ok 15 litrów paliwa.
 
 
IROLA 



Pomógł: 17 razy
Dołączył: 25 Lip 2009
Posty: 406
Skąd: Przemyśl



Wysłany: Pią Lis 18, 2011 08:35   

Cytat:
Pośrednich nie znam...

Macieju znasz : nie dopuszczać do sytuacji aby w baku pozostawało poniżej tych 10-12 litrów ... i pompa będzie czuła się lepiej (jest chłodzona paliwem).

Co do przyczyn - to może któryś kolega ma problem z odpowietrzeniem baku (duże podciśnienie) i stąd biorą się objawy "jakby brakowało paliwa"? Nie jestem pewien ale czy pochłaniacz oparów paliwa w przypadku uszkodzonego elektrozaworu może powodować takie problemy ?

Oczywiście jeżeli problem pojawia się po wymianie pompy - przyczyna będzie inna - ale w innych przypadkach może warto zastanowić się nad pochłaniaczem ?
 
 
adrianp2004 



Dołączył: 27 Sie 2011
Posty: 21
Skąd: Zamość



Wysłany: Pią Lis 18, 2011 15:06   

Wzialem pod uwage problem z odpowietrzaniem i na czas jazdy samochodem odkrecilem lekko korek od wlewu paliwa i nic to nie pomoglo.
 
 
 
borek88 




Pomógł: 14 razy
Dołączył: 08 Lis 2009
Posty: 958
Skąd: Konin/Słupca

Rover 45

Wysłany: Pią Lis 18, 2011 22:36   

ascaris napisał/a:
Maks paliwa jaki udało mi się wlać to 41 litrów

czyli w baku miałeś jakieś 14l
a rezerwa świeci na równej nawierzchni ciągłym światłem chyba przy 8l


adrianp2004, jeśli wymiana na oryginalną sprawna pompę może pomóc to ja mam ów taką na sprzedaż
_________________
http://otomoto.pl/rov
er-...-C30959977.html
sprzedam
 
 
 
truskawka 



Dołączyła: 15 Cze 2009
Posty: 22
Skąd: szczecin



Wysłany: Sob Lis 19, 2011 11:07   

Panowie,
właśnie mi sie przytrafił podobny problem.
Po wymianie pompy paliwa, kiedy wskaźnik paliwa wskazywał pozycję mniej więcej w połowie miedzy rezerwą a pierwszą kreską, samochód nie chciał już zapalić.
Po dolaniu 5l nie miał najmniejszego problemu. Dotankowałam do pełna i zmieściło się jeszcze 31,5l, co oznacza że po wyjezdżeniu 36,5l samochód zachowuje sie, jakby miał pusty bak.
Czy naprawdę nie ma na to rady???
Bo trochę mało komfortowa jest konieczność tankowania po spaleniu 30litrów, szczególnie jesli sie jeździ gdzieś w trasy.
 
 
porter87 



Dołączył: 24 Kwi 2010
Posty: 18
Skąd: świetokrzyskie



Wysłany: Sro Gru 14, 2011 21:04   

Ja mam taki sam problem wymieniłam pompkę na zamiennik i jest dokładnie to samo gdy wskazówka jest mniej więcej po środku pomiędzy 0 a połową baku no to jest problem...samochod zaczyna szarpać jakby brakowało paliwa...ja przynajmniej mam na gaz to zawsze mniej to odczuję ale chyba trzeba się przyzwyczaić bo taka bezpieczna ilość to pół baku min.
 
 
adrianp2004 



Dołączył: 27 Sie 2011
Posty: 21
Skąd: Zamość



Wysłany: Czw Gru 15, 2011 12:54   

Rozwiazalem problem z pompa. powodem tej usterki najprawdopodobiej sa uszczelki obudowy pompy. Jezeli u kogos w miescie jest regeneracja pomp to wystarczy wymienic i bedzie hulac. Ja pokusilem sie o zakup urzywanej pompy orginalnej i problem zniknal. Samochod jezdzi jak trzeba i pompa ssie do dna:)
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [R45] Pompa paliwa nie pobiera z dna baku
Skorpion06 Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 6 Wto Maj 17, 2011 22:27
ascaris
Brak nowych postów [R400 benzyna]Syczenie z baku i dusząca silnik pompa wspom.
shilus82 Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 6 Pią Cze 25, 2010 11:17
macikd
Brak nowych postów [R45] Pobiera 0,35A przy wyłączonym silniku
Problem z elektryką
michalt. Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 21 Nie Paź 12, 2008 20:37
R-200
Brak nowych postów [R416si] Pobiera paliwo podczas pracy na LPG
jacool Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 1 Nie Sty 04, 2015 21:28
bolec0000
Brak nowych postów [R416Si] Mieszanie benzyny 95z 98
fredii Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 19 Nie Maj 06, 2012 11:09
ketchup1



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink